Moniko pari käyttää ehkäisynä vain kondomia?
Jos lapsia on haaveissa muutaman vuoden välein, ei oikein viitsi pillereitä aloittaa. Kierukkaa en missään nimessä ota. Joten jäljelle jää oikeastaan vain - kondomi.
Kommentit (27)
Ei sovi hormonaalinen ehkäisy. Kuparikierukan vuotoa lisäävä vaikutus ei miellytä.
Personaa kokeiltiin ja se toimikin, mutta sitten imetysaikana sitä ei ole voinut käyttää, joten palattiin kondomiin. Sopii meille.
mutta todennäköisesti palataan kondomiin.
ja näin mennyt jo vuosikymmen. En voi enkä haluaisikaantumpata hormoneja itseeni ja mies ei vasektomiaan vielä mene koska aikomus yrittää kolmatta lasta parin vuoden kuluttua.
Kierukkaa en myöskään sisuksiini halua joten kumi, patentex oval vaahdosta kuullut vain huonoa, se kuulema kutittaa ja sotkee.
En ole vielä saanut päätettyä, mikä ehkäisy seuraavaksi, hormoneja en halua, en myöskään kierukkaa. Varmaan ukolta piuhat " poikki" ...
Kaksi vahinkolasta on kymmenessä vuodessa saatu, tyytyväisiä ollaan.
Meillä mies on onneksi sitä sorttia, ettei muutaman minuutin riemun/viikko takia itse suostuisi syömään hormoneja, kantamaan värkeissään vierasesinettä eikä katkomaan putkiaan, ja ymmärtää etten minäkään halua.
Lapsiluku on jo täynnä (4) mutta mitään hyvää vaihtoehtoa ei kortsulle ole. Kierukat ei käy, hormonit ei käy, piuhoja en halua vielä laittaa poikki jos nyt sitten kuitenkin joskus haluan lisää lapsia. Eipä jää paljon vaihtoehtoja. Mua vähän harmittaa kun noi kortsut hankaloittaa spontaanin seksin harrastelua. (esim. saunassa yks kaks yllättäin)
hormoonit eivät terveydellisistä syistä käy minulle, ajatus kuparikierrukasta kauhistuttaa ja piuhoja ei vielä haluta laittaa koska lapsiluku ei vielä täynnä.
Lapset on parin vuoden ikäerolla ja kumi tuntui luontevalta siinä välissä. Hormoneja en halua missään nimessä syödä, eikä kierukkakaan houkuta. Kortsusta ei oo muuta pahaa sanottavaa kuin tuo, minä joku jo mainitsi, että spontaani seksi ei onnistu. Se on aina jotenkin tylsää alkaa laittaan sitä kortsua. Tosin " spontaania" seksiä on joskus niinkin, että mies tulee kortsu munassa ja sanoo, että mitäs nyt tehtäis, kun mulla on tää :D
ja nyt kun kolmas lapsi täyttää 3v niin on kondomi edelleen. Minä olen päättänyt etten itseeni enää hormoneja upota...mies jonottaa sterilisaatioon.
voisi olla omani, tosin meillä "vain" 3 lasta.
ollut käytössä jo vuosia. Ekaa kertaa meni rikki just viime viikolla onneksi pääsi säikähdyksellä koska ovis oli jo mennyt ja menkatkin alkoi juuri. Jatkossa liukkari käyttöön.
Musta tuli suoranainen natsi pillereissä enkä halua enää koskaan mitään hormonaalista kokeillakaan. Sitä paitsi turhaa se olisikin, kun meillä on seksiä hyvässä lykyssä kahdesti vuodessa.
ei se ole mitenkään vain. just mainio. ellen sanoisi paras. meille siis.
minä en mitään hormoneja pelkän nussimisen takia itteeni tuuppaa. kortsu auttaa siihen ettei tarvii valua spermaa. ja mulla sen lisäksi spesse aiheuttaa emättimen kirvelyä. ei kiva.
myös siksi hyvä, että jos ukko menee panemaan muita eikä oo pokkaa kertoa heti (oon meinaa sanonu että sillä pääsee musta automaattisesti eroon) niin ei tuu maholliset taudit mulle.
Hormoneja ei sovi ja kierukkaa ei pystytty laittamaan. Liian nuoria olemme sterilisaatioon ja lapsiakin vasta yksi. Enempää ei ole suunnitelmissa. En ole tyytyväinen tilanteeseen.
Nyt meillä on iltatähti ja vasektomia erittäin oivat ehkäisyt.
nimim. puutteessa
Käytetty jo vaikka kuinka monta vuotta, jona aikana suunnittellusti hankittu yksi lapsi. Ei ole koskaan pettänyt. Mulle sopii kondomi parhaiten, inhosin pillereitä.
toimii hyvin.
Hormonaalista ehkäisyä en halua käyttää, kierukka aiheutti tulehduksia. Piuhojen poikkaisu ei ole vielä ratkaisu.
Ikinä ei kondomi oo pettänyt, ainakin kolme vuotta on jo näin menty.
Me ollaan käytetty "vain" kondomia ehkäisynä 1,5 vuotta. Näin on huomattavasti parempi kuin pillereiden sivuoireista kärsiminen. Jossain vaiheessa varmaan kokeillaan varmoja päiviä tai aletaan lapsentekopuuhiin, mutta siihen asti kumi lienee hyvä.
Meillä ei ole yksikään kumi hajonnut tai luiskahtanut paikaltaan - ja harrastetaan seksiä kyllä useamman kerran viikossa. En tajua, miksi kondomi ei voisi olla ehkäisymenetelmä aikuisten parisuhteessa.
Meidän ehkäisly on kalenteri. Tietysti siinä on vahinkolapsen vaara, mutta voi noita kamalampiakin vahinkoja sattua.