Ootteko koskaan autossa ilman turvavöitä?
Unohtuuko koskaan tai jätättekö muuten vaan laittamatta?
Kommentit (31)
Ajoin kerran ehkä pari sataa metri ilman turvavyötä. Pysähdyin valokuvaamaan tontin laidalle kotiin tullessani, enkä anää laittanut turvavyötä loppumatkalle. Oli tosi outo tunne kuin olisi istunut jotenkin holtittomasti heiluen tms.
Joskus en lyhyillä matkoilla laita ollenkaan...
Ootteko koskaan autossa ilman turvavöitä?
Suhteellisen usein ja useiden kilometrien matkoja. Meillä ei edes ole turvavöitä noilla kaupunkilinjoilla kulkevissa busseissa.
Aina jos pitää tiputtaa roskat. Parkkipaikan perältä roskikselle on 50m ja sen välin ajan ilman vyötä.
Kyllähän sitä tulee oltua. Esimerkiksi kun poikkean autogrillille syömään ja saan tilattua syömiset autoon niin parkkipaikalla syömisten aikana ei viitsi pitää turvavöitä. Tai jos joudun odottelemaan kuskina parkkipaikalla kuskattavia pidempiä aikoja niin en viitsi laittaa turvavyötä.
Ajaessa en osaa olla ilman! Ehkä silleen olen, että laitan sen vasta kaupan parkkipaikalta lähdettyäni 30m tietä ajettuani, mutta siis en aja ilman vöitä pitempään. Entä jos just silloin tulisi kolari, niin kyllä ois tyhmää. Vaikka matalakin vauhti (alle 40km/h), niin en halua lyödä itseäni rattiin tms. sen pahemmin kuin on pakko.
Itse olen monta vyötöntä käräyttänyt poliisille ja jäänyt seuraamaan sakkojen kirjoittamista.
Aina turvavyö. Ensinnäkin turvallisuuden vuoksi, toisekseen koska turvavyö häiritsee vähemmän kuin se jumalaton piippaaminen joka autossa alkaa hetken vyöttömänä olon jälkeen.
Voi elämä. Monet kerrat pieniä matkoja. Tosin en tolla nykyisin enimmäkseen käyttämälläni Toyotalla, joka alkaa heti ulvoa, jos ei ole vöitä. Joskus ärsyttää kuunnella sitä pihassa, kun haluaa siirtää auton vaan talliin.
Koko lapsuuteni! Milloin takapenkeille tuli turvavyöpakko? Joskus 70-luvun alussa.
Nykyään en ole koskaan, vaikka ajan päivittäin, enkä ole koskaan ollut kolarissa.
Kesäautossani ei ole turvavöitä...
Joskus olen jos autossa on ollut turvavyö rikki tai jos turvavyöt ovat tavaran alla ja mennään joku kilometrin matka kauppaan.
Nuorempana kaverien kanssa ajellessa en pitänyt
Silloin kun on pakko hoitaa potilasta liikkuvassa autossa.
Takapenkillä istuessani aina. Etupenkillä en jaksa kovin pitkään kuunnella koko ajan yltyvää varoituspiipitystä, vaan vyö tulee ennen pitkää kiinnitettyä. Pidän vyötä ainoastaan koska pelkään polliisia ja piipitys ärsyttää. Kolareita minä en aja, eli sen puolesta vyö ei ole tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen monta vyötöntä käräyttänyt poliisille ja jäänyt seuraamaan sakkojen kirjoittamista.
Voi jestas, hanki elämääsi jotain sisältöä :D
Tuli mieleen se uutinen, missä pikkupoika kertoi keräävänsä pulloja, että pääsisi Disneylandiin. Kommenteissa oli heti joku arjen sankari ylpeänä kertomassa miten oli ilmoittanut tästä verottajalle... Että mua kuvottaa muka oikeuden puolella olevat pahansuovat ja vahingoniloiset ihmiset.
Ihmiset näkevät aikaa ja vaivaa uskomattomiin asioihin, kuten toisten autoilijoiden kyttäämiseen.. Miten tää tällainen toimii noin käytännössä? :D Ajeletko vieressä ohituskaistaa / tuijotatko taustapeiliin ja kurkit toisen auton sisään löytääksesi epäkohtia? Ja sitten soitat hätäkeskukseen ja ajelet perässä kunnes heität auton parkkiin ja otat popparit esiin? Lopuksi sitten taputat itseäsi ylpeänä olkapäälle 👍
Aloitukseen; itse käytän aina turvavyötä.
Vierailija kirjoitti:
Tavaran alla?
Niin, tiedäthän tuon romanttisen sanonnan naiselle: Tärkeintä ei ole tavara, vaan sydän lämmin avara.
Nykyisessä autossa on niin mahdoton piipitys jos ajaa ilman voitä, että tulee kyllä laitettua.
En osaisi edes olla ilman! Ei siis tulisi mieleenkään. Ainoa tilanne se, kun ajan auton tallin edestä talliin.