Joko olette tilanneet Kiinasta talvivaatteet perheelle?
Itse olen tilannut vasta syyskamaa: reppuja, lenkkareita ja kevyttoppatakkeja.
Kommentit (38)
En ole ikinä tilannut Kiinasta mitään koska minulla on varaa ostaa tarvitsemani tavarat Suomesta tai Euroopasta.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä tilannut Kiinasta mitään koska minulla on varaa ostaa tarvitsemani tavarat Suomesta tai Euroopasta.
Minulla taas on varaa asua isommassa asunnossa (Hki) ja asuntolaina kohta maksettu + omistaa kaksi uudehkoa autoa. Koska tilaan maassamme ylihinnoitellut tuotteet Kiinasta.
Lapselle tilaan ne kaupunki/juhla/leffa/baletti -tamineet Kiinasta, mutta varsinaiset ulkoiluvaatteet on toistaiseksi olleet Reimaa/Remua ja satunnaisesti jotain muuta tunnettua merkkiä jonka laatuun voin luottaa.
Sisävaatteet tilaan Usasta, sieltä saa housuja hoikalla mitoituksella lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Kiinassa myytävissä tuotteissa on myrkkyjä ja kemikaaleja, joita Suomessa myytävissä ei saa löytyä (vaikka olisikin Kiinassa valmistettu).
Feikkiturkikset saattavat ollakin oikeita, kerätty esim lattioilta (seassa arvaatte kyllä mitä kaikkea) tai revitty eläviltä eläimiltä. Vastikään julkaistiin tutkimus, jossa suuri osa Kiinan "feikkiturkiksista" olikin oikeita.
Mitä kemikaaleja? Mikä tutkimus? Lähde?
Vierailija kirjoitti:
Hidastaa huomattavasti vaurastumista kun maksaa 500€ tuotteesta, jonka saa 12 €urolla.
-Ap
Juu, kaukomaiden vaatetehtaiden tuotantolinjoilla tulee kuulemma Henkkamaukkaa ja Stockkaa vierekkäisillä linjoilla - vain hinta on näissä erona.
En, koska pyrin olemaan tarkka materiaaleista ja siitä millaisissa oloissa ostamani tuotteet on valmistettu. Aina ei onnistu, mutta kun lähtökohta on tämä olisi Kiinasta tilaaminen aika lailla viimeinen, epätoivoinen vaihtoehto.
Ainoastaan melamiinia, lyijyä ja jäteöljyä olen tilannut. Kiitos muistutuksesta!
Tärkeintä on että tuote on varmasti aito, merkki lukee niissä isolla että kaikki varmasti huomaa että se on maksanut paljon.
En kyllä oikein luota kiinalaisiin tuotteisiin, en vaatteisiinkaan.
"Tullin pistokokeissa tekstiileistä on löydetty kemikaaleja, joiden haittalista on pitkä: ne voivat aiheuttaa allergiaa, hormonihäiriöitä ja syöpää."
http://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/kolumnit/soitto-tullilab…
Internetin halpakauppojen kosmetiikassa lyijyä ja elohopeaa http://tutka.pro/?p=28557
Vierailija kirjoitti:
En ole löytänyt enää takkeja, joissa olisi aitoa untuvaa, kuten tekstissä väitetään. Turkissomisteetkaan eivät enää ole kettua vaan tekoturkista :(. Tämä sentään mainitaan tekstissä.
Kyllä kiinalainen tietää, mitä länsimaissa ostetaan.
Halpa maiden tuotteissa huijataan nykyään niin päin, että turkis on oikeasti aitoa, vaikka sitä mainostetaan tekoturkiksena. Aito tulee siellä halvemmaksi tuottaa.
Iljettävää. Varmaan turkiseläinten olot halpamaista ovat karmeat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole löytänyt enää takkeja, joissa olisi aitoa untuvaa, kuten tekstissä väitetään. Turkissomisteetkaan eivät enää ole kettua vaan tekoturkista :(. Tämä sentään mainitaan tekstissä.
Halpa maiden tuotteissa huijataan nykyään niin päin, että turkis on oikeasti aitoa, vaikka sitä mainostetaan tekoturkiksena. Aito tulee siellä halvemmaksi tuottaa.
Harmi etten ole löytänyt tuotteita, jossa olisi aitoa turkista :(. Jälleenmyyntiarvo olisi muuten korkeampi. Tekoturkista on ollut ainakin 30:ssä Kiinan-takissani. Kaikki tilattu eri myyjiltä.
P.S. Ethän käytä nahkakenkiä? Nahka on revitty eläimen selästä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan tule. Tekoturkiksiin siirryttiin pääasiassa siksi, että se on huomattavasti halvempaa. Siitä yritetään tehdä mahdollisimman realistisen näköistä muotisyistä, mutta oikea turkis on liian kallista nykymarkkinoiden hintavaatimuksille. Erityisesti Kiinassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinassa myytävissä tuotteissa on myrkkyjä ja kemikaaleja, joita Suomessa myytävissä ei saa löytyä (vaikka olisikin Kiinassa valmistettu).
Feikkiturkikset saattavat ollakin oikeita, kerätty esim lattioilta (seassa arvaatte kyllä mitä kaikkea) tai revitty eläviltä eläimiltä. Vastikään julkaistiin tutkimus, jossa suuri osa Kiinan "feikkiturkiksista" olikin oikeita.
Myrkyt testataan Suomessa myytävissä tuotteista vain pistokoeluontoisesti. Toisaalta jos myrkkyjä onkin, eipä sitä toppatakkia kukaan pakota imeskelemään. Itse ainakin erotan aidon turkiksen tekstiilistä, samoin aidon untuvan teollisesti valmistetusta vanusta. Jos joku ei erota niin se olkoon hänen ongelmansa.
Olen tilannut Kiinasta ehkä 30 takkia ja yhdessäkään ei eläinperäisiä materiaaleja, ikävä tuottaa pettymys.
Olin hetken facen kiinakamaryhmässä ja tilasin muutaman, (laadun ja ulkonäön perusteella) ylistetyn, "viiden tähden" tuotteen. Aivan käsittämätöntä paskaa. Että en sinällään ihmettele, jos joku suomalainen kiinariepuja ylistää.
Käytän itse villaa, silkkiä, pellavaa, puuvillaa ja viskoosia. Kiinasta näitä ei juuri saa, aina joku karsea sekoite. Nahkatakkini ovat todellakin aitoa nahkaa ja muut takit 100% villaa. Kengät ovat pääosin italialaisia ja espanjalaisia nahkakenkiä. Yrjöttää se noiden ryhmien tekonahkakammotusten tilailu ja ainainen valitus, kuinka saa pistävän hajun pois tuotteista (voi oksennus, ei millään). Että juu, en tilaile enää yhtään mitään sieltä. Ostan täältä ja Euroopasta matkoilta. Ja katson, että laatu vastaa vaatimuksiani.
En tilaa sieltä talvivaatteita. Ostan ne suomesta.
Pakko tilata Kiinasta, kun elää köyhyysrajan alapuolella, mutta lapsi olisi kiva vaatettaa. :/
Tänään ostin Prismasta ensi kesäksi hänelle -70% alella t-paitoja ym. mutta muitakin vuodenaikoja on olemassa, enkä ole koskaan löytänyt esim. haalaria alle kahdenkympin, vaikka ostankin käytettynä paljon.
Onko hyviä vinkkejä mistä sieltä kannattaa tilata?
Myrkyt testataan Suomessa myytävissä tuotteista vain pistokoeluontoisesti. Toisaalta jos myrkkyjä onkin, eipä sitä toppatakkia kukaan pakota imeskelemään. Itse ainakin erotan aidon turkiksen tekstiilistä, samoin aidon untuvan teollisesti valmistetusta vanusta. Jos joku ei erota niin se olkoon hänen ongelmansa.
Olen tilannut Kiinasta ehkä 30 takkia ja yhdessäkään ei eläinperäisiä materiaaleja, ikävä tuottaa pettymys.