Miten teillä loma vaikuttanut parisuhteeseen?
Useinhan erot tulevat lomien jälkeen ja monet riitelevät lomilla. Olen aina pitänyt sitä vähän hölmönä, mutta tämä kesäloma-aika on mennyt meillä kummallisesti.
Kumpikin oli vuoden jäljiltä aika väsynyt. Seksiä oli ennen joka päivä, tänä vuonna kerran pari kuukaudessa. Mies ei oikein innostunut edes kesäkuussa siitä, kun oli kuulemma väsynyt. Ei olla tehty juuri mitään yhdessä. Hänellä alkoi loma viikko sitten ja sitä on vielä kolme viikkoa. Alku on hänellä mennyt ymmärrettävästi levätessä ja odotin, että loppukesästä olisi mahdollisuys kohentaa parisuhdetta ja tehdä jotain yhdessä jne. Arkisin hän lähtee aamulla töihin ja tulee illalla n klo 21 ja sama viikonloppuina.
Mutta ei. Kuulin juuri, että hänen pienet lapsensa edellisestä suhteesta tulevatkin meille asumaan näiksi loman kahdeksi viikoksi. Eli hyvästi ajatus mistään kahdenkeskisestä parisuhdeajasta. Tässäkö tämä sitten oli. Sitten se normiarki alkaa taas ja hän on liian väsynyt seksiin eikä enää ikinä nähdä.
Miten.muilla on mennyt loma? Viettävätkö aikuiset pariskunnat yleensä jotain romanttista aikaa yhdessä lomalla vai millaista se on muilla?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset lataa ihan liikaa odotuksia parin viikon lomaan.
Ja ap...jos et halua miehen lapsia teille niin ota ero ja etsi lapseton mies.
Lapset oli ennen sinua ja heillä on oikeus kesälomaan oman isänsä kanssa. Sulle ei nyt tipu sitä romantiikkaa mutta tiedät missä on ovi.
Ei juma näitä äitipuolia. Mies ei saisi tavata pieniä lapsiaan lainkaan, pitäisi vaan päivät pitkät nylkyttää ap:tä. Itse tähän soppaan lusikkasi olet sotkenut, joten turha valittaa. Tiesit varmasti että miehellä on pieniä lapsia.
Aistin melkoista vihaa kommentissasi. Ehkä siihen on sulla jotain henkilökohtaisia syitä, mutta vähän väärin kohdistaa sitä tuntemattomaan. Aika kummallista edellyttää, että jos otat eron miehestäsi, hänellä ei enää koskaan saisi olla romanttista parisuhdetta kenenkään muun naisen kanssa.
Ymmärrän apn harmituksen. Kannattaa varmaankin puhua miehelle tunteistaan. Meillä kesä vaikuttaa parisuhteeseen myönteisesti, koska vietämme kesän erillämme ja ikävöimme toisiamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arkenakaan ei tosiaan paljon nähdä ja luulin, että lomalla olisi toisin.
ApJos haluat säilyttää parisuhteessa romatiikan ja yhteyden puolisoon ensimmäisenä kannattaa muuttaa sitä arkea niin että näette toisianne.
Näinhän se on, mutta mies ei ole koskaan kotona. Tulee töistä tosiaan klo 21 aikoihin ja viikonloppuina myös ja vapaa-aikanaan, mitä siitä jää, on harraatuksissa. Pitäisikö kieltää työnteko ja harrastukset? Odotin lomaa kovasti, koska hän selitti, että on ollut vuoden kuluessa niin väsynyt, ettei kiinnosta seksikään. Ja sitten lomakin meni nyt puihin.
Ap
Kieltäminen tuskin auttaa mitää jos mies ei halua arkea kanssasi jakaa vaan on mieluummin töissä ja harrastuksissa kuin kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJos haluat säilyttää parisuhteessa romatiikan ja yhteyden puolisoon ensimmäisenä kannattaa muuttaa sitä arkea niin että näette toisianne.
Näinhän se on, mutta mies ei ole koskaan kotona. Tulee töistä tosiaan klo 21 aikoihin ja viikonloppuina myös ja vapaa-aikanaan, mitä siitä jää, on harraatuksissa. Pitäisikö kieltää työnteko ja harrastukset? Odotin lomaa kovasti, koska hän selitti, että on ollut vuoden kuluessa niin väsynyt, ettei kiinnosta seksikään. Ja sitten lomakin meni nyt puihin.
ApKieltäminen tuskin auttaa mitää jos mies ei halua arkea kanssasi jakaa vaan on mieluummin töissä ja harrastuksissa kuin kanssasi.
Pitääpä sitten kysyä häneltä, haluaako hän erota, kun olet ilmeisesti sitä mieltä, että minä olen tämän tarinan pahis.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKieltäminen tuskin auttaa mitää jos mies ei halua arkea kanssasi jakaa vaan on mieluummin töissä ja harrastuksissa kuin kanssasi.
Pitääpä sitten kysyä häneltä, haluaako hän erota, kun olet ilmeisesti sitä mieltä, että minä olen tämän tarinan pahis.
Ap
Miksi elää parisuhteessa jossa jomman kumman on oletava pahis?
Kannattaa ottaa puheeksi miehen kanssa. Ei minään pikku väliheittoina, vaan oikeasti saada mies kuuntelemaan, että olet huolissasi, että ajaudutte erillenne.
Varmaan "täydellisillä" ydinperheen äideillä ei riitä ymmärrys tähän, mutta minä ainakin ymmärrän halun viettää aikaa myös kaksin puolison kanssa. Parisuhdeajaksi kutsutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset oli ennen sinua ja heillä on oikeus kesälomaan oman isänsä kanssa. Sulle ei nyt tipu sitä romantiikkaa mutta tiedät missä on ovi.
Ei juma näitä äitipuolia. Mies ei saisi tavata pieniä lapsiaan lainkaan, pitäisi vaan päivät pitkät nylkyttää ap:tä. Itse tähän soppaan lusikkasi olet sotkenut, joten turha valittaa. Tiesit varmasti että miehellä on pieniä lapsia.
Aistin melkoista vihaa kommentissasi. Ehkä siihen on sulla jotain henkilökohtaisia syitä, mutta vähän väärin kohdistaa sitä tuntemattomaan. Aika kummallista edellyttää, että jos otat eron miehestäsi, hänellä ei enää koskaan saisi olla romanttista parisuhdetta kenenkään muun naisen kanssa.
Mulla ei ole omaa lehmää ojassa, olen pitkässä avioliitossa ja lapset ovat jo aikuisia. Sääliksi vaan käy näitä nykylapsia, joita jatkuvasti syrjitään jotta äitipuolella olisi kivaa. Ei tule mieleen että ehkä se isä haluaa viettää aikaa myös lastensa kanssa, eikä pelkästään tämän uuden naisen jolla vaatimuksia lomanviettotavoista tuntuu riittävän. Ei taida lapsia tällä naisella olla ja toivottavasti ei saakaan. Voivat joutua myös he joskus heittopusseiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa puheeksi miehen kanssa. Ei minään pikku väliheittoina, vaan oikeasti saada mies kuuntelemaan, että olet huolissasi, että ajaudutte erillenne.
Varmaan "täydellisillä" ydinperheen äideillä ei riitä ymmärrys tähän, mutta minä ainakin ymmärrän halun viettää aikaa myös kaksin puolison kanssa. Parisuhdeajaksi kutsutaan.
Miksi luulet ettei ydinperheissä vietetä kahdenkeskistä parisuhdeaikaa? Se ei tosin kestä viikkotolkulla kuten eronneilla, lapsia sorsien, vaan muutama päivä silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Pahisten etsiminen ja parisuhde ei kuulu minulla samaan lauseeseen. Itse olen parisuhteessa koska haluan parisuhteessa elää ja toivon että myös puolisolle se on vapaaehtoista eikä pakotettua kieltoineen tai saneluineen mitä se pitää olla.
Tottakai meilläkin keskustellaan ajoittain siitä mitä kummatkin pitävät tärkeinä asioina niin arjessa kuin lomalla. Toisinaan myös siitä että teot ja puheet on ristiriidassa, esim. aikaa ei todellisuudessa käytetä siihen mihin sitä sanotaan haluttavan käyttää jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole omaa lehmää ojassa, olen pitkässä avioliitossa ja lapset ovat jo aikuisia. Sääliksi vaan käy näitä nykylapsia, joita jatkuvasti syrjitään jotta äitipuolella olisi kivaa. Ei tule mieleen että ehkä se isä haluaa viettää aikaa myös lastensa kanssa, eikä pelkästään tämän uuden naisen jolla vaatimuksia lomanviettotavoista tuntuu riittävän. Ei taida lapsia tällä naisella olla ja toivottavasti ei saakaan. Voivat joutua myös he joskus heittopusseiksi.
Sinuula lienee vaikeaa ajatella asiaa toisesta näkökulmasta. Voitko perustella, miksi kenenkään naisen pitäisi tyytyä suhteeseen miehen kanssa, jos suhde ei perustu romanttiseen parisuhteeseen eikä siinä ole aikuisten kahdenvälistä aikaa ja seksiä? Mikä on se pointti siinä? Jos jollakulla on aluksi ollut hyvä intiimisuhde ja sitten yhteisten lasten saaminen on muuttanut sen ns kumppanuudeksi, kannattaa varmasti pysyä yhdessä vain lasten takia. Mutta kun ne lapset eivät ole sen vieraan naisen lapsia, ne eivät ole syy pitää uutta suhdetta kasassa, vaan ainoa syy suhteeseen on se mies. Jos suhde siihen mieheen kuihtuu, ei jää jäljelle muura kuin ankea yksinäinen arki, jossa on vähemmän romantiikkaa ja seksiä kuin sinkkuna. Minähän en ole kenestäkään eronnut enkä kenenkään eroa aiheuttanut. Ehkä sinun siis pitäisi kohdistaa paheksuntasi sille eronneelle ex ydinperheen vaimoon ja mieheen ja vastia, ettei heistä kumpikaan voi enää luoda uusia parisuhteita eronsa jälkeen, jos jotakin haluat arvostella.
Ap
Mulla on lapseton mies, joka on masentuneisuuteen taipuvainen. Tänä kesänä häntä ei ole huvittanut mikään. Joten ne kivat muistoihin jäävät lomahetket olen viettänyt yksin tai muiden seurassa.
Fakta on että mies ei halua viettää enää aikaa aikaa ap:n kanssa eikä edes seksi kiinnosta. Mies on siis aina töissä tai harrastuksissa ja lapsetkin vaativat tietysti oman aikansa.
Olet ap muuttunut itsestäänselvyydeksi. Nyt on vakavan keskustelun paikka.
Mies puhuu ja lupaa mutta teot eivät kohtaa puheen kanssa. Ehkä mies on sellainen kun oli exänsäkin kanssa. Mies halusi olla toisenlainen ja veti roolia mutta nyt ei jaksa enää.
Toisin päin käännettynä tämä menisi niin, että yh-nainen aloittaisi parihteen uuden miehen kanssa todeten, että ei minua kiinnosta sinun kanssasi mitään parisuhdeaikaa viettää enkä tule olemaan juuri kotonakaan etkä seksiä tule saamaan. Mutta minusta on kiva, että on joku tukikohta, jossa teet kotityöt puolestani ja jaat elinkustannukset tukeaksesi minua taloudellisesti ja tarjoat siten kodin toisen miehen kanssa saamilleni lapsilleni, kun he asuvat meillä.
Olisitko sitä mieltä, että se mies olisi itsekäs hedonisti, jos se ei olisi hiljaisesti tyytyväinen tilanteeseen? Syyllistäisitkö häntä siitä, että ei nyt pidä odottaa mitään aikuisten välistä intiimiä suhdetta sentään, kun naisella kerran on ne lapset. Jos tämä olisi hyvä houkitin suhteen saamiseksi, miksi kaikki eronneet naiset eivät kirjoita tällaista myyntipuhetta vaikka tinderiin, vaan päinvastoin korostavat etsivänsä "itselleen miestä eikä isää lapsilleen"? Ai niin, se on hyväksyttyä näin päin, mutta ei toisinpäin, koska äitipuoli on aina se pahis. Nainen tyytyköön osaansa. Kaksoisstandardit.
Ap
Ihan sama onko mies vai nainen jos sitä seksiä pitää just nyt saada kun ne lapset ovat tulossa. Sinun jutuista sai vaan aluksi sellaisen kuvan että parempi jos ne lapset eivät tulisi teille kun parisuhdeaika on tärkeämpää.
Parisuhdetta voi hoitaa ja seksiäkin on vaikka olisi lapsia talossa 7/24/365. Ei ole lasten vika että miehesi ei tahdo.
Ollaan lomalla tehty kaikkea yhdessä mutta niin tehdään kyllä arkisinkin. Laitettiin lapset viikoksi leirille ja vietettiin se viikko pitkälti sängyssä kahdestaan. Teki hyvää molemmille ja nyt on energiaa molemmilla juosta lintsit ja puuhamaat läpi lasten kanssa.
Mutta ei se näin auvoista ole aina ollut. Talvella alettiin raivaamaan aikaa parisuhteelle mikä oli aika loppusuoralla, puhuttiin jo erostakin.
Miehen lasten vika se ei ainakaan ole!
Jos olet oikeasti noin katkera, vituttaa ja panettaa niin ehkä on aika jatkaa elämässä ettenpäin?
Itselläni on lapsi mutten ikinä ottaisi miestä jolla on! Hirveä säätö koska lapset tulee ja kun toinen lähtee toinen menee.. Eikä ikinä omaa aikaa. Ei kiitos.
Kuulit JUURI että miehen lapset tulee teille pariksi viikoksi? Eiköhän miehellä ole ollut tämä tiedossa jo pitempään. Eli teillä ei taideta paljoa keskustellakaan. Ei ole yhteistä aikaa/tekemistä eikä seksiä.
Ei hyvältä kuullosta. Mutta et voi tätä kaataa lasten niskaan. Toki lapset vie sen vähänkin huomion mitä mieheltä saat mutta tuskin nyt on paras hetki puida asiaa. Kun lapset lähtee niin on varmaan aika keskustella aikuisten oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Kuulit JUURI että miehen lapset tulee teille pariksi viikoksi? Eiköhän miehellä ole ollut tämä tiedossa jo pitempään. Eli teillä ei taideta paljoa keskustellakaan. Ei ole yhteistä aikaa/tekemistä eikä seksiä.
Ei hyvältä kuullosta. Mutta et voi tätä kaataa lasten niskaan. Toki lapset vie sen vähänkin huomion mitä mieheltä saat mutta tuskin nyt on paras hetki puida asiaa. Kun lapset lähtee niin on varmaan aika keskustella aikuisten oikeasti.
Niin, kuulin asiasta vasta nyt. Kysyin eikö mies tiennyt sitä aiemmin ja kuulemma tiesi, mutta ei kuitenkaan tiennyt. Ex vaimo oli kuulemma ilmoittanut, että lapset tulevat silloin, kun olin pyysin miehen selvittämään asiaa. Toisaalta jotain oli osin kuitenkin tiennyt. Ota siitä nyt sitten selvää. Mulla ei tosiaan ikinä ole mitkään aikataulut selvillä etukäteen. Olin kuvitelluttästä llomasta ihan erilaista ja siksi niin jykkä pettymys.
Ap
Ap