Moniko pari käyttää ehkäisynä vain kondomia?
Jos lapsia on haaveissa muutaman vuoden välein, ei oikein viitsi pillereitä aloittaa. Kierukkaa en missään nimessä ota. Joten jäljelle jää oikeastaan vain - kondomi.
Kommentit (27)
kortsujenkin kanssa on oltava tarkkan kun jonkun merkkiset aiheuttavat ihan hillitöntä kutinaa ja kirvelyä....
aluksi käytimme pelkästään kondomia. sitten aloitin pillerit, joita käytin noin kolme vuotta, mutta ne eivät vain sopineet minulle joten luovutin hormonaalisen ehkäisyn kanssa(myös rengasta siis koitin 3kk). olisin tilalle halunnut kuparikierukan, mutta neuvolassa sanottiin, että kohdunsuuni on liian pieni, jonka takia mahdoton saada laitettua. nyt sitten mennään kondomeilla:) mä kyllä luotan niiden tehoon ihan täysin. pitää tietty aina muistaa aktin jälkeen tarkistaa, ettei reikää oo tullut.... mutta ei se vahinko niin paha asia olisi;)
Käytetty kumia kolmevuotta. Napsin pillereitä kolmetoista vuotta ja en ymmärrä ettei mies lähteny lätkimään ku olin ihan seko. Älysin sen vasta lopetettuani pillerit. Ollaan vähä yli 30-vuotiaita, ei lapsia ja ei ihan vielä niitä halutakkaan.
Sopivan merkin löydyttyä kumin käyttö mukavaa ja vaivatonta.
Seksiä harrastetaan pari kome kertaa viikossa, kertaakaan ei oo kumi hajonu, yhdesti luistanu päältä. Jos tulisin raskaaks tuskin kaatais koko meidän maailmaa, vaikka ei nyt vauva olekkaan suunitelmissa
Käytetty kumia kolmevuotta. Napsin pillereitä kolmetoista vuotta ja en ymmärrä ettei mies lähteny lätkimään ku olin ihan seko. Älysin sen vasta lopetettuani pillerit. Ollaan vähä yli 30-vuotiaita, ei lapsia ja ei ihan vielä niitä halutakkaan.
Sopivan merkin löydyttyä kumin käyttö mukavaa ja vaivatonta.
Seksiä harrastetaan pari kome kertaa viikossa, kertaakaan ei oo kumi hajonu, yhdesti luistanu päältä. Jos tulisin raskaaks tuskin kaatais koko meidän maailmaa, vaikka ei nyt vauva olekkaan suunitelmissa
joo siis mulla oli pillereiden kanssa ihan sama! olin ihan sekasin ja näin jälkeen päin ajateltuna elin ihanku jossain kuplassa jossa ajatuksen juoksu ei vaan ollu normaalia! onneks mies kesti:D se ei oo ollenkaan kyllä sen kannalla että lopetin pillerit(haluais vain vetästä paljaallaan) mutta ymmärtää kyllä onneks ku sanon et kuin paljon parempi, terveempi ja selvempi olo on nyt lopetuksen jälkeen(noin 6kk nyt mennyt eli alkaa olla jo taas kaikki palautunut ennalleen)... ja parempi olis ymmärtää! lihoin niitten pillereitten takii niin monta kiloo ihan vaan sen takii ku tiesin et mies tykkäs siitä et niitä käytin;)
Käytämme kondomia ja olemme käyttäneet pitkään. Vaihtelemme kumpi laittaa kumin päälle ja ei ole haitannut nautintoamme. Sopivan koon löytymisen jälkeen toiminut hyvin ja ei ole yhtään mennyt rikki. Joskus, jos pitkittää ulosvetoa saattaa luistaa ja varsinkin jos spermaa on tullut paljon.
Hyvin toimii, näin on käytetty jo viimeiset 4 vuotta. Lapsiluku on täynnä mutta sterilisaatiota en halua ainakaan vielä, joten näin jatketaan.