Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ootteko koskaan autossa ilman turvavöitä?

Vierailija
25.07.2017 |

Unohtuuko koskaan tai jätättekö muuten vaan laittamatta?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää. Nuorena kyllä. Kerran olin pelkääjän paikalla ilmain turvavöitä, kuski ajoi kolarin ja  minä löin pääni tuulilasiin. Tuulilasi rikki, auto lyttyyn, mutta onneksi henkilövahinkoja ei onneksi sattunut minun mustaa silmää ja verisiä kasvoja lukuun ottamatta. Ei edes aivotärähdystä. Olin onnekas, nykyisin käytän aina turvavöitä.

Vierailija
22/31 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei unohdu, se on täysin refleksi samalla tavalla kuin auton käynnistäminen.

Vierailija
24/31 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisessä autossa on niin mahdoton piipitys jos ajaa ilman voitä, että tulee kyllä laitettua.

Te, jotka sanotte, että pidätte piipityksen takia! Jäisikö välil vyö pois, jos ei piippaisi?

Vierailija
25/31 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noup

Vierailija
26/31 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette käytä??

Minä laitan aina, tuntuu tosi oudolta ilman. Isän "museoautossa" ei ole vöitä ja joskus olen ollut kyydissä, enkä siis tietty käyttänyt

Vierailija
27/31 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käytä koskaan bussissa ja hyvin usein en myöskään itse ajaessani. Ärsyttävä piipitys alkaa tosin heti kun auto liikkuu kävelyvauhtia nopeammin ja ei ole vyötä, mutta olen keksinyt että kun laitan vyön ensin kiinni ja istun sen päälle, niin tuosta pääsee eroon :D

Vierailija
28/31 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä, jos vyö vain löytyy niin kiinnitän sen kyllä. Joskus naurattanut kun olen autoa siirtänyt sen kymmenisen metriä vaikka mökkipihassa esim. pois autotallin ovien edestä, ja vyö on tullut laitettua ihan refleksinomaisesti kiinni.

Nuorempana minulla oli yksi kaveri, joka ei suostunut laittamaan turvavyötä hypättyään kyytiini. Tästä saatiin ihan riita aikaseksi, päättyi siihen, että kaveri ulos autosta. Ei auttanut sekään, kun perustelin pyyntöni vielä sillä, että tämä n. 60-kiloinen naisihminen muuttuu aika paljon raskaammaksi törmäystilanteessa sinkoutuessaan takapenkiltä päälleni - hänen omasta turvallisuudesta nyt puhumattakaan.

Vierailija
29/31 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä takapenkillä, mutta edes kyllä aina!

Vierailija
30/31 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nykyään.

Lapsuudessa autoissa ei ollut turvavöitä ja parikymppisenä typeröitiin ja kuljettiin kymmenenkin hlöä baarista kotiin samassa pikkuautossa, ei ollut vöitä kaikille. Joskus onnistui käyttämään, että istuin poikaystävän sylissä ja kummankin yli vyö..

Vierailija
31/31 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä takapenkillä, mutta edes kyllä aina!

Mikäs hemmetin logiikka tässä on? Argh luonnonvalinta on hyvä asia niin kauan, kun se ei vie henkeä vielä muiltakin...