Treffailemani mies paljastui sellaiseksi "pyöräteiden suhahtajaksi"
Taas tätä meikäläisen tuuria. En vihaa paljon mitään, mutta näitä puöräteiden suhahtajia oikeasti vihaan. Tiedätte niitä jotka kokovartalotrikoisiin ja kaikkiin mahdollisiin tarvikkeisiin pukeutuneena ajavat verenmaku suussa työmatkansa pyörällä ja kiroilevat hitaammille ja ihmisille jotka tukkivat heidän "kiitämisensä". Voi hitto sentään.
Kommentit (264)
Älkääs nyt olko niin negatiivisia. Lihaksia ja kestävyyttä riittää varmasti. Sänkyyn paneskelemaan mars.
Luulin että olen ainoa joka kammoksuu näitä kuivan kesän oravilta näyttäviä diplomi-insinöörejä, jotka spiderman puvuissa optimoi matkavauhtiaan heittämällä 20g energiageelit kyydistään viimeisessä ylämäessä. Mistä ne edes on ostaneet ne sponsoritarrat pukuihinsa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh, onpas tosi kamala miestyyppi. Kyllä tosimies on kaikkialle autoileva, keskivartalolihava, väsynyt, peräpukamista kärsivä pakokaasupate jolla on korkea verenpaine ja erektiohäiriö.
Pate saattaa kuitenkin olla hauska ja ystävällinen <3
Tosiaan kaikilla meillä pyöräilijöillä sama luonteenlaatu 😁
Kulkupelihän sen määrittää.
Kyllä on yksinkertasta porukkaa.
Joku ehdotti jo lähes pyöräilijöiden tappamistakin, tunkemalla keppiä pinnan väliin 😯
Minustakin tuli tänä vuonna kiimapyöräilija kun vaihdoin yksivaihteisen monivaihteiseen Cyclocross pyörään ja ostin vermeet viiimeisen päälle. Nyt mennään ja lujaa. Pois tieltä risut ja männynkävyt. 100 km on nyt pisin lenkki, mut on se niin paljon siistimpii ajaa täysii hyvällä pyörällä kiimassa kuin madella yksivaihteisella. Se vauhdin ja vapauden tunne on mahtavaa. Ja pitkän lenkin jälkeen on niin hyvä olo kun läskit sulaa ja voi syödä lähes mitä vaan ja lösähtää sohvalle katsomaan nami nami pusi pusi -ohjelmia. Mut nyt lähden 50km pyörälenkille. mahtavaa, upeeta
veijoPee kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh, onpas tosi kamala miestyyppi. Kyllä tosimies on kaikkialle autoileva, keskivartalolihava, väsynyt, peräpukamista kärsivä pakokaasupate jolla on korkea verenpaine ja erektiohäiriö.
Pate saattaa kuitenkin olla hauska ja ystävällinen <3
Tosiaan kaikilla meillä pyöräilijöillä sama luonteenlaatu 😁
Kulkupelihän sen määrittää.
Kyllä on yksinkertasta porukkaa.
Joku ehdotti jo lähes pyöräilijöiden tappamistakin, tunkemalla keppiä pinnan väliin 😯
Pyöräilijöitä pahempia on vaan bemarikuskit ja palstamammat.
Kerrotaan nyt alkuun, että en vihaa pyöräilyä tai pyöräilijöitä. Kuljen itsekin työmatkani (25 km / suunta) pyörällä. Tosin olen vain tällainen mummopyörällä köröttelijä, eli suhaajien mielestä varmaan juuri se raivostuttava tientukko ja pyöräilevä päärynä.
Työmatkani kulkee enimmäkseen sellaista maisemareittiä pitkin, jolla suhaajia ei juuri näy. Yhteistä matkaa suhaajien kanssa on vain muutaman kilometrin pätkä, mutta siihen osuu työmatkani vaarallisin osuus: kevyen liikenteen väylä siirtyy ison tien toiselle puolelle, eli reitillä on alikulkutunneli. Tunneli on 90 asteen kulmassa etenemissuuntaan nähden, ja tietysti tunneliin johtaa alamäki.
En koskaan uskalla lasketella alamäkeä täydellä vauhdilla, kun en voi mitenkään tietää, mitä kulman takaa on tulossa. Pari kertaa törmäys on ollut todella lähellä, kun vastakkaisesta suunnasta on tunneliin syöksynyt sellainen suhahtaja. Ja molemmilla kerroilla olen saanut hirveät huudot. Onko se minun syyni, jos toinen ei osaa ennakoida, että tunnelissa voi olla joku? Yhtä lailla siellä voisi olla koiran ulkoiluttaja tai lapsi kolmipyöräisen kanssa. Tai voihan olla, että vastakkaisesta suunnasta onkiln tulossa tuhatta ja sataa toinen suhahtaja! Ei noilla nopeuksilla paljon väistetä, joten eikö tunneliin voisi tulla vähän rauhallisemmin?
Nykyään tekisi mieli huutaa varoitukseksi aina kun saavun tuonne alikulkutunneliin. Sen sijaan tyydyn rämpyttämään kelloa, mutta tuskin toisesta suunnasta tulevat suhahtajat sitä kuulevat tai noteeraavat.
Liikenneministeri Anne Berner ehdottaa polkupyörällä työmatkansa ajaville kilometriperusteista verovähennystä.
Spandex-mies kiittää ja kuittaa, AB on viisas nainen ja seksikäs, harrastaa varmaan itsekin pyöräilyä!
Olen itse 45-v nainen. Ajelen sekä maastopyörällä että cyclocrosspyörällä, viimeksi toissapäivänä 80 km. Joskus kun toinen pyöristäni on ollut epäkunnossa, minulla on ollut ikäänkuin kolmivaihteinen pyörä käytössä ja onhan ero huima. Allekirjoitan niin viestin 141 kirjoittajan tuntemukset: on se vaan niin mahtavaa, ehkä erityisesti se raikas ilma ja vapauden tunne. Olen selvästi varovaisempi ajaja kuin aviomieheni, mutta ihan mukiinmenevä kiitäjä kuitenkin. Toisaalta en hyväksy sitä, että kaikki pyöräilijät laitetaan samaan kastiin. Kun vapaa-ajalla pyöräilen, ei minulla ole minnekään kiire ja työmatkoilla ( 37 km meno-paluu) lähden hyvissä ajoin, koska inhoan kiirettä työaamujen aloitusseurana. Sinänsä olen säästynyt pahimmilta pinnankiristyksiltä, mutta joskus vähän tulee mieleen muutama ärräpää, jos koiranulkoiluttaja tai koululaisryhmä valtaa yhdistetyn kävely-pyörätien. Vauhtia selvästi hiljentämällä, ei kellojen kilinää tai huutelua, jään ikäänkuin kyttäämään valtaajien taakse hiljaisella, lähes pysähtyneellä vauhdilla, yleensä "leveilijät" huomaavat minut ja noloina antavat tilaa.
Berneriltä mahtava ehdotus. Kyllä kiitos!
Liikenne on yhteispeliä, myös pyöräily. Ihan lunkisti vaan ulkoilemaan ja otetaan sekä itsemme ja toiset huomioon.
Kamalin miestyyppi ikinä!! Meidän läheisillä teillä kulkee paljon näitä. Hitto, että pelottaa kulkea lapsen kanssa päiväkotiin pyörillä, kun nämä suhahtavat ohi ja kiroilevat mennessään, kun nelivuotias on heidän tiellään. Onneksi ei olla kumpikaan jääty vielä alle, vaikka useampi läheltä piti-tilanne on ollut.
Nämä arvon suharit voisivat muistaa, että ne pyörätiet on kaikille. Myös lapsille. Ja lasta on ihan hemmetin vaikea opettaa kulkemaan liikenteessä turvallisesti, jos sen kanssa ei voi liikkua pyörän kanssa liikenteessä tai jos jotkut egoilevat suharit vaarantavat muiden turvallisuuden. Meillä lapsi osaa pysyä pääsääntöisesti oikeassa laidassa, mutta joskus ajatus ja katse harhautuu jonnekin muualle ja lapsi saattaa hetkeksi ajautua vähän keskemmälle.
Nämä miehet voisivat yrittää kompensoida surkeaa miehisyyttään jollain muulla kuin jyräämällä heikompiaan pyöräteillä.
Spandex-mies kirjoitti:
Liikenneministeri Anne Berner ehdottaa polkupyörällä työmatkansa ajaville kilometriperusteista verovähennystä.
Spandex-mies kiittää ja kuittaa, AB on viisas nainen ja seksikäs, harrastaa varmaan itsekin pyöräilyä!
Asiallinen esitys. Pyöräily on tehokas tapa parantaa kansanterveyttä, vähentää liikenneruuhkia ja pienentää päästöjä. Lisäksi siitä tulee hyvä olo! Itse suhaan 23 km työmatkani pyörällä vuoden ympäri.
Kävin heittämässä 130 km aamulenkin. Nyt lounaaksi meksikolaista papumuhennosta ja jälkkäriksi vaniljajäätelöä & mansikoita. Nam!
Minäkin kävin suhahtamassa. Garminin mukaan kiisin 95 km 29,8 km/h keskarilla.
Ajoin vuoroin ajoradalla ja kelvillä, puin nyrkkiä autoilijoille ja huutelin edessä lyllertäville pullukoille että "Pois alta diabeetikko!"
Nyt on hyvä fiilis, kun päivän treeni on tehty. Seuraavaksi ravitsen itseäni nyhtökaurapastalla sekä banaaniletuilla ja mansikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Luin ketjun alun ja pahoittelen jos asia on täällä ollut. Nämä tahallaan suhahtelevat miehet saa kumoon kun heilauttaa sopivassa kohden laukkua.
Siis ne, jotka ohittaa muutaman sentin päästä, vaikka tilaa olisi..Patoutunutta aggressiota-
Juuri äsken lorvailin jopollani kevyttä lauantaiajelua Kaivarin rannassa, kun pyörätiellä vastaan ajoi tällainen vähän viidenkympin tuolla puolen oleva vähärasvainen suhahtelija - ilme oli kiukkuinen ja kortsupuku päällä. Muistin tämän keskustelun ja aloin hihitellä.
Vierailija kirjoitti:
Taas tätä meikäläisen tuuria. En vihaa paljon mitään, mutta näitä puöräteiden suhahtajia oikeasti vihaan. Tiedätte niitä jotka kokovartalotrikoisiin ja kaikkiin mahdollisiin tarvikkeisiin pukeutuneena ajavat verenmaku suussa työmatkansa pyörällä ja kiroilevat hitaammille ja ihmisille jotka tukkivat heidän "kiitämisensä". Voi hitto sentään.
HYIIIII - sukkismies, jätä se sika!
Plääh. Nää tällaiset aloitukset on niin läpinäkyviä. Keksitään joku omasta mielestä nokkela ilmaisu ja tehdään tikusta asiaa, että päästään käyttämään sitä. Aiemmin tällaisia on ollut esim "mieheni on suluttaja" -ketju.
Mukahauskaa p*skaa.
Kun näin ketjun aiheen, luulin miehen paljastuneen hepuksi, joka ulkoiluttaa jormaansa pyöräillessään naisten ohi. En arvannut, että ap:n kertoma asia voisi harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse 45-v nainen. Ajelen sekä maastopyörällä että cyclocrosspyörällä, viimeksi toissapäivänä 80 km. Joskus kun toinen pyöristäni on ollut epäkunnossa, minulla on ollut ikäänkuin kolmivaihteinen pyörä käytössä ja onhan ero huima. Allekirjoitan niin viestin 141 kirjoittajan tuntemukset: on se vaan niin mahtavaa, ehkä erityisesti se raikas ilma ja vapauden tunne. Olen selvästi varovaisempi ajaja kuin aviomieheni, mutta ihan mukiinmenevä kiitäjä kuitenkin. Toisaalta en hyväksy sitä, että kaikki pyöräilijät laitetaan samaan kastiin. Kun vapaa-ajalla pyöräilen, ei minulla ole minnekään kiire ja työmatkoilla ( 37 km meno-paluu) lähden hyvissä ajoin, koska inhoan kiirettä työaamujen aloitusseurana. Sinänsä olen säästynyt pahimmilta pinnankiristyksiltä, mutta joskus vähän tulee mieleen muutama ärräpää, jos koiranulkoiluttaja tai koululaisryhmä valtaa yhdistetyn kävely-pyörätien. Vauhtia selvästi hiljentämällä, ei kellojen kilinää tai huutelua, jään ikäänkuin kyttäämään valtaajien taakse hiljaisella, lähes pysähtyneellä vauhdilla, yleensä "leveilijät" huomaavat minut ja noloina antavat tilaa.
Berneriltä mahtava ehdotus. Kyllä kiitos!
Liikenne on yhteispeliä, myös pyöräily. Ihan lunkisti vaan ulkoilemaan ja otetaan sekä itsemme ja toiset huomioon.
Lihavointi on minun, koska haluan kommentoida sitä. En ymmärrä tätä.
Kun itse lähden kävelylle isojen koirieni kanssa, joudun osan matkaa menemään yhdistettyä kävely/pyörätietä Länärin reunaa. Työmatka- ja harrasteliikennettä riittää ja valitettavasti myös spandexejä. Jatkuvasti saan vahtia joka suuntaan, tuleeko ketä ja mistä, millä vauhdilla ja tyylillä, pää saa pyöriä 360 astetta koko ajan. Pidän huolta että koirat kulkevat siististi ojanreunaa ja olen itse muun liikenteen puolella ja silti te vauhtikansalaiset tulette ääneti, hämärällä/pimeällä joko vilkkuvalojen kanssa (jotkut saavat niistä migreenin - käyttäkää tasaista valoa!) tai jopa pimeinä, isolla vauhdilla ja ohitatte kylkeä hipoen. Minua ei nolota, vaan ärsyttää. Tilaa riittää, miksi pitää ohittaa aivan vierestä? Mitä ajattelitte tehdä, jos koira tai minä astutaankin pari askelta juuri suuntaasi silloin kun olet kohdalla? Kolari tulee ja takuulla sattuu. Eikö teillä ole itsesuojeluvaistoa? Kelloa voi ja pitää käyttää, sitä kannattaa rimpauttaa silloin kun olette vielä kauempana koirakosta niin että sille jää aikaa säätää taluttimet lukkoon ja koirat ihan viereen.
Jos puhutaan söpöjä liikenteen yhteispelistä, pitää kanssa pelata yhteen eikä vaan odottaa, että toiset tekee kaiken puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
Suhahtelevat kiimapyöräilijät :D En voi lakata nauramasta
Supermasat!
Ei yhtään ihme ettei miehiä kiinnosta edes katsoa sinne päin, kun somessa jatkuvasti ja muuallakin kaikki ärsyttää.