Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Me lähdetään huomenna 10 päiväksi Roomaan. Sinne on luvattu 40 asteen helteitä koko ajaksi!

Vierailija
31.07.2017 |

Itse toivoin, että saisi kesään sen reilun viikon 30 asteen lämpötiloja. Nyt siellä onkin reippaasti kuumempaa, vähimmillään +36 ja enimmillään +41 koko kymmenen päivää.

Onneksi tykkään helteistä, mutta huh, onpa vähän enemmän kuin toivoin..

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Onneksi ei itse tarvitse lähteä, ajatuskin uuvuttaa.

Vierailija
22/63 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Kuumassa kivikaupungissa ei juuri jaksa mitään tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa. Kuumassa kivikaupungissa ei juuri jaksa mitään tehdä.

Sanoisin että 40 astetta puukaupungissa on paljon pahempi.

24/63 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kuumuus niinkään, vaan ilmankosteus. Tuollainen +35 jossain Roomassa tai muualla Euroopassa nyt menettelee, mutta samat asteet vaikka Bangkokissa... hyh. Matkustankin yleensä Kaakkois-Aasiaan vain "cool seasonina".

Vierailija
25/63 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopiston apteekista nesteytysporetabletit. Selvisin vastaavista lämpötiloista niiden avulla.

Vierailija
26/63 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lähtisi Roomaan kesällä. Kaupunkiloma pätsihelteessä on hirveää. Hiki valuu, vaatteet liimautuu ihoon ja väsyttää. Toivottavasti hotellissanne on ilmastointi.

Vierailija
27/63 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se 40 on raja, jolloin menee yli! 35 vielä jaksaa jotenkin. Ei kiva, onneksi ei tarvitse lähteä,

Vierailija
28/63 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 30 nyt vielä menee, mutta 40...apua! Helvetti maan päällä.

Vierailija
29/63 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se lämpötila vaan ne ihmismassat! Oletteko koskaan ennen matkustaneet elokuussa, sillon siellä on koko maailma. Nimittäin ihan koko. Jonot voivat kestää 5 tuntia.

Roomassa on aina koko maailma, samoin esim. Prahassa, Barcelonassa ja Mallorcalla. Tulevaisuudessa matkailijat vielä lisääntyvät kun esim Kiinan ja Intian keskiluokka vaurastuu niin että on varaa matkustaa maailmalle.

Asuin vajaat 20 vuotta sitten pari vuotta Roomassa ja kyllä kaupungissa tungeksi matkailijoita yli äyräiden jo silloin.

Vierailija
30/63 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Maltalla ollaan nyt muutama viikko.

Lämpötila joka päivä 33-38 astetta, ei pilviä, ei varjoisia paikkoja. Ainoa aika ulkona kun nautin on ilta klo 21 jälkeen, jolloin lämpötila laskee n.25 asteeseen. 

Odotan kuin kuuta nousevaa että päästään takaisin Suomeen.

Vierailija
31/63 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rannalle ja uimaan pääsee 30 min:ssa: ks Ostia Lido.

Vierailija
32/63 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, tuo on kyllä mulle vähän liikaa kaupunkilomalle, varsinkin kun Roomassa ei ole edes merta, joka ehkä vähän auttaisi asiaan. Olen ensi viikolla lähdössä itse Ljubljanaan ja siellä on myös tällä viikolla lähes 40 astetta. En tiedä miten jaksan tuossa kuumuudessa kävellä kaupungilla, no onneksi ensi viikoksi kai pitäisi "viilentyä" sinne noin 30 asteeseen.

Vierailija
33/63 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin Roomassa 7 yötä juhannuksen jälkeen (4. matkani sillä rakastan Rooma yli kaiken). Oli aivan ihanaa mutta lämpötila sopivampi (27-33) ja hotellissa oli uima-allas.

Vierailija
34/63 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on riskinä, jos lähtee heinä-elokuussa keski- tai etelä-Euroopaan...

Kai teillä on hyvä ilmastointi hotellissa? Muuten voi olla tukalaa. Käykää ulkona aikaisin aamuisin klo5/6->, nukkukaa hotellissa puolilta päivin ja menkää ulos taas illalla.

Vierailija
35/63 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rooma on heinä-elokuussa aivan perseestä. Ilmastoidun hotellin terassilla on kiva käydä välillä juomassa olutta, mutta kaupungilla liikkuminen on tuskaa. Viikkokausien 35+ lämpötilojen jälkeen siellä ei ole viileätä paikkaa maanpinnalla.

Roomassa on verrattaen surkea julkinenliikenne, eikä pienten välimatkojen vuoksi ole normaalioloissa mitään järkeä sitä käyttääkään, mutta jos metro olisi samaa luokkaa kuin esim. Pariisissa, olisi se helteellä miellyttävä apu.

Vierailija
36/63 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei. En lähtisi. Roomassa ilma seisoo helposti vielä tuohon lisäksi. Viime kesänä oltiin siellä päiväretkellä kesäkuussa ja silloin oli "vain" 34 astetta. Teini meinasi räjähtää käsiin ja mummoa heikotti. Kun päästiin takaisin Civitaveccian satamaan, heti helpotti. Siellä oli vain 25 astetta.

Vierailija
37/63 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

I-HA-NAA!! Saatkin lomalla nauttia enemmistä hellepäivistä kun Suomen kesässä yhteensä :) pari viikkoa sitten Roomassa lomailleena olen sitä mieltä ettei se kuiva 40 astetta siellä tunnu pahalta jos sitä lämpöä ei varta vasten manaamalla manaa ja kauhistele - ilmastointi kun vaan on yöllä niin homma toimii. Itse menin sieltä hakemaan kesää ja lämpöä ja viikon nautin joka hetkestä kun aurinko porotti pilvettömältä taivaalta ja hiki valui pitkin selkää, ja paahdoin onnesta huokaillen menemään 15-20km päivässä jalan yhdessä Euroopan upeimmista kaupungeissa! <3

Vierailija
38/63 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervemenoa, onneksi ei tarvitse lähteä mukaan. 

Vierailija
39/63 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon.

Meillä on täällä Etelä-Suomessa +20+ astetta ja ihan ilmaiseksi:)

Vierailija
40/63 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitaanko että AP perheineen ei sitten vietä aikaansa missään ilmastoiduissa tiloissa, missä saa lämpötilan sinne 20 asteen tienoille tai alle? Siellä on sitten nautittava siitä kuumuudesta koko rahan edestä koko aika ja ei sanaakaan siitä, että olisi kuuma.