Miksi kuukautiset ei ala?!
Viikon jo myöhässä, testannut olen eilen viimeksi, negaa. Nyt mielessä pyörii syövät ym..
Mikä voi aiheuttaa noin pitkän tauon kuukautisteen alakamiseen?
Kommentit (11)
ja tosiaan olen plussannut vasta n. viikon-parin jälkeen, mutta nyt olen tehnyt niillä herkillä testeillä ja sama nega tulos aina vaan...
Hormonihäiriöitäkin voisi kai olla taustalla.
Voiko neuvolaan/tk:n mennä testauttamaan itsensä ilman ajanvarausta?
ap
Mulla on kierto yleensä tasan 30 päivää. Pari kuukautta sitten kuitenkin yhdet kuukautiset jäi vaan välistä, vailla mitään keksimääni syytä. Useampi raskaustesti, eri aikoihin tehty, näytti negaa, ei ollut mitään stressiä eikä muutakaan ulkoista muutosta. Sitten seuraavat kuukautiset saapuivat taas normaalisti.
Odotat niin innokkaasti kuukautisia/raskautta, että ne ei ala stressin vuoksi. Yritä relata ja olla miettimättä niitä ja jos ei ala tee testi vielä muutaman päivän päästä.
Yritänpä olla sitten stressaamatta (helpmmin kirjoitettu kuin tehty) ja kuulostelen mitä tapahtuu...Mutta vielä, voiko syöpä oireilla näin?
pelokas ap
mutta hei en oikeasti usko, että se siitä johtuu. Tai siis, paljon todennäköisempää on, että syy on hormoneissa taikka muussa tavanomaisessa. Ei nainen aina toimi kuin kone. :)
Mutta oikeasti jos asia huolestuttaa ja mietit syöpääkin, niin käy ihmeessä gynellä. Ei siitä mitään haittaakaan ole. Gyne voi ultralla katsoa, missä kunnossa on kohdun limakalvo (eli näyttääkö siltä, että kuukautiset on alkamassa pian) ja munasarjoissakin kaikki ok, ja voit ainakin jutella huolesi ammattilaisen kanssa.
Raskaus, äkillinen elämänmuutos, rankan fyysisen harjoittelun aloittaminen ts. urheilu, nopea laihduttaminen,stressi, psyykkiset tekijät jne.
Jos epäilet raskautta, kipaise neuvolan testissä...
Stressillä vois selittää, mutta pelottaa syövät ym...
ap
Milloin olet viimeksi käynyt gynekologilla?
Kipaise juttelemassa gynellä ja otata samalla papa-näyte, niin saat mielenrauhan.
Syövät oireilee enemmänkin erilaisilla tiputtelu yms. vuodoilla.
En usko että sinulla mitään vakavampaa. Kun stressi helpottuu, pääsee kiertokin taas uuteen vauhtiin.
Se oli todella outoa minulle, jolla AINA ne tulevat ajallaan. Tein raskaustestinkin, mutta nega oli enkä meinannut uskoa. Mutta sieltä ne vaan kahden viikon päästä tulivat. Jotain ihmeellisiä hormonihäiriöitä.
Samaan aikaan tuli finnejä ihan ihmeellisiin paikkoihin.
Joskus mullakin ollut, että menkat olleet kaksikin viikkoa myöhässä... ja kolme testiä tehnyt ja kaikki negaa.
Pääsin lopulta verikokeisiin ja raskaana sitä oltiin...
Oletko ollut aikaisemmin raskaana? Näkykö sinulla sillon helposti tulos. Yksi syy tietysti voi olla hormoonien heittely... odotat menkkoja ja odotus hidastaa niiden alkua