Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saa ihmisen vainoamaan exää tai ihastusta?

Vierailija
22.07.2017 |

Itse mietin:miten joku jaksaa? Tietääkö palsta vastauksen?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustasukkaisuus, katkeruus, luonnehäiriö

Nämä, mutta lähinnä vain yhdistelmänä. Pelkkä "terve" mustasukkaisuus ei saa ketään vainoamaan. Katkeruuttakin voi potea muuten kun stalkkaamalla. Mutta luonnehäiriö....

Vierailija
22/29 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein vika on jättäjässäkin. Jätetään toinen ilman selityksiä, sanotaan, ettei halua puhua asiasta.

Jätetty on yhtenä kysymysmerkkinä, toinen ei suostu keskustelemaan mitä oikein tapahtui. Jätetyssä saattaa nousta voimakkaita tunteita, kun kokee tulleensa epäreilusti kohdelluksi. Ja ne tunteet saavat raivoamaan, että minähän olen ansainnut keskusteluyhteyden.

Kumppanin jättäminenkin on taitolaji. Ja kaikki eivät sitä osaa.

Mites sitten nämä ihastusta vainoavat? Kun mitään suhdetta ei ole ollut. Eivät välttämättä varsinaisesti edes tunne kohdettaan. Miten sellaiset reilusti häädetään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päässä vikaa ja pahasti.

Vierailija
24/29 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein vika on jättäjässäkin. Jätetään toinen ilman selityksiä, sanotaan, ettei halua puhua asiasta.

Jätetty on yhtenä kysymysmerkkinä, toinen ei suostu keskustelemaan mitä oikein tapahtui. Jätetyssä saattaa nousta voimakkaita tunteita, kun kokee tulleensa epäreilusti kohdelluksi. Ja ne tunteet saavat raivoamaan, että minähän olen ansainnut keskusteluyhteyden.

Kumppanin jättäminenkin on taitolaji. Ja kaikki eivät sitä osaa.

Lopetin lyhyen (10 kk)seurustelusuhteen miehen mustasukkaisuuden vuoksi. Kerroin hyvin selvästi, millaista kauhua hänen mustasukkaisuuskohtauksensa aiheuttivat. Kerran lähdin kotoani neljältä aamuyöllä karkuun, kun häneltä alkoi tulla järjettömiä ja aggressiivisia mustasukkaisia viestejä. Hänen mielestään oli huumorintajuton, kun en ymmärtänyt mustasukkaisuutta vitsiksi. Lisäksi mustasukkaisuus johtui kuulemma minusta, kun olin liian itsenäinen naiseksi. Mies hiippaili vielä noin vuosi suhteen päättymisen jälkeen yöllä pihallani.

Vierailija
25/29 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein tätä "huomaamattani", kun en vielä osannut kommunikoida normaalisti (Osasin toki puhua, mutta puheeni oli hapuilevaa lapsuudenkodin puhumattomuuden takia). En oikieasti ymmärtänyt ennekuin paljon myöhemmin, että jos toinen ei vastaa viesteihin, niin häntä ei kiinnosta. Itse olin oppinut superkohteliaan käytöksen, jonka mukaan aina pitää vastata jotakin, vaikka ei kiinnostaisikaan. Nyt tämän toki jo ymmärrän;)

Keskuudessamme on myös autisteja, jotka eivät välttämättä tajua normaalien ihmisten "automaattisia" tapoja toimia eri tilanteissa. Yritetään muistaa tämä, jookos!

Vierailija
26/29 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tein tätä "huomaamattani", kun en vielä osannut kommunikoida normaalisti (Osasin toki puhua, mutta puheeni oli hapuilevaa lapsuudenkodin puhumattomuuden takia). En oikieasti ymmärtänyt ennekuin paljon myöhemmin, että jos toinen ei vastaa viesteihin, niin häntä ei kiinnosta. Itse olin oppinut superkohteliaan käytöksen, jonka mukaan aina pitää vastata jotakin, vaikka ei kiinnostaisikaan. Nyt tämän toki jo ymmärrän;)

Keskuudessamme on myös autisteja, jotka eivät välttämättä tajua normaalien ihmisten "automaattisia" tapoja toimia eri tilanteissa. Yritetään muistaa tämä, jookos!

Mulla samanlainen lapsuus ja ymmärrän silti, että ei on ei jos se mulle suoraan sanotaan. Ikinä en ole ketään stalkannu. Mua on, mut annetaan sen olla.

Vierailija
27/29 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua stalkkasi sukulainen joka oli narsistinen ja läheisriippuvainen. Hän tunki ensin rajojen yli eikä sitten osannut päästää irti. Yritti syyllistämällä ja uhkailemalla pitää sen otteensa ja raivostui silmittömästi kun hänet torjuttiin. Alkoi se fyysinen stalkkaaminen, viestit ja tietty myös viranomaiskantelu.

Vainoaa, uhkailee, saa raivareita,

kantelee viranomaisille:

niin miehille tyypillistä.

Tämä on monen naisen ja yh-äidin arkipäivää.

Kyllä sen naisetki osaa kun lapset asuukin isällä, sehän se paska myrsky onki..et voi ressukoita äitejä..

Vierailija
28/29 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua stalkkasi sukulainen joka oli narsistinen ja läheisriippuvainen. Hän tunki ensin rajojen yli eikä sitten osannut päästää irti. Yritti syyllistämällä ja uhkailemalla pitää sen otteensa ja raivostui silmittömästi kun hänet torjuttiin. Alkoi se fyysinen stalkkaaminen, viestit ja tietty myös viranomaiskantelu.

Vainoaa, uhkailee, saa raivareita,

kantelee viranomaisille:

niin miehille tyypillistä.

Tämä on monen naisen ja yh-äidin arkipäivää.

Kyllä sen naisetki osaa kun lapset asuukin isällä, sehän se paska myrsky onki..et voi ressukoita äitejä..

On niitä narsisteja isissäkin.

Vierailija
29/29 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkomielle.Eli tarttis kallonkutistajan apua.Monesti näihin stalkkailuihin liittyy vielä harhoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän