Ootteko koskaan autossa ilman turvavöitä?
Unohtuuko koskaan tai jätättekö muuten vaan laittamatta?
Kommentit (31)
Ei unohdu, se on täysin refleksi samalla tavalla kuin auton käynnistäminen.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisessä autossa on niin mahdoton piipitys jos ajaa ilman voitä, että tulee kyllä laitettua.
Te, jotka sanotte, että pidätte piipityksen takia! Jäisikö välil vyö pois, jos ei piippaisi?
Miksi ette käytä??
Minä laitan aina, tuntuu tosi oudolta ilman. Isän "museoautossa" ei ole vöitä ja joskus olen ollut kyydissä, enkä siis tietty käyttänyt
Minä en käytä koskaan bussissa ja hyvin usein en myöskään itse ajaessani. Ärsyttävä piipitys alkaa tosin heti kun auto liikkuu kävelyvauhtia nopeammin ja ei ole vyötä, mutta olen keksinyt että kun laitan vyön ensin kiinni ja istun sen päälle, niin tuosta pääsee eroon :D
En kyllä, jos vyö vain löytyy niin kiinnitän sen kyllä. Joskus naurattanut kun olen autoa siirtänyt sen kymmenisen metriä vaikka mökkipihassa esim. pois autotallin ovien edestä, ja vyö on tullut laitettua ihan refleksinomaisesti kiinni.
Nuorempana minulla oli yksi kaveri, joka ei suostunut laittamaan turvavyötä hypättyään kyytiini. Tästä saatiin ihan riita aikaseksi, päättyi siihen, että kaveri ulos autosta. Ei auttanut sekään, kun perustelin pyyntöni vielä sillä, että tämä n. 60-kiloinen naisihminen muuttuu aika paljon raskaammaksi törmäystilanteessa sinkoutuessaan takapenkiltä päälleni - hänen omasta turvallisuudesta nyt puhumattakaan.
En käytä takapenkillä, mutta edes kyllä aina!
En nykyään.
Lapsuudessa autoissa ei ollut turvavöitä ja parikymppisenä typeröitiin ja kuljettiin kymmenenkin hlöä baarista kotiin samassa pikkuautossa, ei ollut vöitä kaikille. Joskus onnistui käyttämään, että istuin poikaystävän sylissä ja kummankin yli vyö..
Vierailija kirjoitti:
En käytä takapenkillä, mutta edes kyllä aina!
Mikäs hemmetin logiikka tässä on? Argh luonnonvalinta on hyvä asia niin kauan, kun se ei vie henkeä vielä muiltakin...
En enää. Nuorena kyllä. Kerran olin pelkääjän paikalla ilmain turvavöitä, kuski ajoi kolarin ja minä löin pääni tuulilasiin. Tuulilasi rikki, auto lyttyyn, mutta onneksi henkilövahinkoja ei onneksi sattunut minun mustaa silmää ja verisiä kasvoja lukuun ottamatta. Ei edes aivotärähdystä. Olin onnekas, nykyisin käytän aina turvavöitä.