Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Piinaava flunssa

31.08.2006 |

Harmillinen flunssa kurkkukipuineen on vaivannut jo reilun viikon. Kuumetta ei jostain syystä ole noussut, olo on vaan muuten ihan kauheen väsynyt ja nenä tukossa jatkuvasti, myös öisin. Mietin sellaista, että tästä haittaa sikiölle, varmasti jotain voi olla ja miten ootte selvinneet, helpottaneet oloanne? Miten tästä pääsisi eroon, ei ilmeisesti millään..Saakohan c-vitamiinilisää syödä? Jos siitä on mitään apua..

Nokkosperho, rv. 30

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-viruksen jollain viikolla 20+ eikä silloin saanut ottaa sen paremmin kuume- kuin kipulääkkeitäkään. Myös yskänlääkkeet olivat kiellettyjä. Mitään en juuri kyennyt syömään, kun kuumetta oli 40 astetta ja kauhea flunssa. :/

Lääkäri tuli kotiin kun en itse päässyt terveyskeskukseen ja sanoi vain, että kyllä vauva omansa ottaa, äidillä vain on kurja olo eikä sille vauvalle siitä sen pahemmin mitään haittaa ollut kuin ei oksennustaudistakaan, jonka myös " onnekkaasti" sain samaisena raskausaikana.

Jaksamista vaan ja koita juoda paljon. Kannattaa soittaa neuvolan tädille ja kysellä hoitovinkkejä jos olo äityy vallan mahdottomaksi. Kyllä se aikanaan ohi menee.

Itse elättelen toiveita, etten sairastuisi tän raskauden aikana, vaikka lasten kanssa töitä teenkin...

~Emppu-76 ja " Tii" 6+3

Vierailija
2/4 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi viime lauantaina muistaakseni flunssa kovalla kurkku- ja ylähengitystiekivulla. Vieläkin olo on tosi heikko ja " kuumeinen" vaikkei enää kuumetta ole. Mä pistän tän jumiutuneen taudin huonon kunnon piikkiin, olen nimittäin ollut melkeinpäs vuodelevossa viimeisen kuukauden jonka myötä vastustuskyky ja kunto heikentynyt?

Lääkkeiden sijaan paljon lämmintä juotavaa, eucalyptusta, höyryhengitystä ja lepoa. Kyllä säkin paranet ;) (...ja vauvalle ei kuulema nuhasta haittaa ole..)

ardisia ja luukas 19+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka en kyllä muista että olisi ollut näin pitkään flunssaa ennen. Olen koettanut myös sarvikuonokannulla huuhdella, se auttaa vähän aikaa. Pitää laittaa varpaat ja sormet ristiin, että menisi ohi ilman mitään jälkitautia..Kiitos vastauksista!

Vierailija
4/4 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman kuumetta myöskin. Särkyyn olen ottanut Panadolia, joka on ihan turvallinen myös raskausaikana. Tietenkään sitäkään ei kannata kokoajan napsia, mutta pahimpaan särkyyn/ mahdollista kuumetta laskemaan kannattaa ottaa.

Kurkkukipun voi käyttää imeskelytabletteja lievittämään kipua, Bafucin ainakin käy myös raskaanaolevalle ja se puuduttaa ainakin minulla kurkkua siten, että nieleminen ei tee niin kipeää

Yskänlääkkeistä käy raskausaikana Kvilla, mutta minulla ainakaan siitä ei ole mitään huomattavaa apua eli en ole sitä tällä kertaa käyttänyt.

Juon paljon kuumaa mehua maustettuna eucalyptyskarkeilla, jo tuoksu tuntuu " avaavan" hengitystä ja lämmin mehu irrottaa limaa, plus onhan noissa " mummommarjamehuissa" sitä C-vitamiiniä ihan luonnollisessa muodossa.

Höyryhengitystä voi kanssa kokeilla helpottamaan hengitystä, itse olen istunut myös saunassa miedossa lämmössä ja laittanut löylyveteen esim eucalyptys-tuoksua, joka tosiaan tuntuu vähän virkistävän ja helpottavan hengitystä, minulla helpottaa kovatsi hengittämistä koska tuntuu olevan keuhkoputket täynnä limaa, joka ei oikein yskimälläkään lähde irti.

Eipä tässä auta kuin parannella oloa kotikonstein kun ei perusflunssaan ole muutenkaan oikein lääkkeitä, vain oireita lievittämään.

Mayella rv 36 *kohta kaksi viikkoa flunssassa*