mistä rauha sydämmeen...
Kylläpäs täällä on hiljaista! no en ole itsekkään lähiaikoina juuri täällä vieraillu.
Mutta nyt kysyisin, onko teillä rauha sydämessä? ja kuinka kuvailette sen ja mihin se perustuu??
Itse lainaan raamattua,
Johanneksen evankeliumi:
14:27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
Jeesus on minun rauhani.
Kommentit (26)
tuhve:
1) Etsi sellaiset raamatunkohdat, missä kristittyjä käsketään tappamaan juutalaiset.2) Koraanissa ei ole asiayhteyttä. Siellä on suuria, jotka ovat enemmänkin lauseita sieltä täältä. Kun luet yhden suuran, niin seuraava kertookin jo eri asian. Siinä siis ei voi irroittaa lauseita asiayhteydestä, koska niitä yhteyksiä ei löydy.
1) Kristittyjä ei käsketä tappamaan juutalaisia, vaan VT:ssä, joka käsittääkseni on osa Raamattua ;) , Jumala käskee juutalaisia tappamaan toisinuskovia. Näin on monen sodan yhteydessä.
2) Omasta mielestäni Koraani oli aika samanlailla rakentunut kuin Raamattu. Eihän Raamatussakaan ole samassa kirjassa (suurassa) ole pelkästään yhtä asiaa, vaan monia asioita pienissä pätkissä. Raamatussa on monia kohtia, mitkä pitää katsoa asiayhteydessä, koska ne voidaan saada tarkoittamaan oikeastaan mitä tahansa, kun ei lueta alkuperäiskielellä. Sama on Koraanissa. Kummastakin on katsottava asiayhteydet, kun luetaan käännöstä.
tuhve:
Ainakin jakeessa 191 annetaan se kuva, että sodankäyntiä on jo se, jos joku haluaa levittää evankeliumia. Siinähän sanotaan, että pakanuuteen käännyttäminen on pahempaa kuin murha. Islamin mielessähän kristinusko on pakanuutta. Joten jos joku haluaa kertoa evankeliumia, niin se on jo sodankäyntiä islamin uskoa vastaan ja silloin evankelistan saa tappaa.
Viimisestä lauseesta tuli mieleen, että tavallaanhan muiden uskontojen levittäminen sotii kristillistä uskoa vastaan. UT ei kuitenkaan miellä tätä sotaa fyysiseksi sodaksi, vaan sodaksi henkivaltoja vastaan.
Tuli mieleen, että onko arabiassa eri sanat fyysiselle sodankäynnille ja " henkiselle" sodankäynnille?
En ole koskaan tuntenut oloani rauhalliseksi enkä varmasti koskaan tunnekaan, olen sellaisia rauhattomia sieluja jotka taistelee aina tuulimyllyjä vastaan.
Voisihan se olla mielenkiintoista mutta minua ei ilmeisesti ole tarkoitettu saamaan mitään rauhaa yhtään minnekään ;)
Rauhani perustuu Jeesuksen sovitustyöhön. Olen ottanut sovituksen vastaan, uudestisyntynyt ja mennyt Raamatun mukaiselle upotuskasteelle (yritin aikoinani sinnitellä lapsikasteen varassa, mutta vasta upotuskaste antoi rauhan kasteasiassa).
Minkätakia sun täytyy Josefiina puhua aina pahaa Islamista? Sä voit sanoa että sä uskot että Allah on epäjumala (astagfirullah) mutta älä sano että Koraanissa väitetää tappaa ja vielä väittää joidenki Koraanin kohtien olevan ihan jotain muuta mitä ne oikeesti on. Aika raukkamaista käytöstä sulta!
190. Taistelkaa Jumalan retkellä niitä vastaan, jotka vastaanne sotaa käyvät, mutta itse älkää aiheetta hyökätkö. Totisesti Jumala ei rakasta rauhanrikkojia.
191. Surmatkaa heidät, missä heidät tapaattekin, ja karkoittakaa heidät joka paikasta, mistä he ajoivat pois teidät, sillä pakanuuteen käännyttäminen on pahempi kuin murha. Mutta älkää taistelko heitä vastaan Rauhoitetun temppelin lähellä, jolleivät he hyökkää päällenne siellä; mutta jos he hyökkäävät, niin tappakaa heidät. Sellainen on oleva uskottomien palkka.
no kyllä toi 2.191 käskee surmata eli tappaa
ja aikaisemmin jo laitoinkin selvennystä niistä epäselvistä paikoista, jotka oli jo selvennetty sieltä mistä ne otinkin. että kyllä koraanissa niin jossain lukee, mut toi jae jo viittaa samanlaisuuteen.
Tässä on siis jakeita suurasta 22, olen kopioinut nämä islamopas.com' n sivuilta:
17. Totisesti, on olemassa sellaisia, jotka uskovat, ja on juutalaisia ja saabalaisia, kristittyjä ja magian harjoittajia sekä myös monijumalaisia. Ylösnousemuksen päivänä Jumala tekee erotuksen heidän kaikkien välillään. Totisesti, Jumala on kaiken todistaja.
18. Etkö ole havainnut. että Jumalan edessä alistuu kaikki, mikä on taivaassa ja mikä on maan päällä, samaten aurinko ja kuu ja tähdet, samoin vuoret ja puut ja eläimet ja suuri joukko ihmisiä. Mutta monia kohtaan on paikallaan rangaistus. Ja kenet Jumala alentaa, sitä ei kukaan enää saata kunniaan. Totisesti, Jumala tekee mitä hyväksi näkee.
19. On kaksi ryhmää, jotka kiistelevät Herrastaan. Siksi onkin uskottomille leikattu tuliset vaatteet, ja heidän päänsä ylitse vuodatetaan kiehuvaa vettä.
20. Se liuottaa heidän sisuksensa sekä myös heidän ihonsa.
21. Ja heitä piestään rautasauvoin.
22. Joka kerran, kun he tuskissaan haluavat päästä sieltä pois, heidät työnnetään sinne takaisin, ja heille sanotaan: »Maistakaa palamisen tuskaa.»
23. Totisesti, jotka uskovat ja harjoittavat hyviä tekoja, heidän Jumala antaa astua puutarhoihin, joiden kautta virrat juoksevat. He saavat kantaa kultaisia rannerenkaita ja helmiä, ja heidän vaatteensa ovat silkkiä.
24. Heitä opastetaan jalosti puhumaan ja heidät johdatetaan ainoan ylistetyn tielle.
25. On tosin sellaisiakin, jotka ovat uskottomia ja eksyttävät toisia Jumalan tieltä ja pyhitetystä moskeijasta, johon pääsyn olemme tehnyt yhtä helpoksi paikkakunnan asukkaille kuin erämaista tuleville. Mutta kuka ikinä ryhtyy harjoittamaan petosta ja vääryyttä, hänen Me annamme maistaa tuskallista rangaistusta.