Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedatko ketaan jonka raskaus on mennyt reilusti yliajalle? Veljen vaimo synnytti viime torstaina poikavauvan rv:lla 43+4. Ja tamakin vasta sitten kun oltiin ensin 1,5vko turhaan

Vierailija
01.04.2006 |

yritetty käynnistää. Keho ei ollut suostunut tuottamaan omia supistuksia ja sectiion päädyttiin vasta sitten kun napaverivirtaukset huonontuivat selvästi. Mielestäni sairaalahenkilökunta otti tietoisesti riskin päästäessään raskauden jatkumaan näinkin pitkään. Vauva oli 4,8kg painoinen ja joutui heti synnytksen jälkeen vastasyntyneiden teho-osastolle jossa on edelleenkin. Nyt epäillään vauvan saaneen jonkin vaurion. Surullista :(

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ensimmäinen eikä taatusti viimeinen tapaus siellä. Surullista.

(itse kävin siellä rv 16 kipujen takia ja mieslääkäri paineli vatsaa ja otti sisätaudeille yöksi, kun väitti kyseessä olevan umpisuoli, vaikka selvästi sanoin moneen kertaan että olen raskaana. Kipukin oli tosi alhaalla ja molemmin puolin, mutta eihän sitä nyt maaliastollo voi mitään tietää ammattilääkäriin verrattuna. Seuraavana toinen lääkäri passittikin sitten äitipolille, josta utran jälkeen pääsin kotiin.)

Ja ilmeisesti tuo oletus siitä raskauden kestosta verrattuna menkkojen kiertoon pohjaa siihen että ovis olisi eri aikaan. eli jos kierot on 28 niin ovis on kierron 14. päivä. Jos taas kierto 34, niin ovis pitäisi yleisen luulon mukaan olla 20, päivä. Minulla ainakaa ei näin ole, ovis on aina tollon 14.päivä, olkoon kirto 28 tai 40.

Vierailija
22/23 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta virallisesti vauva on täysiaikainen syntyessään rv 37+0 ja 42+0 välisenä aikana. YLIaikainen rv 42+1 ja ENNENaikainen rv 36+6.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on ovis aina kp 14 vaikka kierto esim. 40 päivää, on sinulla pienehkö ongelma luteaalivaiheen pituuden kanssa, raskautuminen voi olla hankalampaa kuin normaalisti.