Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on suurin auto (kooltaan) mitä olet koskaan ajanut?

Vierailija
26.07.2017 |

Varmaan joku Bmw:n 5-sarjan farmari. Pitkä kuin mikä ja niin hankala parkkeerata.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuorma-auto Scania 142 vm.1985.

Vierailija
22/39 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuorma-auto Scania 142 70-luvulla.

Scania 142 oli 80-luvun puolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kuorma-autokortti, joten kuorma-autoa on tullut ajettua autokoulussa ja inssissä. En tosin ole kyllä ikinä tarvinnut korttia sen jälkeen, siis kuorma-auton ajamiseen....

Vierailija
24/39 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lincoln Town car, eli limusiini. Olisiko about 9 m.

Hummer h2 myös tullut ajettua.

Mersun sprintteriä..

Ja ihan kuormaautoa olen kokeillut pienen matkaa :D

Vierailija
25/39 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisu kuorma-auto jossa 90tm kappaletavara nosturi Toinen Volvon dumpperi

Vierailija
26/39 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivelbussi

Vierailija
27/39 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajanut muutamaa mallia 7-hlö autoja, sekä sitten jotain pakettiautoa. Koska olen huono autojen kanssa en muista malleja. Mutta ovat varmaan suurinpiirtein samaa kokoluokkaa.

Vierailija
28/39 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mersun ateco

Vierailija
29/39 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Passat.Oli minulle liian iso,töissä ja kotona oli vaikea mahtua parkkiksella peruuttamaan.

Passatti liian iso? Kuule, kyllä isommillakin autoilla niille parkkipaikoille mahdutaan. En tiedä miten olet peruutellut, mutta isommilla autoilla erityisesti kannattaa aina peruuttaa ruutuun eikä sieltä pois. Mahtuu paljon paremmin ja kolaririski pienempi.

Mulla on Volvo V70, tuskin olen isompaa ajanut. Sinällään autona ihan turhan iso minulle, kun ei ole lapsia ja tavaraakin harvoin kuljetan mihinkään, mutta kyllä sillä parkkipaikoille olen mahtunut. Aikaisemmin oli VW Polo eikä koskaan ollut liian pieni sekään.

Paitsi nykyiselle miehelle, joka otti asiakseen että minullekin täytyy saada "kunnon auto" että on mukavaa ja turvallista ajella ja puoliväkisin piti volvoon vaihtaa. No, onhan tuolla mukavaa ja varmasti turvallisempaa ajella, mutta on sillä kyllä hintansakin. Verot ja vakuutukset on kalliimmat, polttoaineen kulutus on kohtuullisen korkea ja huollotkaan ei ole edullisimmasta päästä.

Vierailija
30/39 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ford Transit

Vierailija
31/39 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chevrolet Silverado -84.

Vierailija
32/39 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt jätetään nuo raskaan puolen kalustot pois laskuista, niin ehdoton ykkönen on ollut Ford Explorer, minkä vuokrasin Bostonista. Sihteerikköni oli tietysti varannut pienimmän varpusen, mitä on tarjolla. Kuitenkin vuokraamossa sanoin, että isoin mitä löytyy, kiitos. hiukan siinä nikoteltiin, mutta kun sanoin vastaavani ylim. kustingeista, Siinä oli jopa amerikkalaisillakin ihmettelemistä. Tietä annettiin auliisti. Toisin kun Suomessa. Aina kun pysähdyin, niin oli ihmettelijöitä ja kyselijöitä. Mittarilla meinasi vaan olla hankalaa, kun ei yksi mies jaksanut puristaa pumpun kahvaa riittävän kauaa. Tankkiin kun meni vähän kolmatta sataa litraa... Ja sitä kului!

Sitten toinen vastaava tilanne.  saksaan matkatessani oli ihan surkeat talvikelit ja piti ajaakin aika pitkiä matkoja. No, minulle oli varattu Opel Corsa, muistaakseni. No, jo lentokentillä ja Suomessa olin selvittänyt, että vuokra-autoja ei ollut vapaana. Meninpähän kuitenkin vuokraamoon kertomaan, että ellei kunnon autoa järjesty, lähden seuraavalla lennolla kotiin.

Hyvin ystävällinen oli kohtelu, kun vuokraamon omistaja sitten kertoi, että hän omistaa lähes tuliterän Range Roverin, jonka hän voisi pientä korvausta vastaan luovuttaa käyttööni. No, kun saatiin sieltä rouvan tavat pois, niin reissuun. Kun pääsin moottoritielle, niin ihmettelin, kun liikenne junnaa 40-50km/h nopeudella. Hetken aikaa ajeltuani, huomasin että tie peilijäässä. Rekkoja ojassa vaikka kuinka. Jopa autolla, mikä oli allani, oli vaikeuksia, vaikka on joka pyörässä oma liukkauden estosäätö.

Semmoisia, varmaan parhaimpia ja hauskempia kokemuksia.

Vierailija
33/39 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul on b-kortti eli saan ajella vaan kakkosta :D

Vierailija
34/39 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla Peugeot 407 farmari

Vierailija
35/39 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scanian kuorma-auto.

Vierailija
36/39 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen henkilöauto.

Vierailija
37/39 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kleinbus

Vierailija
38/39 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ford s max. Oli vuokralla kun oma pikku Renault oli korjaamolla. En meinannut yltää polkimiin...

Vierailija
39/39 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isohko leikkuupuimuri, joskus.

Autoista vuokraamon Citroen Jumper pakettiauto korotetulla tavaratilalla.

Henkilöautoista Volvo 70

Tehokkain ajamani kapistus oli Yamaha R1.

Jos vesikulkuneuvot otetaan mukaan niin olen usein ajellut yli 10m pitkällä ja yli 10t paiavalla veneellä ja pari kertaa olen saanut ajaa tuplasti isommallakin mutta vain avomerellä (pidä ruorista kiinni ja tähystä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän