Muuttuisiko elämäsi jos saisit yhtäkkiä tilillesi
50 000 euroa? Mitä tekisit tällaisella summalla?
Kommentit (50)
No joo, ehkä se muuttaisi. Tuolla rahalla olisin puoli vuotta opintovapaalla, että saisin tutkintoni valmiiksi ja sitten hankkisin paremman auton, että pääsisin kulkemaan töissä naapuripaikkakunnalla. Eli valmistumisen jälkeen vaihtaisin parempaan työpaikkaan.
Olen pätkätöitä tekevä opiskelija, joten kyllähän tuo toisi aika rutkasti turvallisuudentunnetta. Ei olisi niin suuri huoli huomisesta. Uskaltaisi ehkä viedä perheen pienelle lomallekin.
Eipä juuri muuttaisi elämää. Liian vähän, että voisi jäädä pois töistä ja liian paljon 'humpattavaksi'. Laittaisin säästöön.
Ostaisin sijoituskaksion keskustasta ja uudemman auton itselleni. Kyllä siis muuttuisi.
Muuttaisi valtavasti. Saisin maksettua velkoja pois ja tehtyä kattoremontin.
Elämän muuttumiseen tuo on aika pieni summa.
Mutta ehkä tuollainen puskuri saisi vähän hölläämään otetta. Ei tarvitsisi koko aikaa jännittää, että mistä rahat sekä lukiolaisen koulukirjoihin JA auton huoltoon.
Kai sitä osan laittaisi osakkeisiin, nykyinen salkku on aika laihanlainen.
Kyllä muuttuisi. Maksaisin kaikki velat pois, se helpottaisi huomattavasti elämistä silloinkin silloinkin kun tuo ko. rahasumma olisi loppu.
Maksaisin kaikki laskut ajantasalle, helpottaisi paljonkin jokapäiväistä elämää kun ei tarvisi koko ajan miettiä milloin pystyy minkäkin laskun maksamaan ja ei tarvisi anella maksuaikaa ja pelätä postiluukun kolahdusta.
Tekisin kahdenkymemmenen vuoden jälkeen syksymmällä jonkun mukavan ulkomaanmatkan, tuntuisi varmaan todella ihanalta.
Järjestäisin mukavat juhlat ystäville ja sukulaisille, koska nyt minulla olisi varaa siihenkin. Ihanaa ilahduttaa muita ihmisiä.
Heittäsin kaapista kaikki epämukavat ja sopimattomat vaatteet ja kengät (eli suurin osa) ja hankkisin vain sellaisia joista tykkään ja sopivat nimenomaan minulle.
Ostaisin ainakin vähän aikaa vain sellaisia ruokia joista tykkään enkä katsoisi hintalappuja.
Menisin myös ulos syömään ja ottaisin sellaisia annoksia joista olen vain haaveillut. Ottaisin mukaan myös ystäviä ja sellaisia tuttuja joilla ei ole varaa itse siihen.
Menisin miellyttävään hierontaan, kasvohoitoon, jalkahoitoon yms. joista nyt voin vain haaveilla.
Muutenkin kaikin tavoin nauttisin nisitä asioista joita tuo rahasumma minulle toisi, miettimättä mikä olisi kannattavaa tai järkevää.
Saattaisi olla, että muuttaisin rivitaloon tai ainakin sellaiseen asuntoon jossa olisi sauna. Joko vuokralle tai jos saisin sellaisen lainan, että pystyn selviämään, niin omaan.
Loput D D D laittaisin säästöön puskurirahastoksi.
Sijoittaisin osan ja helpottaisi tuo taloustilannetta
Käsiraha käsiraha. Tietääkö kukaan edes mikä käsiraha on?
Käsiraha on se muutama tonni, joka maksetaan tarjouksen vakuudeksi. Sitten kun tehdään kauppa, laitetaan omarahoitus ja laina kasaan ja siinä se.
Ärsyttää tämä käsirahasta puhuminen, opetelkaas termit!
Pankkitätikin puhui käsirahasta, tollo.
Ei välitöntä muutosta. Sijoittaisin rahat ja toivottavasti pystyisin eläköitymään hieman aiottua aiemmin.
Melkein tuplaisi sijoitukseni, ehkä se parantaisi mieltä.
Muuttaisi lähivuosia aika dramaattisesti.
Maksaisin laskut ja velat pois (10.000e)
Veisimme lapset etelään tänä talvena eikä viiden vuoden päästä kun ovat lähes täysi-ikäisiä. (Vuosien haave)
Rahoittaisin 3v tulevat opinnot ilman opintolainaa.
Kun palaan töihin, ei 50 000e tarvita enää mutta nyt sille olisi kipeästi käyttöä
Muuttaisi. Ensimmäisenä varaisin lennot ulkomaille ystäväni häihin. Luultavasti suurimman osan rahoista laittaisin säästöön, mutta jonkin verran käyttäisin muutenkin matkusteluun. T. opiskelija
1/3 lainojen lyhennykseen, 1/3 matkakassaan (tällä tehtäisiin koko perheen reissuja kerran vuodessa 3-4 vuotta), 1/3 säästöön.
Joo, tavallaan. Maksaisin kaksi pikkulainaa pois, sijottaisin 15 000 euroa ja 5 000 euroa käyttäisin heti matkusteluun. Jatkossa jäisi (lainojen takia) 400 euroa enemmän kuussa rahaa käyttöön, niistä todennäköisesti 200 euroa menisi sitten sijoituksiin ja 200 euroa matkarahastoon.
Talous mulla on tavallaan tasapainossa nytkin, lyhennän koko ajan asuntolainaa ja säästöön jää jonkin verran koko ajan. Säästöt menee (puskurin ylittävältä osin) nykyään matkusteluun ja remppaan kotona. Mutta autolainan haluaisin pois ja pienen remppalainan.
Yli kahden vuoden palkka, joten kyllä, kyllä se muuttaisi. Maksaisin meidän lopun talolainan pois, ostaisin lapsille hyvät polkupyörät ja rakennuttaisin sisävessan ja -suihkun. On tuolla pihan perällä rampattu jo riittämiin.
Ei muuttuisi mitenkään erikoisesti.
Maksaisin lainat pois, mutta niidenkin kuukausierät ovat sen verran pieniä, ettei se suuresti vaikuttaisi. Kymppitonni siitä jäisi sitten vielä yli, sen varmaan laittaisin säästötilille ja sitten eläisin niin kuin ennenkin.