Oikeastiko joku valittaa, jos hänen miehensä juo 2 kaljaa joka ilta?
https://images.cdn.yle.fi/image/upload//w_1199,h_1382,f_auto,fl_lossy,q…
"Ei todennäköistä riskiä"
Samahan se olisi juoda vaikkapa 2 lasia kokista. Kalja vaan maistuu paremmalta, niin siksi valitsen sen. Tai oikeastaan kokiksessa on isompi riski sokerin vuoksi ja se on myös erittäin haitallista hampaille.
Kommentit (109)
Oluen, tai yleensä alkoholin hajuinen hengitys on inhottava. Samoin tyhjänpäiväinen rahanmeno ärsyttää. Samalla tavalla ärsyttäisi kahden euron kuluminen päivittäin tupakkaan, limsaan, mehuun, kahviin tai vaikka majoneesiin. Minulla ihan oikeasti oli yksi miesystävä, joka tyhjensi päivittäin reilut kaksi euroa maksavan majoneesituubin. Hän laittoi majoneesia leivän päälle ja kaikkiin ruokiin.
En valita.
Ja viikonloppuisin voi ottaa enemmänkin. Mitä parista kaljasta? Ei vaikuta hänen toimintaansa tai olemukseseensa mitenkään.
Ihan sama kuin tykkäisi syödä pullan, rivin suklaata tai pari kuppia kaakaota. Se on ihan supisuomalainen juttu, että juuri alkoholipitoinen olisi niin erilaista.
Onhan lähes kaikilla omat mielitekonsa, miksi olut sen kummempi olisi kuin muutkaan. Eivät kaikki alkoholisoidu ja tarvitse enempää.
Näin on menty kohta 20 vuotta.
Ehdottomasti valittamisen paikka. Kuka muka juo alkoholia joka päivä ja vielä väittää, ettei ole ongelmaa?
Kyllä. Ei paheen vertaamineen toiseen valkopese kumpaakaan. Ja jos se vielä on joku jokapäiväinen pakkorituaali, aina pahenee.
Miksi ihmeessä se pari iltakaljaa pitää ylipäätään juoda?
Miksi mies saa juoda tuplat naiseen nähden? Eihän mies paina tuplia naiseen nähden. Esimerkiksi minä olen 52 kg ja mieheni 68 kg.
Vierailija kirjoitti:
Oluen, tai yleensä alkoholin hajuinen hengitys on inhottava. Samoin tyhjänpäiväinen rahanmeno ärsyttää. Samalla tavalla ärsyttäisi kahden euron kuluminen päivittäin tupakkaan, limsaan, mehuun, kahviin tai vaikka majoneesiin. Minulla ihan oikeasti oli yksi miesystävä, joka tyhjensi päivittäin reilut kaksi euroa maksavan majoneesituubin. Hän laittoi majoneesia leivän päälle ja kaikkiin ruokiin.
Hah, jo on köyhillä ongelmat :D
Eiköhän jokaisella nyt pari euroa mene päivässä johonkin mielitekoon ja on paljon niitäkin, että pari kymppiä.
Ja entäpä harrastukset? Eivätkö nekin ole mielitekoja? Ei ole harvinaista käyttää satasia omaan harrastukseensa kuussa.
Tai jopa tuhansia, mutta sitten tietysti puhutaan rikkaista ihmisistä.
Miksi se kaksi kaljaa on pakko juoda joka ilta? Okei, ehkä se maistuu hyvältä, mutta miksi sitä "hyvää" on pakko saada joka ilta? Minustakin suklaa on todella hyvää, mutta ei minun ole pakko sitä joka ilta syödä.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti valittamisen paikka. Kuka muka juo alkoholia joka päivä ja vielä väittää, ettei ole ongelmaa?
No aika monessakin maassa juodaan yleisesti alkoholia joka päivä. Eikä niillä miljoonilla ihmisillä ole silti alkoholiongelmaa. Se saisi minut valittamaan jos arki-iltana ei ole koskaan ajokunnossa, mutta jos ne kaljat juo vasta myöhään, juuri ennen nukkumaanmenoa, tai erikseen niin että promillerajat eivät ylity, niin ok.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä se pari iltakaljaa pitää ylipäätään juoda?
Ei sitä pidä juoda, mutta jotkut haluavat juoda pari iltakaljaa. Ei kenenkään pidä käydä vuoristoradassakaan tai hypätä benji-hyppyä, mutta ihmiset usein elävät elämäänsä halujensa mukaan. Miksi niitä haluja pitäisi rajoittaa - eikö tämä ole se todellinen kysymys?
Menis kyllä aika nopeasti vaihtoon.
Samoin sellainen joka kiittaa koko ajan limpparia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies saa juoda tuplat naiseen nähden? Eihän mies paina tuplia naiseen nähden. Esimerkiksi minä olen 52 kg ja mieheni 68 kg.
Koska naisen ja miehen elimistö eivät ole samasta puusta veistetyt, vaikka nykyään jotkut niin ovat alkaneet kuvitella. Molemmilla on omanlaisensa hormonitoiminta, naisen elimistössä korkeampi rasvapitoisuus ja naisen elimistö on monessa asiassa haavoittuvampi.
Et siis pysy olemaan ilman?
Ei kai jäänyt kertomatta ne perjantain 23 ja lauantain 15 kaljaa ja sunnuntain 5 tasurikaljaa? Ja lomat ryypätään läpeensä vai eihän?
Vierailija kirjoitti:
Lihasmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, jo on köyhillä ongelmat :D
Eiköhän jokaisella nyt pari euroa mene päivässä johonkin mielitekoon ja on paljon niitäkin, että pari kymppiä.
Ja entäpä harrastukset? Eivätkö nekin ole mielitekoja? Ei ole harvinaista käyttää satasia omaan harrastukseensa kuussa.
Tai jopa tuhansia, mutta sitten tietysti puhutaan rikkaista ihmisistä.
Monille, esimerkiksi opiskelijalle tai työttömälle, 60 euroa kuussa on iso raha. En näe siinä mitään naurun aihetta.
Oksettavaa. En halua ikinä tuollaista kaljaa litkivää ukkoa.
No minä valitin jo siitä, kun mies joi nuo kaksi lasia kokista. Limppari on kallista ja epäterveellistä. Alkoholistia en edes huolisi suhteeseen.
Mies joutui myöntämään, ettei hänen tavassaan ole mitään järkeä, ja lopetti.
Vierailija kirjoitti:
https://images.cdn.yle.fi/image/upload//w_1199,h_1382,f_auto,fl_lossy,q…
"Ei todennäköistä riskiä"
Samahan se olisi juoda vaikkapa 2 lasia kokista. Kalja vaan maistuu paremmalta, niin siksi valitsen sen. Tai oikeastaan kokiksessa on isompi riski sokerin vuoksi ja se on myös erittäin haitallista hampaille.
Kalja maistuu paremmalta??? Wtf?? Onko sinulla rappeutuma makuhermoissa vai joku aivosyöpä joka vääristää aisteja
Kyllähän se outoa on, jos se kaksi kaljaa on aivan pakko saada joka ilta. Ja kokis on myös epäterveellistä joo, mutta parempi se olisi olla juomatta kumpaakaan.