***KESÄKERTTUJEN VIIKONLOPPU***
Eiliseen on tässä polku:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6860129&p=2&tmode=1&smode…
Koitetaanpa tehdä nyt hieman isompi viikonloppupino=)
Kommentit (40)
[color=Firebrick] ei meidän varmaan kannata ottaa itseemme sitäkään, jos kaikki ei täällä viihdy. vaikka mullakin on välillä ollut vähän ulkopuolinen olo, olen kuitenkin niin hyvin viihtynyt täällä, että joka päivä käyn :) silloin heti plussaamisen jälkeenhän kesämasuille perustettiin kans yahoo-groups-ryhmä, jonne minäkin sit liityin. olen mä sinnekin välillä kirjoitellut, mutta tämä tuntuu paljon enemmän omalta. niin että voihan se olla, että joku ei tunne niin kotoisaksi oloaan täällä, eikä me sille mitään voida. tietysti pitää yrittää ottaa kaikki mukaan ja huomioon, mutta mielestäni tänne onkin usenmiten uudet toivotettu tervetulleiksi ja kysymyksiin vastattu omien tietojen ja kykyjen mukaan, vaikka kysyjä ei ns. vakkari oliskaan.
ja noista vakkareista. aika lailla kaikki on tullut ja mainittua, keitä ajattelin itsekin. ja tietysti sellaiset jää paremmin aina mieleen, joiden kanssa on jotain yhteistä, esim. mun mieleen on jäänyt magpie, joka myöskin on kainuusta ja lilli, jolla on supistellut jo pitkään, kuten minullakin. ja anninapa jäi mieleen, kun ystäväkirjassa mainitsi reggaen lempimusiikikseen :)
krisse: kuulostaa kyllä tosi ikävältä noi sun supistelut ja kivut. luulen, että ne kivut liittyy supisteluihin, vaikka sattuukin koko ajan. siis arvailen vaan. mut jaksuja!
mitähän muuta piti vastata... enpä muista. mut (.) heiluu entiseen tahtiin, ja taas oli tullut kilo lisää :/ pelottaa, kuinka painavaksi vielä kasvankaan... mutta saahan ne kilot karistettua sit imetyksen avulla ja kunhan pääsee liikkeelle vauvan kans. kesää odotellessa...
mukavaa sunnuntaita kaikille!
gabriela rv 29+2
Ootte ihan hassuja kaikki..
Otan kans kantaa tohon ' vakiporukka' juttuun. Vakiporukkaan kuuluu mun mielestä kaikki ne jotka yrittävät ainakin päivittäin käydä kertomassa vähän niinkuin päiväkirjan tavoin muille kuulumisiaan! Ja vaikka kysymyksiin ei aina vastata niin se ei tarkoita tosiaankaan sitä etteikö kukaan lukisi tekstejänne tai, että vakiporukka jotenkin sivuttaisi kysymyksenne. Varmasti kaikki miettii samoja asioita ja odottaa myös vastauksia kysymyksiinne..kun aina ei ' vakiporukkakaan' tiedä vastauksia.
Siksi ehkä kysymyksiä kannattaa laittaa tonne palstalle missä kaikki voi vastata. Onhan siellä muitakin kuin ensisynnyttäjiä, jotka varmasti voivat auttaa! Mä olen ajatellut tän olevan vaan pääasiassa sellanen palsta mihin voi kirjottaa ns. päiväkirjaa. En mä odota keneltäkään mitään vastauksia, mut jos joku vastaa joskus kysymyksiin niin ihan kiva. Ja se on aika mahdotonta joka päivä vastata kaikkien kysymyksiin (vie ihan kauheesti aikaa) kun tarvis ehtii ensin lukeakkin kaikkien tekstit :) Mutta ihana palsta tää on!
Mulla on ollu kiirettä nyt kun esikoinen alottaa sen päivähoidon ja ollaan oltu joka päivä tutustumassa..ja sit tarvis hoitaa lisäks ruoka, siivominen, pyykinpesu yms. Aina olen yrittäny ainakin lukee muiden jutut, mut kirjottamiseen ei aina jää aikaa.
Masussa nyt kaikki ok. Liikkeitäkin on alkanut tuntumaan taas enemmän. Oli meinaan tossa sellanen tosi hiljanen kausi.
Mä en valitettavasti nyt enään muista, et kysykö joku jotain..tai mistä muusta puhuttiin, kun meni ajatukset tohon..mistä kirjotin ekana. Mutta ihanaa alkavaa viikkoa kaikille tasapuolisesti!!!
Hanna*
Onko täällä sellanenkin..olenkohan mä kirjottanut siihen??
Nimim. dementoitunut maitovalas
En sitten kerennyt enää aamun jälkeen lukeen tekstejä. Ajattelin illallakin,että tulee varmaan hiljainen viikonloppu. Toisin kävi ;)
Krisee-79: ikävää toi supistelu :( Mäkin eilen jouduin väkisin kipujen keskellä käymään kaupassa,että saadaan ruoka pöytään. Kun mies sairastaa,niin päätin,että olen vähemmän kipeä meistä ja lähden ostaan ruokaa. No vaikka jätin puolet ostamatta mitä olis tarvinnut niin otti tosi koville saada ruokakassi autoon ja vielä sitten rehattua toiseen kerrokseen. Tuli siitä tosi huono omatunto niin kuin sinullakin. Mutta minkäs teet? ei olis ollut sitten syömistä kahteen päivään.
Täälä on käyti kiivasta keskustelua näköjään vakkariporukasta. No pakko myöntää,että mä en ole koskaan oikeen miettinyt joku on vakkari ja toinen taas ei. Mun mielestä kaikki kirjoittajat ihan yhtä tärkeitä ja kaikkien kysymys ihan yhtä kiireellinen. Yritän itse ainakin vastata yleensä jos vain pystyn,mutta jos tulee sellainen kysymys mihin en varmasti osaa vastata niin jätän mieluiten vastaamatta. Ajattelen,että on parempi olla vastaamatta kun antaa väärää infoa.
Oma nyytti: Masussa touhuttiin eilen illalla taas aika normaalisti. Ja tänään aamulla liikuskeltiin jo vähäsen. Mutta aina sitä murehtii,että liikkuuko vauva tarpeeksi paljon. Ja sitä,että onko ne liikkeet nyt sitten oikeanlaisia. Masu/kohtu on kauttaaltaan kipeä. Aivan niin kuin kovan vatsalihastreenin jäljiltä. Ja vähän alaselässäkin tuntuu tois puoloisesti kipua kun kävelee.
Onkohan tuo nyt sitten sitä issiaskipua?
No joo unohdin taas yhden kyssärin pitää laittaa uudestaan piakoin tekstiä.
Lilli81 31+2
linkki sinne:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6541432&t=6541432&appid=&…
ja näyttihän siellä hoxankin vastaus olevan :)
Sailing täällä mielessään seilaa liikkeiden tuntemisien kanssa ja on ajoittain hermoraunio.. että voikin jotenkin jumittua ajatus johonkin!!
Tuntuu että pientä mylläämistä ajoittain on ja pitäisi varmaan vaan rauhoittua.. mietin vaan miten voimakkaina liikkeiden pitäisi tuntua tässä vaiheessa (reilu 30vko).. kai se on niin yksilöllistäkin ja toisilla tuntuu varmaankin paremmin kun toisilla.. onkohan sillä kuinka paljon vaikutusta kuinka paljon tuota omaa rasvakerrosta on kertynyt, siis siihen kuinka voimakkaina liikkeet tuntee?? Äitiyspkl:lla lääkäri totesi opiskelijalle vain kuinka vaikea on nähdä tätä ultraa kun rouvalla on niin paksu maha..joo-o.
Tää on jännä juttu tää palsta kun käy harvakseltaan täällä lukemassa ja huomaa että joistakin toisten jutuista olo helpottuu ja toisista lähtee vähän lisähyrrä pyörimään.. no, esikoinen kun on niin kai tää on ihan normaalia ajatuskuviota.
Soittelen sit huomen neuvolaan jos vielä kovin vaivaa tää liikejuttu. Onneks pian tulee ystävä käymään niin saa ajatukset muualle..
Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille !!
Sailing
Nonniin, tässä vaiheesa mulla aia tökkää. Sitä kun on lukenut jutut ja rupeaa jotain kirjoittamaan niin tässä vaiheessa kun on tyhjä tila edessä tulee tunne, että mitäs sitten kirjoittaiskaan, ei ole tää kirallnen ulosanti niin kauhean hyvää, mut jotain sitä koittaa aina raapustaa ja usein näistä sitten tulee tämmöisiä laverruksia joissa ei taida olla päätä eikä häntää :)
Joka tapauksessa tuohon ulkopuolisuus / vakioporukka hommaan haluan minäkin jotain kommentoida. Mitä meitä kerttuja on kaiken kaikkiaan 177 joista varmaan moni käy lukemassa vaikkei koskaan mitään kirjoittaiskaan ja sitten on ne jotka kirjoittaa, toiset enemmän ja toiset vähemmän. Suurimmaksi osaksi minusta porukka kirjoittaa niin kuin joku sanoi ikään kuin päiväkirjaa; mitä kuuluu, missä mennään jne. ja sitten on niitä kyssäreitä välillä. Toiset kysyy ihan suoraan tietääkö kukaan ja sitten ainakin mitä " syyllistyn" siihen että ikään kun vihjalen jostain johon toivoisin jotain kommenttia ehkä, mutta en suoraan mitään kysy.
Ei kenenkään kannata ottaa itseensä täällä kirjoitetuista tai kirjoittamatta jätetyistä jutuista, ei kukaan ketään tahallaan loukkaa, eihän me edes tunneta toisiamme niin hyvin, että voitaisi niin henkilöidä sanomisia tai tekemisiä. Sitä paitsi kaikkia ei voida kuitenkaan miellyttää.
kirjoitelkaan vaan kaikki, minusta on ainakin mukava lukea muiden kuulumisia ja vaikka joskus itsestäkin tuntuu, että kiinnostaako minun raapustukset ketään niin silti olen tänne aika ajoin jotain kirjoitellut. Toisten kanssa vaan tuntee enemmän hengen heimolaisuutta kuin toisten, muttei se sano sitä, että jotain ei tänne haluttaisi.
Mutta, se siitä. Täällä on nukuttu huonosti, ei oikein löydy asentoa missä ei kädet, niskat/hartiat ja lonkat puutuisi. Ei ole mukava heretä yöllä ja ihmetellä mihin se käsi hävisi kun on aivan tunnoton.
Jep, mukavaa sunnuntaita kaikille.
-Magpie rv.31+2 + tytsyt-
Ja taas jäi varmaan monta asiaa sanomatta mitä tulee mieleen kun on tämän lähettänyt.
Nti79:
Tarkoituksena oli etsiä vaippahousuja vauvalle, mutta eipä juuri missään ollut. Lindexillä oli vain väärän kokoisia, H&M:llä ei ollenkaan ja Sokoksella oli vain tosi kalliita.
Mitenkäs te muut olette vauvaa varustelleet? Meinaan, että mitenköhän paljon sitä tarvitsisi ostaa näin aluksi vaatteita ja minkälaisia? Kesää ajatellen tietysti on varmaan hyödyllistä ostaa lyhythihaisia ja keveitä kesäasua, mutta miten paljon ja millaisia (potkareita, t-paitoja, housuja, shortseja jne)?. Nyt olen itse ostellut kokoa 56 pääasiassa. Pari 50 cm potkaria on jo pari sitten 60 cmkin. Vähän olen ostanut sitä mikä kivalle näyttää, mutta nyt sitten mietityttää että puuttuukohan sitä jotain tärkeää... Pitäisi kai itse käydä tuota kertynyttä varastoa läpi ja katsoa mitä siellä on ja mitähän vielä kannattaisi haalia.
Muita varusteita ei vielä juuri olekaan hommattua, siis sellaisia pienempiä kulutustavaroita. Sänky, hoitopöytä ja vaunut on jo valmiina. Turvaistuin autoon pitäisi kyllä vielä hankkia ja sitten kaikkea " pientä" mitä nyt luulee tarvitsevansa.
V: Minkähänlaisia vaippa housuja tarkoitat?) Mun mielestä liinus&lotan nettimyynniissä oli ihania vauvan vaatteita. Ei mitenkään montaa mutta oli kuitenkin. www.linus-lotta.se)Ajattelin itse tilailla,sielä oli ainakin sellaisia vanhan ajan pikkupöksyjä,mutta kuitenkin minun mielestä sen verran isoja,että vaippa mahtuu. Ja sitten näin mielestäni Anttilassa sellaisia pöksyjä missä oli pyllyssä röyhelöitä.
V: sitten vauvan varusteluun:
Minulla on pääasiassa äp-pakkauksen lisäksi ostettu paljon erilaisia bodeja. Enimmäkseen ne ovat pikähihaisia. Pienimmät on 50cm ja isommat ovat 80cm (osan olen saanut kierrosta) Sitten on puolipotkareita 50cm-80cm, Kesäksi on sellainen veluurinen haalari missä on ohut trikoovuori koko 68, (kylmiä päiviä ajatellen), on myös pari hellehaalaria 50cm-70cm, Sitten on erilaisia lakkeja, (koska kuulemma vaavit ei sais olla ilman lakkia ulkona), Sitten on villasukkia ja tumput, Muut kesä vaatteet ajattelin ostaa sitten vauvan synnyttyä niin jos vaikka tulokas on tyttö niin saa ostaa kaikkia mekkoja kesäks ja jos on poika niin saa ostaa sitten poikamaisia kesähelle vaatteita.
Luulisin että noita 50cm vaatteita ei kannata kovin minia ostaa kun vauva voi jo syntyessään olla yli 50cm pitkä ja jos ei ole niin vauvat kasvaa tosi nopeasti. Varmaankin 2kpl bodeja,puolipotkareita,myssyjä riittää, (voihan hakea sitten lisää jos tarvii), enemmän tarvitsee varmaan sitten 60cm eteenpäin vaatteita sitä en osaa arvioida kuinka monta kappaletta. Kokeneemmat osaavat varmasti.Ja sitten kannattaa hakkia kuulemma reilusti noita lakanoita sänkyyn ja pyyhkeitä. Tällaisin vinkin olen saanut. Ja sitten kuulemma kannattais olla tuttipulloja tarpeeksi esim. 1kpl vettä varten,1kpl rintamaitoa varten, 1kpl korviketta varten.
V: muita varusteita. Meille ei ole vielä hankittu muuta isoa kuin sänky vaaville. Vaunut käydään varmaan tilaamassa pääsiäisen jälkeen (ellei nyytti ole sitten jo maailmassa), auton turvaistuin haetaan ensi tilassa. Kuitenkin viimeistään pääsiäisen jälkeen. Babycitteri hommataan sitten joskus, niin kuin punkkakin.
Toivottavasti oli jotain apua selityksistäni! :)
Lilli81 31+2
Mun on pakko myöntää et eilen mietin useeseen otteeseen tänne kirjottelua ja mies jo nauro et on sulla päänvaivat... Joten samaan päädyin itekki. Kai tää jonkinlainen päiväkirja on...
Aamulla ekan kerran " säikähin" ku ei Napura heti alottanukaan mylläämistään herättyäni. Tavallisesti se alkaa samantien.. Sitte jo nauroin itelleni ja muistelin millasta oli pojan odotus--> kymmeniä kertoja päivässä tunnustelin liikkeitä ja laskin paniikissa;liikkeet ei tuntunu ku kyljestä painamalla...
Pojalle nous illalla kuume ja nukkuki 14h yhteenputkeen eikä kuumeesta tietookaan. Toivottavasti pysyyki poissa, ei oo montaakaan viikkoo ku viimeks viikon kuumeili...
Eilen mylläsin mummulassa(itellä ei NIIN PALJOO varastotilaa) vauvanvaatteet ja kolmet bodyt, paidat, potkarit ja puolipotkarit hamstrasin kaiken varalta. Myöhemmin alan tosissaan valkata niitä... Nyt pesen semmosen hätävaran kaappiin, jos paljoki etuajassa syntyy, nii ei tarvii miehen lähtee ehtimään... Mut auta armias jos tyttö syntyy! Kaikki ihan pieniä lukuunottamatta on sinisen eri sävyjä...
KYSYMYS: viivasta mahassa on ollu aikasemmin puhetta, mut en muista oliko kellään NAVASTA YLÖSPÄIN VIIVAA? Mulla ei navan alapuolella näy mitään mut nyt on haalee viiva ylöspäin... Just kaveri synnytti tytön ja sillä oli samalla tavalla... pienen pientä toiveajatteluako...? ;)))))))
Hiusten värjäys ois tänään luvassa, samoin lattioiden pesu ja " turhien" vaatteiden pakkaus muuttoo silmällä pitäen! siihenhän ei oo enää ku 2kk....
Ja toi ilma on ihana! Tosin olohuoneeseen paistaa niin tuhottoman kuumasti et tuntuu ku saunassa olis. Ei millonkaan hyvä siis...
Suhmura ja Napura 30+3
Flunssa tahtoo ottaa yliotteen. Ärsyttävää, koska huomenna pitäisi lähteä reissuun. Sen kerran kun olisi mahdollisuus lähteä (itse sairaslomalla ennen aikaisuuden riskin vuoksi, nyt miehellä loma) pois kotinurkista, niin eiköhän iske nenän tukkoon. Eilen illalla mietin jo, että mitähän flunssatabuja kaapista löytyy, kunnes muistin, että eipä taida voida paljon teetä vahvempaa ottaa.
Linea Negrasta puhui Suhmura. Mulla on ihan " täysmittainen" :). Eli navan alle se tuli jo joskus viikolla 16 ja n. viikolla 20 se alkoi levitä navan yli. Nyt mittaa on jo rintoihin asti. En muista vanhanajan ennusteet tästä tuumaisivat, tyttö vai poika?
Mutta enpä ole ennen kuullut, että viiva voi tulla myös pelkästään navan yläpuolelle.
Krisselle vielä. Missään nimessä tämän keskustelupalstan kritiikki ei ole osoitettu sulle, eikä kenellekään yhdelle henkilölle. Keskuteluthan yleensä palstoilla menevät juuri niin, että on aktiivisempi porukka jne. Mää oon pahoillani että sulle tuli paha mieli, se ei missään nimessä ollut tarkoitus. Oman kommenttini tarkoitus oli lähinnä vaan ymmärtää Marieelan fiiliksiä, ei tuottaa kenellekään kurjaa mieltä. Mutta eiköhän tää aihe ole loppuunkäsitelty, jokainen täällä kuitenkin ihan vapaaehtoisesti hengaa :)
Jatkellaan kun keritään. Voikaa hyvin!
Anna 29 + 2
Täällähän oli pohdittu syntyjä syviä... Minäkin nyt sitten tuohon asiaan vielä kommentoin. Itse olin alussa tosi aktiivinen ja päivittäin tuli tänne kirjoiteltua. Nyttemmin kun monet tutut nimimerkit on jättäneet kirjoittelua vähemmälle, niin itelläkin on automaattisesti vähentynyt. Uusia tuli jossain vaiheessa tosi kovaa tahtia. En silloin käynyt täällä enää päivittäin, niin tuntui että ei päässyt tarpeeksi kärryille toisten asiosta. Kuitenkin sitä haluaa jollain tasolla jakaa omia ajatuksiaan ja jos ei ketään " tunne" , niin ei tule sitten itselläkään kirjoiteltua. Itse olen lähinnä kaipaillut Mionaa, Marieelaa, Mariadeeta, Mrs. Marplea ym. joiden kanssa alussa kirjoiteltiin lähes päivittäin. En ole silti kesäkerttujen pinoa kokonaan hylännyt, vaan olen kirjoitellut nykyäänkin ainakin kerran viikossa ja usein käyn myös lukemassa juttujanne, mutta jos ei ole mitään kommentoitavaa, niin en välttämättä jaksa kirjoitellakaan pelkkiä omia kuulumisia. Itse olen mukana myös Syyssäteiden yhteisössä, joten siellä tulee kirjoiteltua enemmänkin. Mutta edelleen meinaan täällä käydä kuulumisia vaihtelemassa, joten ei kenenkään tarvitse asioista ottaa itseensä. Omista syistä olen enemmän taustalle vetäytynyt.
Omassa navassa potkii ja kovaa. Oon yrittäny tunnustella, että miten päin vauva mahassa on, mutten ole selvyyttä saanu. Ehkä ei kuitenkaan ole enää poikittain, vaan joka perätilassa tai raivotilassa. Närästystä ja väsymystä on täälläkin liikenteessä.
Mutta nyt perheen pariin!
Mirju ja pikku-pööpöti 29+0
Tuli ihan pahamieli Krissen puolesta, ei noi kommentit oo milläään tavalla suoraan sulle!! Ite ainakin mitä eilen kirjotin niist fiiliksist nii kuvittelisin johtuvan pitkälti täst etukuvun tuomista hormooni heittelyistä! Toivottavasti Krisse noi sun kivut ja supparit lientyy!
Onko muilla muuten tullut sellasta " käytöstä" jonka hetkenpäästä ite tajuaa et ei hitto mitäs mä nyt ihan oikeesti touhuan!? Mulla ainakin pääsee monta sammakkoa päivässä suusta varsinkin miehen kanssa käydyissä keskusteluissa! =D
Suhmura80 puhu siitä mahaviivasta, mulla ilmesty se navan alapuolelle enkä tiiä kumpaa odotan. Ihan on poikaolo ollut pitemmän aikaa ja meijän " suvun" naisil on tullut poikii ku se viiva on loppunut napaan. Ja sitten mun tyttökaverilla jolla on la heinäkuussa on se viiva nimenomaan vaa navan yläpuolella ja hän tietää et tyttö tulee. Eli olen vakaasti päättänyt että itelle tulee poika ja viiva navan yläpuolella tarkottaa tyttöä! =) Minä kun tahon uskoa johonkin noihin vanhoihin uskomuksiin. Niinkun esim siihenkin kun tätä mun raskautta ei " näy" takaa päin nii ihan selvä poika! ;)
Moni puhuu täällä että miten päin vauva on masussa, noh mulla on ihan sellanen olo että meijän vauvan päässä on vähintääkin sellanen paino mikä pitää sen aina kohti maata. :) Eli kun istun nii potkii suoraan ylöspäin ja kun menen maate, nukun yleensä oikealla kyljellä, ni potkii sit tohon vasempaan kylkeen. Olen vaan kerran tuntenut potkuja alaspäin ja sillon ne siis sattu ihan sairaasti! Onko mulla paikat vaa jotenkin hellät siellä puolen vai sattuuko teillä potkut joilla vauva on vielä niinpäin?!
Nti79 puheli noist vauvantavaroitten ja -vaatteitten ostamisesta. Mä ootan sitä äitiyspakkausta ku hullu puuroa! Sitten ku saan sen niin ajattelin lähtee " vähän" shoppaileen lisää vaatteita,tutteja ja tuttipulloja ym. pikkusia. Vaunujen ja turvaistuimen osto ollaan ajateltu jättää likemmäs kesää ku on toi LA vast tuol kesäkuunlopus. Halu olis ostaa jo kaikki ja samantien ihan mieletön!
Päätin et lepään tän viikonlopun ihan kokonaan, no en taida osata olla paikallani jos ei satu oikeesti! Kuljin pisin taloo rättikädessä " pölyjä pyyhkien" ja nyt taas supistelee. :(
Teillä joilla on ollut painontunnetta alapäässä niin onko teil ollut sitä ns. kokoajan vai supistelujen aikana? Mulla on välillä supistelujen aikana ihmeellistä painontunnetta.
nyt maate ku tuli taas romaanii väännettyä täsä!
Anu rv 27+?
Mulla myöskin tuo viiva on vain navan yläpuolella. Tai itseasias napaa kiertää sellanen ruskee rinkula ja sit jatkuu siitä ylöspäin :)
Oulussahan tehtiin just joku tutkimus ja siinä 72% niistä joilla viiva teki kiepin navan ympärille sai pojan.
Kommentoinpa mäkin tohon vastailu-yms. juttuun.. Ite en oo siitä aktiivisimmasta päästä kirjottelijoita, yhteensä varmaan kymmenisen kertaa kirjotellut, ja kyllä mulle on tullu ihan selväks et lähinnä tää on oman navan pyörittelyä ja muitten fiilisten lukemista, et eipä täällä paljon kannata mitään kysellä. Toki tulee vittuuntunu fiilis kun omiin viesteihin kukaan ei kommentoi yhtään mitään IKINÄ mutta.. taustalla olo sopii mulle ja kommentoin jos on asiaa..
Nazuli rv31+1
Mä en olekaan käynyt lukemassa pinoa keskiviikon jälkeen, kun olen lomaillut ja nyt aloin lukemaan tämän vkonlopuntekstejä. Mielenkiintoisia keskusteluja ja itsekin olen miettinyt tota piiriin kuulumista. Mutta musta on kuitenkin ollut kiva vaan kirjoitella, vaikkei sitten ihan niin superaktiivi ja kaikille tuttu olekaan. Ja ehkä hitusen verran on raskaushormonien herkyyttä ainakin omassa elämässä aina välillä, joten siihen piikkiin voi aina laittaa..
Väliin pitää kommentoida, että kivaa kun gabriela tykkää reggaesta myös :)
Ja Annajm, mä jossain vaiheessa ehdottelin tapaamista, mutta siihen se taisi jäädä..Taisi muutama olla kiinnostunut, joten musta olis kyllä kivaa jos halukkaita löytyy! Harmi vaan kun kaikki ei pääse pk-seudulle, mutta jos nyt edes vaikka järjestäis niille, jotka on täälläpäin?Vaikka joku vkonloppu tai muu ajankohta, joka olis halukkaille sopiva.
Mulla on niin hirvee nälkä, että pakko mennä syömään. Vauva juttuja oli kanssa paljon, mutta täytyy jatkaa myöhemmin..
anninapa 27+3
Heips vain kaikki,
Tässäpä huutonetin tunnut, josta voi ostaa kivoja vaatteita lapsille, uusia lähinnä: pikkumusta-fi. Ja varmasti ovat aitoja ja laadukkaita, myyjä on luotettava, reilu ja mukava : )
Ja sitten lisää kommentteja tuohon vakkariporukkaan. Itse varmasti syyyllistyn siihen, etten kommentoi läheskään kaikkia juttuja. Mulle käy yksinkertaisesti niin,että kun luen koko pinon, ja sitten en muista tai jaksa vastata. Mulle tämä on ehkä lähinnä paikka, jossa voi käydä kertomassa omat kuulumiset ihmiselle, jotka ovat samassa tilanteessa. Ja tosiaan jos haluaa vastauksia just tiettyyn kysymykseen, niin kannattaa varmasti laittaa kysysmys kaikkien odottajien luettavaksi.
Meillä on yahoossa oma keskusteluryhmä oululaisille äideille, joiden vauvat ovat syntyneet 2003. Se on toinen paikka, jossa käyn lueskelemassa ja kirjoittelemassa. Sinnekin olen nyt taas kirjoittanut, kun tulin uudelleen raskaaksi. Siitäkin porukasta aika moni on jo tehnyt toisen lapsen viime vuoden puolella, ja silloin tunsin itseni ulkopuoliseksi, mutta nyt taas tuntuu, että olen samassa jamassa heidän kanssaan. Sinne kesäkuun yahooseen en ole edes yritänyt. Nyt tuntuu, että tämä on riittää minulle. Varmasti tulee vielä enemmän kirjoiteltua, kun jään äitiyslomalla...26 päivän kuluttua, jes! Ja sitten se vasta jännää on kuin meillä kaikilla h-hetki lähestyy. Meitähän on aika monta, joilla la on heti kesäkuun alussa, Oulustaki tais olla muutama?
Odottavaparturi kysyi painon tunteesta, mullakin joskus tuntuu selvästi kun vauva liikutta päätään tuolla alhaalla. Ja joskus on inhottavassa asennossa, että painaa ikävästi mahalaukkua vasten. Närästys alkaa pikkuhiljaa vaivaamaan. Vielä olen selvinnyt ilman närästyslääkkeitä, pari kertaa olen ottanut Rennietä. Lopussa varmast närästää, ja esikoisen synnytyksessä, avautumisvaiheessa närästi/oksetti kauheesti, en oikeestaan pystynyt syömään mitään ennen kuin vauva syntyi.
Nyt pitää lopettaa, kuulumisiin!
sokuri 31+0
Kylläpä täällä on ollut keskustelua! En ole vielä lukenut eilistä pinoa mutta kyllä mäkin suoraan sanoen olen tuntenut vähän " ulkopuoliseksi" koska oon monesti kysynyt jotain eikä kukaan ole vastannut mitään. Mutta tiedän kyllä että kirjoitan yleensä tosi pitkiä romaaneja, jollaisia en itsekään usein jaksa ihan täysillä lukea, joten luulen että monesti mun kysymykst on vaan mennyt ohi muilta...
Oli kyllä mukava lukea että moni on jopa kaivannut munkin nickiä :). Että mukava perheenäiti :)) kylläpä lämmitti mieltä, kiitos Tytteli!! Itse oon myös kaivannut monia tyyppejä, kuten Marieelaa, Gabrielaa, Mirjua, Äitimiiaa, tosin taisi olla niin että heilläkin oli vähän samanlainen tilanne kuin itsellä eli joko kolmas lapsi tulossa tai iän puolesta samalla " aalto-pituudella" ...eli ehkä sitä kaikki sortuu siihen että vastailee useimmiten vain tietyille tyypeille koska heidän jutut käy parhaiten yksiin?!
Luulen että alan pyöriä täällä kyllästymiseen asti pääsiäisestä eteenpäin! Nyt kun mulla muuttui työkuviot helmikuussa, eli siirryin vuorotyöstä päivätyöhön niin ei yksinkertaisesti ole aikaa täällä käydä. Oon iltaisin kotona vasta kuuden kieppeillä ja ilta meneekin aika vauhdilla sitten lasten kanssa. Mutta pääsiäisestä jään siis kesälomalle, ja sitten mammalomalle niin sitten on aikaa :D.
Ja luulen että muutenkin tämä keskiraskaus on useimmilla ns. tasaista aikaa että ei sinänsä ole paljon asiaa, kuten taas alkuraskaudessa oli ja varmasti loppua kohden sitä alkaa taas olla päässä monenlaista asiaa.
Oma (.), liitoskivut on ihan karseat, ja nyt ne paheni potenssiin miljoona kun pojan kanssa " pelasin" sählyä liukkaalla pihalla ja liukastuin ja tein miltei spagaatin, voi v***** kuulkaa että sattu ja kovaa!! Myös alaselkäsärky on nyt alkanut ja mies jo naurahtikin että johan hän on kerennyt ihmetellä koska se iänikuinen selän hierominen oikein taas mahtaa alkaa. Mutta muuten olo on ihmeen hyvä! Supistelut on pysynyt pois ja pystyn jopa vähän liikkumaan taas. Tosin tässä kolmannessa raskaudessa on närästys tullut kehiin, aiemmin ei ole moista vaivaa ollut.
Oon muutenkin vähän ulkona muiden jutuista, mutta tsemppiä kaikille joilla oli suppareita tai muunlaista vaivaa. Charloten ikävät kuulumiset luin jossain vaiheessa, kyllä laittoi mielen matalaksi.
t. mariadee 27+2 (te +30 tunnutte olevan jo luvattoman pitkällä :) )
krisse, kiitti siitä linkistä, jonka laitoit viime viikolla (koskien niitä ilmaisjuutuja , kuten vau kirja ym) mä en tiennyt niistä mitään, joten nyt oon liittynyt niihin kaikkiin :)
Ihmeen oireetonta on ollut viime päivinä, ei mitään valittamista. Potkuja tulee aamuisin ja iltaisin ja aina kun herää yöllä, niin on vauvakin vauhdissa.
Luulin, että mulla oli paljon muutakin, mutta taisi unohtua..Ninnillä oli ollut kovia suppareita viime vkolla, onko olo jo helpottunut (myös muut?)
Vointeja kaikille ja hyvää loppu sunnuntaita..
[color=purple]Kun luki tuon pinon sekoavista äideistä, niin meinasin tosiaan seota. En tiedä miksi otan asian niin voimakkaasti itseeni, mutta se on pyörinyt päässä koko päivän. Minusta on normaalia, että äiti on kiinnostunut tulevasta lapsestaan. Voin lyödä vetoa, että 98 % täällä on sitten niitä " hössöttäviä" äitejä. En näe siinä mitään pahaa. En näe mitään pahaa siinäkään jos joku ei hössötä eikä häntä kiinnosta raskausaika, mutta onko pakko sitten solvata muiden tapaa elää. Eihän mekään tehdä aloituksia, että onpas tunteettomia nuo äidit, ketkä eivät pidä raskaana olemisesta. Kun tulin sitten lukemaan kesäkerttujen pinoa, niin hymy palasi taas kasvoilleni. Täällä ihmiset eivät hauku toisiansa. Ehkä tämän päivän keskustelu oli kaikille ihan silmiä aukaiseva. Yritetään ottaa kaikki vielä paremmin huomioon kuin aikaisemmin, jospa muutkin tulisivat sitten kertomaan kuulumisia.
No, mulla ei ole viivaa masussa, menee vaan semmoinen karvajana. =) Hirveesti on kyllä tullut mahakarvoja... Hankinnoista, meillä on oikeastaan kaikki valmiina. Vaatteita ostelen vauvalle kirpparilta tai kaupasta sitä mukaa kun hyviä sattuu eteen halvalla. Mulla on kaks 50-senttistä bodya, muut on isompia. Ostelen sitten enemmän kun vauva syntyy. Nyt kun ei tiedä sukupuolta, niin kaikki vaatteet on pääosin valkoisia.
Mitäs vielä... Nyt jo unohtui mitä kaikkea piti kommentoida. Huomenna sitten lisää!
Tytteli-83
Tytteli-83:
[color=purple]Kun luki tuon pinon sekoavista äideistä, niin meinasin tosiaan seota. En tiedä miksi otan asian niin voimakkaasti itseeni, mutta se on pyörinyt päässä koko päivän. Minusta on normaalia, että äiti on kiinnostunut tulevasta lapsestaan. Voin lyödä vetoa, että 98 % täällä on sitten niitä " hössöttäviä" äitejä. En näe siinä mitään pahaa. En näe mitään pahaa siinäkään jos joku ei hössötä eikä häntä kiinnosta raskausaika, mutta onko pakko sitten solvata muiden tapaa elää. Eihän mekään tehdä aloituksia, että onpas tunteettomia nuo äidit, ketkä eivät pidä raskaana olemisesta. Kun tulin sitten lukemaan kesäkerttujen pinoa, niin hymy palasi taas kasvoilleni. Täällä ihmiset eivät hauku toisiansa. Ehkä tämän päivän keskustelu oli kaikille ihan silmiä aukaiseva. Yritetään ottaa kaikki vielä paremmin huomioon kuin aikaisemmin, jospa muutkin tulisivat sitten kertomaan kuulumisia.
Tytteli-83
[color=red]ihan alkoi jotenkin hävettämään kun niin moneen otteeseen oli mun nicciä mainittu...
taisin juu pahoittaa mieleni (tässä " kuuluvuus" jutussa) osaksi näitten raskaus huurujen sekoittamien tunteitten ja osaksi sen takia kun olin tuota asiaa pohdiskellut mielessäni jo aiemmin monesti...
siis olin oikeasti siis alituisen huolissani siitä että jos joku uusi oli kirjoittanut meidän pinoon että muistaakohan nyt joku vastata hänelle ja toivottaa tervetulleeksi (pöhkö minä) :)
no oonkin saanut kuulla monet kerrat siitä mun ukkokullalta että otan välillä tän teidän kanssa kirjoittelun liian tunteella...mutta minkäs teet :)
nyt muihin aiheisiin :D
tytteli: oon sun kanssas samoilla linjoilla tuossa " seko" ketjussa :))
ite kun luin sitä eilen niin meinasin etten edes vaivaudu noin hassuun aloitukseen vastaamaan...mutta oli sinne pakko sitten omakin puumerkki mennä tökkäämään...
HANKINNAT:meillä melkein kaikki onkin valmiina...mutta siltikin on vaan pakko ostella lisää kaikkea kivaa uutta ja laittaa vanhempia kiertoon...
joku kyseli aiemmin myös että mitä vaatetta kannattais ainakin hommailla...no mun mielestä bodyt on ehdottoman hyviä! ja niitä kannattaakin olla silleen 1per/päivälle vähintään...mutta sitä 50cm kokoa ei kannata kyllä niin montaa ostaa...ainakaan mun mielestä. ennemmin sitten 60cm kokoa.
no niin nyt on leffaki alkanut jo ajat sitten ja mun piti vaan pikasesti tulla lukasemaan...yleensä en enään tähän aikaan kirjottele...no mutta kauniita unia kaikille, nähtäillään taas huomenna! vai mitä:)
-k-
[color=red]sitte oonki tälle päivälle täytelly pinoa jo ihan tarpeex :) (etten jopa liikaakin) ;)
eilen...aamulla lähdin kirppikselle shoppailemaan :)...no kerkesin siellä olla noin puolisentuntia kun mahaa alkoi sillai kivistää...ahdisti aina enemmän kun meni kyykkyyn ja siitä kun sitten nousi ylös tuntui että hengitys salpaantuu ja sattui aina vaan enemmän...
no,koska tuo kirppis rentoutuminen on mulla ainoo asia jota odotan joka viikko aina yhtä innokkaasti ja ainoa kerta kun pääsen ilman lapsia oikeen minnekkään en tuolta halunnut lähteä pois, vaikka sattuikin.
sitten loppuvaiheessa alkoi tulla jo ihan tuskanhiki...kun olin ollut siellä kiertelemässä n. 2tuntia
ähistenja puhisten ajelin kotiin...ja samantien kun pääsin kotiin lysähdin sohvalle makaamaan...siinä sitten makasinkin melkeen 3tuntia...ja aina vaan kun nousin ylös masu kovettui ja liikkuessa mahaa kivisti lujaa
-vaikka kolmas onkin tulossa en oikeen ottanut selvää oliko tuo supistelua kun mahaan sattui kummiskin KOKOajan...lisäksi vaan vielä se kun liikuin vähänkin niin mahakin kovettui ja sattui tuplaten enemmän :(((
loppujen lopuksi koko päivä kului näin...makoilin melkein koko päivän ja silti sattui...pitäisköhän tuosta nyt kysästä jo huomenna neuvolasta vai unohtaa koko juttu jos kipuja ei enää tänään tule???
karmeeta oli ja itkukin meinas tulla moneen otteeseen kun pitikin siellä kirppiksellä olla niin kauan vaikka sattui :( aloin pelkäämään sitäkin että aiheutin keskenmenon itelleni ja miten voin elää itteni kanssa jos meidän asukki nyt syntyisi sen takia kun mammma halus olla kirppiksellä :(((
no sellaset kuulumiset eiliseltä...miljoona asiaa ja vastausta olis ollut vielä mutta nyt on ihan pakko mennä puurolle
tulkees nyt kesäkuun mammat rohkeesti vaan juttuun mukaan jookos :) kaikki ootte meille ihan yhtä tärkeitä
-k- rv29+1