Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tulet muutamaa minuuttia ennen sulkemisaikaa asioimaan kauppaan, ravintolaan tai kahvilaan?

Vierailija
29.07.2017 |

Minua oikeasti kiinnostaisi tietää.

Kommentit (339)

Vierailija
301/339 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitys kirjoitti:

Tulen aukioloaikojen puitteissa. Jos liike lupaa olla auki esim. klo 20 saakka, niin poistun liikkeestä klo 20, vaikka olisin tullut sinne viittä vaille. Aukioloajat ovat aika turhia, ellei niitä saakaan noudattaa.

No eipä siinä mitään jos tulee vaikka kuinka myöhään, kunhan on asioinut aukioloajan puitteissa. Eiköhän tässä tarkoitettu niitä jotka tulee pari minuuttia ennen sulkemisaikaa ja aikovat kaikessa rauhassa tehdä ostoksia/syödä/tms niin pitkään kun huvittaa, vaikka tunnin sulkemisajan jälkeen.

Joku satunnainen asiakas viime hetkellä on ok, mutta joskus alalla työskennellessäni huomasin, että ne on aina ne samat jotka tulee minuuttia vaille ja sitten kiukuttelee kun sanotaan, että aletaan sulkemaan/tervetuloa huomenna uudelleen. Ja ihan sama moneen ollaan auki, ne samat tyypit on viime hetkellä, ihan kirjaimellisesti viimeisellä minuutilla tulossa asioimaan. Eivätkä taatusti ole vuorotyöläisiä tms, vaan ihan muita. Ainakin tällainen kokemus itsellä vuosien takaa.

Vierailija
302/339 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sumi Eemeli Vaala kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä saa laittaa kassan kiinni tasan klo 22, siis kun on sulkemisaika. Tästä sanotaan kaupassa oleville asiakkaille ja myöhemmin tuleville, että ostokset tulee olla maksettuna ennen sitä. Jos joltain jää ostokset jonoon, niin voi voi. Ei ole minun ongelmani. Kauppiaan luvalla tämäkin ja mahdollinen hävikki tuotteista. Seuraavana päivänä uudestaan, kiitos.

Hehhee, olin kerran vaimon kanssa kaupassa ja meillä oli 2 kärryllistä täynnä ostoksia. Tuli kuulutus, että suljemme 5min päästä. Äkkiä kassalle ja siellä saatiin kuulla että meille ei myydä kun on niin paljon ostoksia ja menee ylitöiksi. Jätettiin kaikki siihen ja lähdettiin pois. Arviolta noin 450€ edestä tavaraa jossa paljon mm äyriäisiä ja kalaa ja lihaa.

Soitin kauppiaalle aamulla ja kerroin tilanteesta. Kauppias sanoi, että valtaosa tavaroista oli mennyt pilalle kun kassa ei ollut vienyt tavaroita kylmään. Kertoi, että kassan määräaikaista työsopimusta ei tämän vuoksi uusittu ja että me saisimme kaikki ostokset käydä hakemassa ilmaiseksi.

Se sama nuiva kassahenkilö oli palvelemassa meitä kun haettiin tavarat. Kysyin, että ottaako päähän kun menetti työnsä? Alkoi itkemään ja minä nauramaan.

Kylläpä varmasti saa potkut kahden ostoskärryn takia 😂 Kyllä työnantajalla pitää olla oikeasti painavat perusteet irtisanoa työntekijä, jottei hommasta voi tätä vetää vaikeuksiin laittoman irtisanomisen vuoksi. Ja yleensä vakavasta (! Ei ostoskärristä) rikkeestä työsopimus puretaan, jolloin työt päättyvät samantien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/339 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä typerin kokemus noista aukioloajoista oli, kun lauantai aukioloajat muuttui. Siksi niitä ei lukenut oikein missään, uusivat niitä kylttejä/tarroja joissa aukioloajat kerrotaan. Tulin kaupan pihaan, kello neljä minuuttia vaille kuusi, ja näin myyjän keräilevän ostoskärryjä kasaan paikoilleen. Kysyin, että anteeks, mut moneenko ootte auki. Myyjä: Mitä? Kysyin uudelleen, että niin siis moneenko on tänään kauppa auki, vai joko on menossa kiinni? Myyjä: No ei oo vielä kiinni. Kysyin että ehtiikö siis ostoksille, että moneenko on auki. Myyjä: (tympeästi) joo, ehtii. Vielä pari kertaa piti kysyä, ennenkun sain selville, että kauppa on vielä useamman tunnin auki. Kun oli tarkoitus tehdä enempi ostoksia, niin en ois koko kauppaan lähtenyt jos ois vaan pari minuuttia enää ollut auki. Oisin sit mennyt kauppaan joka auki 24h ja ajattelin, että helpoin tapa selvittää kaupan aukioloaika on kysyä myyjältä joka sattui siinä ulkona olemaan, kun lähteä sinne kauppaan turhaan haahuilemaan jos se meneekin kuudelta kiinni.

No, ilmeisesti huono päivä, mut ihmettelin miks ei vaan voi sanoa moneenko on auki??

Vierailija
304/339 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä saa laittaa kassan kiinni tasan klo 22, siis kun on sulkemisaika. Tästä sanotaan kaupassa oleville asiakkaille ja myöhemmin tuleville, että ostokset tulee olla maksettuna ennen sitä. Jos joltain jää ostokset jonoon, niin voi voi. Ei ole minun ongelmani. Kauppiaan luvalla tämäkin ja mahdollinen hävikki tuotteista. Seuraavana päivänä uudestaan, kiitos.

Hehhee, olin kerran vaimon kanssa kaupassa ja meillä oli 2 kärryllistä täynnä ostoksia. Tuli kuulutus, että suljemme 5min päästä. Äkkiä kassalle ja siellä saatiin kuulla että meille ei myydä kun on niin paljon ostoksia ja menee ylitöiksi. Jätettiin kaikki siihen ja lähdettiin pois. Arviolta noin 450€ edestä tavaraa jossa paljon mm äyriäisiä ja kalaa ja lihaa.

Soitin kauppiaalle aamulla ja kerroin tilanteesta. Kauppias sanoi, että valtaosa tavaroista oli mennyt pilalle kun kassa ei ollut vienyt tavaroita kylmään. Kertoi, että kassan määräaikaista työsopimusta ei tämän vuoksi uusittu ja että me saisimme kaikki ostokset käydä hakemassa ilmaiseksi.

Se sama nuiva kassahenkilö oli palvelemassa meitä kun haettiin tavarat. Kysyin, että ottaako päähän kun menetti työnsä? Alkoi itkemään ja minä nauramaan.

Kylläpä varmasti saa potkut kahden ostoskärryn takia 😂 Kyllä työnantajalla pitää olla oikeasti painavat perusteet irtisanoa työntekijä, jottei hommasta voi tätä vetää vaikeuksiin laittoman irtisanomisen vuoksi. Ja yleensä vakavasta (! Ei ostoskärristä) rikkeestä työsopimus puretaan, jolloin työt päättyvät samantien.

Näinköhän kauppias kertoisi ulkopuolisille työntekijöiden työsopimusasioista?

Ja juu, jos ostoksia saisi kaupasta tuollatavoin ilmaiseksi, niin taidanpa minäkin mennä tänä iltana sulkemisaikaan johonkin isoon kauppaan, kerään älyttömästi ostoksia, viivyttelen ja soitan aamulla kauppiaalle ja haen huomenna ne ostokset ilmaiseksi.

Vierailija
305/339 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole ikinä mennyt myöhässä kauppaan paitsi kerran kun menkat alkoivat etuajassa ja tajusin ettei minulla ollut siteitä tms. Kauhealla kiireellä juoksin lähikauppaan ja nolona minuuttia vaille sulkemisaikaa kerron tilanteeni kassalle. Onneksi tämä ihana nuori nainen ymmärsi että minulla oli hätä ja päästi vielä sisään :D tasalta olin ulos kaupasta. Olin niin kiitollinen sillä asiakaspalvelijana tiedän itsekin kuinka vituttavaa on kun jotkut tulevat paria minuuttia ennen sulkemista hengailemaan. Minä olin onneksi nopea.

Olisit ollut ulkona vielä nopeammin, kun et olisi jäänyt turhaan selittelemään asiaasi vaan käynyt suoraan hakemassa suojasi.

Kauppaan saa mennä minuuttia vaille, ja siksi se ovi onkin silloin vielä auki. Ei siinä tarvitse selitellä, anella eikä kiitellä. Riittää kun hakee sen mitä tuli hakemaan ja kaivaa kuvetta nopsaan.

Vierailija
306/339 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku lava sattuu siirtäessä kaatumaan, niin voi mennä monella tonnilla tavaraa roskiin. Muutama satanen on aikalailla pikkujuttu.

Vierailija
307/339 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvilaan pääsee tiettyyn kellonaikaan saakka, sitten sisällä saa olla vielä puoli tuntia. Eikö se ole ihan normaali käytäntö? Kauppaankin tarvitsee vain ehtiä, ja sitten voi hoitaa ostoksensa rauhassa. Kahvilasta voi vielä saada vähän halvemmalla jonkin herkun sulkemisaikaan. Outo kysymys.

Ei saa.

Yllätys?

Oletko käynyt ikinä Cafe Picnicissä sulkemisaikaan ?

Vierailija
308/339 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä niin naistyypillinen ketju taas tämäkin. Jännitetään maha kuralla, että pääsenkö lähtemään tasalta, pääsenkö lähtemään tasalta. Stressataan ja ollaan asiakkaalle naama norsunvitulla, tehdään kaikki mahdolliset lopputoimet jo ennen sulkemisaikaa, että päästäisiin heti nopeasti lähtemään. Ahdistaa niin töissä, kun ahdistaa olla omassa itsessä. Aina on kiire, kun ei missään osaa olla läsnä.

Olen itse ollut Siwassa töissä, ja siellä ollaan (oltiin) yleensä yksin, kuten tiedetään. Pistin oven lukkoon tasalta, sitten palasin kassalle ja palvelin kaupassa vielä olevat asiakkaat, jos sellaisia oli. Minuutti tai kaksi sinne tänne ei meinaa minun perspektiivissäni mitään. Mutta olenkin suurpiirteinen, enkä ripulijännittäjä, jonka kiire on mielentila - henkinen ongelma.

Mutta jatkakaa. Pienestäkin saa stressata, jos välttämättä haluaa.

Vierailija
309/339 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä niin naistyypillinen ketju taas tämäkin. Jännitetään maha kuralla, että pääsenkö lähtemään tasalta, pääsenkö lähtemään tasalta. Stressataan ja ollaan asiakkaalle naama norsunvitulla, tehdään kaikki mahdolliset lopputoimet jo ennen sulkemisaikaa, että päästäisiin heti nopeasti lähtemään. Ahdistaa niin töissä, kun ahdistaa olla omassa itsessä. Aina on kiire, kun ei missään osaa olla läsnä.

Olen itse ollut Siwassa töissä, ja siellä ollaan (oltiin) yleensä yksin, kuten tiedetään. Pistin oven lukkoon tasalta, sitten palasin kassalle ja palvelin kaupassa vielä olevat asiakkaat, jos sellaisia oli. Minuutti tai kaksi sinne tänne ei meinaa minun perspektiivissäni mitään. Mutta olenkin suurpiirteinen, enkä ripulijännittäjä, jonka kiire on mielentila - henkinen ongelma.

Joku Siwa ja pari asiakasta on vähän eri asia kuin Prisma ja kaksikymmentä kärryllistä tavaraa.

Vierailija
310/339 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jo uskomatonta että SAMAT naamat tulevat tarkoituksella sulkemisaikaan hidastelemaan kauppaan.

Vierailija
311/339 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aukioloajat ovat nykyisin ihan mitä sattuu, joten itse en ajattele enää kellon kautta lainkaan. Jos on ovi auki tai toisiakin lappaa, sekaan vaan. Vallan hämmästyn, jos patistellaan ulos "olemme sulkeneet jo.." - mitä hemmettiä, eiks kaikki olekaan aina auki?

Vierailija
312/339 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku Siwa ja pari asiakasta on vähän eri asia kuin Prisma ja kaksikymmentä kärryllistä tavaraa.

Niinpä. Ja meillä ainakaan s-marketissa ei siitä noin vain lähdetä laittamaan ovia lukkoon, kun on jonossa väkeä. Eli jos on jonoa 5 yli asti, niin sieltä tosiaan lappaa väkeä koko sen ajankin vielä sisään. 

Vierailija
313/339 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä on sitten PÄSSIÄ ja ajattelematonta porukkaa. Jos kaupan ovi on minuuttia vaille sulkemisajan auki se  EI TARKOITA SITÄ että sinä voit kävellä sisään ja tehdä ostoksesi rauhassa kiirettä pitämättä KUN SE OVIKIN KERRAN OLI AUKI...

...VAAN se tarkoittaa että kauppa on puoli minuuttia auki ja sitten asiakkaat ulos ja ovet sulkeutuu. Jos ne on auki sulkemisajan jälkeen voi olla joku PÄSSI  siellä sisällä eikä löydä ovea ulos. Eikä tunne esim kelloa.

