Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset toivovat helteitä? En ymmärrä.

30.07.2017 |

Kuka oikeasti nauttii siitä että on tuskallisen kuuma? Aurinkoa voi ottaa vähemmälläkin lämmöllä. Kuumuus vie kaiken energian, suklaat sulaa. Ei jaksa käydä lenkillä.
Selittäkää minulle, miten se oleminen muka on mielekästä jos on näin kuuma ja hiostava ilma? Täyttä tuskaa.

Jos nauttisin kuumuudesta, olisin jäänyt Australiaan.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla 1. syy on se että kipusairauteni hellittää vasta kun on pidempään 25 lämmintä tai yli. Lämpöön tottuu muutamassa päivässä, kylmyyteen ja kosteuteen ei koskaan!

Toiseksi - tarkoitus oli tänään poimia mustikoita tai pestä ikkunoita. Mielummin sekin lämpimässä ja aurinkoisessa kuin +17 ja sateessa. Mieliala ja vireystasokin on ihan huipussaan kun on lämmintä ja aurinkoista, nyt vaan haluan takaisin peiton alle.

Taitaa olla Netflix päivä. Taas.

Vierailija
2/45 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeis mennä uimaan. Sais pestyä loput matot. Marjat ja omenat kypsyis. Lapsien takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään lämmöstä. Tykkään kun voi liikkua t-paidassa ja shortseissa illallakin. En ota aurinkoa enkä tavoittele ihosyöpää.

Vierailija
4/45 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. Ja ravut lähtis kunnolla liikkeelle. Ja jos tulis viä lämpimiä öitä, viitsis lähteä telttailemaan.

Vierailija
5/45 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieliala ja vireystasokin on ihan huipussaan kun on lämmintä ja aurinkoista, nyt vaan haluan takaisin peiton alle.

Mulla just toisin päin.

Vierailija
6/45 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmistö ihmisistä nauttii. Moni on jopa valmis säästämään koko vuoden voidakseen olla varma, että edes osa lomasta on lämmintä.

Vierailija
7/45 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis itellä on ainakin suurimmaksi osaksi kylmä. Eilen oli jo ihan ok sää, jos auringossa oli, mutta siltikin oli kylmä tuuli. Eli suomen säissä kyllä se hyvä sää on vasta kun on 25+ astetta. Vähempikin riittäisi, mikäli ei tuulisi yhtään, eikä olisi pilviä.

Mulla menee voimat auringosta vasta kun on jo reippaasti yli 30 astetta lämmintä. (Lenkillä en käy muutenkaan, mutta kyllä siellä ilmastoidulla salilla jaksaa tästä huolimatta liikkua).

Ja suomeen olen syntynyt, joten kyllä ainakin koulut täällä käyn loppuun, ennen kuin harkitsen jonnekkin lämpimämpään muuttoa (tietenkin töitä pitäisi saada sieltä ensin, en uskalla ihan tyhjän päälle lähteä)

Vierailija
8/45 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toivoisin lämpimiä kelejä kipujen takia jotka ovat pahimmillaan kylmässä ja kosteassa. Suurin osa vuodesta on juuri tuollaista kosteaa ja +10astetta. On ollut kesiä jolloin juhannuksena on sama keli kuin jouluna erona vain että puissa on lehdet. Toiveikkaana odotin, että kesällä olisi vähän erilaista mut ei... Netflix ja sohva kutsuu tänäänkin. Täällä rannikolla on ollut tosi viileä ja tuulinen kesä :(

9/45 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieliala ja vireystasokin on ihan huipussaan kun on lämmintä ja aurinkoista, nyt vaan haluan takaisin peiton alle.

Mulla just toisin päin.

Sama. Paitsi että lämpö vie energiat, niin lämmin ja kaunis sää myös laskee mielialaani. Oikeastaan tämä, että inhoan kesää ja lämpimiä ilmoja on suurimmaksi osaksi psykologista. Kesällä ihmisillä on kivaa, he tekevät asioita kavereiden ja perheen kanssa ja ovat iloisia. Itsellä taas ei ole mitään normaalista poikkeavaa tekemistä tai menoja, ei mökkiä eikä kaveriporukkaa jonka kanssa viettää aikaa ja grillata.

Mulla on aina se netflix-hyvä ruoka-yksin kotona nyhjäys- fiilis ja syksyllä/talvella se tuntuu hyväksyttävämmältä ja oikeutetummalta kuin kesällä :D

- Ap

Vierailija
10/45 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos SINÄ et pidä, niin miksei toiset saisi pitää? Minä rakastan lämpöä ja vihaan kylmyyttä! Ennemmin kysyisin, että kuka hitto tykkää sateista ja pakkasista!

Vierailija
11/45 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mä vaan tykkään helteistä.

Vierailija
12/45 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5498 kirjoitti:

Kuka oikeasti nauttii siitä että on tuskallisen kuuma? Aurinkoa voi ottaa vähemmälläkin lämmöllä. Kuumuus vie kaiken energian, suklaat sulaa. Ei jaksa käydä lenkillä.

Selittäkää minulle, miten se oleminen muka on mielekästä jos on näin kuuma ja hiostava ilma? Täyttä tuskaa.

Tuskallisen kuuma on vasta jossain sata-asteisessa saunassa.

Nautin lämmöstä, mutta en auringonpaisteesta. Paras sää on lämmin pilvipouta, vähintään 25 astetta. Harvoin Suomessa vain sellaista herkkua saa. Aurinkoa en ota (päinvastoin suojaan ihoni visusti), en lenkkeile enkä syö suklaata. Tänä kesänä ei ole kertaakaan ollut liian kuuma.

Vierailija
13/45 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei ole kuin sinä, vaikea ymmärtää? Että ihmiset jaksaa ja jaksaa valittaa ja vinkua. Ja laita ne suklaasi jääkaappiin, jos sulavat.

Vierailija
14/45 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään sateesta ja pienestä pakkasesta, inhoan helteitä ja kovia pakkasia, kaikkia äärilaitoja Suomen ulkolämpötiloissa. Perusteluksi mielipiteeseeni voisin sanoa montakin syytä, mutta nyt on kiire. Jos joku tykkää / monet tykkäävät helteistä, se on heidän asiansa, mutta jos minä en, se on minun asiani, ne ovat vain erilaisaisi mielipiteitä.. Ainoa asia on yksi ja sama: säälle ei voi mitään, asenteelle voi.

Vierailija
15/45 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskallisen kuuma on yli 35 astetta. 25-30 on ihanteellinen lämpötila. Alle 20 astetta liian kylmä.

Vierailija
16/45 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskallisen kuuma on yli 35 astetta. 25-30 on ihanteellinen lämpötila. Alle 20 astetta liian kylmä.

Jos ihminen hikoilee kun hän on paikallaan niin silloin ihmisellä on liian kuuma.

17/45 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos SINÄ et pidä, niin miksei toiset saisi pitää? Minä rakastan lämpöä ja vihaan kylmyyttä! Ennemmin kysyisin, että kuka hitto tykkää sateista ja pakkasista!

Väitinkö, että toiset eivät saisi pitää helteistä? :) tiedustelin syitä siihen, miksi pitävät.

Ja jos kysymys on että kuka pitää sateista ja pakkasista, niin voin ilmoittautua. Syy on osittain psykologinen kuten aiemmin selitin, "huonolla" ja kylmällä säällä tuntuu paremmalta käpertyä siihen minulle ominaiseen olotilaan yksin vaikka katselemaan ohjelmia ja nauttimaan ruoasta sohvalla. Kesäilmoilla ja kuumalla se tuntuu "väärältä".

Pidän myös kylmästä, koska silloin energiataso fyysisesti on normaali ja vaatteita voi aina lisätä. Tietyssä pisteessä niitä ei voi enää vähentää.

Vierailija
18/45 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse toivoisin lämpimiä kelejä kipujen takia jotka ovat pahimmillaan kylmässä ja kosteassa. Suurin osa vuodesta on juuri tuollaista kosteaa ja +10astetta. On ollut kesiä jolloin juhannuksena on sama keli kuin jouluna erona vain että puissa on lehdet. Toiveikkaana odotin, että kesällä olisi vähän erilaista mut ei... Netflix ja sohva kutsuu tänäänkin. Täällä rannikolla on ollut tosi viileä ja tuulinen kesä :(

Miksi toinen samanlainen viesti

Vierailija
19/45 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään ulkoilusta kun aurinko paistaa. Tykkään olla vähissä vaatteissa ja siitä että ei tarvitse pukea takkia joka pitää riisua jos tuleekin kuuma. Helteellä ulos lähtö on mielestäni huolettomampaa. Kuumuus ei haittaa, voi mennä varjoon ja syödä jätskiä. Kylmyyttä en meinaa kestää. Viima tekee joskus kipeää päähän tai polviin. Pidän kyllä paukkupakkasistakin kun niissä on oma tunnelmansa.

Tylsin on semmoinen pilvinen sade ilma kun hiuksetkin kihartuu typerästi kosteudessa :D

Vierailija
20/45 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

+25 - +30 astetta on optimaalinen lämpötila. 

Eihän ihmistä ole edes suunniteltu toimimaan alle +15 asteessa, vaan pidempään altistuttuaan moiselle kylmyydelle (aatamin asussaan, luonnon vaatteissa, eli alasti) saa hypotermian.

Sitten tietty on jos on jumalaton kerros ihraa, on varmaan pakkasellakin liian kuuma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi