Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tulet muutamaa minuuttia ennen sulkemisaikaa asioimaan kauppaan, ravintolaan tai kahvilaan?

Vierailija
29.07.2017 |

Minua oikeasti kiinnostaisi tietää.

Kommentit (339)

Vierailija
81/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa taas että on naisvaltainen ala. Voitteko kuvitella jonkun tehtaan/raksan lopettavan viikon työt 16:00 ja sitten omalla ajalla jäädään keräilemään työkalut jne kontteihin. Ei, vaan tietenkin ne työt lopetetaan vähän aikaisemmin ja työajalla pistetään työmaa kiinni. 

Kauppa on auki, mutta täällä ei enää myydä mitään 🙄

Tahallaan taas väärin ymmärretty. Työaika tietenkin loppuisi 15-30min aukioloajan jälkeen, eikä heti kun aukioloaika loppuu. Jos työ loppuu siihen kun aukioloaika loppuu, niin joko palvellaan tasan siihen ja jätetään muut hommat aamuksi (siivous, kassan laskenta jne) tai aletaan lopettelemaan n.15min ennen että ehtii kaiken tehdä.

Vierailija
82/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja veikkaanpa että työnantajasi haluaa minun viimehetkillä tulleen asiakkaankin rahat itselleen kuluja peittämään ja katetta tuomaan.

Peruspalkka + iltalisä (+mahdollinen sunnuntailisä) + ylityökorvaus. Ikinä ei olla yksin töissä joten vähintään kahdelle nämä. Aika hintavia tuotteita saat ostaa jotta kauppiaalle jää vielä jotain käteenkin näiden tuotteiden katteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulen koska liike on auki, samalla osallistun myös asiakaspalvelijan palkanmaksuun. Teidän ruikuttavien asiakaspalvelijoiden on syytä muistaa että asiakas on ainut syy miksi teillä on työpaikka. Joten olkaa iloisia että teillä asiakkaita joita palvella.

Kauppa pärjää aivan mainiosti ilman kusipäitä. Itse asiassa se pärjää paremmin ilman huonoja asiakkaita. Turhien valitusten käsittely ym. jää pois ja jää aikaa oikeisiin töihin (kuten vaikka niihin aiheellisiin reklamaatioihin). Henkilökunnan tyytyväisyys lisääntyy -> parempaa palvelua luvassa jne jne.

Meillä ainakin päivystäjä kävi hakemassa kaikki mattimyöhäset kassalle. Jos meni yli, niin maksettiin siitä, jos ei olisi niin minä ainakin olisin vain lyönyt kassan kiinni ja ohjannut asiakkaan ulos. Tervetuloa uudestaan kun olemme huomenna auki. Ostokset jäisi siihen. Alkaisi kauppias maksamaan palkan ylimenevästä osasta tuolla hommalla. Jos siitä tulisi potkut -> laiton irtisanominen (ei ole työaikaa, ei tarve tehdä töitä) -> korvauksia mukavasti.

Myynnin ei tarvitse paljoakaan laskea kun henkilöstöresurssin skaalaus alkaa. Mene kertomaan ajatuksesi pomollesi ja vakuuta hänet asiakaskunnan tarkoituksenmukaisesta rajoittamisesta. Ja anteeksi että vaivaan sinua työpaikallasi, en tule tekemään sitä jatkossa.

Eipä se tuosta laske enempää. Aamusta on 1 myyjä ja illasta korkeintaan 2 (yleensä siis 1). Nyt omistaja sitten maksaa ilta-/ yölisää, tuntipalkkaa (monesti ylityölisät) ja viikonloppulisää, kun mattimyöhäset vaeltaa sen +30min ja tulevat sitten 1,4eur ostosten kanssa kassalle. Ei ole kannattavaa vaikka miten lasket.

Vierailija
84/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulen koska liike on auki, samalla osallistun myös asiakaspalvelijan palkanmaksuun. Teidän ruikuttavien asiakaspalvelijoiden on syytä muistaa että asiakas on ainut syy miksi teillä on työpaikka. Joten olkaa iloisia että teillä asiakkaita joita palvella.

Ja sinun ruikuttavan asiakkaan on syytä ymmärtää, että kylmätuotteet on peitetty alaslasketuilla "verhoilla" &  kassat suljettu tasan klo 21.00 joka on virallinen sulkemisaika. Jos pääset jollain ilveellä sisään 20.59, ei ole meidän ongelmamme ettet voi ostaa enää mitään. 

Vierailija
85/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienen kaupungin isossa ketjumarketissa useita vuosia sitten lauantai-iltana klo 17.40 tultiin häätämään kassojen lähellä olevalta pakastealtaalta pois ja käskettiin kassalle, koska kauppa oli menossa kuudelta kiinni. Ostoksia oli toki paljon, mutta jo 17.50 olin autollani ja olisin ollut häätämättäkin. Tuohon markettiin en enää koskaan palannut kyseisen kauppiaan aikana. Kävi kalliiksi hänelle, kun tuhannet eurot jäivät saamatta.

Tässä oli aiemmin tapahtunut vastaavaa samassa puodissa kun vartijan tapainen esti yhden unohtuneen ostoksen hakemisen juoksujalkaa hyllystä samalla, kun seurueen toinen jäsen jo jonotti kärryn kanssa kassalle. Tuon, olisiko ollut tomaattimurskan, haku ei mitenkään olisi pidentänyt kassalle pääsyä tai kaupassaoloaikaa ja tämä sanottiin estäjällekin. Kello oli silloinkin siis n. 17.40.

Siirryttiin ystävällisemmän marketin asiakkaaksi.

Olin aikoinaan yhdessä pikkumarketissa töissä.

Kun kaupan oli tarkoitus sulkeutua kuudelta ja oman työvuoron päättyä 18.30 (loppuaika on varattu kassan tilitykselle, seuraavan aamun kassapohjan laskemiselle, rahojen kiikutus kassakaappiin. Kuitit (siihen aikaan allekirjoitettavat pankki- ja luottomaksutositteet) myös läpikäytiin ja ne myös asianmukaiseen säilöön yms).

-niin oli ihme, jos viimeinen asiakas saatiin ulos edes seitsemältä. Jonot oli pitkät ja aina kun asiakkaita lähti ulos, niin samalla ovenavauksella livahti sisään näitä "nopeesti vaan haen!" -tyyppejä. Heidän oli hyvin vaikea käsitellä tätä asiaa, etteivät he enää puoliseitsemän voi tulla ostoksille jos kauppa on sulkeutunut jo kuudelta.

Kalliiksihan se tulee kauppiaalle ylityötkin, niin että sinun esimerkissäsi ne kulut on ehkä menneet liian isoiksi näiden "nopeesti vaan haen ja laahustan puoleen yöhön asti" -tyyppien takia.

Vierailija
86/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotta tekisit oikeasti töitä, josta saat palkkaa, koko työvuorosi ajan?

Työhöni ei kuulu asiakaspalvelu enää kaupan sulkemisajan jälkeen. Se aika on varattu muille työtehtäville.

En nyt tarkoita välttämättä sinua, mutta suomessa asiakaspalvelu ei tunnu kuuluvan työntekijöille edes aukioloaikojen puitteissa, noin yleisesti. Työaika on nykyään varattu pitkälti chattailulle netissä :)

No kusipäille ei yleensä jakseta antaa hyvää palvelua.

Huonoa palvelua en edes muista milloin olisin viimeksi saanut.

Vierailija
87/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"minäminäminä" 

MINULLA on oikeus tulla pyörimään työpaikallesi 5min ennen sulkemisaikaa ja  SINÄ palvelet. En jumalauta käsitä.  Olin pari vuotta töissä Siwassa ja tuttua olivat raivokkaat ovienriuhtojat, jotka eivät ymmärtäneet että kauppa on suljettu siltä päivää tai viime tipassa juoksijat. Ymmärrän tamponit, vauvanvaipat, yhden maitopurkin ym mutta että ihan korin kanssa aletaan rauhallisesti kierrellä  kuusi  minuuttia ennen sulkemisaikaa!

Vierailija
88/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jokainen teistä, jotka laukkaatte sisään viimeisillä minuuteilla ja jäätte sinne lojumaan ja arpomaan mitä te sitten halusittekaan, kertoisitte missäs te työskentelette ja mä voin tehdä teille ihan saman?

En ole kaupan tai tällaisella alalla töissä, mutta voin sanoa, että normaali peruskohteliaisuus pitäis olla jokaisella päässä sen verran, että kun kaupassa on sulkeutumisaika, sun paranee joko olla ulkona kaupasta, jonottamassa kassalle tai matkalla kassoille, eikä jäädä arpomaan, mitä sitä söisikään huomenna.

Ja miksikö ymmärrän tämän?

Koska itsekin pidän siitä, että työpäivääni ei venytä kukaan lusmuileva vellihousu, joka ei osaa kuin kaivella omaa napaansa ja julistaa miten häntä tulee palvella ja palvoa, ihan kuin hän olisi jumalasta seuraava.

Vierailija
89/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin menen jos ovi on auki. En ehtinyt aiemmin. Jos halutaan, että asiakkaita ei tule esim. 15 min. ennen sulkemista, sisään johtavat ovet pitää sulkea tai laittaa portsari ovelle.

Eli kyse on siitä, että noudatat sääntöjä vain jos joku on vahtimassa?

Missä btw olet itse töissä, tulen sinne minuutti enen työaikasi loppua ja sinähän työskentelet vaikka keskiyöhön jos Minä niin vaadin. Olen niin mahtava.

Jos sinulla on lapset haettavana hoidosta, niin ei kuulu minulle.

Vierailija
90/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa on puhetta vain kaupoista, ravintoloista jne. Kyllähän kaikki toimistot joissa on asiakaspalvelu on sama asia. Tosin Kelassa ei varmaan koskaan ole tätä ongelmaa, että joku olisi yliaikaa. Itse en ole tarvinnut vuosiin kyseisen toimiston avuja mutta nyt jäämässä äitiyslomalle. Olin viemässä yksi päivä hakemuksiani n. 5 vaille 12 päivällä toimistoon, en päässyt sisään. Ruokatauko alkoi heillä klo 12 ja oli 13 saakka. En tiennyt tällaisesta järjestelmästä ollenkaan, että toimisto olisi kesken päivää kiinni. Auta armias jos ruokakauppa laittaisi ovet säppiin 5 min ennen sulkeutumista. Kyllä sielä nämä samat rääpijät olisi huutelemassa ja kirjoittamassa vähintään paikallislehteen huonosta palvelusta. Kiukkusimmat ottaisivat yhteyttä ip-lehtiin ;)

Näin se pitää ollakkin. Paskasta palvelusta ei pidä vaieta, vaan siitä pitää tiedottaa kaikille.

Vierailija
91/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin menen jos ovi on auki. En ehtinyt aiemmin. Jos halutaan, että asiakkaita ei tule esim. 15 min. ennen sulkemista, sisään johtavat ovet pitää sulkea tai laittaa portsari ovelle.

Missä btw olet itse töissä, tulen sinne minuutti enen työaikasi loppua ja sinähän työskentelet vaikka keskiyöhön jos Minä niin vaadin. Olen niin mahtava.

Onko sellainen sääntö että kauppaan ei saa mennä 15 viimeisen aukiolominuutin aikana?

Aina sitä oppii uutta. Tilaan netistä, niin en rasita aspoja.

Vierailija
92/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka esimerkiksi sen takia, että työvuoroni loppuu klo 21:30, kotibussissa tajuan että kahvipaketti tai kahvimaito puuttuu ja säntään kotikulman kauppaan klo 21:55.

Ei se mikään salaliitto ole ketään vastaan.

Vierailija
93/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sinne saa mennä, jos sieltä selviytyy pois/ kassalle sulkemisaikaan.

Mutta ei sinne tahallaan/ tyhmyyttään pidä jäädä norkoilemaan sulkemisajan jälkeen. Se on kumma kun isommilla paikkakunnilla on vähintään 1 kauppa 24/7 auki, niin ei sitten sieltä voi hakea jos haluaa rauhassa norkoilla.

Vierailija
94/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä missä te työskentelette, joiden mielestä kaupassa voi pyöriä sulkemisajan jälkeenkin, mutta tuskin tekään tykkäisitte joka päivä tehdä vähän ylitöitä vain ja ainoastaan siksi että muut ihmiset niin päättää? Vaikka sinulla kuinka olisi kiire työpäivän jälkeen jonnekkin niin ei auta kun pakko on jäädä. Itse kyllä saan palkkaa juuri niin kauan kun töissä olen mutta ei se lohduta yhtään.

En tiedä mihin ketjuun sinun oli tarkoitus vastata, mutta täällä puhutaan *ennen* sulkemisaikaa tapahtuvasta asioinnista.

