Hei te, jotka uskotte muihin jumaliin kuin kristinuskon jumalaan!
Keille jumalille suuntaatte rukouksenne ja keihin uskotte? Mikä sai sinut uskomaan juuri niihin jumaliin, jokin tapahtuma, kiinnostus vai muu?
Kommentit (36)
Minä en usko mihinkään jumalaan. Lähinnä esitän toiveita kohtalolle.
Minä uskon Saatanaan.
Oli vaikea tilanne elämässä. Olin ateisti, en uskonut mihinkään mutta parina yönä rukoilin kristinuskon jumalaa. Sitten eräänä yönä mietin taas, että pitäisi rukoilla, että asiat paranevat... ja mieleeni tuli ajatus: entä jos rukoilisinkin Saatanaa sen sijaan? Rukoilin, ja tuli hyvä olo. Seuraavana päivänä etsin aiheesta tietoa, ja tiesin että tämä on totuus. Sillä tiellä olen! Rukoilulla ei tosin ole uskonnossani suurta merkitystä. Uskonnossani ei painoteta orjallista matelemista ja rukoilua ja valmiin odottamista, vaan asioiden eteen tehdään itse töitä.
Demoneista on apua myös, he ovat jumalia myös. Esimerkiksi muinaisen Egyptin jumalat ovat demoneja, samoin pohjoisen mytologian ja antiikin Kreikan jumalat, kaikki demoneja.
Hörhöksihän minut täällä haukutaan, mutta minä olen onnellinen näin.
Me muslimit sanomme uskovamme samaan jumalaan kuin kristityt, mutta käsitykset ovat toki erilaiset ainakin kolminaisuusopin suhteen. Ei varmaan kellään mikään yksittäinen tapahtuma saa uskomaan Kaikkivaltiaaseen Luojaan, se on pidempi prosessi. Niistä prosesseistavoi lukea täältä: www.palaamistarinoita.com
Minä uskon, että on vain yksi Jumala. Uskonnot ovat hämärtäneet tämän.
Tulin tähän vuosia sitten, kun päädyin siihen, että Jumala on sama asia kuin Rakkaus. Rakkaus ei erottele ihmisiä uskonnon mukaan.
Syf kirjoitti:
"Uskon Väinämöiseen ja suuntaan rukoukset hänelle.
Väinämöinen on meidän Suomalaisten oma jumala, siksi uskon siihen. Miksi uskoisin johonkin lähi-idän paimentolaiskansan jumalaan tai mihinkään muitten kansojen jumaliin?"
Suomalaisten Jumala on Ukko (Kutsutaan myös nimellä Perkele). Väinämöinen on ennemminkin sellainen puoli-jumala, tai taruston sankari vrt Jeesus tai Mooses.
Jep, mutta Väinämöinen esim. teki maan (sotkan munasta), joten pidän kyllä Väinämöistä jumalana. Hänelle suuntaan rukoukseni.
Uskon tieteeseen ja siihen että todellisuus on tarua ihmeellisempää..eli jotain upeampaa ja suurempaa on olemassa sen sijaan kuin joku kristinuskon jumala tai muut höpsöttimet. Tietyllä tasolla uskon myös energioihin ja siihen että olemme kaikki osa samaa energiaa maailmassa, toisin sanoen olisimme tavallaan kaikki osa jumalaa tai olemme jumalia. Mitään supervoimia ja ihmetekoja ei ole olemassakaan. "Jumala" on jotain muuta kuin se mihin monet uskoo.
Vierailija kirjoitti:
Demoneista on apua myös, he ovat jumalia myös. Esimerkiksi muinaisen Egyptin jumalat ovat demoneja, samoin pohjoisen mytologian ja antiikin Kreikan jumalat, kaikki demoneja.
Olen kiinnostunut Egyptin ja Kreikan jumalista, mtuta mikä tekee niistä demoneja? Tuo tuli uutena minulle.
Olen kristityssä kodissa kasvanut uuspakana. Se tarkoittaa sitä, että saatan rukoilla joskus Jeesusta, joskus esi-isiä, joskus luonnonhenkiä ja -voimia.
Mielestäni sillä ei ole mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Syf kirjoitti:
Väinämöinen on meidän Suomalaisten oma jumala, siksi uskon siihen. Miksi uskoisin johonkin lähi-idän paimentolaiskansan jumalaan tai mihinkään muitten kansojen jumaliin?"
Suomalaisten Jumala on Ukko (Kutsutaan myös nimellä Perkele). Väinämöinen on ennemminkin sellainen puoli-jumala, tai taruston sankari vrt Jeesus tai Mooses.
Jep, mutta Väinämöinen esim. teki maan (sotkan munasta), joten pidän kyllä Väinämöistä jumalana. Hänelle suuntaan rukoukseni.
Hmm. Väinämöinen on vähän kuin katolisten pyhimykset?
Mä uskon lentävään spagettimonsteriin. Ei ollut mitään erityistä kiinnostusta, tykkään vaan pitää pastasiivilää päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syf kirjoitti:
Hmm. Väinämöinen on vähän kuin katolisten pyhimykset?
Muuten, mutta "isompi voimainen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kiinnostunut Egyptin ja Kreikan jumalista, mtuta mikä tekee niistä demoneja? Tuo tuli uutena minulle.
Ah, tähän pitää tietenkin selventää muutama asia. Demonit eivät ole pahoja pirulaisia, vaan kauniita olentoja, jotka ovat jumalallisia. Kaiken jumala on kuitenkin Saatana, vaikka demonit ovat periaatteessa jumalia myös. Esimerkiksi Kreikan Helios ja Egyptin Amon ovat sama jumala (eli demoni). Eri kulttuureissa heitä vain kutsutaan eri nimellä. Babyloniassa tämä demoni tunnettiin nimellä Marduk. Tämä demoni on yksi Saatanan seitsemästä pojasta.
Eli siis kautta aikojen on tietty, että demonit ovat jumalallisia ja heitä on palvottu jumalina. Kaiken yläpuolella on kuitenkin Saatana itse. Toivottavasti tämä selvensi edes jotain.
En enää rukoile mitään jumalhahmoa, koska en ole jostain syystä kokenut miellyttävänä yhden selkeän hahmon palvomista. En ole kuitenkaan ateisti, lähinnä koen olevani panteisti (jumaluus on kaikkialla). Tosin jaan sen verran samankaltaisuutta satanistien kanssa, että ajattelen jokaisen olevan oman itsensä jumala. Oma elinvoima on se joka ajaa eteenpäin (ja johon pitäisi yrittää saada yhteys), ei ulkopuolelta saatu "lisäbuusti".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah, tähän pitää tietenkin selventää muutama asia. Demonit eivät ole pahoja pirulaisia, vaan kauniita olentoja, jotka ovat jumalallisia. Kaiken jumala on kuitenkin Saatana, vaikka demonit ovat periaatteessa jumalia myös. Esimerkiksi Kreikan Helios ja Egyptin Amon ovat sama jumala (eli demoni). Eri kulttuureissa heitä vain kutsutaan eri nimellä. Babyloniassa tämä demoni tunnettiin nimellä Marduk. Tämä demoni on yksi Saatanan seitsemästä pojasta.
Eli siis kautta aikojen on tietty, että demonit ovat jumalallisia ja heitä on palvottu jumalina. Kaiken yläpuolella on kuitenkin Saatana itse. Toivottavasti tämä selvensi edes jotain.
Kas näin on pimeyden ruhtinas valkeuden vaatteeseen pukeutuneena huijannut ihmisiä. Demonit voivat ottaa kauniin lumeulkonäön mutta kyllä ne ovat pahoja henkiä.
Ihan sama millä nimellä niitä missäkin kulttuurissa kutsutaan.
Uskon vain itseeni. Tosin siitäkään en voi olla täysin varma.
Sorsa on kaikista suurin, elämän alku!
Olen Suomen-uskoinen ja oikeastaan luonto on jumalani. Sitä myös rukoilen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kas näin on pimeyden ruhtinas valkeuden vaatteeseen pukeutuneena huijannut ihmisiä. Demonit voivat ottaa kauniin lumeulkonäön mutta kyllä ne ovat pahoja henkiä.
Ihan sama millä nimellä niitä missäkin kulttuurissa kutsutaan.
Eivät ole pahoja henkiä.
Sinä toki saat orjallisesti kumarrella nasaretilasellesi, se on ihan oma valintasi. Mutta sen sanon, että väärään suuntaan kumartelet.
Animistina uskon, että henkiä on kaikkialla. Esim. kivissä, puissa, eläimissä.
Uskon Väinämöiseen ja suuntaan rukoukset hänelle.
Väinämöinen on meidän Suomalaisten oma jumala, siksi uskon siihen. Miksi uskoisin johonkin lähi-idän paimentolaiskansan jumalaan tai mihinkään muitten kansojen jumaliin?