Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiotko kannustaa lapsiasi hankkimaan omia lapsia? Miksi?

Vierailija
23.07.2017 |

Itse olen miettinyt tätä maailman menoa. Työttömyys todennäköisesti vain lisääntyy, koneet tekevät enenevässä määrin ihmisten töitä, mikäli niitä ei teetetä halpatyövoiman maissa. Eriarvoisuus lisääntyy koko ajan. Mikäli ei nyt satu olemaan miljonääri tai sellaisen perijä, näyttää kyllä aika huonolta tämän päivän lapsen elämä vaikka 40 vuoden päästä, saati silloin kun on vanhainkoti iässä. Saati kun heidän lapset ovat siinä iässä.

Haluaisin että lapseni saisivat elää huoletonta elämää. Löytää kumppanin, jonka kanssa jakaa elämää, matkustella ja olla onnellinen. Kuka sanoo, että lapseton elämä ei olisi onnellista? Miksi pienestä pitäen sanotaan lapsille että "sitten kun sinä saat lapsia" yms mistä llapseen iskostetaan että tehtäväsi on lisääntyä. Miksei voisi sanoa edes että JOS haluat tai JOS saat joskus lapsia, jo pelkästään hedelmättömyyden lisääntymisenkin takia. Eikä lapset ole aina terveitä. Siinä ottaa valtavan riskin kun haluaa äidiksi. Voi olla että olet loppuikäsi lapsesi läheishoitaja.

Tietenkin olen äärettömän onnellinen lapsistani, enkä niitä mihinkään vaihtaisi, mutta kyllä sitä miettii vaihtoehtoakin, millaista elämä olisi ollut ilman lapsia? Kyllä minä tiedän uhranneeni elämäni lapsille. Paljon omia haaveita jää toteutumatta. Kun he ovat syntyneet, ei siinä ole vaihtoehtoja, äidinrakkaus on niin valtava. Lapseni ovat jo isoja, vanhin jo täysi-ikäinen, mutta ei se huoli lapsesta lähde ikinä äidin sydämestä. Tulen aina huolestumaan jos en saa lasta kiinni, hän sairastaa tai jos hänellä on vaikka parisuhdehuolia.

Olen reilu 40v. Parhaat vuoteni olen viettänyt rakkaita lapsia hoitaen ja arkea pyörittäen. Ja se on ollut raskasta. Olen liki viisikymppinen kun nuorin on 18v, mutta joka varmaankin asuu edelleen kotona opiskelujen ajan. Haluaisin että omat nauttisivat elämästään. Lapsia voi ottaa hoitoon, toimia vaikka tukiperheenä jne. Lapsia on maailmassa jo ihan liikaa.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana aloitus. 😘 olet järkevä.

Vierailija
2/30 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ja aika lailla samoista syistä mitä ap mainitsi. Plus lapseni ovat tyttöjä, heitä vanhemmuus verottaa huomattavasti enemmän kuin miehiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plaa plaa. Ihan älytön kirjoitus.

Vierailija
4/30 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni opiskelee yliopistossa ja sen jälkeen erikoistuminen. En anna ohjeita.

Vierailija
5/30 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia aikoina on ollut kaltaisiasi. He uskovat, että maailma menee huonoon suuntaan. Tulevaisuutta ei ole

Vierailija
6/30 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue vaikka Sinuhe Egyptiläinen

Saat vähän perpektiiviä kauhukuvitelmillesi

Vierailija
7/30 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska itselleni ei taida tulla lapsia.

Vierailija
8/30 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vanhemmat jotka halusivat molemmat, sekä vapautensa ja lapset. Olin veljeni kanssa hoidossa vähintään joka toinen viikonloppu. Olen ollut katkera, ettei vanhemmat tajunneet, että meilläkin oli arki, päiväkoti ja koulu ja odotimme viikonloppua. Sitten viikonloput olimmekin mummulla tai kummilla. Äiti ja isä eivät ymmärtäneet, että olisimme halunneet olla heidän kanssaan. Aikuisena puhuinkin siitä äitini kanssa, mutta äiti vaan sanoi että olimme tosi iloisia aina kun pääsimme mummulle ja kysyimmekin usein että mennänkö sinne viikonlopuksi hoitoon. Ihan turhaa oli yrittää äidille selittää, että vaikka mummulla olikin mukavaa, kotona olisi ollut kivempaa. Veljelläni on lapsia. Turhaa varmaan mainita, ettei lastenhoitoapua ole tarjolla edes hätätapauksissa vanhemmilta. He ovat niin kiireisiä harrastuksissaan ja matkusteluissaan. 

Vierailija
9/30 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska en tiedä millainen maailma on, kun lapseni on aikuinen. Ja muutenkin se on mielestäni lapsen oma asia. En kuitenkaan koskaan puhu nyt nelivuotiaalla, että "sitten kun sinulla on lapsia", miten jotkut tuntuvat puhuvan omille pienille lapsilleen. En oikein ymmärrä miksi lasta pitäisi kasvattaa pienestä siihen, että lapsia kuuluu tehdä.

Vierailija
10/30 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi ehkä sanoa, että sitten kun olet opiskellut erikoislääkäriksi ja hankit lapsia? Nykyisin yliopistokoulutus ei takaa työpaikkaa, ellei ole tarkasti miettinyt mikä ala työllistää jatkossa. Tosin onhan niitä jotain sovelliuksia jotka tekevät alustavia diagnooseja jo nyt. Ehkä joskus riittää sairaanhoitaja syöttämään tiedot koneeseen joka tekee diagnoosit ja määrää lääkkeet....

Itse uskon, että tämän päivän nuorilla on vielä hyvät mahdollisuudet hyvään elämään jos tekevät oikeita valintoja, mutta heidän lapset...

Vierailija
11/30 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska saavat päättää itse. Olen kyllä joskus sanonut, että voi kun saisitte sitten yhtä ihania lapsia, mitä itse olette olleet. Olen myös sanonut, että oman lapsen kasvun seuraaminen on parasta, mitä voi olla, sitä aikaa ei saa takaisin. Olen myös sanonut, että jos saatte lapsia, niin ehdottomasti kannattaa hoitaa lapsia ihan vastasyntyneestä ja kannattaa olla hoitamassa heitä kotona. Omat lapset ovat siis poikia.

Vierailija
12/30 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt mitenkään kannusta mutta minusta lisääntyminen kuuluu ihmisluontoon. Sille nyt ei mahda mitään.

Eipä se oikein äidille kuulu jos oma lapsi haluaa lapsia tai on haluamatta.

Kyllä silti saatan sanoa omilleni että sitten kun sinulla on omia lapsia.. He ovat vielä ala-aste ikäisiä.

Minusta lapset on ihana asia ja ilolla otan tulevat mahdolliset lapsenlapset vastaan.

Olethan itsekin halunnut lapsia?

Pelkäätköhän nyt vaan omien lastesi ja mahdollisten lastenlastesi puolesta? Kuulostat ylisuojelevalta äidiltä minun korvaani.

Vierailija
13/30 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapsille (poikia) sanonut, että jos lapsia haluatte, ottakaa joku kehitysmaalainen vaimo ja valmistukaan erikoislääkäriksi.

Tajuavat kyllä itsekin, että lastenhoito vähillä rahoilla ei ole herkkua. Lisäksi suomalaiset nuoret naiset vaikuttavat nykyään ihan prinsessoilta.

Vierailija
14/30 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion. Olen kiitollinen lapsestani, ja haluan myös hänen jälkipolvineen saavan kokea tämän.

Myös lapselle ja hänen puolisolleen sitten aikanaan on mukavaa, että heihin uskotaan ja heitä tuetaan henkisesti. Ja lapsenlapsille tietää olevansa toivottuja.

Vierailija
15/30 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ennen kuin hän on itse päättänyt haluaako lapsia vai ei. En halua aivopestä häntä lastenteon välttämättömyydellä, mutta en myöskään lapsettomuuspropagandalla tai synkeillä tulevaisuuden ennusteilla. Sitten kun lapsi on itse valinnut haluaako hän lapsia, tuen häntä hänen valinnassaan, oli se mikä tahansa. Aivan niin kuin teen muissakin hänen valinnoissaan. Vain rikollisessa toiminnassa en tue, vaan pyrin auttamaan hänet pois sellaisesta, jos hän sellaiseen erehtyy.

Vierailija
16/30 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kun kannustaisi toista raiskaamaan ja tappamaan.

Vierailija
17/30 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio erityisemmin kannustaa tekemään lapsia tai kannustaa jäämään lapsettomaksi, miettiköön itse. Asiasta voi toki keskustella.

Vierailija
18/30 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe tarpeelliseksi kannustaa heitä lasten hankkimiseen. Siinä vaiheessa kun se on ajankohtaista toivon että he tekevät niin kun itse haluavat ennen sitä mieluummin toppuuttelen lapsihaaveita kuin kannustan siihen.

Vierailija
19/30 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kun kannustaisi toista raiskaamaan ja tappamaan.

Juu ihan sama asia.

Vierailija
20/30 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi elo pitäisi olla täysin huoletonta? 

Sekö on täyttä elämää?

Mutta kysymykseen: en kannusta, en ota kantaa asiaan yhtään mitenkään. En voivottele vanhuuttani lapsenlapsettomana, mutta en myöskään maalaile joitain ihanuuskuvia. 

Ei kuulu minulle yksinkertaisesti yhtään! Ei tulisi mieleenkään sanoa sanaakaan asiasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi