Sertralin 50mg, kokemuksia?
Lääkäri kirjoitti reseptin paniikkihäiriön hoitoon, ja että puolikas iltaisin. Eli 25mg. Luin pakkausselosteen ja nuo haittavaikutukset ei innosta yhtään :S
Millaisia kokemuksia teillä on? Nyt ollu Opamox käytössä mut sitä ei suositella pitkäaikaisee käyttöön.
Kommentit (54)
Olin syönyt Sertralinia kaksi ja puoli viikkoa annosta nostaen 50 mg. Hirveät olot, vapisin ja tärisin eikä voinut keskittyä ja ahdisti niin paljon että kuolema kävi mielessä. Ehdin just valittaa tätä kaverille että lopetan kun seuraavana päivänä tajusin että ahdistus ja flashbackit on poissa ja olo niin paljon parempi. Sen 3 viikkoa kestää tottua mutta huhhuh sen jälkeen aurinko paistaa! Olipa hyvä etten luovuttanut. Mieli on siirtynyt tulevaisuuden ajatteluun ja se näyttää valoisalta, en enää ole juuttunut tuijottamaan menneisyyttä lasittunein silmin ja irti nykyhetkestä. Jos tällä saa katkaistua ptsd:n kroonistumisen niin hallelujaa. Laskin annoksen 25 milligrammaan, katsotaan nostanko vielä.
Orgasmi meni hetkeksi mutta vajaa kuukausi ja se tuli takaisin, mutta voimakkaampana.
Aloitin tänään 25mg vuorokausiannoksella. Tarkoitus olisi nostaa viikon päästä 50mg:hen. Ahdistuneisuuteen ja sosiaalisten tilanteiden pelkoon psykiatri määräsi. Saas nähdä, mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään.
Useampia mielialalääkkeitä oon jo kokeillut ennen tätä.
Upitan. Mulle määrättiin tänään tätä kun psykiatrilla kävin ja pakko-oireiden ja ahdistuneisuuden hoitoon. Jännittää aloittaa kun oon täältä lukenut kokemuksia, mutta ehkä mun silti täytyy vaan uskaltaa kokeilla? En oo uskaltanut pakkausselostetta lukea.
Mä olen tässä kuukauden taistellut aloituksen kanssa. Venlafaksiinista lennosta vaihto. Venla aiheuttaa paniikkikohtauksia. Soutamista ja huopaamista. Todella ärsyttävää on ihan järjetön aivastelu ja nenän tukkoisuus kahdenkin viikon jälkeen. Meneekö tuo ohi ? Siksi olen joutunut huopaamaan kun en saa nukuttua poskiontelukivun takia. Tukkoisuus häviää heti jos en ota lääkettä. Venlan lopetus taas on ihan oma lukunsa. Vaikeinta on selkäkivut jotka häviää sillä mutta ei ole kiva panikoida kun sänköjänis .
Tätä ois paketti pöydällä, ja ohjeena viikko 25,sitte 50mg.Ja muutaman viikon päästä hoitsu soittaa ja kyselee kuulumiset.
Tuli vaan luettua nuo sivuvaikutukset ja aloituksen hankaluudet,miten sitä uskaltaa edes alottaa siis?
Ahdistukseen tämä mulle kirjotettiin.
Sertralin on oikein hyvä lääke. Ainoa sivuvaikutus on lähinnä se, että hikoiluttaa enemmän.
Lääkkeellä on lievästi piristävä vaikutus, ei mitenkään paha, ja siksi se kannattaa ottaa aamulla tai aamupäivällä. En ottaisi illalla.
Ei lääkäri tosiaan sanonut että mihin aikaan tuo kannattas ottaa.
Jos sitä huomenna aamulla siis nappais ekan ,jos voi vähän piristää.
Itse olen käyttänyt Sertralinia jo 8 vuotta 200 mg:n päiväannoksella vaikeaan paniikkihäiriöön ja agorafobiaan. Lääkkeen otan aina aamuisin. Haittavaikutukset ovat toki yksilöllisiä, mutta minua lääke ei ole muuttanut miksikään tunteettomaksi zombiksi.
Muutama vuosi sitten söin noin puoli vuotta 50 mg annoksella. Muistan, että mieliala koheni huomattavasti jo muutamassa päivässä. Alussa oli levottomuutta, vähän huonoja unia ja leukojen jäykkyyttä, mutta muutamassa viikossa nämä meni ohi. Orgasmin saaminen oli vaikeaa koko lääkityksen ajan. Ja kun lopetin pienentämällä annosta oli jonkin aikaa äreä olo ilman oikeaa syytä.
Nyt aloitin saman lääkkeen uudestaan, ensin 25 mg, kahden viikon päästä 50 mg. Tuntuu taas, että tässä alussa on tätä levottomuutta, leukojen jäykkyyttä ja lievää kuvotusta ja ripulia. No ei sietämätöntä, etenkin jos helpottaa parissa viikossa. Katsotaan miten käy.
Luonnon masennuslääke (Restilen) - https://tonzes.com/deprfi.htm Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla Restilen-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi. Käytän tuotetta ensisijaisesti masennuksen ennaltaehkäisyyn.
Mulla paino nousi monta kiloa sen yhden kuukauden aikana, jona lääkettä söin. Lopetin lääkkeen syömisen kuin seinään ja kilot ovat jääneet.
Vie orgasmikyvyn, muuten hyvä lääke.