Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 35v nainen ja sain esikoisen pari kuukautta sitten. Raskauden aikana lihoin vain 3 kiloa ja ne ovat lähteneet..

Vierailija
25.07.2017 |

Raskauden aikana painoin 60kg ja kilot ovat karisseet jo 57kg. Olen 170cm pitkä. Maha on palautunut, ei arpia, ei venyvää vatsanahkaa ja rinnatkaan eivät ole kasvaneet kuin yhden kuppikoon verran.
Näköjään tämäkin on helppoa joillekin :)

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

32v ja lihoin 13kg raskauden aikana.Synnärille jäi 8kg ja loput 5kg vei ahne vauva eli imetys 3 viikossa.Ei raskausarpia,löysää vatsanahkaa.Voin vaan olla kiitollinen saamastani lapsesta ja fyysisistä ominaisuuksistani <3

Vierailija
22/40 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kävi samoin. Lihoin neljä kiloa ja kaikki lähti kuukauden aikana, synnytys meni hyvin ja lapsi on terve kuin pukki. Ikää nyt 42v.

Eivät kaikki lihoa 10-15kg .

Voiko noin vanhana vielä saada lapsen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytit siis keskosen? Täysiaikainen vauva kun painaa 3-4kg + vedet ja istukka ja mahdolliset nesteturvotukset päälle. Minulla jäi synnärille molemmilla kerroilla 8kg ja vielä jäi vararavintoa imetykseen.

Jos paino ei nouse raskauden aikana niin äiti laihtuu sillä vauva kasvaa joka tapauksessa.

Osalle tulee syömishäiriö raskauden aikana kun ei osata suhtautua muuttuvaan vartaloon. Vauvan hyvinvointi ei kohdussa kiinnosta vaan omat kilot.

Vierailija
24/40 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kävi samoin. Lihoin neljä kiloa ja kaikki lähti kuukauden aikana, synnytys meni hyvin ja lapsi on terve kuin pukki. Ikää nyt 42v.

Eivät kaikki lihoa 10-15kg .

Etkö osaa suomea?

Vierailija
25/40 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi miten ihania, hyviä ihmisiä ja äitejä täällä on! Supernaisia! Aplodeja! Annetaan heille kunniamerkit! Siis oikeasti - aivan yhdentekevää.

Vierailija
26/40 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi puhua raskauden yhteydessä painonnoususta eikä lihomisesta. Lapsivedestä,vauvasta,istukasta,verivolyymin kasvusta ym. aiheutuva painon lisääntyminen ei ole lihomista.

Vierailija
27/40 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten sama mutta Painoa tuli 10kg joka lähti vauvan synnyttyä ja tissit eivät kyllä kasvaneet 🤔

Vierailija
28/40 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin pääsin synnytyksen jälkeen melkein alkupainoon. Sitten olin kotiäitinä 2 v ja lihoin sinä aikana 10 kg pelkästä uupumuksesta ja tylsistymisestä.

Ei kyllä sinä syömisestä lihoit.

Vierailija
29/40 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että. Vähissä on aiheet ylemmyyten jos pitää tuota jotenkin itseään ylentävänä asiana. :D On tutkittu, että raskauden aikana laihtuminen tai liian vähä painonnousu liittyy lapsen ylipainoon. Ei se toinenkaan ääripää varmasti hyvä ole. Itselläni ei ollut paljoa sanottavaa asiaan. Olin urheilullinen ja hoikka ennen raskautta. Juoksin kisoja yms. Aloin odottaa ja voin huonosti viikolle 25 saakka. Söin vähän väliä jotain pientä jotta en yökkisi sappinesteitä ulos. Turposin kovasti ja paino nousi. Töiden jälkeen vaan makasin puolikuolleena sohvalla vaikka mielikuvissani olen super aktiivinen ja sporttinen odottaja. Sain yli 20 kg painoa raskauden aikana. Olo oli sen mukainen. Mutta sokerit oli loistavat ja synnytys meni hyvin, lapsi oli 3.5 kg terve jäntevä tyttö. Puolet kiloista jäi synnärille ja loput lähti vauhdilla muutaman kuukauden sisään. Liikuttiin vauvan kanssa ja sain taas syötyä normaalisti. Imetys meni loistavasti. Puoli vuotta synnytyksestä ja olin taas juoksemassa pitkää matkaa. Niin ja palauduin erittäin hyvin. Ei edes raskausarpia. Että näin. Ja silti en koe ylemmyyttä tai alemmuutta ketään kohtaan.

Vierailija
30/40 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oooh, mitä supermammoja täällä onkaan. Ryömin kolooni häpeämään löllyvää vatsaani, enkä tule enää koskaan ihmisten ilmoille😂

Vierailija
31/40 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joka raskaudessa lihonut 30kg. Ilman herkuttelua, ja olen kyllä liikkunut. Joillain raskaus päräyttää pahan aineenvaihduntahäiriön (kilppari, radi, maksan outo toiminta jne) ja siinä ei aina ole kyse mistään mättöpizzan vetämisestä. Olen aktiiviurheilija joten elämäntavat erittäin terveelliset.

Joka ikinen kerta tuo 30kg on lähtenyt itsekseen ilman laihdutusta pois lyhyessä ajassa. Aineenvaihduntasairaus on parantunut heti kun lapsi syntyy. Kilot lähteneet 4-5kk ajassa ja synnärille jäänyt jo ekat 10kg.

En ymmärrä näitä äitikilpailuita "kuka lihoo vähiten". Aina siihen ei voi vaikuttaa. Esim paha radkauspahoinvointi voi kestää koko 9kk ja se pysyy joillain kurissa vain siten että syö tunnin välein koko ajan. Totta hitossa lihoo, mutta pysyy toimintakykyisenä.

Vierailija
32/40 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksei siitä saisi olla onnellinen jos ei jäänyt esim arpia tai roikkuvaa mahaa? Eihän se pääasia ole mutta jos niin hyvin kävi niin miksi muut käyvät heti päälle? En ymmärrä..

Vierailija
33/40 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli 18kg lisää painoa, muutamassa kuukaudessa ne olivat poissa. En syönyt herkkuja tms.

Synnytyksen jälkeen imetin kaksi vuotta ja tein pitkiä kävelylenkkejä.

Yhtään raskausarpea en saanut eivätkä rintani rupsahtaneet.

Olin 40v. 170cm pitkä ja lähtöpainoni oli 58kg.

Vierailija
34/40 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytitkö keskosen? Aika vähän painanut vauva, istukka ja lapsivesi 😂

no ne nyt ei paljoa paina. Mulle tuli yli 20kg raskausaikana, synnärille niistä jäi tasan 1 kg. Maidon noustua oikein säilöin kiloja ja sai. Tosissaan tehdä töitä, että paino lähti alaspäin. Kaikki mulle hoki, miten imetys vie kilot. Paksat. Mulla lähti vasta kun lopetin imetyksen. Niin me ollaan erilaisia.

Vierailija
35/40 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lihoin 24kg ja edelleen se järkyttää mua. Noin neljän kuukauden jälkeen joka kilo oli poissa mikä tuli raskausaikana. Urheilin joka päivä synnytykseen asti. Turvotus lopussa oli järkyttävää, en tunnistanut nilkkojani enään. Ja ruokamäärät oli sellaisia että muut laihtuisivat niillä määrillä. Ennen raskautta harrastin hyvin raskasta liikuntaa ja olin timmissä kunnossa. Raskauspahoinvointi piinasi ekat 4kk ja siksi paino lähti jyrkkään nousuun, kyllä, pystyin syömään vaikka oksetti.

Vierailija
36/40 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme lasta. Jokaisesta painoa tuli raskausaikana 15-18 kg. Normaalisti olen 160cm ja 50kg. Aina on paino palautunut tuohon ilman mitään kikka kolmosia. Imettänyt kaikkia 1,5 vuotta. Ei raskausarpia, laskeumia tai vatsalihasten erkaumia. Synnytyksissä ei tikkejä.

Ei se kilojen määrä vaan kudostyyppi ja geenit. Mun äiti ja sisko samanlaisia. Pieniä vauvoja kaikilla.

Vierailija
37/40 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se lapsensaaminen joku syy jäädä palloksi?

Itse olen saanu viisi lasta ja edelleen S kokoinen.

Ja olen kyllä lihonut raskausaikana mutta pudottanutkin ne kilot pois.

Vierailija
38/40 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haa! Minäpä lihoin noin 24 kg jokaisessa kolmessa raskaudessa. Joka kerralla imetys suorastaan imi kiloja pois. Tuntui, kuin rasvaimussa olisin ollut, paino vaan putosi itsestään joka viikko. Söin kuin pieni sika koko ajan.

Ilmeisesti kehoni "tiesi" jotenkin jo etukäteen, että kiloja on syytä kerätä reippaasti, tai imetys tyssää lyhyeen. Imetin jokaista lasta vajaan vuoden verran.

Olen imetyksen seurauksena aina palautunut takaisin tähän tavalliseen lähtöpainooni, joka on suunnilleen 65 kg.

Toisaalta sitten kaksi hyvää ystävääni laihtuivat vasta imetyksen loputtua. Sitä ennen eivät laihtuneet millään. Niin me kaikki ollaan erilaisia.

P.S. Tällä kaikella ei ole yhtään mitään merkitystä elämässä.

Vierailija
39/40 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä sä oikein haet? Ihan naurettava aloitus. Olen 176 cm pitkä, painan 60 kg, kuten ennen kolmen lapseni syntymiäkin. Sou? Mitä sä tästä tiedosta sait? Mitä luulet minun saaneen sinun tiedoistasi?

Vierailija
40/40 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksei siitä saisi olla onnellinen jos ei jäänyt esim arpia tai roikkuvaa mahaa? Eihän se pääasia ole mutta jos niin hyvin kävi niin miksi muut käyvät heti päälle? En ymmärrä..

Sen takia, koska paino on arka asia naisille ja jos joku menee paremmin sen suhteen, niin huutoa tulee. Naiset eivät kestä jos joku säilyy hyvänä . Toinen mikä varmasti aiheuttaisi huutoa on menestyvä komea ja hyvä mies jollakin naisella...kyllä näitä riittää näitä aiheita, mistä on helppo huudattaa . Oikeastaan tämähän on ihan viihdyttävää jollekin provoilijalle. Itsekin voisin hakea vähän naposteltavaa ja jatkaa lukemista. Popparit esiin!