Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpaa toivotaan enemmän esikoiseksi, tyttöä vai poikaa?

Vierailija
09.07.2008 |

Järjetön kysymys, mutta kun se täällä niin paljon on mammojen huulilla, niin otetaan asiasta selko.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani voin antaa ja se oli kyllä selkeä poikatoive, vielä toisestakin.

Vierailija
2/38 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy: oli kokemusta kiusaavista isoveljistä, sekä omalla kohdalla että tuttavaperheissä. Isosiskojen olin huomannut olevan useammin "hoivaajatyyppiä".

(Tyttö tuli, ja juu täytyy todeta, että ei tuo pikkuveljeään juurikaan ole kiusannut, ei ainakaan fyysisesti.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suurimmalle osalle naisista ihan sama, ehkä tyttö vähän toivotumpi. Miehistä ehkä pieni enemmistö toivoo poikaa, mutta rakastuu sitten tyttöönsäkin, jos sellaisen saa.

Itsellä kaksi poikaa. Ensimmäisen kohdalla ihan sama kumpi oli tulossa, toisesta vähän toivoin tytttöä ihan vaihtelun vuoksi. Jos kolmannen teen, sama homma, mutta kolmas poikakin on erittäin tervetullut.

Vierailija
4/38 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi esim. äiti toivoo juuri poikaa esikoiseksi? Jotenkin ymmärrettävämpää että miehet toivovat poikaa, äidit tytärtä (mikä lienee yleisin tilanne).

Vierailija
5/38 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin toivoin poikaa, syntyi tyttö. Mitään pettymystä en tuntenut, heti kun sain sen rinnalleni, niin se tuntui just siltä oikealta.

Nykyään tytölläni on myös pikkuveli :)

Vierailija
6/38 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai toivotaanko kumpaakaan - itse ajattelin aina, että minusta tulee poikien äiti, kunnes tulin raskaaksi ja aloimme molemmat miehen kanssa odottaa innolla että tyttö syntyy (ei tiedetty, kumpi tulee, mutta tyttöä odotettiin). JA tyttö tuli, joten "toive" täyttyi. Seuraavastakin toivoin aluksi, että olisi sisko tytölle, mutta ultran mukaan olisi tulossa poika, ja sekin on hieno juttu. :)

Vierailija
7/38 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mietin miltä tuntuu kun pojat lähtevät armeijaan, äidin sydän läkähtyy komeista pitkistä pojista.

Tytöt koin jo nuorena selkäänpuukottajiksi ja turhan kikattajiksi (lienen siis itse myös ollut sellainen)

t: olinkohan 3

Vierailija
8/38 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin epämääräinen tunne, etä poika olisi jotenkin tutumpi hoidettava. Ehkä siksi, kun olen kahden pikkuveljen isosisko ja kaikki lähes vauvat, joiden kanssa olen ollut tekemisissä ovat olleet poikia. Ja olen ollut aika poikatyttö itsekin, mitään prinsessajuttuja ja meikkikokeiluja kouluikäisenä ei ole tullut harrastettua.

Mutta ei tuo mikään vahva tunne ollut, tajuaahan sen itsekin, että kyllä omaan tyttöön tutustuu samalla tavalla kuin poikaankin :D

Vierailija
9/38 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi esim. äiti toivoo juuri poikaa esikoiseksi? Jotenkin ymmärrettävämpää että miehet toivovat poikaa, äidit tytärtä (mikä lienee yleisin tilanne).

Toivoin poikaa koska:

- olen feministi, ja pojan kasvattamisessa tuntuisi olevan vähemmän painolastia

- tykkään poikien suorasta ja selkeästä maailmasta

- pojan äitinä pääsee tutustumaan ihan uuteen maailmaan kuin mihin on tyttönä ja naisena tottunut

-pojat ihailevat äitejään ja ottavat vähemmän yhteen heidän kanssaan (keskimäärin)

Vierailija
10/38 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sellainen saatiin. toisen sukupuoli oli ns.ihan sama ja tyttö saatiin. itsellä kun on isoveljiä niin ajattelin että olisi hyvä että sisaruksilla on isompi miespuolinen joka auttaa ja puolustaa ja jonka puoleen voi kääntyä. vaikka samahan se on myös isosiskojen kanssa.

itse olen kyllä sen puoleen vanhanaikainen ajattellussani että poika on esikoisena se "perheen pää" kun vanhemmista aika jättää :)

mutta nyt näyttää meidän perheessä siltä että pikkusiskosta on enemmän pomoksi ja puolustajaksi kuin isosta veljestään ;D

jos ekaksi olisi tullut tyttö niin ajatteluni olisi päinvastainen ;)))

Vierailija
11/38 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttöjen kanssa. Viihtyi paremmin jopa poikaserkkujeni kanssa.

Vierailija
12/38 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoin saavani molempia sukupuolia, järjestyksellä ei väliä. Samaten mies.

Vierailija
13/38 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä sen vastaajan kanssa, joka sanoi, että rehellisiä vastauksia saanee vain ihmisiltä, joilla ei vielä ole lapsia.

Omalta kohdaltani voin sanoa, että olin aina (= vuosia ennen kuin tulin äidiksi) toivonut poikaa esikoiseksi. Toki sillä ajatuksella, että haluaisin kyllä jossain vaiheessa molempia sukupuolia. No, kun olin ensimmäistä kertaa raskaana, kuvittelin koko raskauden ajan odottavani tyttöä. Ostelin parit mekotkin etukäteen. Ja poikahan sieltä sitten tuli. Nyt, kun meiltä löytyy molempia, voin vain todeta, että ihania ovat molemmat. Vähän eri tavalla tietysti.

Vierailija
14/38 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka on siskoaan vanhempi, jo 8 v.

Onhan se tutkimuskin tehty että poikavauvoja sylitellään enemmän kuin tyttölapsia.

Jostain sekin kertoo.

Vierailija
15/38 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt tuntovat luonnostaan tutummilta kuin pojat.

Tytöt ovat keskimäärin enemmän tekemisissä vanhempiensa kanssa vielä aikuisiälläkin, eli haluaisin aikanaan myös osallistuvaksi isoäidiksi.

Minullakin on kokemusta vain kiusaavista isoveljistä. Ns. huolehtiviin isoveljiin olen törmännyt vain tilanteissa, joissa ikäero on iso.

Vierailija
16/38 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin länsimaissa tyttöjä sylitellään enemmän ja imetetään keskimäärin 1-2 kk kauemmin kuin poikalapsia.

Ihan Suomessakin on tilastoitu että tyttöjen imetys lopetetaan myöhemmin kuin poikien.

Onhan se tutkimuskin tehty että poikavauvoja sylitellään enemmän kuin tyttölapsia.

Jostain sekin kertoo.

Vierailija
17/38 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin länsimaissa tyttöjä sylitellään enemmän ja imetetään keskimäärin 1-2 kk kauemmin kuin poikalapsia.

Ihan Suomessakin on tilastoitu että tyttöjen imetys lopetetaan myöhemmin kuin poikien.

Jostain sekin kertoo.

Vierailija
18/38 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä miehet että naiset.

Vierailija
19/38 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

karkas

Itse siis imetin tyttölastani huomattavasti vähemmän aikaa kuin isoveljiään.

Vierailija
20/38 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä lopputulos oli 50/50 melkeinpä joka maassa. Suomi poikkesi muista siinä että täällä toivottiin keskimääräistä hiukan enemmän poikia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi