Minkäkokoisissa asunnoissa asutte? Perhekoko?
Minkälaisiin neliöihin olette saaneet soviteltua perheenne? Mitä kompromisseja olette tehneet tai olleet tekemättä, mikä ollut ratkaisevasti eduksi? Kaipaatteko isompaan tai pienempään? Mikä teillä on arkena kuljettavien matkojen pituus ja millä välineellä?
Kommentit (45)
244 neliötä, isä, äiti, kaksi teiniä ja kaksi koiraa. Tänne mahtuu, iso pihakin 1300 neliötä.
75 m2 kolmiossa kaksi aikuista. Saisi olla yksi huone lisää.
130 neliöä ja kaksi. Ostettu perhekodiksi.
160m2 omakotitalo, 2 aikuista
60m2 harrastetila, 25m2 varasto
40km työmatka autolla, toinen töissä ulkomailla
1ha kiinteistö
Ei kompromisseja ;-)
120 neliötä, yksi henkilö eli minä.
Pienempikin riittäisi.
Rivitalo/98m2/2 aikuista
Lapsenlapset yöpyvät usein, joten tilaa on, haaveissa myös koira, mikä tarvitsee oman paikkansa.
Toinen meistä työeläkkeellä ja toinen tekee muutaman kilometrin työmatkansa omalla autolla liikuntaesteiden takia. Lisätila ei olisi pahitteeksi-> "kuntosali" olisi tarpeen ja pienimmästä huoneesta haluaisin vaatehuoneen, jonne mahtuisivat myös liinavaatteet, varapeitot ym. kaappitilaa kun on tuskallisen vähän. Nyt se on varastona.
123 neliötä ja kaksi aikuista. Tilaa on juuri sopivasti. Työmatkat 15km ja n.20km ja molemmilla omat autot.
90 neliötä, 6 henkeä. Kouluihin alle 15 min jalan. Töihin 30 min autolla.
Meille täydellistä.
120m2 ja 4 henkilöä, vain yksi vessa, muuten mahdutaan hyvin. Alle 3km:n matka kouluun ja töihin.
300 m2 lisäksi 80 m2 pihahuone. Viisi henkilöä asuu. Mahdutaan.
20m2, asun yksin. Ihan sopivan kokoinen kämppä opiskelijalle, kun ei tätä kestä kuin muutaman vuoden.
260 m2 okt ja 4 ha merenrantarantatontti. Asun yksin.
60 neliöinen yksiö parvella, kaksi aikuista :)
119 neliön okt + 26 neliön autotalli
2aikuista ja teini.
Sopivasti tilaa.
Toinen kulkee autolla työmatkat joiden pituus vaihtelee riippuen kohteen sijainnista. Toinen eli minä (äiti) kulkee työmatkan metrolla ja metrolle kävelen tai pyöräilen reilun 1km matkan.
Minä teun kompromissin siinä etten saanut kodinhoitohuonetta kun mies tarvitsi autotallin.
365 m2 kahdessa kerroksessa. Asun kaksin mienen kanssa. 4 lasta lähteneet omilleen. Siivoamista piisaa.
65 m2 kaksio; minä ja lapsi asutaan kahdestaan. Lapsella on makkari käytössään. Juuri sopiva on meille, ainoastaan haluaisin ylempiin kerroksiin.
81 neliön kerrostalokolmio, yksi asuja, joten hyvin mahdun.
Bussi keskustaan (työpaikalle) menee ihan vierestä, joten ei ongelmia siinäkään.
Miten kaikki osaa nuo neliömäärät ulkoa? :D Mulla ei ole hajuakaan, mutta meillä on iso olohuone, ruokailutila, isohko keittiö ja 4 makuuhuonetta. Pihasauna ja palju ja terassi, sekä etupihalla nurtsi, jonka ajamiseen menee mieheltä n. tunti.
Kahdestaan asutaan + koira.
Eli joo, on ehkä liian iso meille kun ei lapsiakaan ole suunnitelmissa, mutta tykätään, että on tilaa ja kivaa, kun vieraita mahtuu tarvittaessa enemmänkin.
63 neliötä ja asun yksin.
Työmatka 4,5 km, jonka kuljen pyörällä. En omista autoa.
98 neliötä kerrostalossa ja 2 aikuista.
Meillä kerrostalo keskustassa on kompromissi, sillä omalle pihalle ei ole aikaa (vaikka olisi halua) ja rahat ovat paremmassa turvassa. Neliöitä on liikaa kahdella, mutta sopivasti, kun on vieraita.
Toinen kulkee omalla autolla reilun kymmenen kilometrin työmatkan ja toinen kävellen noin kolmen kilometrin matkan.