Vierailija
95/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tästä asiasta pitää vääntää loputtomiin? Koittakaa nyt ymmärtää tämä: Asiakkaalla on lupa astella sisään kauppaan vaikka minuutti ennen sulkemisaikaa, mutta hänen tulee poistua kaupasta silloin kun sulkemisaika koittaa!

Te jotka luulette tekevänne kaupalle jonkun suurenkin palveluksen sillä perusteella, että asiakkaalla on lupa asioida täydessä rauhassa niin pitkään kuin tarvitsee jos vain on tullut sisään ennen sulkemisaikaa, olette todellakin väärässä. Ellet tee jotain useamman tonnin ostoksia siinä, tuotatte vain ja ainoastaan tappiota kaupalle.

Henkilökunnan työaika on säädetty liikekohtaisesti sulkemisajan jälkeen 15-30minuuttia ja tämä aika on pyhitetty sulkutöiden suorittamiseen. Koittakaas nyt ymmärtää se, että siellä kaupassa on myös henkilökuntaa, joiden tulee vielä hakea lapsia hoitopaikasta jne. Lorvailemalla sisällä sulkemisajan jälkeen ette pelkästään pidennä teitä palvelevan työntekijän työpäivää vaan myös mahdollisesti tämän lapsen ja lapsen hoitajan päivää. Jos hoitajalla on oma lapsi, kierre vaan jatkuu.

Muttakun oma napa ensin. "Minulla on oikeus!" News flash: Ei ole.

Vierailija
96/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sellainen sääntö että kauppaan ei saa mennä 15 viimeisen aukiolominuutin aikana?

Aina sitä oppii uutta. Tilaan netistä, niin en rasita aspoja.

Aa nyt se vaihtuukin äkkiä viimeiseksi aukiolovartiksi, äsken kun olit lappaamassa sisään jos ovi on auki. Ja se ovi kun on pakko olla auki kunnes viimeinenkin asiakas on pihalla. Liukuovet saa toki joissain paikoissa asetettua niin, että vain sisältä pääsee ulos, mutta siinähän ne jotkut notkuvat kytiksellä livahtaakseen sisään kun joku tulee ulos.

Mutta ehkä juu parempi, että hoidat ostokset netistä jos kellonajat tuottavat vaikeuksia.

Vierailija
97/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupat jotenkin ymmmärrän, mutta kun kirjastoonkin saattaa sulkemisajan kynnyksellä rynniä joku, jonka on ihan pakko saada  Anni Polvaa iltalukemiseksi!

Vierailija
98/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä missä te työskentelette, joiden mielestä kaupassa voi pyöriä sulkemisajan jälkeenkin, mutta tuskin tekään tykkäisitte joka päivä tehdä vähän ylitöitä vain ja ainoastaan siksi että muut ihmiset niin päättää? Vaikka sinulla kuinka olisi kiire työpäivän jälkeen jonnekkin niin ei auta kun pakko on jäädä. Itse kyllä saan palkkaa juuri niin kauan kun töissä olen mutta ei se lohduta yhtään.

En tiedä mihin ketjuun sinun oli tarkoitus vastata, mutta täällä puhutaan *ennen* sulkemisaikaa tapahtuvasta asioinnista.

Aihe on kyllä sulkemisajan jälkeen tapahtuvasta asioinnista. Tulet 1-2min ennen sulkemisaikaa  ja jäät tekemään vaikka isoja ostoksia -> asiointisi tapahtuu kaupan ollessa kiinni.

Minuuttia ennen saat tulla jos olet ulkona kun aukioloaika loppuu, eli käytännössä mahdotonta.

Vierailija
99/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja veikkaanpa että työnantajasi haluaa minun viimehetkillä tulleen asiakkaankin rahat itselleen kuluja peittämään ja katetta tuomaan.

Peruspalkka + iltalisä (+mahdollinen sunnuntailisä) + ylityökorvaus. Ikinä ei olla yksin töissä joten vähintään kahdelle nämä. Aika hintavia tuotteita saat ostaa jotta kauppiaalle jää vielä jotain käteenkin näiden tuotteiden katteesta.

Sinun pitää nyt vaan luottaa että kauppias itse on parempi arvioimaan tuon kannattavuuden kuin sinä. Pikku vinkki: henkilöstökulut lienee se pienin kiiinteä menoerä.

Vierailija
100/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme uliulia. Jos kauppaan ei ole tarkoitus mennä enää kymmentä vaille sulkekaa ovet. Muussa tapauksessa lärvit ruttuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi