Olin viime yönä 3-4 h yöelämässä, enkä saanut ensimmäistäkään aloitetta naisilta
Vaikka istuin ja seisoin monta tuntia tanssilattian reunalla hörppien alkoholia. Olenko naisten mielestä poikkeuksellisen ruma vai saako joku normaalikin mies noin vähän (=ei yhtään aloitetta) koko reissun aikana?
Joku keski-ikäinen, vähän ruman puoleinen ATM muuten seisoi kanssa tanssilattialla ja tuijotti odottavasti yhden reilu parikymppisten naisten tanssivan porukan suuntaan, mutta yksi näistä naisista tyrkkäsi kädellään miestä heistä kauemmas.
Kommentit (136)
Empatiaa? kirjoitti:
jospa vähän yritettäis ymmärtää kirjoitti:
Tähän on nyt pakko naisena kommentoida noiden alapeukutusten vuoksi. Naisten ei tarvitse ymmärtää eikä tietää miltä tuntuu miehenä tehdä aloitteita, koska miehet tekee ne aloitteet naisten puolesta eikä näin ollen voi tietääkään kuinka vaikeasta asiasta on kyse. Ja jos ei ole yhtään positiista kokemusta naisen saamisessa ja lisäksi oletuksena, että kaikki yksinään baariin tulevat ja omissa oloissaan olevat olisivat jotenkin kummallisia vaikka yleensä syynä on vain juuri tuo huono itsetunto. Siksi on myös niin helppo täälläkin dissata. Mies voi olla oikeasti todella mallikelpoinen kunhan joku nostaa sitä itsetuntoa vähäsen. Jospa nyt neuvottaisiin ap:lle miten saada positiivista virettä yhteydenottoihin naisten kanssa. Itse ehdottaisin ensin tutustumista naisiin ihan muualla kuin baareissa. Jo pelkkä naisten kanssa juttelu on hyvä alku ja siitä saa tuntumaa miten naisten kanssa toimitaan.
Niin samaa mieltä.
On helppo huudella piilovittuilevia kommentteja puskista, kun itsellä on onnistumisia alla kuinka ja paljon.
Monella miehellä ja naisella ei ole yhtään onnistumista parisuhderintamalla aikuisikään mennessä ja se syö itseluottamusta aika lailla. Kertoisitte edes kunnon ohjeita, mitkä oikeasti voisivat auttaa.
Ja lisäksi monella teistä on varmasti ollut turvallinen ja tasapainoinen lapsuus ilman koulukiusaamista ja muuta pientä "kivaa". Onko ihan ylivoimaisen vaikeaa nähdä asioita vähän laajemmasta perspektiivistä kuin siitä omastaan?
Eivät ne kelpaa teille. Haluaisitte jonkun "iskuoppaan", mutta kun ei se niin mene. Jo se lähtökohta, että nuori mies menee yksin baariin tai yökerhoon, on pielessä.
Olen monta kertaa yrittänyt antaa ohjeita. Aloita hankkimalla kavereita molemmista sukupuolista. Hanki harrastuksia ja tee itseäsi kiinnostavia asioita. Tutustu ihmisiin, joilla on samat mielenkiinnonkohteet. Etsi "intohimo", oma juttusi jonka tekemisestä todella nautit, mutta kokeile myös muita harrastuksia. Vaikka olisit kuinka introvertti niin epämukavuusalueelle on välillä pakko mennä. Ystävä- ja tuttavapiirien laajeneminen etenee kuin renkaat vedessä: mitä enemmän ihmisiä tunnet, sitä useampiin tutustut. Mitä useampiin tutustut, sitä todennäköisempää on tavata niistä piireistä myös kivoja tyttöjä.
Tottakai olisi mukavampaa, jos olisin antanut neuvon kuinka ensi viikonloppuna käyttäytymällä saat naisen baarista tai heti tänään netistä. Mutta kun se ei toimi niin.
En minäkään saa koskaan aloitetta miehiltä baareissa tai ylipäätään missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olitko tyytyväisen oloinen?
Hyvällä tuulella ja helposti lähestyttävä?
Örmyä miestä ei uskalla puhutella - se voi tiuskaista ihan mitä vaan.Miehiä ei voi ennakoida:
he voivat ihan ystävällisen puhuttelun jälkeenkin alkaa yhtäkkiä huutaa ja raivota.
Miehet ovat omituisia.Yritin olla niin tyytyväisen oloinen kuin se siinä tilanteessa nyt oli ylipäätään mahdollista. Valitettavasti minuun iskee nykyään aina baareissa sellainen tietty alakuloisuuden ja lannistuneisuuden tunne, eikä asiaa auttanut se, että aloitin 7 oluen jälkeen juomaan koko illan ajan pelkkiä mustikkashotteja, enkä tullut niistä riittävän vahvaan humalatilaan, joka olisi voinut ehkä kompensoida sisäisesti vihaista ja masentunutta mielialaani.
Mielestäni olen aina ihan normaali ja siinä mielessä kai ihan helposti lähestyttävä. En tosin tiedä miten muut ovat asian mahdollisesti nähneet.
AP
"olisi voinut ehkä kompensoida sisäisesti vihaista ja masentunutta mielialaani.
Mielestäni olen aina ihan normaali ja siinä mielessä kai ihan helposti lähestyttävä. En tosin tiedä miten muut ovat asian mahdollisesti nähneet"
Jos olemuksestasi paistaa vihainen ja masentunut mieliala, on seuransaanti taattua! Eiku...
Kuulostaa mun baari-illalta. Ei siellä ole mua koskaan pokailtu. Jos itse on edes keskusteluntynkää yrittänyt aloittaa, tulee pelkkää huorittelua saman tien.
N31
Pitikö tämän olla jotenkin shokeeraava paljastus?
Itse olen käynyt baareissa, pubeissa, yökerhoissa, diskoissa, konserteissa, lavatansseissa, kaljasporassa ja marjametsällä satoja kertoja, eikä yksikään nainen ole minua lähestynyt tai aloittanut keskustelua. Pikkuhiljaa olen alkanut tajuta olevani jotenkin viallinen ihminen.
Se mikä mielestäni on masentavaa on se kuinka siitä, että pitäisi olla niitä kavereita/hovia siinä ympärillä, tehdään jokin elämää suurempi kynnyskysymys. Minua komeana ja muutenkin mukavana miehenä loukkaa se ajatus, että olisin lähtökohtaisesti jotenkin viallinen kun menen baariin yksin. Ei hätää naiset, en tullut sinne teitä ahdistelemaan, vaan ihan vain fiilistelemään ja juomaan sitä kaljaa.
Vierailija kirjoitti:
Empatiaa? kirjoitti:
Tähän on nyt pakko naisena kommentoida noiden alapeukutusten vuoksi. Naisten ei tarvitse ymmärtää eikä tietää miltä tuntuu miehenä tehdä aloitteita, koska miehet tekee ne aloitteet naisten puolesta eikä näin ollen voi tietääkään kuinka vaikeasta asiasta on kyse. Ja jos ei ole yhtään positiista kokemusta naisen saamisessa ja lisäksi oletuksena, että kaikki yksinään baariin tulevat ja omissa oloissaan olevat olisivat jotenkin kummallisia vaikka yleensä syynä on vain juuri tuo huono itsetunto. Siksi on myös niin helppo täälläkin dissata. Mies voi olla oikeasti todella mallikelpoinen kunhan joku nostaa sitä itsetuntoa vähäsen. Jospa nyt neuvottaisiin ap:lle miten saada positiivista virettä yhteydenottoihin naisten kanssa. Itse ehdottaisin ensin tutustumista naisiin ihan muualla kuin baareissa. Jo pelkkä naisten kanssa juttelu on hyvä alku ja siitä saa tuntumaa miten naisten kanssa toimitaan.
Niin samaa mieltä.
On helppo huudella piilovittuilevia kommentteja puskista, kun itsellä on onnistumisia alla kuinka ja paljon.
Monella miehellä ja naisella ei ole yhtään onnistumista parisuhderintamalla aikuisikään mennessä ja se syö itseluottamusta aika lailla. Kertoisitte edes kunnon ohjeita, mitkä oikeasti voisivat auttaa.
Ja lisäksi monella teistä on varmasti ollut turvallinen ja tasapainoinen lapsuus ilman koulukiusaamista ja muuta pientä "kivaa". Onko ihan ylivoimaisen vaikeaa nähdä asioita vähän laajemmasta perspektiivistä kuin siitä omastaan?
Eivät ne kelpaa teille. Haluaisitte jonkun "iskuoppaan", mutta kun ei se niin mene. Jo se lähtökohta, että nuori mies menee yksin baariin tai yökerhoon, on pielessä.
Olen monta kertaa yrittänyt antaa ohjeita. Aloita hankkimalla kavereita molemmista sukupuolista. Hanki harrastuksia ja tee itseäsi kiinnostavia asioita. Tutustu ihmisiin, joilla on samat mielenkiinnonkohteet. Etsi "intohimo", oma juttusi jonka tekemisestä todella nautit, mutta kokeile myös muita harrastuksia. Vaikka olisit kuinka introvertti niin epämukavuusalueelle on välillä pakko mennä. Ystävä- ja tuttavapiirien laajeneminen etenee kuin renkaat vedessä: mitä enemmän ihmisiä tunnet, sitä useampiin tutustut. Mitä useampiin tutustut, sitä todennäköisempää on tavata niistä piireistä myös kivoja tyttöjä.
Tottakai olisi mukavampaa, jos olisin antanut neuvon kuinka ensi viikonloppuna käyttäytymällä saat naisen baarista tai heti tänään netistä. Mutta kun se ei toimi niin.
Tässä tekstioksennuksessa ainoa järkevä pointti on omalta mukavuusalueelta poistuminen. On tehtävä sitä mikä pelottaa ja jännittää. Jos nykytyylisi ei toimi, miksi jatkaisit samalla linjalla? Älä kuvittele, että vika on muissa, vaan tee muutos omassa toimintatavassasi ja katso onko sillä mitään vaikutusta.
Suominainen on sellainen että nähdessään miehen missä tilanteessa tahansa (kaupungilla, kaupassa, kahvilassa, poliisiasemalla) se kaivaa välittömästi kännykän ja alkaa näppäillä sitä hermostuneena (näppäilee valmiiksi poliisin numeroa), ja kiihdyttää kävelytahtiaan.
Yritä siinä sitten mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja sinäkään et lähestynyt yhtäkään naista. Miksi siis ihmettelet?
Saan todella harvoin aloitteita naisilta, joten ei ole itsetuntoa (eikä varmaan muitakaan resursseja), että voisin itse tehdä aloitteita naisille. Jos voisin jo entuudestaan tuntea olevani naisten keskuudessa pidetty, voisin niitä aloitteita toki tehdäkin itseäni kiinnostaville naisille, mutta kirittävä takamatka vaikuttaa näillä eväillä sen verran pitkältä, ettei huvita tehdä ensimmäistäkään aloitetta, eikä niiden tekemisestä olisi mitä luultavammin mitään hyötyäkään.
Eikä se aloitteen tekeminenkään yleensä riitä mihinkään, vaan siinä onnistuminen edellyttävää riittävän tehokasta itsensä markkinoimista, ja silloinkin onnistuminen on todella epävarmaa.
Koen muutenkin aloitteiden tekemisen jo ajatuksena todella vastenmieliseksi. Kun lähtökohta on jo se, että naiset eivät juurikaan minua missään huomioi tai osoita minua kohtaan kiinnostusta, niin todella pahaltahan se tuntuisi yksipuolisesti viedä juttua eteenpäin saamatta takaisin oikeastaan minkäänlaista aitoa vastakaikua. Vaikka onnistuisinkin aloitteiden tekemisellä saamaan pillua, niin ei se tuntuisi millään lailla yhtä hyvältä kuin jos nainen itse olisi jo alunperin pitänyt itseäni kiinnostavana ja osoittanut spontaania kiinnostusta.
AP
Yllä olevan irjoituksesi perusteella en sääli sua yhtään jos kerran ainoa päämääräsi on päästä naisen haarojen väliin. Olet oksettava!
Vierailija kirjoitti:
Empatiaa? kirjoitti:
Niin samaa mieltä.
Itse ainakin haluaisin ajatella että se on mahdollista muutenkin, koska tässä iässä ystävien hankkiminen tuntuu mahdottomalta.
Kiertäisin itsekin ap:n kaltaisen hyypiön kaukaa. Tämä keskustelu antaa kyllä harvinaisen ahdistavan ja inhottavan kuvan. Plus kuka odottaa, että hiljaa kaljaa ryystäen ja tuijottaen saisi naisseuraa, tai seuraa ylipäätään?
T: n24
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä on tämä "onnistuminen" mistä täällä jauhetaan? Sitäkö, että saa pillua? Mä pidän onnistumisena sitä, että löytäisin mukavan miehen, jonka kanssa voisin muodostaa loppuelämän kestävän parisuhteen. Ei oo näkynyt. Parit treffit ehkä saan, sitten mies ilmoittaa ettei nappaa tai yksinkertaisesti ghostaa.
Mulle olisi onnistuminen, jos joku kiva nainen haluaa jutella mun kanssa. Ei todellakaan tarvitse harrastaa seksiä tai lähteä treffeille, mutta juttelisi edes vähän aikaa
Vierailija kirjoitti:
Se mikä mielestäni on masentavaa on se kuinka siitä, että pitäisi olla niitä kavereita/hovia siinä ympärillä, tehdään jokin elämää suurempi kynnyskysymys. Minua komeana ja muutenkin mukavana miehenä loukkaa se ajatus, että olisin lähtökohtaisesti jotenkin viallinen kun menen baariin yksin. Ei hätää naiset, en tullut sinne teitä ahdistelemaan, vaan ihan vain fiilistelemään ja juomaan sitä kaljaa.
Ei tämä ennen ollut kynnyskysymys mutta sellaiseksi se on muodostunut nyt kun on päässyt tutustumaan kaverittomien ja naisettomien miesten mielenmaisemaan netissä. Eivät he ilman syyttä ole kaverittomia. Nainen on vain pelkkä alapää jne. Miksi kukaan haluaisi olla sellaisen miehen kanssa tekemisissä joka ei edes pidä naisista. Ja turha edes aloittaa mitään jännämiesulinaa, koska jännämiehen kanssa on edes hauska heittää läppää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Empatiaa? kirjoitti:
Niin samaa mieltä.
Tässä tekstioksennuksessa ainoa järkevä pointti on omalta mukavuusalueelta poistuminen. On tehtävä sitä mikä pelottaa ja jännittää. Jos nykytyylisi ei toimi, miksi jatkaisit samalla linjalla? Älä kuvittele, että vika on muissa, vaan tee muutos omassa toimintatavassasi ja katso onko sillä mitään vaikutusta.
Sivusta, teillä ei oikeasti ole mitään mahdollisuuksia jos tuomitsette täyttä asiaa olevan tekstin ja juuri sen toimintamallin joka voisi teitä auttaa tekstioksennukseksi. Kirjoitukseen verrattuna suhteeton reaktio pistää miettimään että ymmärtätteko itsekin että tuo on täyttä asiaa ja defenssit pistää ylireagoimaan.
Et kumminkaan ollut se raukkaparka, joka yritti hakea minua tanssimaan. Olin kuulemma nostanut kaverin kainaloista sivuun kun oli niin kiire baaritiskille. Juu, en pääse useinkaan viihteelle :D
Siis mikä on tämä "onnistuminen" mistä täällä jauhetaan? Sitäkö, että saa pillua? Mä pidän onnistumisena sitä, että löytäisin mukavan miehen, jonka kanssa voisin muodostaa loppuelämän kestävän parisuhteen. Ei oo näkynyt. Parit treffit ehkä saan, sitten mies ilmoittaa ettei nappaa tai yksinkertaisesti ghostaa.