Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikähän mielenterveyshäiriö miehelläni saattaa olla? :(

31.07.2017 |

Kun tavattiin oli mitä ihanin ja herttaisin mies, kaikki sanoi että olet hullu kun päästät menemään. Alle vuosi tapailtiin ja aloimme seurustella.
Riideltiin eilen tosi pahasti yhteisenajan puutteesta, mies sanoi että minä tuon elämäänsä valoa mutta hän ei osaa selittää miksi kaikki tuntuu muuten vain aina huonolle ja on paha olla. Siis aina ja näin ollutkin.

Hän on muidenkin mielestä lämminsydäminen ja hyvä ihminen, tahtoo aina miellyttää muita. Ei siis osaa sanoa ei, ettei kukaan suutu ja loukkaannu. Ei aikuisena ymmärrä että niin saa sanoa eikä aina tarvitse olla kaikille tekemässä remonttia ja ties mitä.

Tapana aloittaa monta projektia yhtä aikaa,yleensä kotiin ja omiin asioihin liittyvät jutut jää kesken, muiden hommat hoitaa kyllä. Tekee myös liikaa töitä, vaikka rahasta ei ole pulaa ja olen koittanut sanoa ettei se elämän tärkein asia ole.

Aikatauluista ei osaa kiinni pitää, sanoo että käy kaverin kanssa kahvilla ja tulee kohta, menee 2-5h jopa, sitten kävi vielä toisen luona tekemässä tätä ja tuota. Ajantaju kuulemma häviää ja ei tee tahallaan. Ja ei ole muita naisia kuvioissa tmv, jos se nyt jollekkin tulee mieleen.

Mies on todella stressaantunut tällä hetkellä, sillä on liikaa töitä ja ties mitä muille lupaamiaan hommia. Viimeksi kaksi vuotta sitten tilanne kärjistyi siihen pisteeseen, että sille tuli varmaan jonkunlainen burn out. Ei ollut oma itsensä, joi kaikki viikonloput ja oli ihan kamala mullekkin. Myös oli jättämässä minut kun ansaitsen parempaa kun hän. Loppui sitten kun olin päättänyt jo erota niin koko sekoilu.

On kokoajan väsynyt, ei jaksais muuta tehdä kun nukkua ja katsoa telkkua. Kun yritämme puhua, hän ottaa kaiken haukkumisena ja jankkaan vaan samoista asioista. Eli jos kerron että minusta tuntuu tältä ja kaipaisin muutosta tähän ja tuohon, haukun vaan häntä. Myös nykyään raivostuu pienistäkin asioista, sanoo rumasti ja ties mitä.

Kotona ei jaksa enää tehdä mitään, kaikki ok jäänyt minun vastuulleni. Myös elämäntavat sillä on retuperällä, syö paljon roskaruokaa ja herkkuja.. itse taas käyn kuntosalilla ja minulla on hyvä ja terveellinen ruokavalio, mutta silti sillä ei ole vaikutusta että mieskin vähän petraisi sen elämäntapoja.

suhteemme tuntuu nykyään vaan epävarmalta, tuntuu etten voi enää luottaa mieheen ja suhteen kestävyyteen. Mies sanoo että rakastaa, olen hänelle oikea ja haluaa pysyä yhdessä.

Esimerkkinä, kun meillä meni pitkään paremmin ja tasaisesti, juteltiin että ehkäisyn voisi jättää pois vaikka vuoden lopulla. Nyt sitten kun mies on taas väsynyt ja jotenkin ihan sekaisin, niin saattaa sanoa ettei olekkaan valmis ja jaksa. Kun minulle tulee paha mieli ja sanon ettei tunnu hyvältä, että antaa ymmärtää että lapsi olisi ok lähiaikoina ja kohta taas ei, niin saattaa kohta sanoa ettei hän sellaista tarkoittanut ja sanonut, että kyllä hän haluaa.

Todella hämmentävää, kun sanoo kaikkea ja kohta väittää ettei ole sanonut tai kysyy jopa sanoiko hän niin.. tai vihaisena sanoo että keksin omasta päästäni ja laitan sanoja suuhun.

Jatkuu seuraavassa viestissäni:

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tällaisen miehen. Hän ei koskaan kieltäydy jos tarvitaan muuttoapua, autoa lainaan, asuntoa lainaan, remonttiapua, ihan mitä vaan maan ja taivaan väliltä. Vaikka hän ei todellakaan haluaisi tehdä jotain niin aina tekee silti, vaikka omat asiat jäisi taka-alalle. Hän itse syö huonosti, asuu epäsiististi, "seurustelee" naisten kanssa, joista ei ole edes niin kiinnostunut, mutta kun ei halua loukata ketään niin roikkuu mukana. Tyypillistä on, että ei itse ota yhteyttä, mutta jos nainen kutsuu luokseen niin menee. Naisia on useita eivätkä he tiedä toisistaan.

Tällaista ihmisitä pidetään unelmana, mutta minusta tuollainen toiminta on hirvittävän väärin toisia kohtaan. Etenkin niitä naisia, jotka kuvittelevat olevansa hänen kanssa parisuhteessa.

Vierailija
22/34 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin sellainen, ettei jaksa katsoa sinua (161 cm/85 kg).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adhd 

Ei kuulosta adhd:ltä vaan lapsuuden traumalta.

Vierailija
24/34 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD. Semmonen sillä on

Vierailija
25/34 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adhd 

Nykyään muutenkin ylidiagnosoidaan ja kaikkiin ongelmiin on vastaus ADHD tai narsismi. Ei minusta tuo kuulosta yhtään adhd:ltä vaan siltä, että miehen lapsuudessa hän ei ole tullut kuulluksi, hänen tarpeisiinsa ei ole vastattu vaan hän on joutunut hakemaan vastakaikua miellyttämisellä. Olen kiltti lapsi joten saanko halin.

Vierailija
26/34 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi ei ole mielenterveysongelmaa, mutta sellaisen puhkeamiseen on kyllä suuri riski. Kuormitusta on liikaa.

Vierailija
27/34 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on juuri tuollainen. Et sinä diagnoosillakaan toista voi muuttaa. Sinun on hyväksyttävä asia, tai erottava. Toista EI voi muuttaa. Katso tekoja, älä puheita. 

Vierailija
28/34 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea kokonaan, mutta voi olla rajattomuutta ja toiminnanohjauksen haasteita jotka ei ylitä mitään diagnostista rajaa. Toki esim. tarkkaavuushäiriöt voi altistaa siihen, että aina on uusi projekti kesken ja edellinen unohtuu. Kaksisuuntaisen mielialahäiriön tai tähän liittyvien piirteiden pohjalta voi olla myös estotonta ja vähän järjettömän oloista käyttäytymistä ja sitten vastaavasti masennuskausia. Ehkä pääasia ei ole kuitenkaan diagnoosin hakeminen, vaan se että mies itse tunnistaisi ja ymmärtäisi mikä nykyisen kaltaisessa toimintatavassa on huonoa ja pystyisi pikku hiljaa sitä alkaa muuttamaan.

Vierailija
29/34 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, katsele peillin.  Mieti millainen itse olet.

Näyttää siltäkin, ettei mies viihdy kotona.  

Ehkä hänessä on joitain adhd piirteitä.  Kuka sen tietää.

Mitäs jos pohtisit omaa tapaasi elää ja suhtautua mieheesi?

Selittelet koko ajan tilannetta, miltä sinusta tuntuu, mitä sinä haluat.

Kysy joskus mieheltäsi, miltä hänestä tuntuu. Mitä hän haluaa.

Jos hänellä on adhd piireteitä, hänen päänsä on aina täynnä, siellä on koko ajan menossa uusia projekteja, niin että pakostakin joskus väsähtää ja uupuu, stressiä pukkaa.

Vierailija
30/34 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttää aineita !!!

Vierailija
31/34 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttää aineita !!!

On käyttänyt pitkään. Vuosia-vuosikymmeniä.

Vaihtelevasti.

Vierailija
32/34 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, katsele peillin.  Mieti millainen itse olet.

Näyttää siltäkin, ettei mies viihdy kotona.  

Ehkä hänessä on joitain adhd piirteitä.  Kuka sen tietää.

Mitäs jos pohtisit omaa tapaasi elää ja suhtautua mieheesi?

Selittelet koko ajan tilannetta, miltä sinusta tuntuu, mitä sinä haluat.

Kysy joskus mieheltäsi, miltä hänestä tuntuu. Mitä hän haluaa.

Jos hänellä on adhd piireteitä, hänen päänsä on aina täynnä, siellä on koko ajan menossa uusia projekteja, niin että pakostakin joskus väsähtää ja uupuu, stressiä pukkaa.

Tuskin on mitään adhd:ta. Kaikkea ei voi aina selittää adhd:llä. Tällaiselta mieheltä jos kysyy, mitä hän haluaa, ei hän osaa siihen vastata. Hän ei tiedä yhtään mitä haluaa, sillä elää muiden miellyttämisestä. On tehnyt sitä lapsesta asti, koska sillä tavoin on tullut hyväksytyksi kun on ollut kiltti.

Vierailija
33/34 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies on vähän samanlainen, paitsi ei tee muille mitään ylimääräisiä hommia, vaan kehittelee itse itselleen liikaa projekteja. Innostuu hetkeksi, sit kiinnostus lopahtaa. Uupuu herkästi. On todettu lapsena ADHD, johon ei halua enää syödä lääkkeitä. ADHD:n lisäksi on myös saanut rajattoman kasvatuksen. Sun miestä ei voi tämän perusteella lähteä diagnosoimaan ja kyse voi olla miljoonasta muustakin asiasta kuin aktiivisuuden ja tarkkaavaisuuden häiriöstä. Isoin ongelma tossa on, jos hän ei ole valmis puhumaan ongelmista. Aika mahdotonta saada tilanteeseen muutosta, jos hän ei itse sitä halua.

Vierailija
34/34 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko ad(h)d ja esimerkiksi traumoista johtuva miellyttämisenhalu? Jälkimmäinen tuli ensin mieleen, mutta noin vahva ajantajun katoaminen ei ole kovin normaalin/neurotyypillisen kuuloista, jos hän puhuu siitä totta. Jos samaan aikaan on vaikea hahmottaa paljonko joku luvattu asia syö energiaa - varsinkin kun omat hommat on vaikea aloittaa mutta "pakolliset" hoituu adrenaliinin voimalla - niin tarkkaavaisuushäiriö sopisi kuvioon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä