Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hävettäisi käyttää jatuvasti kännykkää jonka todellinen omistaja on työnantaja

Vierailija
30.07.2017 |

En ymmärrä lainkaan miksi ihmiset ottaa noita työsuhdepuhelimia.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on pakko.

Vierailija
2/32 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole. Työsuhdepuhelimesta voi aivan yhtähyvin kieltäytyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etpä taida juuri muutakaan ymmärtää.

Vierailija
4/32 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli. Monia kuulemma hävettää esimerkiksi se, ettei liukuovi aukeakaan, kun menevät sen kohdalle. Ei tuo sinun häpeäsi pahimmasta päästä ole, vaikka ehkä erikoinen onkin.

Vierailija
5/32 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostaisin itse samanlaisen iPhone 7:n ja maksaisin roamingista ja muusta kovaa hintaa?

Vierailija
6/32 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli kyllä yksi historian typerimmistä aloituksista. Mitä väliä?

Vierailija
7/32 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä noloa siinä on, ei se näy mitenkään päälle päin? Mistä tiedät, kenellä on työsuhdepuhelin ja kenellä ei?

Vierailija
8/32 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hä? Mitä väliä sillä on kuka sen puhelimen omistaa? Sillähän on merkitystä että miten sitä saa käyttää. Vitsi kun saisi autonkin kulut työnantajan maksamaksi. Asunnon haluan pitää omana, koska se on sijoitus. Auto, läppäri ja puhelin ovat kulutushyödykkeitä, ideaalitilanne on se että joku muu maksaa ne ja itse saa käyttää.

Vierailija
9/32 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käyttää sitä vain työpuheluihin, ei tarvitse maksaa veroakaan "edusta".

Vierailija
10/32 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei edes ole muuta puhelinta kuin työpuhelin. Työnantaja maksaa myös netin kotiini, ja auto jolla ajan on työnantajan. Saan melkein joka päivä työnantajalta lounaan ravintolassa, liikuntaedun, monenlaisia lahjoja vähän väliä, ja mikä parasta, minun ei tarvitse myydä työssäni mitään.

Vierailija
11/32 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hä? Mitä väliä sillä on kuka sen puhelimen omistaa? Sillähän on merkitystä että miten sitä saa käyttää. Vitsi kun saisi autonkin kulut työnantajan maksamaksi. Asunnon haluan pitää omana, koska se on sijoitus. Auto, läppäri ja puhelin ovat kulutushyödykkeitä, ideaalitilanne on se että joku muu maksaa ne ja itse saa käyttää.

Sitä väliä sillä on että jos ei omista laitetta niin ei omista siinä olevaa tietoakaan.

Vierailija
12/32 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikani kuljetellut kahta puhelinta mukana, ei sekään kivaa ollut. Nyt on työsuhdepuhelin, jonka toistaiseksi ainoa havaitsemani huono puoli on, että asetuksista ei saa säädettyä automaattista lukitusta minuuttia pidemmäksi.

Vierailija
13/32 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä väliä sillä on että jos ei omista laitetta niin ei omista siinä olevaa tietoakaan.

Mitä sönkötystä tuo nyt on olevinaan? Kerro käytännön esimerkki.

Ainakin minä otan työpuhelimella esimerkiksi valokuvia ja puhun omia puheluita ja ne eivät kuulu työnantajalle mitenkään eikä myös kiinnosta häntä.

Ei esimerkiksi minun ottaman valokuvan oikeudet siirry sinulle, vaikka se olisi ladattuna sinun omistamalle kovalevylle.

Vierailija
14/32 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hävettäisi?

Vierailija
15/32 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, voitko avata ajatuksen juoksuasi vähän enemmän? Miksi työnantajan puhelimen käyttö on mielestäsi noloa? Mistä näkee, että jonkun puhelin on työnantajan? Minusta on kätevää, että jos puhelin esim. hajoaa, työnantaja hankkii uuden eikä minulle tule mitään kuluja.

Vierailija
16/32 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaa alkaa päivystämään ja ottamaan kaikki työpuhelut vastaan omaan puhelimeensa? - Meillä työpaikalla aikaa sitten luovuttiin kaikkien työntekijöiden työhuneisiin sijoitetuista lankapuhelimista ja tilalle otettiin kännykät.  - Nyt osa tietää sekä työpuhelin numeroni ja siviilipuhelin numeroni mutta vain osa jälkimmäisen (yksityisen numeroni).  

Vierailija
17/32 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aikani kuljetellut kahta puhelinta mukana, ei sekään kivaa ollut. Nyt on työsuhdepuhelin, jonka toistaiseksi ainoa havaitsemani huono puoli on, että asetuksista ei saa säädettyä automaattista lukitusta minuuttia pidemmäksi.

Tullainen ei tullut edes mieleen. Suuryrityksissä voi tosiaan olla että puhelimen softaa on rajoitettu tms. Meidän keskisuuressa firmassa saa hake kaupasta sellaisen puhelimen kuin haluaa ja käyttää sitä niin kuin lystää. Työnantaja hallinnoi käytännössä vain liittymiä.

Vierailija
18/32 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki puhelimessa olevat tiedot ovat tietenkin myös henkilökohtaisella tilillä pilvessä. Vai tarkoititko, että puhelimen varsinaisella omistajalla eli työnantajalla olisi oikeus päästä käsiksi puhelimen sisältöön ilman lupaani? Vielä toistaiseksi Suomessa laki yksityisyyden suojasta on niin vahva, ettei työnantaja pääse tietoihin käsiksi yhtään sen helpommin kuin kuka tahansa hakkeri kenen tahansa puhelimeen.

Vierailija
19/32 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että jos ottaa puolison firman omistamaan autoon, niin pomolla tulee käyttöoikeus puolisoon?

Vierailija
20/32 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, voitko avata ajatuksen juoksuasi vähän enemmän? Miksi työnantajan puhelimen käyttö on mielestäsi noloa? Mistä näkee, että jonkun puhelin on työnantajan? Minusta on kätevää, että jos puhelin esim. hajoaa, työnantaja hankkii uuden eikä minulle tule mitään kuluja.

Kaksi vaihtoehtoa. Joko ap ei ole pyytäessään saanut työnantajaltaan työ(suhde)puhelinta, tai ap:lla ei edes ole työnantajaa.