Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikeastiko joku valittaa, jos hänen miehensä juo 2 kaljaa joka ilta?

Vierailija
27.07.2017 |

https://images.cdn.yle.fi/image/upload//w_1199,h_1382,f_auto,fl_lossy,q…

"Ei todennäköistä riskiä"

Samahan se olisi juoda vaikkapa 2 lasia kokista. Kalja vaan maistuu paremmalta, niin siksi valitsen sen. Tai oikeastaan kokiksessa on isompi riski sokerin vuoksi ja se on myös erittäin haitallista hampaille.

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan seurustelisi naisen kanssa, joka ottaa kaksi annosta alkoholia joka ilta. Aivan käsittämätön juttu minulle ja pidän potentiaalisena juoppoja.

Vierailija
82/109 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisista naisista selkeesti moni elänyt lapsuutensa alkoholistiperheessä. Ei muuten voi olla noin tiukkapipoinen.. siis KAKSI olutta päivässä. Eihän se vaikuta mitenkään aikuiseen mieheen? Ehkä hengitys haisee, varmasti pahalta traumatisoituneen mielestä :D

Olen asunut lapsuuteni raittiissa perheessä ja haluan jatkaa sillä tiellä myös aikuisuuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No irlantilaiset ja tanskalaiset taitavatkin olla melkoisia lerppamunia, ihme että siellä syntyy edes lapsia. Niin ja saksalaiset, tsekkiläiset, ranskalaiset sekä muut normaalisti alkoholiin suhtautuvat kansat.

Suomi naisissa taitaa olla paha valuvika.

Vierailija
84/109 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en haluaisi kaljantissuttelijamiestä, koska vähäinenkin määrä kaljaa päivittäin laskee testosteronitasoja ja heikentää mieskuntoa. Kiva siinä sitten elellä jonkun puolikuntoisen lerppamunan kanssa, jolle se kalja on seksiä tärkeämpää. Kaljamiehillä usein alkaa myös tissit kasvaa.

Naiset aina pilkkaa toisten tissejä.

Vierailija
85/109 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellekään ei ole haittaa juomattomuudesta, juomisesta voi olla. En käsitä, miksi raittiita pilkataan kun taas hoikkia ihaillaan ja läskejä ylenkatsotaan.

Vierailija
86/109 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi, en vain voi kuvitella millainen ihminen juo alkoholia JOKA päivä. Itse juon pari saunaolutta kerran kahdessa viikossa ja olen opiskelija. Voi kyllä johtua siitä, että itse olen hiprakassa jo yhden oluen jälkeen ja minusta on huolestuttavaa jos joku haluaa olla joka päivä pienissä. Jokainen taaplaa tyylillään, itse saan vastaavan nautinnon liikunnasta ja muusta.

Mä taas en ollenkaan ymmärrä ihmisiä, jotka juovat kahvia monta kertaa päivässä! Siis yäk, mä saisin siitä kamalia oireita kuten vapinaa ja vatsanvääntietä! Miten joku voikin tahtoa sellaisen kofeiinimäärän ja vielä useita kertoja päivässä! Ja mitä ne lapsetkin ajattelee, kun vanhemman on joka aamu pakko saada kahvia! Aamukahvin jälkeen eron käytöksessä kyllä huomaa! Mä saan nautintoni muiden kyttäämisestä ja paheksumisesta! 

Vierailija
87/109 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi, en vain voi kuvitella millainen ihminen juo alkoholia JOKA päivä. Itse juon pari saunaolutta kerran kahdessa viikossa ja olen opiskelija. Voi kyllä johtua siitä, että itse olen hiprakassa jo yhden oluen jälkeen ja minusta on huolestuttavaa jos joku haluaa olla joka päivä pienissä. Jokainen taaplaa tyylillään, itse saan vastaavan nautinnon liikunnasta ja muusta.

Mä taas en ollenkaan ymmärrä ihmisiä, jotka juovat kahvia monta kertaa päivässä! Siis yäk, mä saisin siitä kamalia oireita kuten vapinaa ja vatsanvääntietä! Miten joku voikin tahtoa sellaisen kofeiinimäärän ja vielä useita kertoja päivässä! Ja mitä ne lapsetkin ajattelee, kun vanhemman on joka aamu pakko saada kahvia! Aamukahvin jälkeen eron käytöksessä kyllä huomaa! Mä saan nautintoni muiden kyttäämisestä ja paheksumisesta! 

Jos on katsottu, että alkoholi on terveydelle niin vaarallista, ettei sitä saa myydä alle 18-vuotiaille, se ei ole mikään terveysjuoma tai edes neutraali juoma aikuisellekaan. 

Eipä sillä, saan kahvista vatsavaivoja enkä pidä kahvinjuojasta leijuvaa odööriä mitenkään miellyttävänä, mutta kyllä alkoholista syntyy silti ihan eri vibat. Kukaan ei ole kahviholismin uhri tai sekoile tai petä tai tapa toisia kahvipäissään. 

Vierailija
88/109 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenellekään ei ole haittaa juomattomuudesta, juomisesta voi olla. En käsitä, miksi raittiita pilkataan kun taas hoikkia ihaillaan ja läskejä ylenkatsotaan.

Suomessa raittiita suorastaan vihataan ja jaksetaan jankata syytä miksi joku ei juo. "Sehän on hauskaa ja kaikkien täytyy juoda!"

t. absolutisti

Vierailija
89/109 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se terveellistä ole. Enkä jotenkin kokisi eläväni samassa maailmassa ihmisen kanssa, jonka täytyy aina kotona ollessaan olla kevyesti "rauhoitettu", seitinohuessa pöhnässä. Näkisin kyllä, että jatkuvalle oluenjuomiselle on jokin muukin syy kuin että se on hyvää.

Kuka mies muka on pöhnässä parista oluesta, ihan oikeasti olet pihalla kuin viime talven lumiukko. Kyllä olutta pitää aika monta tuopillista vetää, no vähintään kolme, että se alkaa missään tuntumaan.

Kyllä kai sitä itse tuntee olevansa aivan vesiselvä, mutta muut ihmiset kyllä huomaavat eron. Esim. lapset.

No ei kyllä ainakaan minun lapset huomaa käytöksessä mitään eroa kahden oluen jälkeen että nyt kyllä raittiushörhöilyintoihminen puhuu aivan puhdasta kakkendaalia. Kahden oluen jälkeen tällainen iso äijä saa vielä ajaa autoakin ihan promillerajojenkin puitteissa. En kyllä aja varovaisuus periaatteeni vuoksi.

Kyllä sen kuule huomaa.

Terv. Alkoholistiperheen lapsi

Vierailija
90/109 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ei kestä elämäänsä (kanssani) ilman alkoholia, taidetaan olla keskenämme ihan väärässä seurassa. 

Vierailija
91/109 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

se kuitenkaan harvoin jää siihen kahteen. Kyllä se sitten useempikin voi mennä ja ärsyttää jos toinen ei voi lähteä ajamaan autoa heti työpäivän jälkeen esim. hakemaan lapsia harrastuksista. Vituttaa sellainen. Ei joo en tykkä jos juo "vain pari" kaljaa joka päivä

Kyllä minä ainakin ajan autoa vaikka se 1-2 "kaljaa" päivässä meneekin. Eipä sillä kun ei tuo vaimo istu rattiin vaikka itse Saatana uhkaisi maailmantuholla.

Voipi olla, että jos osaisi itse ajaa autoa, vaimo kaasuttelisi jo tiehensä (joskus en kyllä voi käsittää tätä joidenkin naisten avuttomuutta).

Vierailija
92/109 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ongelma. Meillä juodaan aina viiniä tai olutta illalla ruuan kanssa, joskus myös kahvi ja konjakki jopa arkisin.

En ymmärrä tätä suomalaisten alkoholihysteriaa. Meidän perheessä viini, olut ja muut alkoholipitoiset ruokajuomat ovat elintarvikkeita, eivät mitään mystistä ja pirullista "viinaa", jota pitää säännöstellä ja pelätä.

Nyt olen lomalla ja juuri join lasin valkoviiniä lounaalla kotona. Pian lähden puutarhatöihin.

Vierailija
93/109 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuinka surullista. Pari kaljaa on alkoholisti. Pakkohan sek on ne kännit vetää, eikö niin?

Huvitti kun kysyin apteekissa eräästä lääkkeestä yhdessä alkoholin kanssa. Kysyin voinko ottaa lasin viiniä. Farmaseutti sanoi, että parempi olla ottamatta kun saattaa sitten lipsahtaa. Lipsahtaa mikä? No se viinin määrä. Repesin ja sanoi , että jos lasi viiniä nyt olisi se lasi viiniä eikä ämpäri, niin miten on? Kyllä se vaan usein lipsahtaa, sanoi apteekin täti.

Suomi.

Päivän naurut!! Kiitos tästä!

Suomalainen alkoholikulttuuri on sairas. Lasi viiniä lounaalla ja toinen päivällisellä on mulle ihan normaalia. Mutta puolisoni onkin ranskalainen, hän ei ikinä suostuisi pilaamaan ateriaa juomalla viinin sijaan vettä :)

Vierailija
94/109 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://images.cdn.yle.fi/image/upload//w_1199,h_1382,f_auto,fl_lossy,q…

"Ei todennäköistä riskiä"

Samahan se olisi juoda vaikkapa 2 lasia kokista. Kalja vaan maistuu paremmalta, niin siksi valitsen sen. Tai oikeastaan kokiksessa on isompi riski sokerin vuoksi ja se on myös erittäin haitallista hampaille.

Kaljan haju on kamala.En katsoisi moista.Itse asiassa on ollut tapana dumpata mahdollinen seukkakumppani heti  jos moiset taipumukset tulevat ilmi.Jos alkoholia on pakko käyttää joka päivä, on alkoholisti, ihan sama mikä se nautittu määrä  on.

Eli about jokainen ranskalainen ja italialainen on alkoholisti?

Mä en voi sietää hiuslakkaa, kynsilakkaa jne.

Kämpässä ei pysty hengittämään, jos siellä läträtään niillä.

Dumppaan siis jokaisen joka on koukussa noihin maaleihin ja lakkoihin.

Vierailija
95/109 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään ongelma. Meillä juodaan aina viiniä tai olutta illalla ruuan kanssa, joskus myös kahvi ja konjakki jopa arkisin.

En ymmärrä tätä suomalaisten alkoholihysteriaa. Meidän perheessä viini, olut ja muut alkoholipitoiset ruokajuomat ovat elintarvikkeita, eivät mitään mystistä ja pirullista "viinaa", jota pitää säännöstellä ja pelätä.

Nyt olen lomalla ja juuri join lasin valkoviiniä lounaalla kotona. Pian lähden puutarhatöihin.

Hyvä. Suomalaisilla tuntuu olevan käsitys, että jos joku "ottaa alkoholia" se tarkoittaa, että sen jälkeen ollaan tillin tallin. Minäkin nautin usein ruoan kanssa viiniä ja kun siinä on rauhallisesti otettu sitä ruokaa ja alkoholia (pitää huomata, että samalla tavalla kun kaikki alkoholijuomat ovat vain alkoholia, ruokakin on vain ruokaa, oli kyseessä sitten roiskeläppäpizza tai sisäfilee... vaikuttava aine vain ratkaisee Suomessa, ei mikään laatu tai nautinto), voin ihan hyvin lähteä vaikka minäkin puutarhatöihin, käydä reippaalla kävelylenkillä, tehdä kotitöitä tms. Monelle tämä on ihan uskomaton ajatus. Kai siinä pitäisi aina parit yrjöt heittää, riidellä ukon kanssa ja polttaa sauna. Tai ainakin potea huonoa omaatuntoa ja ajatella kaikkia alkoholistien omaisia (joita kohtaan tunnenkin toki sympatiaa, mutta miten se minuun liittyy?).

Vierailija
96/109 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaako jos vedän samat kalorit joka ilta suklaana? Toihan on ihan jumalaton määrä läskiä vuodessa!

Vierailija
97/109 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa ei voi tehdä mitään normaalia puhdistustyötään silloin, kun se polttaa alkoholia. Jos sen laittaa joka päivä kahdeksi tunniksi vääriin hommiin, se ei vaan voi olla terveellistä ja hyväksi. Toki kaikki muutkaan asiat eivät ole terveellisiä, mutta itse koen tuon alkon naukkailun niin turhaksi hommaksi, että mielummin jätän väliin. 

Vierailija
98/109 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi olutta illassa on 5,5€ kurkusta alas. Kuukaudessa tuo on jo 165€. Ja kun se ei ole kaksi olutta joka ilta, viikonloppuisin menee neljä. 18 olutta viikossa tekee kuukaudessa jo 210€. Siihen päälle viskit ja calvadokset niin päästään jo 300 euron kuukausimenoihin. 30 vuoden aikana jos sijoittaa tuon saman summa, siitä tulee 156000€. No maksaa ne muutkin harrastukset, mutta... Ja mitään takeita ei ole, etteikö tuo jossain vaiheessa pääty rappioalkoholismiin.

Vierailija
99/109 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työssäkäyvä opettaja juo kerran viikossa arki-iltana 1,5 litraa keskikaljaa, mutta on muuten yleensä ilman, niin onko hänellä alkoholiongelma?

Vierailija
100/109 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on epäterveellistä ja vaikuttaa unen laatuun. En halua lasten näkevän ja muistavan isäänsä, jolla oli joka päivä pullo kourassa. Viikonloput erikseen :)

Lisäksi senkin ajan voi käyttää paljon järkevämmin kuin istumalla sohvalla ja kittaamalla kaljaa; vaikka ulkoilemalla perheen kanssa.