Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hävettäisi käyttää jatuvasti kännykkää jonka todellinen omistaja on työnantaja

Vierailija
30.07.2017 |

En ymmärrä lainkaan miksi ihmiset ottaa noita työsuhdepuhelimia.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pakko olla työnumero sekä työsuhdepuhelin. Teen työtä sellaisen ihmisryhmän kanssa (päihdeongelmaiset), että en todellakaan hoida asioita omalla numerollani. Toisekseen, jos joudun paljon hoitamaan työasioita puhelimitse, tottakai työnantaja maksaa kulut. Sillehän minä töitä teen.

Vierailija
22/32 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole. Työsuhdepuhelimesta voi aivan yhtähyvin kieltäytyä.

Kuka haluaa alkaa päivystämään ja ottamaan kaikki työpuhelut vastaan omaan puhelimeensa? - Meillä työpaikalla aikaa sitten luovuttiin kaikkien työntekijöiden työhuneisiin sijoitetuista lankapuhelimista ja tilalle otettiin kännykät.  - Nyt osa tietää sekä työpuhelin numeroni ja siviilipuhelin numeroni mutta vain osa jälkimmäisen (yksityisen numeroni).  

Voi pitää kahta puhelinta, toinen oma ja toinen työnantajan puhelin, jonka voi tarvittaessa vaikka jättää työpöydälle yöksi. Ei työnantajan hankkima kännykkä ole verotettava etu, jos sitä ei käytä muuten kuin työasioissa. Itsekin jouduin ottamaan vuodeksi oman puhelimen käyttöön, kun erään projektin asiakkaat häiriköivät kännipäissään öisin ja viikonloppuisinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole. Työsuhdepuhelimesta voi aivan yhtähyvin kieltäytyä.

Kuka haluaa alkaa päivystämään ja ottamaan kaikki työpuhelut vastaan omaan puhelimeensa? - Meillä työpaikalla aikaa sitten luovuttiin kaikkien työntekijöiden työhuneisiin sijoitetuista lankapuhelimista ja tilalle otettiin kännykät.  - Nyt osa tietää sekä työpuhelin numeroni ja siviilipuhelin numeroni mutta vain osa jälkimmäisen (yksityisen numeroni).  

Voi pitää kahta puhelinta, toinen oma ja toinen työnantajan puhelin, jonka voi tarvittaessa vaikka jättää työpöydälle yöksi. Ei työnantajan hankkima kännykkä ole verotettava etu, jos sitä ei käytä muuten kuin työasioissa. Itsekin jouduin ottamaan vuodeksi oman puhelimen käyttöön, kun erään projektin asiakkaat häiriköivät kännipäissään öisin ja viikonloppuisinkin.

- Joo. Totta. Itse vain yritin -huonollako esimerkilläni sitten- vain antaa esimerkin, että on töitä, joissa työnantaja voi edellyttää puhelimen käyttöä. - Ja totta kai, jos joudun olemaan tavotttavissa puhelimella ja  / tai käyttämään puhelinta työasioiden hoitoon, niin työnatja maksaa kulut. kieltäydyn yleisemmin elämää sellaista elämää, jossa oletettaisiin minun olevan 24 tunnin valmius tilassa vuoden jokaiaena vuorokutena ja siten aina valmis vastaamaan kun vain satutaan haluta kysyä tai tiedustella asiassa tai asian vierestä minulta. 

Vierailija
24/32 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työnantaja (suuri kansainvälinen yritys) kyttää työsuhdepuhelimen ja -tietokoneen käyttöä sen verran härkisti etten enää viitsi käyttää niitä juuri muuhun kuin työtehtävien hoitoon. Moni ei edes välttämättä tajua koko asiaa. Vapaa-ajalle minulla on omat yksityiset laitteet hankittuna.

Vierailija
25/32 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole 10 vuoteen omistanut puhelintani tai maksanut puhelinlaskua. Toivon, että ei koskaan enää tarvitse omistaa puhelinta tai liittymää. Kyllä itse pidän siitä, että saan valita minkä tahansa markkinoilla olevan puhelimen eikä tarvitse juurikaan välittää puhelinlaskuista esimerkiksi ulkomailla. Eipä tarvitse pelätä överiä laskua netin tai puheluiden takia reissussa vaikka pitää koko ajan dataa päällä.

Vierailija
26/32 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole 10 vuoteen omistanut puhelintani tai maksanut puhelinlaskua. Toivon, että ei koskaan enää tarvitse omistaa puhelinta tai liittymää. Kyllä itse pidän siitä, että saan valita minkä tahansa markkinoilla olevan puhelimen eikä tarvitse juurikaan välittää puhelinlaskuista esimerkiksi ulkomailla. Eipä tarvitse pelätä överiä laskua netin tai puheluiden takia reissussa vaikka pitää koko ajan dataa päällä.

Lisään vielä, että juuri meni vanha puhelin kappaleiksi, kun tippui parvekkeen kaiteelta alas. Olisi harmittanut, jos olisi ollut omat rahat kiinni.

Vierailija
27/32 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiot sitten kaatua saappaat jalassa vai maksaako joku työnantaja puhelimen ja puhelinlaskut eläkeläisillekin?

Vierailija
28/32 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 15 vuotta puhelinetu (eikä hävettänyt) mutta nykyisessä työssäni halusin duunipuhelimen erikseen. Tykkään maksaa kännykällä asioita (ratikkaliput, karkkiautomaatit yms) eikä työnantajan maksamalla puhelimella voi tehdä niin. Tykkään myös siitä että duuniluurin voi laittaa iltaisin ja viikonlopuksi piiloon eikä tarvi huomata että taas on meilejä tullut...

Vierailija
29/32 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiot sitten kaatua saappaat jalassa vai maksaako joku työnantaja puhelimen ja puhelinlaskut eläkeläisillekin?

Viimisimmässä työeläkeotteessa luki, että arvioitu eläkeikä on 70 vuotta. Kyllä sitä vielä pariin kertaan tullaan nostamaan, joten tuskin pääsen eläkkeelle.

Vierailija
30/32 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpuhelin on pakko olla. Itse voi valita onko se työsuhde-etupuhelin.

Vierailija
31/32 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävetä yhtään, päinvastoin. Eikä tartte käyttää omia rahoja kalliin puhelimen hankintaan.

Vierailija
32/32 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hä? Mitä väliä sillä on kuka sen puhelimen omistaa? Sillähän on merkitystä että miten sitä saa käyttää. Vitsi kun saisi autonkin kulut työnantajan maksamaksi. Asunnon haluan pitää omana, koska se on sijoitus. Auto, läppäri ja puhelin ovat kulutushyödykkeitä, ideaalitilanne on se että joku muu maksaa ne ja itse saa käyttää.

Sitä väliä sillä on että jos ei omista laitetta niin ei omista siinä olevaa tietoakaan.

Paitsi että minullakin työpuhelin jonka muistikortti on oma ja sielä kaikki tiedot.

Myös läppäri on työnantajan mutta siinäkin oma ulkoinen kiintolevy.