Nainen, ottaisitko elämänkumppaniksi 170cm pitkän miehen?
Tai edes deiteille? Oma näkemykseni on, että naiset "näkevät" vain tietyn pituusrajan yli olevat miehet, joka on 178cm minimissään.
Kommentit (167)
En osaa ottaa ketään. Ihan saisi ihminen olla itsenään ja omassa vallassaan, vaikka suhde välille kehkeytyisi. Mies, joka määrittelisi itsensä pituutensa tai muun kokonsa kautta, ei ehkä lähtökohtana itseäni kiinnostaisi. Eikä sekään, että se joku toinen ihminen määrittelisi minut pituuteni kautta.
Suht samanmittaisen kanssa on helppo pussailla. Mutta et saisi valittaa naisen koosta, ettei tunne itseään tankiksi.
Niin ja en siis puhu mistään 20-30 vuotta sitten solmituista liitoista koska ihmisen keskipituus kasvaa koko ajan ja vaatimukset varsinkin miehille sitä mukaa koko ajan ylemmäs. Se mikä meni 30 vuotta sitten ei mene enää tänä päivänä. Tietääkseni suomalaisten miesten keskipituus on jotain 180 cm ja kuka nainen haluaisi lyhytkasvuista, selvästi alle keskipituuden lyhyempää miestä?
170cm olisi oikeastaan jo aika pitkän tuntuinen, kun mun mies on 161cm eli ihan hyvin ainakin pituuden puolesta 170cm käy. Eipä tuolla pituudella ole niin merkitystä. Kunhan miehellä olisi nyt edes sen verran kokoa, ettei häntä sentään taskussa tarvitse kuljetella. Se olisi jo vähän omituista.
Kyllä, en pidä pitkistä miehistä. Sun pituus on sopiva.
No itse 172 cm joten ei mikään huomattava ero olisi, mutta tykkään pitää korkokenkiin joten silloin pituusero olisi jo näkyvä enkä usko että mieskään sitä haluaisi.
En torjuin kuitenkaan heti koska ei pituus katso luonnetta. En minäkään ole täydellinen ja jos jää pituudesta jollakin kiinni niin sellaisen kanssa ei kannata edes olla tekemisissä.
Palaan vielä tähän. Pituus ei tosiaan ole se ongelma, 170 cm on ihan fine. Mutta Suomesta ei tunnu löytyvän vapaata yli 60-v miestä mulle, ei minkään treffipalstan kautta.
Komeat kasvot kompensoivat paljon, jos vain ulkonäöstä puhutaan. Toki pituus on viehättävä piirre, mutta kokonaisuus ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Voisin ottaakkin. Mutta olen itse 175 cm pitkä nainen. Ottaisitko sinä ap minut, kun olen sinua selvästi pidempi?
Minä olen täsmälleen samanpituinen kuin sinä ja mieheni pituus on 170 cm. Yhdessä 15 v.
170cm pituus on ihan hyvä. olen itse 163cm.
Mulla on jo 168cm pitkä mies. Itse olen 177cm. Ja niin mäkin nuorena sanoin, että ei ikinä itseä lyhyempää miestä. Elämä yllättää, kun löytää sopivan...
oon ite 155cm niin joo kyllä kelpaa vaikka saman pitunenki mies :D oltais hobitteja sit yhessä <3 mut ois kyllä vaihtelua lyhyempi mies ku yleensä mun miehet on aina ollu 185cm ---->. Pisin oli 202cm. Nykynen avopuoliso on 190cm.
Nykyinen on sentin tai pari alle tuon 170 cm, ei ole ikinä haitannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin ottaakkin. Mutta olen itse 175 cm pitkä nainen. Ottaisitko sinä ap minut, kun olen sinua selvästi pidempi?
Minä olen täsmälleen samanpituinen kuin sinä ja mieheni pituus on 170 cm. Yhdessä 15 v.
Ainoa haitta tähän mennessä on ollut se, että tytärtä harmittaa se ettei todennäköisesti kasva yli 165-senttiseksi.
En ottaisi. Mutta olenkin oikea pituusrasisti. Miehen täytyy olla minua pidempi vielä kun laitan korkokengät jalkaan. Muuten en vain syty.
Vierailija kirjoitti:
oon ite 155cm niin joo kyllä kelpaa vaikka saman pitunenki mies :D oltais hobitteja sit yhessä <3 mut ois kyllä vaihtelua lyhyempi mies ku yleensä mun miehet on aina ollu 185cm ---->. Pisin oli 202cm. Nykynen avopuoliso on 190cm.
Onkohan tuo 2-metrinen tuttuni. Hän etsii tarkoituksella alle 160-senttisiä naisia koska haluaa että mahdolliset tulevat lapset olisivat keskipituisia.
Vierailija kirjoitti:
Komeat kasvot kompensoivat paljon, jos vain ulkonäöstä puhutaan. Toki pituus on viehättävä piirre, mutta kokonaisuus ratkaisee.
Pituus on kuitenkin yksi "komeus" kriteeri naisilla miehiä arvioidessaan. Miehillä naisten kauneutta arvioidessaan se ei ole. Silloin jos nainen on poikkeuksellisen pitkä, pituusvaatimukset miehelle vain kovenevat entisestään tällaisen naisen silmissä ja edes keskimittainen mies ei riitä.
Ottaisin. Ensirakkauteni oli tuon pituinen tai vähän alle. Itse olen 163 cm.
Ottaisin. Itse olen 172cm