Oikeastiko joku valittaa, jos hänen miehensä juo 2 kaljaa joka ilta?
https://images.cdn.yle.fi/image/upload//w_1199,h_1382,f_auto,fl_lossy,q…
"Ei todennäköistä riskiä"
Samahan se olisi juoda vaikkapa 2 lasia kokista. Kalja vaan maistuu paremmalta, niin siksi valitsen sen. Tai oikeastaan kokiksessa on isompi riski sokerin vuoksi ja se on myös erittäin haitallista hampaille.
Kommentit (109)
Valittaa kuka valittaa. Minun vaimo valittaa, kun otan pari kertaa kuukaudessa viikonloppuna siis, pienen humalan. En koskaan arkena. Tämän kesän lomat on pidetty 1 kuukausi ja otin kokonaista 2 kertaa koko lomani aikana, molemmilla kerroilla n. 10 alkoholiannosta, enkä siis ole mitenkään äly pois noista, en räyhää tms, mutta jatkuva papatus ja vielä monta päivää sen jälkeen. Vaimoni itse ei ota oikeastaan yhtään, niin kait hän sitten meinaa, että ei ota kyllä muutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies saa juoda tuplat naiseen nähden? Eihän mies paina tuplia naiseen nähden. Esimerkiksi minä olen 52 kg ja mieheni 68 kg.
Mitä hiirulaisia te oikein olette.
Se on se haju ja jos ei voi/halua olla ilman, niin kertoo jotakin. Ei sovittais yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kaljaa illassa on 14 annosta viikossa, 21, jos ovat isoja. Siihen päälle perjantaikännit vielä, niin kyllä suurkulutuksen rajat paukkuvat helposti. Epäterveellistä ja taatusti vaikuttaa aivoihinkin. Itse dokasin alle kolmekymppisenä joka viikko, kunnes pää alkoi kirjaimellisesti brakata. Onneksi pääsin koko alkosta eroon, nyt saatan juoda kaksi annosta kuussa enkä aina sitäkään. Tässä masennuksen luvatussa maassa olisi kyllä syytä miettiä jokaisen alkoholnkäyttöään, jos se vaikuttaa yhtään liialliselta. En siis ikinä ottaisi tissuttelevaa tai viikoittain juopottelevaa miestä.
Molempia ei kannata harrastaa, vaan pitää valita joko perjantaikänni tai sitten ne kaljat jaettuna useammalle päivälle. Terveellisempää se on ottaa pari päivässä kun kerralla ryystää menemään koko viikon annokset. Eivät kaikki alkoholista pitäjät ole alkoholisteja, se on pelkkä suomalainen myytti.
Vierailija kirjoitti:
Sivusta olen nähnyt miten pari iltakaljaa päivittäin vaihtuu hissukseen kuudeksi. Vuosien saatossa se olikin sitten viinapullo ja sikspäkki ja enemmän per päivä. Lähdin liitosta.
Hyvä päätös sinulta. Varansa saa pitää alkoholin kanssa. Silti en nyt ymmärrä, miksi jokaisen kohtuukäyttäjän pitäisi tuntea pisto sydämessään ihan vain siksi, että pieni osa alkoholisoituu. Siis en tarkoita tätä pahalla sinulle, olet kovia kokenut liitossasi, mutta ei jokaista suklaakonvehdin syöjääkään katsella päätä pudistellen ja mutista, että "tuosta se lihominen Mirkullakin lähti". Jospa niihin ongelmiin puututtaisiin (ja siis todella puututtaisiin) niissä tapauksissa, joissa se ongelma on, ei kaiken varalta kaikissa.
Jos joku haluaa juoda kaljaa, juokoot, kunhan eivät altista kaikkia tämän skeidan sivuvaikutuksille.
Vierailija kirjoitti:
https://images.cdn.yle.fi/image/upload//w_1199,h_1382,f_auto,fl_lossy,q…
"Ei todennäköistä riskiä"
Samahan se olisi juoda vaikkapa 2 lasia kokista. Kalja vaan maistuu paremmalta, niin siksi valitsen sen. Tai oikeastaan kokiksessa on isompi riski sokerin vuoksi ja se on myös erittäin haitallista hampaille.
Kaljan haju on kamala.En katsoisi moista.Itse asiassa on ollut tapana dumpata mahdollinen seukkakumppani heti jos moiset taipumukset tulevat ilmi.Jos alkoholia on pakko käyttää joka päivä, on alkoholisti, ihan sama mikä se nautittu määrä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta olen nähnyt miten pari iltakaljaa päivittäin vaihtuu hissukseen kuudeksi. Vuosien saatossa se olikin sitten viinapullo ja sikspäkki ja enemmän per päivä. Lähdin liitosta.
Hyvä päätös sinulta. Varansa saa pitää alkoholin kanssa. Silti en nyt ymmärrä, miksi jokaisen kohtuukäyttäjän pitäisi tuntea pisto sydämessään ihan vain siksi, että pieni osa alkoholisoituu. Siis en tarkoita tätä pahalla sinulle, olet kovia kokenut liitossasi, mutta ei jokaista suklaakonvehdin syöjääkään katsella päätä pudistellen ja mutista, että "tuosta se lihominen Mirkullakin lähti". Jospa niihin ongelmiin puututtaisiin (ja siis todella puututtaisiin) niissä tapauksissa, joissa se ongelma on, ei kaiken varalta kaikissa.
'
Sekä Mirkulla että tissuttelijalla on ongelma, jos tapa on päivittäinen eikä sitä voi jättää väliin. Ne tuppaavat pahenemaan. Jos taas voi ihan oikeasti olla ilman ja välillä tai usein onkin niin asia on ihan eri.
Minäkin olen lähtenyt päivittäiskaljoittelijan luota. Hän olisi voinut kuulemma halutessaan olla juomatta, mutta ei sitten ilmeisesti halunnut.
se kuitenkaan harvoin jää siihen kahteen. Kyllä se sitten useempikin voi mennä ja ärsyttää jos toinen ei voi lähteä ajamaan autoa heti työpäivän jälkeen esim. hakemaan lapsia harrastuksista. Vituttaa sellainen. Ei joo en tykkä jos juo "vain pari" kaljaa joka päivä
Vierailija kirjoitti:
Et siis pysy olemaan ilman?
Ei kai jäänyt kertomatta ne perjantain 23 ja lauantain 15 kaljaa ja sunnuntain 5 tasurikaljaa? Ja lomat ryypätään läpeensä vai eihän?
Alapeukut totuudesta?
Miksi ne kaksi olutta eivät sitten voi olla alkoholittomia tai ykkösolutta, jos ei ole tarkoitus saada jotain humalantapaista vaikutusta?
Voi olla, että sinä et vielä ole huomannut mitään haittoja, mutta sinun puolisosi kyllä havaitsee niitä hyvinkin paljon vuonna 2035, jos jatkat samaan malliin. Jos oikeasti malttaisit pysyä siinä parissa myös viikonloppuisin, mutta kun ei sellaista monta ole, jolla ei alkaisi lipsua kahteen, kolmeen, neljään jne eli pari 24 tölkin salkkua menee viikossa.
Tämä mies, josta juuri kerron, sanoo kyllä voivansa olla juomatta, JOS haluaa. Mutta kun ei enää koskaan halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'
Sekä Mirkulla että tissuttelijalla on ongelma, jos tapa on päivittäinen eikä sitä voi jättää väliin. Ne tuppaavat pahenemaan. Jos taas voi ihan oikeasti olla ilman ja välillä tai usein onkin niin asia on ihan eri.
Minäkin olen lähtenyt päivittäiskaljoittelijan luota. Hän olisi voinut kuulemma halutessaan olla juomatta, mutta ei sitten ilmeisesti halunnut.
Elämä on valintoja. Toiset haluavat juoda, toiset haluavat huolehtia lapsistaan, pitää perheen koossa, harrastaa ... Päivittäin kaljotteleva ei voi tehdä mitään sellaista, jossa pitäisi olla myöhään illalla tai vapaapäivänä selvin päin. Rajoittaa esimerkiksi harrastuksia ja sellaista työtä, jossa pitäisi olla selvin päin valmiina lähtöön hälytyksen tullessa.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs kun ukko alkaisi teille nillittää jatkuvasta salaatin mussuttamisesta tai suklaalevyn vetämisestä joka ilta?
Niinpä. Ette tykkäisi siitäkään ;)
Kuinka paljon sukaata tai salaattia pitää mussuttaa, jotta se estää esimerkiksi autolla ajamisen? Entä missä vaiheessa suklaata on tullut syötyä niin paljon, että puhe alkaa sammaltaa ja pää mennä sekavaksi jopa selvin päin? Niin, ei vuodessa eikä ehkä kahdessakaan, mutta kymmenissä vuosissa kyllä.
Voi kuinka surullista. Pari kaljaa on alkoholisti. Pakkohan sek on ne kännit vetää, eikö niin?
Huvitti kun kysyin apteekissa eräästä lääkkeestä yhdessä alkoholin kanssa. Kysyin voinko ottaa lasin viiniä. Farmaseutti sanoi, että parempi olla ottamatta kun saattaa sitten lipsahtaa. Lipsahtaa mikä? No se viinin määrä. Repesin ja sanoi , että jos lasi viiniä nyt olisi se lasi viiniä eikä ämpäri, niin miten on? Kyllä se vaan usein lipsahtaa, sanoi apteekin täti.
Suomi.
Minä tapailin vähän aikaa miestä joka kävi joka päivä juomassa pari tuoppia kulmakuppilassa mutta valehteli siitä ja sanoi käyvänsä kaupassa tai että on nukkumassa, ei voida tavata.
Kun lähti yhteisen viikonlopun aikana kolmatta kertaa "kauppaan" saman päivän aikana, se olikin sitten viimeinen päivä.
Sitten suuttui ja haukkui minut mutta ei edelleenkään voinut sanoa että on alkoholisti.
Juu, jos pari kaljaa tarkoittaisi kahta (meillä voi olla mitä vaan 1-10 väliltä). Muutama olut onkin sitten jo kunnon känni.
Mies ei juo päivittäin, mutta erittäin usein kuitenkin. "Pari" olutta viikolla 1-3 päivänä, viikonloppuisin menee enemmän.
Se että lähtee lähibaariin parille voi lopulta olla siis ihan mitä tahansa. Epävarmuus ärsyttää ja huolettaa. Ukko haisee ihan kamalalle tullessaan ja on niin urpo että en jaksa olla tekemisissä.
Itse hän ei näe tässä mitään ongelmaa, suuttuu jos asiasta huomauttaa (On siinäkin sitten taas syy vetää kännit). Syinä on; työ, stressi, hyvä terassikeli, itsensä palkitseminen jne... kaikki käy 😬.
Eroa mietin 😔.
Kaksi kaljaa? 0.3, 0.5, pint vai litra. 2 litraa olutta illassa on eri asia kuin 0,66 l.
Itse lasken tissuttelijat alkoholisteiksi. Harva tissuttelija pystyy olemaan 2 viikkoa ilman alkoholia. Sen lisäksi tuolla tahdilla saa keski-iässä rasvamaksan.
Pari kaljaa- voi olla litra tai 6,6 desiä, kolmosta vai nelosta? Aika iso ero kalorimäärässä samoin kuin alkoholimäärässä. Veikkaan että ne on nelosta puolen litran tölkkejä. Ja pari kaljaa kuulostaa sitten vähäiseltä. Juopot valehtelee niin itselleen kuin muille.
Vierailija kirjoitti:
se kuitenkaan harvoin jää siihen kahteen. Kyllä se sitten useempikin voi mennä ja ärsyttää jos toinen ei voi lähteä ajamaan autoa heti työpäivän jälkeen esim. hakemaan lapsia harrastuksista. Vituttaa sellainen. Ei joo en tykkä jos juo "vain pari" kaljaa joka päivä
Kyllä minä ainakin ajan autoa vaikka se 1-2 "kaljaa" päivässä meneekin. Eipä sillä kun ei tuo vaimo istu rattiin vaikka itse Saatana uhkaisi maailmantuholla.
Et sitten osannut ihan itse lopettaa suhdetta?