Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tulet muutamaa minuuttia ennen sulkemisaikaa asioimaan kauppaan, ravintolaan tai kahvilaan?

Vierailija
29.07.2017 |

Minua oikeasti kiinnostaisi tietää.

Kommentit (339)

Vierailija
21/339 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mä voin. En kysy siihen lupaa myyjältä.

Vierailija
22/339 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en mene kauppaan viime hetkellä kuin tulenpalavassa hätätilanteessa, koska tiedän, että ne työntekijät haluavat joskus päästä kotiinkin. Mieheni mielestä taas on aivan ok kävellä ovista minuuttia ennen sulkemisaikaa ja sitten tehdä ostokset aivan rauhassa. Hävettää. On tuttavissa niitäkin, jotka myyjän jo lukitessa ovea tai jopa jo lukittua sen saattavat mennä koputtelemaan, että voisiko vielä päästää sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/339 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen koska liike on auki, samalla osallistun myös asiakaspalvelijan palkanmaksuun. Teidän ruikuttavien asiakaspalvelijoiden on syytä muistaa että asiakas on ainut syy miksi teillä on työpaikka. Joten olkaa iloisia että teillä asiakkaita joita palvella.

Vierailija
24/339 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä noin käy olen ohikulkumatkalla jossain, enkä tiedä jokaisen paikallisen liikkeen sulkeutumisaikoja. Omalla paikkakunnalla ei moista tarvitse harrastaa.

Vierailija
25/339 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä joskus mennyt ostamaan jotain tärkeää lähikaupasta ihan viime minuuteilla, mutta olen kyllä ehtinyt ulos ovesta ennen sulkemisaikaa. Mitähän vikaa siinä on?

Vierailija
26/339 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pieneksi oletatte myyjän palkan, jos jollain tamppoonipaketin hinnalla ajattelitte kuitata myyjättären ylityöt. Yleensä nämä mattimyöhäiset nimittäin kuluttavat enemmän aikaa kuin rahaa näillä viimehetken ostoksillaan.

Vierailija
27/339 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan myyjä ei saa palkkaa pennin jeniä sulkemisajan jälkeen. Ja luoja varjele mitkä "mä tunnen sun pomos ja järjestän sulle potkut!"- palautteet saat asiakkaalta, jos yrität vinkata häntä poistumaan. Siinä on kuulkaa kiva viettää omaa vapaa-aikaa päätöskyvyttömän ihmisen kanssa suljetussa kaupassa. Lopulta poistuu myymälästä vakiofraasin "mä vielä vähän mietin" kanssa. Pahin tilanne on niillä, joilla on lapsi hoidossa, eikä ketään muuta avuksi. Ja toistan; siitä ei makseta, ei rahana, ei ylitöinä.

Tilanne hoituu näin:

Myyjä: "Anteeksi, suljemme ihan kohta, joten jos haluatte tehdä ostoksia, on toimittava ripeästi"

Asiakas: **** valivalivali****

Myyjä: "Olen pahoillani, mutta meillä kassajärjestelmä sulkeutuu pari minuuttia kaupan sulkeutumisen jälkeen. Silloin ostaminen ei ole enää mahdollista. Minä en ole tätä päättänyt, vaan se on ketjun käytäntö. Asiasta voi antaa palautetta suoraan sinne."

Sitten päästetään asiakas tekemään ne pikaostokset eikä enää myydä sulkeutumisajan jälkeen, vaikka mitä yrittäisi. Toimi hyvin niissä kahdessa liikkeessä, joissa olen ollut töissä. Suurin osa asiakkaista kyllä ymmärsi ihan itsekin, että kauppaan saa tulla niin kauan kuin se on auki, mutta sieltä myös poistutaan viimeistään sulkeutumisaikaan.

Vierailija
28/339 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulen koska liike on auki, samalla osallistun myös asiakaspalvelijan palkanmaksuun. Teidän ruikuttavien asiakaspalvelijoiden on syytä muistaa että asiakas on ainut syy miksi teillä on työpaikka. Joten olkaa iloisia että teillä asiakkaita joita palvella.

Kauppa pärjää aivan mainiosti ilman kusipäitä. Itse asiassa se pärjää paremmin ilman huonoja asiakkaita. Turhien valitusten käsittely ym. jää pois ja jää aikaa oikeisiin töihin (kuten vaikka niihin aiheellisiin reklamaatioihin). Henkilökunnan tyytyväisyys lisääntyy -> parempaa palvelua luvassa jne jne.

Meillä ainakin päivystäjä kävi hakemassa kaikki mattimyöhäset kassalle. Jos meni yli, niin maksettiin siitä, jos ei olisi niin minä ainakin olisin vain lyönyt kassan kiinni ja ohjannut asiakkaan ulos. Tervetuloa uudestaan kun olemme huomenna auki. Ostokset jäisi siihen. Alkaisi kauppias maksamaan palkan ylimenevästä osasta tuolla hommalla. Jos siitä tulisi potkut -> laiton irtisanominen (ei ole työaikaa, ei tarve tehdä töitä) -> korvauksia mukavasti.

Vierailija
29/339 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sammutan valot tasan silloin kun kaupan on määrä mennä kiinni. Yleensä tässä kohtaa tajutaan, että olis syytä suksia kassalle. Ennen tätä nerokasta keksintöä olin jatkuvasti puoli tuntia ylitöissä ja niin oli päiväkodin työntekijäkin...

Vierailija
30/339 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassatädit siellä ulisee. Kauppias pitää oven auki, koska haluaa minulta rahaa. Jos sinulla menee vähän yli sulkemusajan niin voi voi, sano sille kauppiaalle että sulkee sisäänkäynnin tai pitää iltavuorolla useampaa aktiivista kassaa.

Vierailija
31/339 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan on niin että niin kauan kuin liike on auki, pitää asiakkaan sinne päästä. Tämä on varmaan ihan se lain tarkoittama aukioloaika. Joten kauppiaan on kyllä varauduttava siihen, että työntekijöiden työaikaa menee hieman tuon sulkemisajan ohi.

Suomessa kaupan aukioloajat on vapautettu eli aika riippuu täysin yrittäjästä. Jos ei halua asiakkaita klo 23 jälkeen, voi merkitä sulkemisajaksi 22.45.

Jos työntekijöillä on jotain valittamista, ottakaa puheeksi työnantajan ja liittojenne kanssa.

Vierailija
32/339 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kauppa on auki yli 14h vuorokaudessa. Jos ei sinä aikana ehdi tehdä ostoksiaan, on vika tasan elämänhallinassa, ei kaupan aukioloajoissa.

Vierailija
33/339 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan myyjä ei saa palkkaa pennin jeniä sulkemisajan jälkeen. Ja luoja varjele mitkä "mä tunnen sun pomos ja järjestän sulle potkut!"- palautteet saat asiakkaalta, jos yrität vinkata häntä poistumaan. Siinä on kuulkaa kiva viettää omaa vapaa-aikaa päätöskyvyttömän ihmisen kanssa suljetussa kaupassa. Lopulta poistuu myymälästä vakiofraasin "mä vielä vähän mietin" kanssa. Pahin tilanne on niillä, joilla on lapsi hoidossa, eikä ketään muuta avuksi. Ja toistan; siitä ei makseta, ei rahana, ei ylitöinä.

Miksi vietät vapaa-aikaasi noin? Myyjällä on täysi oikeus poistaa asiakkaat, kun sulkemisaika on koittanut. Siinä ei mitkään raivoamiset auta. Tottakai asiakkaat käyttävät ystävällisyyttäsi hyväksi, jos annat heidän tehdä niin. Meillä ihan esimiestaso kielsi myymästä mitään enää sulkemisajan jälkeen ja ohjeisti poistamaan asiakkaat liikkeestä viimeistään 10min sisällä sulkemisesta. Kenellekään ei voida antaa potkuja sulkemisajan noudattamisesta, joten asiakkaan uhkailut ovat vailla pohjaa. 

Vierailija
34/339 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vaan on niin että niin kauan kuin liike on auki, pitää asiakkaan sinne päästä. Tämä on varmaan ihan se lain tarkoittama aukioloaika. Joten kauppiaan on kyllä varauduttava siihen, että työntekijöiden työaikaa menee hieman tuon sulkemisajan ohi.

Suomessa kaupan aukioloajat on vapautettu eli aika riippuu täysin yrittäjästä. Jos ei halua asiakkaita klo 23 jälkeen, voi merkitä sulkemisajaksi 22.45.

Jos työntekijöillä on jotain valittamista, ottakaa puheeksi työnantajan ja liittojenne kanssa.

Työnantajalle ehdotettu mm. tuota(ja sitä, että ylityöstä saisi palkkaa), ei käy. Siihen taas minä en voi vaikuttaa mitenkään. Hän maksaa palkan tasan siihen kello 22 asti, mihin työvuoro on. Paska juttu, tiedän.

Toisaalta hän ei voi pakottaa ketään olemaan siellä kaupassa töissä sen työajan loppumisen jälkeen. Siihen taas hänellä ei ole sananvaltaa, eikä työntekijöillä mitään halua edes jäädä ylitöihin. Periaatteessa työntekijä voisi käskyttää kaikki ulos klo 22.00, sammuttaa valot ja laitteet, laittaa ovet lukkoon ja lähteä kotiin sillä samalla minuutilla.

Vierailija
35/339 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa taas että on naisvaltainen ala. Voitteko kuvitella jonkun tehtaan/raksan lopettavan viikon työt 16:00 ja sitten omalla ajalla jäädään keräilemään työkalut jne kontteihin. Ei, vaan tietenkin ne työt lopetetaan vähän aikaisemmin ja työajalla pistetään työmaa kiinni. 

Vierailija
36/339 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tullu viimetipassa hakeen jonkun jutun.

Vierailija
37/339 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lain tarkoittama aukioloaika on se aika, jonka puitteissa asiakkaat saavat olla kaupassa. Kun koittaa sulkemisaika, asiakkaan kuuluu poistua. Monissa kaupoissa ei myydä yhtään tuotetta sulkemisajan jälkeen ja asiakkaat ihan ohjataan ulos. Mihinkään sulkemisajan ylittäviin työaikoihin ei ole tarvetta varautua. Asiakas siis saa tulla, vaikka minuuttia ennen sulkemisaikaa, mutta hänen on silti poistuttava viimeistään sulkemisaikana. Tätä vain moni ei ymmärrä.

Vierailija
38/339 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolat eivät myy alkoholia sekuntiakaan yli valomerkin. Kauppojen ei tarvitse palvella asiakkaita sulkemisajan jälkeen. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?

Vierailija
39/339 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaupan aukioloaika on klo 7-21 niin se silloin aukeaa klo 7 ja menee kiinni klo 21. Kauppaan voi tulla ihan milloin vain tuon 7 ja 21 välillä, mutta sieltä on syytä suoriutua ulos klo 21, koska se menee silloin kiinni. Ennen klo 7 ei ketään päästetä sisään vaikka henkilökuntaa olisi paikalla ja vaikka miten asiakkaat roikkuisivat ovenkahvassa. Miten tämä voi olla niin vaikeaa? Ei asiakkaalle kuulu henkilökunnan työajasta murehtiminen, vain ja ainoastaan se, että osaa itse poistua kaupasta silloin kun se sulkeutuu, jäi sinne henkilökuntaa sen jälkeen tai ei. Se noin vartti sen jälkeen kun kauppa on mennyt kiinni, on pyhitetty kaupan sulkemistoimintoihin, ei asiakaspalveluun. Tosin on kauppoja, joissa henkilökunnan työaika loppuu sillä kellonlyömällä kun kauppa menee kiinni.

Vierailija
40/339 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajalle ehdotettu mm. tuota(ja sitä, että ylityöstä saisi palkkaa), ei käy. Siihen taas minä en voi vaikuttaa mitenkään. Hän maksaa palkan tasan siihen kello 22 asti, mihin työvuoro on. Paska juttu, tiedän.

Toisaalta hän ei voi pakottaa ketään olemaan siellä kaupassa töissä sen työajan loppumisen jälkeen. Siihen taas hänellä ei ole sananvaltaa, eikä työntekijöillä mitään halua edes jäädä ylitöihin. Periaatteessa työntekijä voisi käskyttää kaikki ulos klo 22.00, sammuttaa valot ja laitteet, laittaa ovet lukkoon ja lähteä kotiin sillä samalla minuutilla.

Sitten vain toimimaan noin niin ei tarvitse valittaa vapaa-ajan käytöstä työntekoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi