Riittääkö 700 euroa/kk elämiseen
sinkulle? Tämä summa siis jää asumisen ja laskujen jälkeen ruokaan ja muuhun. Siinä ei paljon kampaajalla käydä eikä mitään ostella... Masentaa.
Kommentit (59)
Helposti. Mä saan saman verran kuukaudessa. Jos mulle jäis ton verran pakollisten jälkeen tuntisin oloni ruhtinaaksi.
Trollolollooo en jaksa edes vastata näin huonoon mitään muuta.
No ei mulla riittäis! Jos lähtee esim. baariin, illassa menee helposti 150 euroa!
Mulle jää pakollisten menojen jälkeen 400.Hyvin riittää kampaajallekin joka toinenn kuukausi 81 euroa.
Kampaaja maksaa 130 euroa, enkä käy millään kalliilla. Nyt en käy kyllä millään. Ap
Nyt täytyy kyllä sitten vähän tarkastella niitä omia kulutustottumuksia, jos ei tuo summa riitä. Kampaajaan voi vaikka säästää pari kuukautta ennen kuin sinne haluaa mennä, jos tuo 130e on kerralla liian iso summa maksettavaksi.
Otsikkoon olin vastaamassa että riippuu paljonko vuokra on. Jos tuo jää kaikkien kulujen jälkeen käteen niin elää keveästi ja saa vielä hyvin rahaa säästöön.
Opiskelijalle normibudjetti (esim. jos saa kesätöitä tai ottaa opintolainaa). Mieti miten silloin pärjäsit. Juhlit kaverien kanssa kotona ja värjäät & leikkaat hiukset itse (joku kaveri tai sukulainen voi auttaa). Ei ongelmaa.
Meillä jää kahdella hengellä asumiskulujen jälkeen noin 600-900, vaihtelee kuukausittain. Hyvin riittää, ja pikkuisen saa jäämään säästöönkin. (Koska on pakko, isompia menoeriä tulee ennemmin tai myöhemmin.)
Joo kyllä sillä pärjää oikein hyvinkin, mutta jos kulutustottumukset on luokkaa ostan mitä haluan, niin eipä sillä pitkälle pötkitä.
Mulla menee omiin ostoksiin, lapsen ostoksiin, omaan bensaan ja perheen ruokaan tonni.... Kai siitä.saisi sen 300 nipistettyä jos ostaa vain todella pakolliset. Parturikäyntini on 30-40 €/kerta.
Meillä menee laskujen jälkeen yli kolme tonnia kuussa, kaksi aikuista ja lukiolainen. Kyllä tuo 700€/kk varmaan riittää, kun elää säästeliäästi. Kulut tahtovat nousta tulotason myötä kun tulee hankittua kaikenlaista rompetta, johon uppoaa rahaa senkin jälkeen kun ne on maksettu (auto, vene, kesämökki).
Ei tulisi mitään, mulla menee pelkkään veneen bensaan jo enemmän yhdessä viikonlopussa.
Puolen vuoden talousrahat...
T: peruspäivärahalla
Kyllä riittää helposti, eläsin tuolla rahalla herroiksi. Tällä hetkellä minulle ja minun poikaystävälle jää käteen vajaat 250e/kk, ollaan opiskelijoita molemmat.
Ei paljon LouisVuittoneja ostella...
Meillä meni 650 € ruokaan kuussa, kun koko kuuden hengen perhe oli kotona. Pitäisi riittää.
Tuohan on tosi paljon.