Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tulet muutamaa minuuttia ennen sulkemisaikaa asioimaan kauppaan, ravintolaan tai kahvilaan?

Vierailija
29.07.2017 |

Minua oikeasti kiinnostaisi tietää.

Kommentit (339)

Vierailija
41/339 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotta tekisit oikeasti töitä, josta saat palkkaa, koko työvuorosi ajan?

Jopa minä amiksen rakennusalalla käynyt, rengasasentajana työskennellyt rakennusinsinööriksi opiskellut ja suunnittelutehtävissä työskentelevä tietää sen, että kaupan kassan työaika on +30min sulkemisajasta. Sitten kun sinne tulee joku pösilö pyörimään ja saapuu kassalla 5 yli, niin se työaika pitenee tämän sankarin ansiosta kun rahoja ei pääse laskemaan. Kauppaan kertyy myös päivän aikana kaikkea roskaa jotka pitää viedä pois.

Vierailija
42/339 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska bulimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/339 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi varmaan, että en ole aiemmin ehtinyt.

Olen asiantuntijahommissa ja lähden töistä, kun sen päivän hommat ovat valmiit. Joskus ne venyvät minusta riippumattomista syistä.

Vierailija
44/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä en meni, jos liikkeen ovet vielä ovat auki ja sulkemisaikaa jäljellä.

Ihan samalla tavalla kuin menin hammaslääkäriin, kun olin varannut viimeisen ajan, vähän ennen yrityksen sulkemista.

En ymmärrä kauppojen ja kahvioiden työntekijöiden ainaista valittamista, kun asiakkaat tuntuvat heille olevan vain häiriötekijä.

Vai kuvitteletko ap. julkisen liikenteen pysähtyvän, kun viimeiseen vuoroon on vielä puoli tuntia aikaa, ei vaan kuljettaja ottaa kaikki kyytiin vaikka olisi viimeinen vuoro ja sen loppumiseen muutama minuutti aikaa.

Vierailija
45/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen kipaissut lähikaupassa hakemassa jonkun pikkujutun juuri ennen sulkemisaikaa, ja siellä on aina porukkaa ihan kaikessa rauhassa tekemässä isojakin ruokaostoksia. Olen itsekseni ihmetellyt, mitä tyyppejä ne oikein on, etenkin kun meidän lähikauppa on joka ikinen päivä auki klo 7-22, joten kenellä tahansa luulisi olevan aikaa asioida isommat ostokset aukioloaikojen puitteissa.

Vierailija
46/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kauppa/ravintola/kahvila on vielä auki. Jos työvuorosi loppuu samalla sekunnilla kuin aukioloaika päättyy, ei se ole minun ongelmani, vaan sinun, joka johtuu työnantajasi tyhmyydestä.

Vierailija
47/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään jos tuli paria minuuttia ennen sulkemisaikaa ja suori tiensä kassalle siinä parin minuutin aikana. Mutta eniten otti päähän ne urvelot jotka tuli ovien taakse kärkkymään kun ne oli jo suljettu niin että ei aukea ulkopuolelta (yleensä sulkemisaika jo tällöin mennyt), että vain sisällä olevat pääsee ulos. Sitten kun joku tulee sisältä ulos niin luikahdetaan avoimista ovista sisälle ja lähdetään shoppailemaan viikon ruuat jo alaslaskettujen kylmäverhojen takaa. Ja sitten nämä samat sankarit kehtasi vielä valittaa kun eivät saaneet ostettua kaljaa, kun olivat jo kauppaan tullessa myöhässä (ja se muuten katsottiin tarkkaan, kuka tulee sisään myöhässä, niille ei myyty yhtään alkoa, eikä auttanut kitinä että "mutku mää olin sisällä ennen ysiä". No et tasan ollu, jos ovetkin oli jo kiinni ulkopuolelta tuleville).

Vierailija
48/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei menisi? Aukioloaikahan tarkoittaa sitä että palvelu pelaa siihen asti kun pakka on auki. On todella tympeää jos asiakaspalvelussa ei haluta palvella koko aukioloaikaa, vaan lopusta haluttaisiin rauhassa siivoilla tai tehdä muita päivänlopettelurutiineja.

Kaikista typerintä on valittaa asiakkaille siitä ei päästä siivoamaan tms. Työnantajallenne teidän pitää valittaa siitä jos sulkemisajan JÄLKEEN ei ole varattu riittävästi palkallista työaikaa tarvittavien askareiden tekemiseen.

Vierailija
49/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tiedän, että ennen sulkemisaikaa sisääntulleet asiakkaat saavat asioida asiansa loppuun asti.

Vierailija
50/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja veikkaanpa että työnantajasi haluaa minun viimehetkillä tulleen asiakkaankin rahat itselleen kuluja peittämään ja katetta tuomaan.

Vierailija
51/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä mitään jos tuli paria minuuttia ennen sulkemisaikaa ja suori tiensä kassalle siinä parin minuutin aikana. Mutta eniten otti päähän ne urvelot jotka tuli ovien taakse kärkkymään kun ne oli jo suljettu niin että ei aukea ulkopuolelta (yleensä sulkemisaika jo tällöin mennyt), että vain sisällä olevat pääsee ulos. Sitten kun joku tulee sisältä ulos niin luikahdetaan avoimista ovista sisälle ja lähdetään shoppailemaan viikon ruuat jo alaslaskettujen kylmäverhojen takaa. Ja sitten nämä samat sankarit kehtasi vielä valittaa kun eivät saaneet ostettua kaljaa, kun olivat jo kauppaan tullessa myöhässä (ja se muuten katsottiin tarkkaan, kuka tulee sisään myöhässä, niille ei myyty yhtään alkoa, eikä auttanut kitinä että "mutku mää olin sisällä ennen ysiä". No et tasan ollu, jos ovetkin oli jo kiinni ulkopuolelta tuleville).

Ei olisi ylivoimaista tehdä sellaisia ovia joista pääsee sulkemisajan jälkeen vain ulospäin, jos tuo sisään tunkeminen on oikeasti ongelma. Kauppiasta vaan ei taida pahemmin kiinnostaa pistää rahaa siihen että jäisi mattimyöhästen ostokset tekemättä.

Vierailija
52/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sulkemisajan jälkeen ei oikein tahdo enää päästä sisään.

Vierailija
53/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska liike on silloin vielä auki ja lähinnä naurattaa asiasta täällä kitisevät. Taitaa olla niin, että täällä kitisee ne elämässä vähän epäonnistuneet, jotka aikuisenakin joutuvat olemaan ko. tehtävissä (kaupan kassat yms. on opiskelijoiden töitä).

Vierailija
54/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin töistä ja tulin auki olevaan kahvilaan 15 min ennen ulko-ovessa ilmoitettua sulkemisaikaa. Kahvilassa istui vielä asiakkaita. En saanut jäätelöä mukaani, koska jäätelötiski oli jo suljettu laittamalla pikkukannet jäätelörasioiden päälle.

En käy ko. kahvilassa enää, parempaa asiakaspalvelua saa muualta.

Vierailija
55/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vaan on niin että niin kauan kuin liike on auki, pitää asiakkaan sinne päästä. Tämä on varmaan ihan se lain tarkoittama aukioloaika. Joten kauppiaan on kyllä varauduttava siihen, että työntekijöiden työaikaa menee hieman tuon sulkemisajan ohi.

Suomessa kaupan aukioloajat on vapautettu eli aika riippuu täysin yrittäjästä. Jos ei halua asiakkaita klo 23 jälkeen, voi merkitä sulkemisajaksi 22.45.

Jos työntekijöillä on jotain valittamista, ottakaa puheeksi työnantajan ja liittojenne kanssa.

Työnantajalle ehdotettu mm. tuota(ja sitä, että ylityöstä saisi palkkaa), ei käy. Siihen taas minä en voi vaikuttaa mitenkään. Hän maksaa palkan tasan siihen kello 22 asti, mihin työvuoro on. Paska juttu, tiedän.

Toisaalta hän ei voi pakottaa ketään olemaan siellä kaupassa töissä sen työajan loppumisen jälkeen. Siihen taas hänellä ei ole sananvaltaa, eikä työntekijöillä mitään halua edes jäädä ylitöihin. Periaatteessa työntekijä voisi käskyttää kaikki ulos klo 22.00, sammuttaa valot ja laitteet, laittaa ovet lukkoon ja lähteä kotiin sillä samalla minuutilla.

Mikset tee noin? Mä ainakin tekisin. Aina menee kuitenkin se vartti iltahommiin, jonka sä teet ilmaiseksi. Liittoon yhteyttä ja vähän ryhtiä nyt.

Vierailija
56/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kauppa/ravintola/kahvila on vielä auki. Jos työvuorosi loppuu samalla sekunnilla kuin aukioloaika päättyy, ei se ole minun ongelmani, vaan sinun, joka johtuu työnantajasi tyhmyydestä.

Ei kyllä se johtuu työntekijän tyhmyydestä kun suostuu tuollaiseen. Riistoporvarityönantaja tietysti mielellään ottaa myyntitulot ja jättää palkan maksamatta, jos työntekijä ei sitä riittävän pontevasti vaadi maksettavaksi.

Kyllä teidän aspojen pitää vaatia palkka tekemästänne työstä ja jos se on normaalia että työpäivä venähtää töiden vuoksi, niin asialle pitää tehdä jotain. Kyllähän se työnantajaa närästää jos palkkaa pitää maksaa puolituntia enemmän joka päivä, eikä hän tee sitä oma-alotteisesti, vaan hänet täytyy pakottaa siihen.

Vierailija
57/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi ylivoimaista tehdä sellaisia ovia joista pääsee sulkemisajan jälkeen vain ulospäin, jos tuo sisään tunkeminen on oikeasti ongelma. Kauppiasta vaan ei taida pahemmin kiinnostaa pistää rahaa siihen että jäisi mattimyöhästen ostokset tekemättä.

Sellaisethan ovet on? Ei liukuovia millään muulla lailla saa säädettyä :D liiketunnistin ei avaa ulkopuolella oleville, mutta tunnistaa sisäpuolelta poistuvat ja aukeaa heille. Sitten siinä samalla joku törppö livahtaa ulkoa sisälle.

Vierailija
58/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa taas että on naisvaltainen ala. Voitteko kuvitella jonkun tehtaan/raksan lopettavan viikon työt 16:00 ja sitten omalla ajalla jäädään keräilemään työkalut jne kontteihin. Ei, vaan tietenkin ne työt lopetetaan vähän aikaisemmin ja työajalla pistetään työmaa kiinni. 

Kauppa on auki, mutta täällä ei enää myydä mitään 🙄

Vierailija
59/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalta unohtui, että palvelut ovat olemassa asiakkaita varten. Menen siihen kauppaan, joka on auki kun tarvitsen. 

Vierailija
60/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulkemisajat on niin 1900-lukua. Joskus toki joutuu sellaisissakin kaupoissa käymään, esim. Stockan Herkku, kun haluaa jotain spessua. Mutta yhä useampi kauppa on auki 24/7 tai sulkee ainakin tosi myöhään, tyyliin klo 23. Ja koko ajan aukioloajat laajenee, julkinen sektori tosin laahaa perässä kankeine virka-aikoineen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän