Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te, jotka uskotte muihin jumaliin kuin kristinuskon jumalaan!

Vierailija
25.07.2017 |

Keille jumalille suuntaatte rukouksenne ja keihin uskotte? Mikä sai sinut uskomaan juuri niihin jumaliin, jokin tapahtuma, kiinnostus vai muu?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon isolohkoisen V8-moottorin ylivoimaan. Eikä se ole pettänyt vielä koskaan!

Vierailija
22/36 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Suomen-uskoinen ja oikeastaan luonto on jumalani. Sitä myös rukoilen.

Kertoisitko enemmän tästä? Onko luonto sinulle jonkin asteinen jumala, hengellinen kokonaisuus, tai muu vastaava?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen Suomen-uskoinen ja oikeastaan luonto on jumalani. Sitä myös rukoilen.

Kertoisitko enemmän tästä? Onko luonto sinulle jonkin asteinen jumala, hengellinen kokonaisuus, tai muu vastaava?

Luonto on se kaikkein suurin, elämän antaja ja siinä mielessä luonto itsessään on jumala. Ei toki sellainen pitkä partainen vanha mies tms. mutta luonto on se joka ottaa ja antaa. Ja minulle suomalaisena juurikin Suomen luonto on pyhä.

Vierailija
24/36 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keille jumalille suuntaatte rukouksenne ja keihin uskotte? Mikä sai sinut uskomaan juuri niihin jumaliin, jokin tapahtuma, kiinnostus vai muu?

Otsikkoon liittyen.

Toivotaan että ymmärrät nyt ainakin sen, että juutalaiset, muslimit ja kristityt uskovat yhteen ja samaan jumalaan. Kaikki kolme ovat ns. "Abrahamilaisia uskontoja". Täten ne voidaan tiputtaa suoriltaan keskustelusta pois.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Abrahamilainen_uskonto

T. Ateisti

Vierailija
25/36 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivotaan että ymmärrät nyt ainakin sen, että juutalaiset, muslimit ja kristityt uskovat yhteen ja samaan jumalaan. Kaikki kolme ovat ns. "Abrahamilaisia uskontoja". Täten ne voidaan tiputtaa suoriltaan keskustelusta pois.

Eikö tämä ollut ap:n tarkoituskin? Vai puhutko nyt keskusteluun vastanneille ihmisille etkä ap:lle?

Vierailija
26/36 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saan sanoa niin uskon Jeesukseen Jumalan poikana, mutten usko kolminaisuuteen.

Vierailija
27/36 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puhun puille eli tuollaisia tavallaan hiisiä löytyy lähimetsistä. Enkä ole yksin, olen nähnyt taikomismerkkejä muiltakin!

Vierailija
28/36 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Demoneista on apua myös, he ovat jumalia myös. Esimerkiksi muinaisen Egyptin jumalat ovat demoneja, samoin pohjoisen mytologian ja antiikin Kreikan jumalat, kaikki demoneja.

Olen kiinnostunut Egyptin ja Kreikan jumalista, mtuta mikä tekee niistä demoneja? Tuo tuli uutena minulle.

Ah, tähän pitää tietenkin selventää muutama asia. Demonit eivät ole pahoja pirulaisia, vaan kauniita olentoja, jotka ovat jumalallisia. Kaiken jumala on kuitenkin Saatana, vaikka demonit ovat periaatteessa jumalia myös. Esimerkiksi Kreikan Helios ja Egyptin Amon ovat sama jumala (eli demoni). Eri kulttuureissa heitä vain kutsutaan eri nimellä. Babyloniassa tämä demoni tunnettiin nimellä Marduk. Tämä demoni on yksi Saatanan seitsemästä pojasta.

Eli siis kautta aikojen on tietty, että demonit ovat jumalallisia ja heitä on palvottu jumalina. Kaiken yläpuolella on kuitenkin Saatana itse. Toivottavasti tämä selvensi edes jotain.

Kas näin on pimeyden ruhtinas valkeuden vaatteeseen pukeutuneena huijannut ihmisiä. Demonit voivat ottaa kauniin lumeulkonäön mutta kyllä ne ovat pahoja henkiä.

Ihan sama millä nimellä niitä missäkin kulttuurissa kutsutaan.

Eivät ole pahoja henkiä.

Sinä toki saat orjallisesti kumarrella nasaretilasellesi, se on ihan oma valintasi. Mutta sen sanon, että väärään suuntaan kumartelet.

Suuntani on oikea. Mutta minun ei tarvitse kumarrella orjallisesti Vapahtajani suuntaan jota en kutsu nasaretilaiseksi vaan Kristukseksi.

Mutta tämä on nyt ohi ap:n aloituksen aiheen joten en jatka keskustelua tämän enempää.

En itsekään pidä siitä jos joku aloittaa kaskustelun joka on selkeästi osoitettu (kristityille) uskoville ja siihen tulee joku ateisti/muunuskoinen mellastamaan.

Vierailija
29/36 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalani on Krom, pohjoisen julma jumala. Häntä ei kannata rukoilla, ei hän kuuntele. Mutta hän seuraa kun vahvat taistelevat, ja joskus hän hymyilee.

t. Conan Kimmerialainen

Vierailija
30/36 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko Concorde oman aikansa korkein voima?

Vierailija
31/36 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
32/36 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
33/36 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Suomen-uskoisuus ja suomalaisen luonnon uskoisuus alkoi jotenkin kiehtomaan tällaista tapa-kristittyä. Täytyypä ottaa siitä selvää.

Vierailija
34/36 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin näkee tästäkin vitsi-ketjusta, ettei mitään uskomista ole Jeesuksen ulkopuolella. Nämäkin kaikki ovat enemmän ja vähemmän piloillaan kirjoitettu. Ei puhettakaan mistään uskon teoista ja siitä, että oikeasti luottaisi siihen "jumalaansa". Pahimmillaan pelkkää fiilistelyä ja parhaimmillaan vaan halua pilkata Jumalaa. Olen saanut huomata, että Jumala täytyy kieltää tai valita mieleisensä epäjumalien joukosta. Ja näin se tässäkin näkyy. 

Vierailija
35/36 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen suomenuskoinen animisti ja kulkenut shamanistisella polulla jonkin aikaa. En kuitenkaan usko mihinkään suomalaiseen myyttiin niin kirjaimellisesti kuin monet suomenuskoiset, enkä ole kokenut tarvetta nimetä jumalia. Eivätköhän nuo itse tiedä mitä ovat, enkä minä niistä muille saarnaa, joten minulla ei ole mitään tarvetta kutsua niitä millään nimellä.

Vierailija
36/36 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin näkee tästäkin vitsi-ketjusta, ettei mitään uskomista ole Jeesuksen ulkopuolella. Nämäkin kaikki ovat enemmän ja vähemmän piloillaan kirjoitettu. Ei puhettakaan mistään uskon teoista ja siitä, että oikeasti luottaisi siihen "jumalaansa". Pahimmillaan pelkkää fiilistelyä ja parhaimmillaan vaan halua pilkata Jumalaa. Olen saanut huomata, että Jumala täytyy kieltää tai valita mieleisensä epäjumalien joukosta. Ja näin se tässäkin näkyy. 

Uskontekoja tai esimerkkejä siitä, miten luottaa omaan uskoonsa ja jumaliinsa ei kysyttykään. Esimerkiksi monella meistä suomenuskoisista, minullakin, kuuluu ihan arkielämään erilaiset riitit, rituaalit ja muut uskonteot. Hädässä, ahdistuksessa, surussa ja ilossakin saamme voimaa uskostamme ja jumaliemme puoleen kääntymisestä ja monen, minunkin, uskonnonharjoitukseen on liittynyt suuria ja voimallisia kokemuksia.

Kristinuskosta poiketen pakanauskonnot/luonnonuskonnot tms. eivät kuitenkaan sisällä velvoitetta tunnustuksellisuudesta, opettamisesta tai käännyttämisestä, ja mututuntumalla sanoisin, että aika harva kokee minkäänlaista tarvetta "mainostaa", miten harjoittaa uskontoaan ja miten se näkyy omassa elämässä. Kysyä toki saa ja onhan tuo netin ihmeellinen maailmakin täynnä jutustelua myös suomenuskoisuudesta.

/37

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan