Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen laihtunut 20 kiloa enkä näe peilistä eroa. Missä vika?

Vierailija
01.08.2017 |

Laihduin 80 kg painosta painoon 60 kg. Mutta en osaa peilikuvastani nähdä mitään eroa, mielestäni näytän ihan samalta edelleen. Missä vika? Eikö tuollainen pudotus pitäisi näkyä vartalossa? Olen siis 31-vuotias ja tuo isompi paino hiipi vuosien mittaan hiljalleen minuun uuden työm ym myötä. Mutta nyt ihmettelen miksi en osaa nähdä eroa.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti sinulla on vika päässä ja silmissä. Ihan mahdotonta näyttää samalta 80kg ja 60kg.

Vierailija
22/27 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduin 80 kg painosta painoon 60 kg. Mutta en osaa peilikuvastani nähdä mitään eroa, mielestäni näytän ihan samalta edelleen. Missä vika? Eikö tuollainen pudotus pitäisi näkyä vartalossa? Olen siis 31-vuotias ja tuo isompi paino hiipi vuosien mittaan hiljalleen minuun uuden työm ym myötä. Mutta nyt ihmettelen miksi en osaa nähdä eroa.

Silmissä, tarkemmin sanottuna päässä on vika.

Samasta syystä monet lihavat uskovat olevansa vielä, jos ei hoikkia niin "normaaleja", "muotoja omaavia, jne. 

Muut näkee kyllä eron heti, kaikki ei vaan kerro sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama ongelma mutta toisinpäin, olen lihonut vaa'an mukaan 59 kilosta 81 kiloon tässä muutaman vuoden aikana mutta en näe peilistä juurikaan eroa entiseen. Vanhat vaatteet ei tietysti mene enää päälle ja siitä sen huomaa, mutta en mä peilistä miltään jäätävältä läskiltä näytä vaikka nuo lukemat tuollaiset onkin. Nuo vaatteet onkin muutenkin jännä juttu, en enää osaa ottaa sovituskoppiin oikean kokoisia vaatteita vaan joudun hakemaan suurempaa kokoa ja ihmettelen joka kerta miten se sopiva olikin se mikä ekaksi jäi rekkiin liian isona.

161/81

Vierailija
24/27 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin voi olla, että rasvaa on lähtenyt sisäelinten ympäriltä. Sitä vaarallista rasvaa. Sehän ei näy mitenkään. Osa tuosta 20 kilosta on todennäköisesti ollut nestettä ja se on ollut tasaisesti jakautuneena kaulasta nilkkoihin asti, eli ei senkään poistuminen välttämättä näy.

Ja vaaka ei hei muutenkaan kerro koko totuutta: Jos olet treenannut ahkerasti ja lihamassa on kasvanut ja vastaava määrä rasvaa lähtenyt, ei puntari välttämättä värähdäkään. Läski ja lihas painavat saman verran. Sata kiloa läskiä painaa yhtä paljon kuin sata kiloa lihasta. (Daa.)

Voi olla myös, että se oma peilikuva on muuttunut niin hiljaksiin. Jos olet joka päivä mittaillut kroppaa peilin kautta, et muista eroa alkutilanteeseen, vaan eilisen tilanteen.

Ota mieluummin kokovartalokuva itsestäsi ja seuraavan kerran parin kuukauden päästä ja mielellään samoissa vaatteissa. Taatusti huomaat eron!

Muille laihduttajille suosittelisin, että hylkäätte puntarin ja alatte seurata edistystä mittanauhalla ja silläkin vain kerran viikossa. Vyötärönympäryksestä voi paljon päätellä, etenkin naisilla. Kunhan se on alle 80, olette terveissä kantimissa. Miehillä sai muistaakseni olla kymmenen senttiä enemmän. Itse painoin 105 kg kun päätin muuttaa elämäntyyliä - ja seuraavan kerran kun kävin puntarilla 88kk myöhemmin, painoin 66 kiloa. Välissä mittasin vain vyötärönympäryksen, koska minulla oli vaan tavoite saada se alle 80 cm, ei saavuttaa mitään tiettyä painoa (koska edelleen: kilo läskiä painaa saman verran kuin kilo lihasta).

Vierailija
25/27 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

minae kirjoitti:

ja seuraavan kerran kun kävin puntarilla 88kk myöhemmin, painoin 66 kiloa. Välissä mittasin vain vyötärönympäryksen, koska minulla oli vaan tavoite saada se alle 80 cm, ei saavuttaa mitään tiettyä painoa (koska edelleen: kilo läskiä painaa saman verran kuin kilo lihasta).

Ihan pieni näppäilyvirheen korjaus: 8kk myöhemmin, ei 88kk

Vierailija
26/27 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet laihduttanut lihakset pois ja kaikki rasva jäi. Niin käy helposti kun syödään liian vähän ja keho ottaa sitten tarvitsemansa energian muualta.

Vaikea uskoa, että kaikki lihakset olisi mennyt ja rasva jäänyt. Laihdutin atkinssilla, siinähän pitäisi juuri rasvan lähteä. Mielestäni lihaskuntoni on parempi nyt kuin aiemmin. Voi tietenkin olla, että viiden vuoden takainen raskaus ja synnytys on tehnyt sen, että vatsalihakset eivät vieläkään ole kovin hyvät ja siksi maha näyttää samalta kuin 20 kg sitten. Ap.

Vierailija
27/27 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan sama ongelma mutta toisinpäin, olen lihonut vaa'an mukaan 59 kilosta 81 kiloon tässä muutaman vuoden aikana mutta en näe peilistä juurikaan eroa entiseen. Vanhat vaatteet ei tietysti mene enää päälle ja siitä sen huomaa, mutta en mä peilistä miltään jäätävältä läskiltä näytä vaikka nuo lukemat tuollaiset onkin. Nuo vaatteet onkin muutenkin jännä juttu, en enää osaa ottaa sovituskoppiin oikean kokoisia vaatteita vaan joudun hakemaan suurempaa kokoa ja ihmettelen joka kerta miten se sopiva olikin se mikä ekaksi jäi rekkiin liian isona.

161/81

Mulla vähän sama juttu. Lihoin oikesti sitä ollenkaan huomaamatta ensin 55 kilosta 75 kiloon. Manailin vaan, että vaatteiden leikkaus on muuttunut niin ettei esim. naisellinen lantio enää mahdu saman koon housuihin kuin ennen. "Poikakropille nämä tehdään" valitin, eikä oikeasti tullut edes mieleen että olen voinut lihoa. 

Sittemmin erinäisten elämänkriisien ja niihin mässäämällä ja ryyppäämällä reagoinnin takia paino on nyt yli 90 kg. Nyt huomaan jo vähän muutosta: mulla ei ole kapeaa vyötäröä enää vaan olen enemmän pötkylä. Tissit on isontuneet myös huomattavasti. Mutta muuten oma silmä ei näe lihavaa ihmistä ollenkaan, vaan vain vähän tasapaksun mallisen keski-ikäisen naisen - semmoisen tavallisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi