Sinä,joka kannatat Sdp:tä. Kerro hyvää syy,että miksi?
https://yle.fi/uutiset/3-9729958
Liittyen nyt ylen gallupin tuloksiin. Sdptä kannattaa päälle 18%.
Kommentit (69)
Koska olen duunari ja sdp ajaa etujani.
Vierailija kirjoitti:
duunarin työsi korvataan halpatyövoimalla (jota SDP tänne haluaa lisää) ja jos jotenkin pysyt töissä niin maksat siitä kalliisti kovenevalla verotuksella
lisäksi velkaantuneisuus kiihtyy, joka on tulevaisuuteen siirrettyä verotusta, joten lisää veroja on jo muutenkin luvassa
Olen yhteiskunnan elätti ja uskon sosialisimin voittoon, yksityisyritysten kansallistamiseen ja yhteisomistukseen. Se että kaikki euroopan sosialistiset maat kaatuivat ei minua lannista.
Sote uudistus. Ulkomaiset terveysfirmat.
Vihreät ja vasemmisto liian idealistisia, PS liian jyrkkä, Keskustaa en äänestäisi edes mielenhäiriössä, kokkareihin en ole tarpeeksi hyväosainen, en kuulu KD/RKP porukoihin. Siksi demarit...
SDP on noista suurista paras vaihtoehto. Kepu ja Kokoomus on vain eliitin asialla olevia ketkuja.
Vihreät ei ikinä ole vaihtoehto.
Ovat kiltempia kokkareita, vassareita jota eivät riko ikkunoita tai puukota hevosia ja raisistittomia persuja, kepua ilman korruptiota ja lannanlemua. Hyvä vaihtoehto kun ei itse halua ottaa mihinkään kantaa muttei siedä muita.
En viljele mitään, enkä ole rikas. Siksi sdp.
Perussuomalaiset on entinen SMP, eli Suomen maaseudun puolue, keskustapuolue on taas entinen Maalaisliitto ja sitten kokoomus, eli porvarit.
Näistä mikään ei aja kaupunkilaisen duunarin etua, eli SDP jää vaihtoehdoksi.
Vierailija kirjoitti:
SDP kannattaa pakkoruotsia ja toimii porvaripuolue RKPn tukena. SDP on pakkoruotsin vahvin tukija.
Pakkoruotsi ei ole duunarin etu.
Vierailija kirjoitti:
Mistä SDP sitten leikkaisi? Antti ollut ihan hiljaa..
SDP jatkanee samaa linjaa kuin viime hallituksessa ja varmaan istuu seuraavassakin tekemättä yhtään mitään
On koomista että SDP on "duunarien puolue" kun juuri sen (ja ironisesti ammattiliittojen) toimet ja vaatimukset ovat aiheuttaneet teollisuustyön katoamisen Suomesta. Nämä työukkojen puolustajat ovat siis antaneet kannattajilleen vain työttömyyttä.
Eli paras perustelu täällä on että SDP ei tunnu missään ja on ihan hajuton ja mauton.
Tämä osoittaa sen että SDPtä äänestää ihmiset jotka eivät ymmärrä mitään politiikasta. Melkein nukkuvien puolue. Pitää äänestää koska niin on sanottu vaikka ei ole mielipidettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SDP kannattaa pakkoruotsia ja toimii porvaripuolue RKPn tukena. SDP on pakkoruotsin vahvin tukija.
Duunarin etu olisi se että täällä ei olisi noin sataatuhatta EU alueelta tullutta työntekijää. Mutta siitä ei nyt mikään puolue puhu mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä SDP sitten leikkaisi? Antti ollut ihan hiljaa..
SDP jatkanee samaa linjaa kuin viime hallituksessa ja varmaan istuu seuraavassakin tekemättä yhtään mitään
Ne on olleet viimeksi pääministeripuolueena 2003. Jos täällä on jotain pielessä niin kysy Kepulta ja kokoomukselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoisitko, mitä haittaa siitä on duunarille.
Brittien sosdem Corbyn lupasi vaalien aattona, että hän hoitaa, että nuorten opintolainat maksetaan. No eilen joutui tunnustamaan, että ei hänellä ollut aavistustakaan paljonko se maksaisi (100 miljardia) ja inisi, että ei hän toki SITOUTUNUT niitä maksamaan.
Nuoret äänestäjät tietysti uskoivat, kun ei kaikilla ole sitä matikkapäätä.
Samanlaisia ovat nämä eräiden lupaukset aina olleet, ei edes pienintäkään hajua todellisuudesta, kunhan vain unelmista höpötetään ja rahat päätyvät korkeintaan omaan taskuun.
Hallitusvastuuseen joudutta teot eroavat vielä enemmän lupauksista kuin nykyisen-
Vierailija kirjoitti:
Brittien sosdem Corbyn lupasi vaalien aattona, että hän hoitaa, että nuorten opintolainat maksetaan. No eilen joutui tunnustamaan, että ei hänellä ollut aavistustakaan paljonko se maksaisi (100 miljardia) ja inisi, että ei hän toki SITOUTUNUT niitä maksamaan.
Nuoret äänestäjät tietysti uskoivat, kun ei kaikilla ole sitä matikkapäätä.
Samanlaisia ovat nämä eräiden lupaukset aina olleet, ei edes pienintäkään hajua todellisuudesta, kunhan vain unelmista höpötetään ja rahat päätyvät korkeintaan omaan taskuun.
Hallitusvastuuseen joudutta teot eroavat vielä enemmän lupauksista kuin nykyisen-
Mitenkähän tämä mahtoikaan liittyä tähän aloitukseen?
Vierailija kirjoitti:
On koomista että SDP on "duunarien puolue" kun juuri sen (ja ironisesti ammattiliittojen) toimet ja vaatimukset ovat aiheuttaneet teollisuustyön katoamisen Suomesta. Nämä työukkojen puolustajat ovat siis antaneet kannattajilleen vain työttömyyttä.
Ihan höpöjuttu
Suomessa ei ole tapahtunut mitään mitä ei tapahtuisi muuallakin länsimaissa. Eikä Suomen duunarin asema ole nytkään hyvä. Ei parempi kuin muuallakaan.
Elämäm koulu ja mt ongelmat.