Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi kaveri ei kuuntele. Hölöttää vain omia asioitaan.

Vierailija
25.07.2017 |

Tutustuin muutama kuukausi sitten tähän uuteen kaveriini, ja nyt alkaa jo tulla seinä vastaan. Kaveri jauhaa koko näkemisen ajan omia asioitaan, tai eivät ne asiat ole välttämättä edes omia, vaan on jo käyty läpi oikeasti kymmenien kummin kaimojen elämät ja sairauskertomukset. Kaverin yleistiedot ovat myös heikot; ei esimerkiksi erota psyykkisiä sairauksia ja älyllistä kehitysvammaisuutta toisistaan. Paasaa kuitenkin niitä juttujaan, eikä ota kuuleviin korviinsa, vaikka korjaisin häntä. Hän on myös epäkohtelias. Olin esim. lomamatkalla, eikä hän edes kysynyt, millaista oli. On myös melko kiukkuinen ja sellainen räpätäti. Olen itse introvertti, ja olenkin tapaamisten jälkeen todella uupunut; kuin joku olisi moukaroinut aivojani. Hänen hyvä puolensa on kai se, ettei tee ohareita tai myöhästele, vaikka toisaalta hänen luonteensa huomioiden oharit eivät ehkä olisikaan niin huono juttu.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin ehkä tapaamiset vähiin tai sanoisin asiasta.

Vierailija
2/17 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea. Olet tavannut juuri ÄX ystiksen. Tai no kleptomaania ei voi ystikseksi kutsua. Huhhuh. good luck.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se on uusi kaveri niin eikö kannata jättää väliin?

Vierailija
4/17 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse irtisanoisin ystävyyden heti.

Vierailija
5/17 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, tuttua.. ja sitten se soittaa. Päpättäen ihmisistä joiden kanssa melkein sukua, sairaskertomuksia ja firmaa joka ei kuitenkan osaa markkinoida itseään edes s-kaupan seinälle...

Ja sitten se yleistieto on aivan järkyttävällä tasolla.. ei tiedä oikein yhtääm mitään mistään muusta kuin a) omista taudeistaan b) toimeentulotuesta ja c) ulosotosta (siinäkin tiedot osittain kovin heikot)

Ei osaa mitenkään pitää puheluja alle 2 tunnin joten pitää ihan itse rajoittaa ne 10minuuttiin. "dodi ja ruoka tuli, jutellaan myöhemmin. Joo oon raflassa ja pippuripihvi tuli" tms.

Vierailija
6/17 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hänellä on ADHD tai ADD, ei pysty keskittymään ja hölpöttää päälle.

Vierailija
7/17 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suoraan että et usko teillä olevan kovin paljon yhteistä ystävyyden pohjaksi, joten eiköhän jatketa erillään :D 

Vierailija
8/17 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse asiassa miettinyt tätä vaihtoehtoa. En kuitenkaan tiedä, vaikuttaako se sitten mitenkään mihinkään. Ainoastaan siihen, että voisin ajatella, ettei hän pahuuttaan ole sellainen kuin on. Eivätkö ADHD-ihmiset sitten voi itselleen mitään?

Ap

Vierailija
9/17 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea ei kannata laittaa adhd:n syyksi. Adhd voi myös olla hiljainen.

Vierailija
10/17 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraappa tilannetta kyl siält muutakin mielenvikaisuutta viel löytyy.

Vierailija
11/17 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmetin rasittavia tuommoiset!

Vierailija
12/17 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata jatkaa tuota "ystävyyttä". Yksinkertaisesti et vain enää suostu tapaamisiin. Reilua olisi myös sanoa että ei ole kohteliasta jauhaa vain omista asioistaan eikä juoruilla toisten jutuista.

Vierailija
13/17 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kuluttaa sinut loppuun. Kyseessä kuitenkin vain tuttu, jonka kanssa sinun ei ole pakko olla, joten toimi sen mukaan.

Vierailija
14/17 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin ennen tuollainen pälpättäjä. Olin niin yksin pitkään, että opin huonon tavan, että jos sain juttukaverin niin puhuin ja puhuin enkä antanut aina toiselle mahdollisuutta puhua. Ärsyttävää, tiedän. Sittemmin kun meinasin jäädä taas ilman seuraa älysin, että eihän vuorovaikutus näin toimi. Nyt pyrin huomioimaan muita, kysyn kuulumisia ja annan aikaa vastata ja esitän jatkokysymyksiä. Kerron itsestäni vain osan enkä koe enää tarvetta kertoa kaikkea mahdollista. Joskus keskitymme vain toiseen ihmiseen ja jätän omat asiani kokonaan sivuun, esimerkiksi jos ystävällä on huolia tms.

Myönnän, että tapani oli raivostuttava. Kunpa joku ystävä olisi sanonut ihan suoraan, olisin arvostanut sitä. Sen sijaan kaikki alkoivat ottaa etäisyyttä, ymmärrettävää kyllä. No, toivottavasti nykyään vuorovaikutustaitoni ovat paremmat sillä kiinnitän niihin huomiota jatkuvasti.

Vierailija
15/17 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita ajatuksia? Kannattaako tuolle yrittää sanoa jotakin, vai antaako tuttavuuden vain hiipua pois?

Ap

Vierailija
16/17 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa viedä vain voimavarojasi? Jos niin on, anna mahdollisuus tuttavuuden pois hiipumiselle.

Jos jaksat / tuntuu, että ko. henkilö saa sinusta korvaamatonta voimavaraa, niin harkitse, josko siinä riittäisi syytä jatkaa tuttavuutta. Joskus sitä on antajan, joskus ottajan puolella? Vaikka ihanne olisi vuorovaikutuksellinen ystävyys.

Vierailija
17/17 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen muutaman tollasen ihmisen. Yks koulukaveri, ex-anoppi ja exä. Kaks viimemainittua on kumpiki niin hätäsiä että ne ei kuuntele kunnolla mitä toinen sanoo, vaan höpöttää vaan omia asioitaan, eikä ehdi miettiä niitäkään kunnolla.

Nii: ja yks lastenlääkäri oli yksityisellä. Se oli ulkomaalainen, puhu tosi heikkoa suomea, mulla kesti aina hetken tajuta mitä se sano ja sit ku sytytti, se selitti jo seuraavaa asiaa. Vähä sama ku savolaisten kanssa :D