VATTU, että ottaa päähän TE AJATTELEMATTOMAT MÖLLIT jotka ette kunnioita toisten aikaa ollenkaan. Jollain kassaneidillä saattaa olla 20 min aikaa laskea kassa, vaihtaa vaatteet, tehdä jotain valmisteluja huomiselle ja kiirehtiä hakemaan lapsi tai mennä johonkin harrastukseen, ehtiä junaan tai ihan mitä muutkin ihmiset tekevät. Ei se ole teidän aikaanne etsiä niitä tamponeja, ostakaa ne varalle jos teillä on kuukautiset, ne ei yleensä tule yllätyksenä. Tai jos tekee mieli kokista 5 min yli sulkemisajan menkää baariin. PÄLLIT!!!

Vierailija
314/339 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Siwa on todellakin eri asia. Siellä myyjä on yksin vastuussa kaikesta. Ei ole vartijoita, ei työkavereita, ei ketään joka tulee päästämään tauolle. Siellä ei Prisman kassastressaaja kestäisi päivääkään.

Vierailija
315/339 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on jo uskomatonta että SAMAT naamat tulevat tarkoituksella sulkemisaikaan hidastelemaan kauppaan.

Niin se vaan on. Ihan sama meneekö ovet kiinni kuudelta vai kahdeksalta, niin ne IHAN SAMAT tyypit siellä on kiukuttelemassa, että mikä kiire tässä nyt muka on.

Vierailija
316/339 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kysyisin ennemmin: miksi tulet sulkemisajan jälkeen samalla ovenavauksella kuin ihmisiä tulee kaupasta ulos (liukuovet käännetty siis niin että ulos pääse mutta sisään ei).

Vierailija
317/339 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, miettikää nyt oikeasti. Ihmiset näköjään ihan oikeasti fantasioivat tällaisista asioista ja tekevät tämän hidastelun siis ihan kiusallaan ja sitten myhäilevät jälkeenpäin, miten karmea loppu sillä kassahenkilöraukalla voisikaan olla ja miten juuri minä sain sen aikaan. Ja vielä kertovat tällaisia tarinoita ihan totuuksina eteenpäin, kun kuvittelevat tietävänsä, millaista kauppatyö on eikä kukaan muka hoksaa, että kaikki mahdollinen tuossa skenaariossa on ihan pielessä. En tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa. 

Vierailija
318/339 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mä voin <3

Vierailija
319/339 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nakkasen kaikki asiakkaat ulos kun on sulkemisaika. Eka laskeutuu kaikki verhot alas tuotehyllyjen eteen, sen jälkeen käyn kehottamassa kassoille jos haluavat maksaa keräämänsä tuotteet koska kaupan palveluaika on päättynyt. Jos joku jää etanoimaan, sammuu valot ja ilmoitan että nyt on viimeinen hetki maksaa ostokset jos ne aikoo maksaa, ovi menee lukkoon nyt. Ylimenneen ajan merkitsen työvuorolistaan ja työnantaja maksaa sen mulle minuutilleen. Ei ole kukaan vielä haöunnut jäädä kauppaan suljettujen ovien taa eikä myöskään tehdä ilmaistyötä työnantajalle. Pitäkää nyt puolenne tässä asiassa!

Vierailija
320/339 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä typerin kokemus noista aukioloajoista oli, kun lauantai aukioloajat muuttui. Siksi niitä ei lukenut oikein missään, uusivat niitä kylttejä/tarroja joissa aukioloajat kerrotaan. Tulin kaupan pihaan, kello neljä minuuttia vaille kuusi, ja näin myyjän keräilevän ostoskärryjä kasaan paikoilleen. Kysyin, että anteeks, mut moneenko ootte auki. Myyjä: Mitä? Kysyin uudelleen, että niin siis moneenko on tänään kauppa auki, vai joko on menossa kiinni? Myyjä: No ei oo vielä kiinni. Kysyin että ehtiikö siis ostoksille, että moneenko on auki. Myyjä: (tympeästi) joo, ehtii. Vielä pari kertaa piti kysyä, ennenkun sain selville, että kauppa on vielä useamman tunnin auki. Kun oli tarkoitus tehdä enempi ostoksia, niin en ois koko kauppaan lähtenyt jos ois vaan pari minuuttia enää ollut auki. Oisin sit mennyt kauppaan joka auki 24h ja ajattelin, että helpoin tapa selvittää kaupan aukioloaika on kysyä myyjältä joka sattui siinä ulkona olemaan, kun lähteä sinne kauppaan turhaan haahuilemaan jos se meneekin kuudelta kiinni.

No, ilmeisesti huono päivä, mut ihmettelin miks ei vaan voi sanoa moneenko on auki??

Siis kysyin sitä aukioloaikaa sen takia, etten halua olla se joka venyttää niitten työntekijöitten kotiinpääsyä. Yritin vaan olla ystävällinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi