Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muuttuisiko elämäsi jos saisit yhtäkkiä tilillesi

Vierailija
02.08.2017 |

50 000 euroa? Mitä tekisit tällaisella summalla?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin ulosottovelat, ostaisin huonekaluja ja loput säästöön. Sohvat ja keittiötuolit ovat rikki. Ei ole kirjahyllyä. Kirjat ja paperit ovat laatikoissa. Patja on vanha jonka sain käytettynä.

Vierailija
42/50 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se muuttaisi koko elämäni. Olen kolmen lapsen yh, ja sinnittelen kuukaudesta toiseen. Asumme omistusasunnossa, jossa asuminen on taatusti edullisempaa kuin isossa vuokra-asunnossa, mutta tarvitsemme välttämättä auton - muuten työssäkäynti ja harrastusmenot kävisivät mahdottomiksi. Autosta jäljellä oleva laina rasittaa talouttani ja koska olen ollut jo vuosia niin tiukilla, on luottokorttivelkaakin . Jos saisin maksettua pikkuvelat pois ja vähän puskuria tilille, ei meillä olisi mitään hätää seuraavaan kymmeneen vuoteen. Olen nuuka rahankäyttäjä, mutta yhden ihmisen palkalla on hankala pyörittää tätä kuviota vuodesta toiseen. Lukio-opiskelukin on niin kallista ja kaksi lapsista nyt lukiossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain enemmän. Maksoin asuntolainan pois. Edelleen on tuon verran tilillä. Ei meidän elämä mitenkään muuttunut. Kun ei ole asuntolainaa, mies osti uuden auton (minulla ei ole ajokorttia) ja makselee sitä monta sataa kuussa. Matkusteltu on aina muutaman kerran vuodessa. Ei olla suurituloisia, joten kyllähän se toki tuo mielenrauhaa siinä mielessä, että jos jotain yllättävää sattuu, pärjätään silti.

Vierailija
44/50 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsiraha käsiraha. Tietääkö kukaan edes mikä käsiraha on?

Käsiraha on se muutama tonni, joka maksetaan tarjouksen vakuudeksi. Sitten kun tehdään kauppa, laitetaan omarahoitus ja laina kasaan ja siinä se.

Ärsyttää tämä käsirahasta puhuminen, opetelkaas termit!

Pankkitätikin puhui käsirahasta, tollo.

No nyt löytyi oikea termi, varmaan moni tarkoitti tätä:

"Et kuitenkaan tarvitse lainallesi takaajia, jos olet säästänyt osan asunnon hinnasta etukäteen, tai jos sinulla on muuta omaisuutta, joka kelpaa lainan vakuudeksi."

Eli ton 50 000e jälkeen olisi tarpeeksi rahaa että saisi pankilta lainan ilman takaajia. Luulin kyllä sen olevan "käsiraha", koska se oli aika kuvaava termi.

Vierailija
45/50 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti, mistä tuo raha tulee.

Jos se on perintöä, niin se varmaan tarkoittaa sitä että joku rakas ihminen on kuollut.

Jos se tipahtaa ihan yllättäen ja todetaan huume- tai rahanpesurahoiksi, niin voi olla että elämä muuttuu kovasti jännittävämmäksi.

Arpajaisvoittona - no, ei se oikeasti ole niin suuri summa että muuttaisi kerralla kaiken. Kyllä helpottaisi ja joo, ainaisen rahojen laskemisen sijaan ottaisin lomaa ja lennot johonkin kivaan lomakohteeseen (ei mitään Mauritiusta kuitenkaan, Kreetakin olisi ihan kiva eikä liian kaukana) ja teineille ei tarvitsisi joka asiaan vastata "katotaan nyt".

Tuskin se pahemmin rahankäyttöä muuten muuttaisi, sillä olen haaveillut puskurirahastosta, joka olisi sen parin kuukauden palkan suuruinen.

Vierailija
46/50 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuisi se niin että maksaisin kaksi velkaa pois ja kuukaudessa jäisi käyttörahaa enemmän 850e. Matkusteltaisiin nykyistä enemmän.

Vierailija
47/50 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit mulla olisi 200000 tilillä.

Vierailija
48/50 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi mitään ratkaiseva summa. Ostan tiettyjä kohteita, joten laittaisin varmaan odottamaan, että sopiva kohde tulee myyntiin ja käyttäisin rahan siihen.

Vierailija
49/50 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläisin tuolla summalla loppuelämäni mainiosti, koska en välitä materialistisista asioista ruoanlaittoa pidemmälle.

Vierailija
50/50 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä kiva saada kerralla tilille melkein puolen vuoden palkka. Miksi tällaista unelmoida netissä, kun voi tehdä kovemmin hommia ja niinku ihan reaalitasolla hoitaa se 50k€ sinne tilille. Kahdessa vuodessahan tuon säästäisi, mutta kun on asuntolaina, niin siihenhän se menee. Toki ostan kellojakin muutaman vuodessa ja niihinkin menee se 10k€ vuosittain.