Kysykää juopolta :(
Minä olen sellainen alkkis joka on vetänyt perjantaina 15 tölkkiä = pinttiä bissee, lauantaina 15 + muutama viinaryyppy ja tätä kirjoittaessani 11. pintti menossa. Yksi jäljellä. Huomenna duuniin taas, eihän tää nouse ees päähän enää.
Help !!!
Olen mies 50 v.
Kommentit (83)
Suurkuluttaja kirjoitti:
Työterveys on mitannut maksa-arvot vuosittain ja ne ovat omaksikin hämmästyksekseni kuin absolutistilla.
Tuo on se suurin tutkimusvalhe, valitettavasti, itsellänikin. Kun S-Alat on okei, niin ei muuta kun ryyppäämään !
Harmi ettei lääkäri hoksaa välttämättä mikä on tilanne oikeasti :(
Et oo ns. selvinpäin, vaikka siltä tuntuukin :( Oon ite kanssa alkoholisti, ja litran viinapullon jälkeen tuntuu, että oon ihan selvinpäin. Asia selviää viimestään seuraavana aamuna :( Ja jos lipitän pelkkää viiniä ja olutta, oon ihan varma, ettei kukaan huomaa mitään. Ystävät on sanoneet, että hajun lisäks tilani huomaa silmistä, ja pikkuhiljaa myös käytöksestä. Yleensä sammumiseni on kuitenkin tullu kaikille aina yllätyksenä; "Onko se noin humalassa?"
Haluutko lopettaa, vai onko toi kivaa tai ees ihan ok? Musta ei oo ollu ees kivaa viimeseen seittemään vuoteen,mut silti.
Terveisiä 31-vuotias juoppotäti
PS. Tää ei ollut mikään moraalisaarna. Toivon kaikkea hyvää sulle :)
Miten pienten vihreiden ukkojen kanssa sujuu?
Juoppo kirjoitti:
Suurkuluttaja kirjoitti:
Minulla kalja ärsyttää sen verran vatsaa ja suolistoa, että on välillä ripuli. Siksi lomalla ei liho niin paljon kuin kaljan ja lomaruuan syönnistä pitäisi. En kylläkään koskaan juo viimeisenä lomapäivänä ja aloitan juomisen aina vasta klo. 6 jälkeen illalla. Lisäksi juon vain noin 3/4 siitä mitä sinä, joten olen iltapäivisin selvinpäin.
Aikanaan opin että mitään alkoholipitoista ei pidä juoda klo 23 jälkeen, jos aamulla töihin meno.
Mun ongelma on sekin, etten koe krapulaa enää. Ei huippaa, ei yrjötä... Maksa varmaan paskana ja haimakin . On tämä noloa tunnustaa että minäkin olen alkoholisti :/
Mä en haluaisi pelotella, mutta juurihan noin se menee ennen ns. viimeistä suoraa. Alkoholi ei aiheuta enää krapulaa, mahdolliset verikokeet, maksa-arvot etc. näyttää normaalia ja sen jälkeen romahtaa. Maksakirroosi on oikeasti lähellä. Kun se neste alkaa kerääntyä niin se on game over.
Vielä on mahdollisuus lopettaa, maksa on kuulemma anteeksiantavin elin jos sitä kohtelee hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Et oo ns. selvinpäin, vaikka siltä tuntuukin :( Oon ite kanssa alkoholisti, ja litran viinapullon jälkeen tuntuu, että oon ihan selvinpäin. Asia selviää viimestään seuraavana aamuna :( Ja jos lipitän pelkkää viiniä ja olutta, oon ihan varma, ettei kukaan huomaa mitään. Ystävät on sanoneet, että hajun lisäks tilani huomaa silmistä, ja pikkuhiljaa myös käytöksestä. Yleensä sammumiseni on kuitenkin tullu kaikille aina yllätyksenä; "Onko se noin humalassa?"
Haluutko lopettaa, vai onko toi kivaa tai ees ihan ok? Musta ei oo ollu ees kivaa viimeseen seittemään vuoteen,mut silti.
Terveisiä 31-vuotias juoppotäti
PS. Tää ei ollut mikään moraalisaarna. Toivon kaikkea hyvää sulle :)
Kuulepas juoppotäti, meillä on ongelma. Alkoholiongelma. Molemmat tiedetään se. Mun kuolema on siirtynyt vissiin sen takia etten halua / jaksa vetää kirkkaita / muita väkeviä, onneksi. Karseaa kuulla että voit vetää kirkasta litran... Siitäkään tuskin mitään hyvää on tulossa :(
Tunnen samoin, kun sanot, ettei oo ollu kivaa. Ei ole ollut ! Ihan perseestä ennemminkin !
Voimia sulle !
Ap
Haluan lopettaa ! Ei riitä rahat enää eikä terveys. !
Vierailija kirjoitti:
Miten pienten vihreiden ukkojen kanssa sujuu?
Opettelisit ees vittuilemaan, nyt en jaksa innostua sun möläytyksistäsi
Juoppo kirjoitti:
Suurkuluttaja kirjoitti:
Työterveys on mitannut maksa-arvot vuosittain ja ne ovat omaksikin hämmästyksekseni kuin absolutistilla.
Tuo on se suurin tutkimusvalhe, valitettavasti, itsellänikin. Kun S-Alat on okei, niin ei muuta kun ryyppäämään !
Harmi ettei lääkäri hoksaa välttämättä mikä on tilanne oikeasti :(
Minä olen seurannut gamma-gt-arvoa. Se on lääkärin mukaan parempi mittari.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=snk03…
Juoppo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun exän muistosta on päästy, voisi olla hyvä idea tarkistaa elämäntavat.
Miksi juoda jos se ei anna mitään?Naulan kantaan! Ei mitään järkeä mutta on se himo....
Ap
AA? Antabus? Päätös siitä, että tänään en juo?
Vierailija kirjoitti:
Juoppo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun exän muistosta on päästy, voisi olla hyvä idea tarkistaa elämäntavat.
Miksi juoda jos se ei anna mitään?Naulan kantaan! Ei mitään järkeä mutta on se himo....
Ap
AA? Antabus? Päätös siitä, että tänään en juo?
Mulla on se huono puoli, alkoholin maistumisen lisäksi, että lykkään kaiken aina viime tippaan.
Mulla todettiin DB 2012. Karppasin itseni 30 kg laihemmaksi, tabletti lääkitys lopetettiin turhana 2015.
Nyt on sokerit taas vituillaan kun 25 kg painoa ryypännyt takaisin. Noh, oma vika tietenkin, kenenkäs muun
Ap
Hei jos viina meinaa loppua niin voin tarjota pari pulloa jäykkää. Täytyyhän miestä nyt auttaa mäessä. Älä päästä hyviä nousuja valumaan hukkaan. Työt kyllä odottaa tekijäänsä, ei ne sieltä katoa.
Vierailija kirjoitti:
Hei jos viina meinaa loppua niin voin tarjota pari pulloa jäykkää. Täytyyhän miestä nyt auttaa mäessä. Älä päästä hyviä nousuja valumaan hukkaan. Työt kyllä odottaa tekijäänsä, ei ne sieltä katoa.
Lue tarkkaan, nyt tulee sellainen sana että oksat pois:
Mikä on db..?
Sä vaikutat kivalta ja skarpilta tyypiltä. Mieti miten juominen vaikuttaa sun henkiseen hyvinvointiin ja habitukseen. Selvänä ja freesinä voisit parantaa elämääsi, löytää jonkun uuden mimmin ja ostaa säästyneillä rahoilla vaikka mitä.Nyt tuhlaat aikaa ja itseäsi.
DB tarkoittanee tässä DM eli diabetes (mellitus).
Hoidan työkseni mm. alkoholismin seurauksia sairastavia ihmisiä, eikä se maksan tuhoutumiseen kuoleminen ole mitään kaunista katsottavaa.
T. Hoitsu
Olut ei ole hyväksi, ottaisin ennemmin kirkkaita ja vähemmän. Parempi ettei mitään, hiukan konjakkia ja päälle kahvia, hirveää sekin mutta olutta en saa alas. Toivottavasti alat voida hyvin.
Vierailija kirjoitti:
DB tarkoittanee tässä DM eli diabetes (mellitus).
Hoidan työkseni mm. alkoholismin seurauksia sairastavia ihmisiä, eikä se maksan tuhoutumiseen kuoleminen ole mitään kaunista katsottavaa.
T. Hoitsu
Juuh, sepä se. Eli sokeritauti.
Koetan nyt olla kuolematta alkkikseen, en vain tiedä minne menisin... No mietin AA- kerhoa vaikka alkuun, ei ole varaa ostaa lääkettä joka vie viinanhimon... On tavallaan onni, että rahat ovat vähissä, tilipäivä vasta reilun viikon päästä...
Mä oon myös juoppo. Oon lihonut ja koko ajan ripuli. Työtön ja naiseton tottakai. Oon ajatellut lopettaa ja laihduttaa. Mut hankalaa kun kaljahammasta kolottaa.
Huono sun tilanteeseen mitään helppiä on antaa. Kysymys on siitä, että sinä olet ilmeisesti saanut tarpeeksesi ryyppäämisestä. On helppo sanoa että lopeta, mutta päätös on sinun. Kukaan ei pysty päättämään sinun puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
Huono sun tilanteeseen mitään helppiä on antaa. Kysymys on siitä, että sinä olet ilmeisesti saanut tarpeeksesi ryyppäämisestä. On helppo sanoa että lopeta, mutta päätös on sinun. Kukaan ei pysty päättämään sinun puolestasi.
Näin se menee, KIITOS! mua on helpottanut että täällä olen saanut kannustusta veetuilun lisäksi, ehkäpä jaksan mennä ensi viikolla hakemaan apua...
Ap
Minulle opetti entinen työkaverini ollessani 17-vuotias, että kun syö B-vitamiinia, ei tule krapulaa. Niinpä olen juonut vapaailtani 30 vuotta ilman krapulaa. Nuorempana tuli käytyä yökerhossa, mutta nykyisin lopetan viikonloppunakin ennen puolta yötä. Lisäksi juon nykyisin viimeisenä alkoholittoman oluen. Eroa ei 15-18 kaljan jälkeen huomaa mistään, paitsi että on reilua tuntia aiemmin ajokunnossa seuraavana päivänä.