Kysykää juopolta :(
Minä olen sellainen alkkis joka on vetänyt perjantaina 15 tölkkiä = pinttiä bissee, lauantaina 15 + muutama viinaryyppy ja tätä kirjoittaessani 11. pintti menossa. Yksi jäljellä. Huomenna duuniin taas, eihän tää nouse ees päähän enää.
Help !!!
Olen mies 50 v.
Kommentit (83)
Juoppo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
DB tarkoittanee tässä DM eli diabetes (mellitus).
Hoidan työkseni mm. alkoholismin seurauksia sairastavia ihmisiä, eikä se maksan tuhoutumiseen kuoleminen ole mitään kaunista katsottavaa.
T. Hoitsu
Juuh, sepä se. Eli sokeritauti.
Koetan nyt olla kuolematta alkkikseen, en vain tiedä minne menisin... No mietin AA- kerhoa vaikka alkuun, ei ole varaa ostaa lääkettä joka vie viinanhimon... On tavallaan onni, että rahat ovat vähissä, tilipäivä vasta reilun viikon päästä...
Saatko lähetteen työpaikalta? On ainakin ollut mahdollista ellei lakisääteistä.
En hemmetissä kehtaa mennä kertomaan tällaista pomolle :/
Juoppo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et oo ns. selvinpäin, vaikka siltä tuntuukin :( Oon ite kanssa alkoholisti, ja litran viinapullon jälkeen tuntuu, että oon ihan selvinpäin. Asia selviää viimestään seuraavana aamuna :( Ja jos lipitän pelkkää viiniä ja olutta, oon ihan varma, ettei kukaan huomaa mitään. Ystävät on sanoneet, että hajun lisäks tilani huomaa silmistä, ja pikkuhiljaa myös käytöksestä. Yleensä sammumiseni on kuitenkin tullu kaikille aina yllätyksenä; "Onko se noin humalassa?"
Haluutko lopettaa, vai onko toi kivaa tai ees ihan ok? Musta ei oo ollu ees kivaa viimeseen seittemään vuoteen,mut silti.
Terveisiä 31-vuotias juoppotäti
PS. Tää ei ollut mikään moraalisaarna. Toivon kaikkea hyvää sulle :)
Kuulepas juoppotäti, meillä on ongelma. Alkoholiongelma. Molemmat tiedetään se. Mun kuolema on siirtynyt vissiin sen takia etten halua / jaksa vetää kirkkaita / muita väkeviä, onneksi. Karseaa kuulla että voit vetää kirkasta litran... Siitäkään tuskin mitään hyvää on tulossa :(
Tunnen samoin, kun sanot, ettei oo ollu kivaa. Ei ole ollut ! Ihan perseestä ennemminkin !
Voimia sulle !
Ap
Haluan lopettaa ! Ei riitä rahat enää eikä terveys. !
Todellakin on ongelma! Sen tiedostaminen on hyvä alku. Mut mikään hoito tai lääke ei auta, ellei ite halua lopettaa; ihan omalla vastuulla ollaan. Mäkin haluan lopettaa, mut hoidoista ja teho-osastollepäätymisestä huolimatta ei onnistu.
Mäkin ryyppään yksin kotona, ihan vaan siks, kun hävettää. Jee, tää on elämää.
Mut ei ollu tarkotus tulla tänne pelottelemaan historiallani. Tulin toivottamaan kauniita unia ja hitaampaa menoa vessanpöntöllä.
Terveisin se juoppotäti
Sanot että kalliiks tulee, mutta mitä olutta juot, halvintako? Mitä jos kokeilisit ostaa jotain kalliimpaa mut samalla rahamäärällä.
Ja toinen, ostatko aina samasta kaupasta, hävettääkö ostaa aina niin paljon kerralla?
Tsemppiä irrottautumiseen!
Miksi et kestä elämää selvin päin?
Vierailija kirjoitti:
DB tarkoittanee tässä DM eli diabetes (mellitus).
Hoidan työkseni mm. alkoholismin seurauksia sairastavia ihmisiä, eikä se maksan tuhoutumiseen kuoleminen ole mitään kaunista katsottavaa.
T. Hoitsu
Ei varmastikaan... Mä taas hoidan aivonsa pilalle juoneita dementikkoja. Kurjaa katsella vielä suht kivassa iässä (~60v. ) olevia ihmisiä vaeltamassa ulosteet housuissa ja pissailemassa pitkin poikin, kun eivät erota vessanpönttöä hammasmukista.
Vierailija kirjoitti:
Sanot että kalliiks tulee, mutta mitä olutta juot, halvintako? Mitä jos kokeilisit ostaa jotain kalliimpaa mut samalla rahamäärällä.
Ja toinen, ostatko aina samasta kaupasta, hävettääkö ostaa aina niin paljon kerralla?
Tsemppiä irrottautumiseen!
Joka kerta hävettää, sen takia vaihtelen ostopaikkaa... olen "tukenut" vuosia S-ryhmän kauppoja ostamalla (Olvin) Vaalea Lager- olutta pintin kokoisena. Ei ole halvinta vissiin /1,89-1,99 e/ tölkki;
Saahan niistä bonukset hahaha :/ Karmeata katsoa ostojen yhteenvetoa, olen ryypännyt tuhansia litroja ko. olutta..
Ja kiitos tsempistä !
juopon tytär ja toisen sisko kirjoitti:
Miksi et kestä elämää selvin päin?
Eiköpä se ole loppusuoralla nyt... Ryyppääminen siis. On sen verran väsyttävä ja kallis harrastus !
No ei se maksa tollasesta vuoden juomisesta posahda. Miksi muuten joka kaupungissa pyörii samat juopot kaduilla vuodesta toiseen. Tulee verensyöksyt yms. alkkisten paska ensin.
Ei se toki hyvääkään tee, joten lopettaa kannaattaa yrittää aina ja koko ajan. Kyllä se vielä onnistuu. Jos ei yksin niin apujen kanssa
Juoppo kirjoitti:
En hemmetissä kehtaa mennä kertomaan tällaista pomolle :/
Työterveyshuollon kautta. Niillä on vaitiolovelvollisuus, asia ei kuulu pomollesi. Niin kauan kuin ei varasta työpaikalta, työpaikan velvollisuus on ohjata ihminen hoitoon. Pomosi asia ei ole muutenkaan moralisoida tai puuttua vapaa-aikaasi, mutta pongelmasi vaikuttaa jossain vaiheessa väistämättä työntekoosi. Hoida ajoissa.
Juoppo kirjoitti:
Nyt olen ns. selvin päin, siis 11 yli puolen litran oluen jälkeen. On tämä outoa :(
Oletko testannut maksa-arvoja lähiaikoina? Ei nimittäin edes miehen saati sitten naisen maksa kestä tuollaisia määriä pitkään.
Vierailija kirjoitti:
No ei se maksa tollasesta vuoden juomisesta posahda. Miksi muuten joka kaupungissa pyörii samat juopot kaduilla vuodesta toiseen. Tulee verensyöksyt yms. alkkisten paska ensin.
Ei se toki hyvääkään tee, joten lopettaa kannaattaa yrittää aina ja koko ajan. Kyllä se vielä onnistuu. Jos ei yksin niin apujen kanssa
Ei kaikki tupakoitsijatkaan saa keuhkosyöpää vaan voi polttaa vuosia.
Mites duunissa menee, tekeekö viinaa mieli?
Vierailija kirjoitti:
Mites duunissa menee, tekeekö viinaa mieli?
Hyvin meni, nyt kotona selvin päin. Ei tehnyt viinaa mieli, enempi olen oluen perään, mutta nyt on vain sokeritonta kolajuomaa lasissa..
Tänään olen selvin päin
Ap
Mulla pahinta se kun laittaa korkin kiinni, niin kaksi seuraavaa yötä on aivan helvettiä, hirveitä ja todentuntuisia painajaisia. Mitenkäs sinulla?
Jos diggaat käyneen mausta, oletko ajatellut siirtyä suht koht alkoholittomaan kuten kotikalja, pilsneri tms?
Siitä päihderiippuvuudesta voi päästä eteenpäin, ei se ole mikään kuolemantuomio jos ei anna sen olla sellainen. On paljon helpompi lopettaa ennen kuin kaikki on mennyt, asunto, työpaikka, sosiaaliset suhteet, älykkyys. Olin itse huumeriippuvuuden takia päihdeosastolla ja niitä alkodementikkoja oli hurjaa seurata. 50–60-vuotiaita miehiä täysin dementoituneena. Eivät tienneet missä ovat, keitä ovat ja aika kului kävelemällä pitkin käytäviä, välillä yritettiin syödä sanomalehteä, sitten käytiin kusemassa jonnekin nurkkaan ja kerrottiin sama vitsi 10 kertaa peräkkäin. Aivan kamalaa elämää. Sitten oli ne nuoret narkkarit tai juopot jotka päivät pitkät vaan puhui siitä milloin ainetta otetaan seuraavan kerran, mitä tekee mieli, kuinka hauskaa se on, miten saa sossusta rahaa ja kuinka välttää kaikki velvollisuudet että jää aikaa vain juoda/käyttää aineita. Päätin ettei elämäni tule koskaan olemaan tuollaista ja lopetin aineiden käytön kahdeksan vuotta sitten. Eka puoli vuotta meni mielitekojen kanssa taistellessa, mutta enää ei tulisi mieleenkään käyttää. Kahden vuoden ilman olemisen jälkeen löytyi kaapista isohko määrä suosikkiainettani. Se päätyi apteekin lääkekeräykseen. Päätin ettei mikään päihde ole minun ainoan elämän pilaamisen arvoinen.
Hae apua nyt kun lopettaminen on vielä paljon helpompaa kuin rappioalkoholistina. Jos et ekalla yrityksellä sitä saa, jatka taistelua. Kaikki on sen arvoista ettei päädy sinne päihdeosastolle muistamatta nimeään sanomalehteä syöden. Sinne pohjalle kun jokainen hoitamaton päihderiippuvuus päätyy vaikkei uskoisi että niin itselle käy.