Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kertoi tulevan vauvamme nimen äidilleen

Vierailija
28.07.2017 |

Meillä on vauva vasta tuloillaan, mutta olemme keskustelleet jo nimivaihtoehdoista mieheni kanssa. Olen sanonut miehelleni, että en halua nimistä puhuttavan muille ennen ristiäisiä ja luulin hänen ymmärtäneen ja olleen kanssani samaa mieltä. Tänään kuulin hänen kuitenkin kertovan äidilleen suosikkinimemme, josta loukkaannuin suuresti. Puhuin asiasta hänen kanssaan, mutta hän vaikutti yllättyneeltä ja oli ilmeisesti unohtanut mitä mieltä asiasta olin. Itseäni harmittaa todella, sillä jotenkin tuntuu että hänen kerrottuaan nimen äidilleen, ei se tunnu enää yhtä hienolta enkä jostain syystä haluaisi välttämättä antaa tätä nimeä enää lapsellemme. Kuulostaako hullulta?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on muuten kyllä todella luotettava ja pitää lupauksistaan kiinni. Hänellä on pieni perhe ja hän on itse suvun nuorin, joten vauvan nimeäminen ja mahdollinen nimen salaaminen on hänelle kuulemma ihan uusi juttu, jonka vuoksi ilmeisesti innostumissaan unohti etten itse nimeä halunnut muille vielä kertoa.

Ymmärrän kyllä, että monet eivät nimen salailua harrasta, mutta koska omassa suvussani on aina niin toimittu, tuntuu salaaminen vauvan syntymään asti luonnolliselta. Taikauskoinen en ole, mutta haluaisin pitää nimen yllätyksenä enkä ottaa sitä riskiä, että joku muu tutuista antaisi kyseisen nimen lapselleen sen kuultuaan.

AP

Vierailija
22/30 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on epäluotettava kusipää-mammanpoika miehenä. Vaihda parempaan. Toimi heti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppäsin suoraan tosta ketjusta missä pikkunen on tänään tipahtannut ikkunasta tähän ketjuun ja täytyy sanoa että sinulla on ap asiat hyvin! Ei muutakun positiivinen asenne ja iloinen mieli ja nautit vauvastasi ja miehestäsi!

Vierailija
24/30 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on muuten kyllä todella luotettava ja pitää lupauksistaan kiinni. Hänellä on pieni perhe ja hän on itse suvun nuorin, joten vauvan nimeäminen ja mahdollinen nimen salaaminen on hänelle kuulemma ihan uusi juttu, jonka vuoksi ilmeisesti innostumissaan unohti etten itse nimeä halunnut muille vielä kertoa.

Ymmärrän kyllä, että monet eivät nimen salailua harrasta, mutta koska omassa suvussani on aina niin toimittu, tuntuu salaaminen vauvan syntymään asti luonnolliselta. Taikauskoinen en ole, mutta haluaisin pitää nimen yllätyksenä enkä ottaa sitä riskiä, että joku muu tutuista antaisi kyseisen nimen lapselleen sen kuultuaan.

AP

Onko tämä siis niin uniikkinimi, etteivät sitä olisi ennen kuulleet. Muutoin en keksi mitään syytä, miksi he varta vasten laittaisivat saman nimen. Ennemminkin sinä varaat nimen itsellesi, jos puhut siitä ääneen. Harvempi haluaa antaa samaa nimeä.

Just joku mamma suuttui, kun samassa kaveripiirissä, joku toinenkin halusi antaa lapselle nimeksi Mia. Hei haloo! Jos te ette kumpikaan noista nimistä hirveästi puhu keskenänne, niin aika todennäköistä että joku toinen tuollaisen yleisen nimen lapselle valitsee.

Muutenkin kannattaa suhteuttaa. Nimissä on niin isoa hajontaa, että enää harvoin saat luokallisen Matteja opetettavaksi.

Vierailija
25/30 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vaan "asiallisista" kommenteista muutamille ihmistuntijoille. Ei yksi lipsahdus käsittääkseni kuitenkaan kenestäkään tee "kusipää-mammanpoikaa", jonka vuoksi toista oltaisiin jättämässä.

AP

Vierailija
26/30 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika kertoo minulle paljon perheensä asioita. Miniä ei tästä tiedä, joten kun hän kertoo suurena uutisena, että tyttö on sanonut ekan sanan, niin minä osaan kyllä hämmästellä ja ihastella ja kysyä, että mikä se sana mahtoi olla. Vaikka olisin jo aamulla kuullut, että lamppu. Mutta näin pidetään miniä tyytyväisenä: mistä se ei tiedä, siitä se ei osaa valittaa.

Vierailija
27/30 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaako hullulta?

Kyllä. Umpihullulta.

Vierailija
28/30 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei muista mitä mieltä hän on tai oli? Mikä ikäinen hän on? Olisin kyllä itsekin huolestunut jos minulle olisi lapsi tulossa muistisairaan kanssa.

Vierailija
29/30 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä täysin. Mun entinen mies kutsui mua aika harvinaisella lempinimellä, tarkoitti siis yhtä eläintä eri maan kiellä. Eräs päivä kuulin kun kutsui siskoaan tällä samalla nimellä, vaikka oli keksinyt sen minulle.. En halunnut että kutsuu minua enää sillä nimellä.

Vierailija
30/30 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän aloittajaa. Typerä mies, kailottamassa varmasti yhtä ja toistakin äidilleen.

Minä loukkaannuin myös, kun odotin ensimmäistä lastamme, niin heti ilmoituksen saatuaan anoppi paahtoi Stockalle ostamaan kassillisen täyteen VITIVALKOISIA vauvanvaatteita ja minulle sähköisen tuoremehupuristimen. Kättärille toi minulle pussillisen kuivattuja luumuja. Minä en ole koskaan kärsinyt ummetuksesta. Välilihan leikkuut sun muut oli ok.

Seuraavan lapsen kohdalla sanoin miehelle, että nyt minä kerron ensin omalle äidilleni. Oli mennyt muutama viikko ja kävi kutsu anopille syömään. Minulle kaadettiin maitoa lasiin. Maitoa! Juon aina vettä, joskus viiniä, mutta en koskaan maitoa. Anoppi olikin saanut kuulla odotuksesta.

Vitun ääliö tuo äijä. Meni kierrätykseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi