Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapsen pakko uskoa joulupukkiin

Vierailija
22.07.2017 |

En haluaisi valehdella lapsilleni. Lapset saavat toki itse alkaa uskomaan kavereiden, elokuvien jne kautta, mutta jos kysyvät minulta osaavatko porot lentää
aion vastata rehellisesti. Toki, jos kyvyvät onko joulupukki olemassa voin sanoa, että Rovaniemellä on joulupukki.
Sama hammaskeijujen ja pääsiäispupujen kanssa.

Onko näistä aivan pakko tarinoida, jos ei halua? Eihän se lapsi joulupukkiin uskomisesta vahingoitu, mutta en usko, että sen totuuden kuuleminen että joulupukki ei lentele ympäriinsä poroilla yhdessä yössä tuhoaa lapsen. Mitä mieltä te olette?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän olet aikaisessa joulupukin kanssa.. Mä kuulin takapenkiltä kysymyksen, kun lapsi oli neljän vanha :"uskotko sä äiti joulupukkiin?". Vastasin uskovani, jolloin siltä tuli takaisin: "ei kannattais uskoo, koska siellä on sisällä kumminkin joku ihminen!".. Vastasin uskovani silti ja sanoin, että joulupukki on tavallaan sellainen satuolento, mikä kuitenkin näyttäytyy jouluna tai tuo lahjat oven taakse. Keskustelu jäi sillä erää siihen, mutta vuosia myöhemmin tuli tarkennettua miten lahjat päätyvät joulupukin konttiin. Tällöin tontut kuuntelevat pitkin vuotta ja etenkin joulun alla ja sitten sukulaiset ostavat ja laittavat ne joulupukin säkkiin. Joulupukki jakaa ne sitten lapsille. Tytär sanoi uskovansa tavallaan vieläkin, vaikka on jo aikuinen. Hän kiitti siitä että olin osannut säilyttää asian satuna.

Vierailija
2/4 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi parempi yhdessä miettiä miten asiasta voisi ottaa selvää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsille puhutaan Krampuksesta, jos ei ole kiltti niin Krampus tulee ja syö. Toimii paljon paremmin kuin Joulupukki.

Vierailija
4/4 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai Joulupukki on. Minulle hän on ehdottomasti olemassa joulun tunnelman, perheen rakkauden ja antamisen ilon ihmishahmoisena esikuvana, vaikka tiedänkin että turhaan saisin Korvatunturia koluta valkopartaa vanhaa ukkia etsiessäni.

Lukekaapa Terry Pratchettin Valkoparta karjupukki, ateistilta hieno teos uskomisen tärkeydestä ihmisen inhimillisyydelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi