Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka alkaa rakentamaan vatsaan hyvää bakteeriflooraa?

Vierailija
23.07.2017 |

Söin koko lapsuuteni ajan antibiootteja krooniseen virtsatulehdukseen sekä keuhkoputken- ja poskiontelotulehduksiin. Nyt aikuisena olen saanut astmadiagnoosin mutta joudun syömään muutaman antibioottikuurin joka vuosi keuhkoputkentulehdusten vuoksi. Myöskään virtsatulehdukset eivät ole hellittäneet mutten kuitenkaan joudu syömään antibiootteja ehkäistäkseni tulehduksia.

Olen aikuisena ottanut apteekin ohjeiden mukaan maitohappobakteereja ja niistä on tullut muutenkin jokapäiväinen tapa. Siitä huolimatta olen herkkävatsainen ja siitä huolimatta ylipainoinen. Nyt ovat hyvät neuvot tarpeen koska haluan paremman vastustuskyvyn ja vähemmän antibiootteja. Syön joka päivä kaurapuuroa mutta se ei taida riittää kun tavoittelee parempaa bakteeriflooraa suolistoon.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa myös. Just loppui kuuri virtsatietulehdukden takia. Muuten en ole aikuisena antibiootteja tarvinnut, mutta kerran vuodessa iskee VTT josta en ole päässyt eroon ilman antibiootteja, vaikka olen oireiden tultua vetänyt C-vitamiinia, karpalomehua, syönyt mustaherukkaa, aronian marjoja ja raakaa valkosipulia ja juonut vettä litra tolkulla.

Vierailija
2/29 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauran olisin sanonut. 50g/päivä jossain muodossa antaa hyville bakteereille polttoainetta. Oli jossain prismassa/tiededokumentissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käytä lääkkeitä niin bakteerit pärjää elossa. Todennäköisesti kaikki mitä evoluutio on ihmisen tarkoittanut syövän, sienet, marjat, hedelmät yms.

Vierailija
4/29 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs pöpöjä niissä sun syömissäsi maitohappobakteereissa sitten on? Toivottavasti on useampiakin eri lajeja, koska pelkällä acidophiluksella ei pitkälle pötkitä. Rhamnosus, reuteri ja plantarum nyt ainakin kannattaa hankkia. Miksei nyt samantien pari tusinaa muutakin lajia.

Prebioottejahan nuo myös tarvitsevat menestyäkseen. Niitäkin mielellään monipuolisesti, pektiiniä yms.

Vierailija
5/29 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antibiootit on tuhonnu sun bakteerikannan totaalisesti suolistosta. Ulosteensiirto on varmaan ainoa toimiva keino, mutta ei sekään mitään auta, kun syöt bakteereita tappavia lääkkeitä (sitä varten antibiootit on suunniteltu, ei ne käy vain yhden bakteerin kimppuun). Enkä edes tiedä, tehdäänkö suomessa ulosteensiirtoja.

Vierailija
6/29 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kunnon maitohappobakteereita, esim Solgarin.

Suosittelen myös Regulat-valmistetta.

Sokeri pois, hapatetut tuotteet tilalle, hapankaali yms, hapanmaitovalmisteet jne.

Mitä vähemmän prosessoitua ruokaa sen parempi.

Yksi antibioottikuuri voi tuhota suolistoflooran jopa kolmeksi vuodeksi joten ei ihme jos vaivoja riittää :(

Vierailija
7/29 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko antikristus?

Vierailija
8/29 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saccharomyces boulardii on ainoa maitohappo joka estää antibiootin tuhot. Kauppanimi precosa. Myös yliopiston apteekilla oma tuote.

Vierailija
9/29 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää selvittää, pitääkö candida albicanis häätää ensin. Ei sokeria, vehnää ja lisäravinteet tueksi. Osta ihmisspesifejä maitohappobakteereja. Ei mitään Relaa tai vastaavaa.

Vierailija
10/29 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauran olisin sanonut. 50g/päivä jossain muodossa antaa hyville bakteereille polttoainetta. Oli jossain prismassa/tiededokumentissa.

Katsoin ilmeisesti saman ohjelman ja syön siksi joka päivä kaurapuuroa. Tuleehan se halvemmaksikin kuin kaupan maitobakteerishotit. Ymmärrän toki että voi olla vaikeaa pakottaa lasta syömään usein kaurapuuroa ja siksi on tärkeää juottaa lapselle niitä shotteja.

Vierailija
11/29 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antibiootit on tuhonnu sun bakteerikannan totaalisesti suolistosta. Ulosteensiirto on varmaan ainoa toimiva keino, mutta ei sekään mitään auta, kun syöt bakteereita tappavia lääkkeitä (sitä varten antibiootit on suunniteltu, ei ne käy vain yhden bakteerin kimppuun). Enkä edes tiedä, tehdäänkö suomessa ulosteensiirtoja.

Tuskinpa ulosteensiirtoja tehdään rutiinitoimenpiteenä? Niitä tehdään käsittääkseni vain vaikeille chlostridium difficilestä kärsiville potilaille Dificid-kuurin jälkeen.

Vierailija
12/29 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.is.fi/terveys/art-2000005297575.html

Siinä vinkkejä.

Suosittelen myös juomaan raakamaitoa, se tekee todella hyvää suolistolle.

Vierailija
13/29 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saccharomyces boulardii on ainoa maitohappo joka estää antibiootin tuhot. Kauppanimi precosa. Myös yliopiston apteekilla oma tuote.

Boulardii hävittää huonoja bakteereja, mutta lisäksi pitää saada hyvät valtaamaan alaa eli vahvistaa ja monipuolistaa hyvää kantaa.

Vierailija
14/29 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapatetut maitotuotteet, kaura ja paljon kasvikuituja sisältävä ruokavalio, erityisesti palkokasvit.

Saman asian äärellä perehtymässä, lapsi sai juuri borrelioosiin 3 viikon tujun antibioottikuurin :( Ja itse olen ollut myös lapsuuteni aika pitkälti (esto)antibioottikuureilla - olisi kiva uskoa että suolistoflooraa korjaamalla saisi apua esimerkiksi painonhallintaan, joka tuntuu aivan ylivoimaiselta (lapsuudenperheeni ja oma perheeni ovat kaikki muut hoikkia/normaalipainoisia, ja minä tällainen punkero).

Vierailija
15/29 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hapatetut maitotuotteet, kaura ja paljon kasvikuituja sisältävä ruokavalio, erityisesti palkokasvit.

Saman asian äärellä perehtymässä, lapsi sai juuri borrelioosiin 3 viikon tujun antibioottikuurin :( Ja itse olen ollut myös lapsuuteni aika pitkälti (esto)antibioottikuureilla - olisi kiva uskoa että suolistoflooraa korjaamalla saisi apua esimerkiksi painonhallintaan, joka tuntuu aivan ylivoimaiselta (lapsuudenperheeni ja oma perheeni ovat kaikki muut hoikkia/normaalipainoisia, ja minä tällainen punkero).

Lisään vielä että Precosa lapsella toki on käytössä ja Relaa on syönyt muutenkin keväästä lähtien, mutta pitänee hankkia jotain "kattavampaa" maitohappobakteeria. Siitäkin kun olisi jotain luotettavaa tietoa mikä on hyvä valmiste, apteekista tuuppaavat vain tuon Relan ja nettilähteet on niin pohjamutiamyöten kaupallisia ja/tai epämääräisiä. Taitaa olla tutkimus tuolla saralla vielä puolitiessä.

Vierailija
16/29 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sitä ole jotain arabialaista mössöä mitä kasvatetaan itse??

Sinkkumies

Vierailija
17/29 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuole mahdollisimman paljon eri ihmisten takapuolia.. :)

Vierailija
18/29 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vinkkejä.

http://www.anttiheikkila.com/blogi/tervetta_jarkea_laaketieteeseen_vihd…

Vierailija
19/29 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on marja- ja sieni-aika, eli ilmaista superterveellistä ruokaa luonnosta, vailla torjunta-aineita ja muita myrkkyjä, marjat tekee tosi hyvää suolistolle.

Vierailija
20/29 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vinkkejä.

http://www.anttiheikkila.com/blogi/tervetta_jarkea_laaketieteeseen_vihd…

Tässä lisää luettavaa: http://www.anttiheikkila.com/blogi/lasten-ruoka/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi