Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuukuus, joka alkaa mennä liiallisuuksiin. Kerro, minkälaista olet nähnyt.

Vierailija
20.07.2017 |

-

Kommentit (366)

Vierailija
81/366 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitsivain kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitsivain kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahviporojen ja teepussin käyttö kaksi kertaa..

Mikä vika jälkimmäisessä? Teepussista saa 2x teetä hyvinkin.

Ei todellakaan saa. Yksi teepussi riittää juuri ja juuri muumimukilliseen teetä. Eihän se maistu yhtään miltään, jos uudelleen hauduttaa! Jos tahtoo säästää teessä, kannattaa ostaa teesiivilä (50 senttiä hinta) ja pussi irtoteetä eli teenlehtiä. Kilohinta about puolet pienempi, laatu about 300 % parempi kuin siinä mujussa mitä teepusseissa on.

Mä en tiiä millasta pussiteetä oot juonut, mutta kyllä sitä makua tarpeeksi toisellakin kerralla riittää, koska en pidä sitä teepussia vedessä niin kauan kuin ohje käskee vaan alle sen ajan.

Vierailija
82/366 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurini omakotitalossa ei ikinä saanut vetää vessaa vaan keräsi sadevettä ämpäriin millä piti sitten jätokset  huuhdella.

Toinen kaveri punnitsee kaupassa hedelmät ilman pussia ettei tarvitse maksaa pussista.. sehän nyt painaa paljon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/366 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini oli ostanut netistä kengät, jotka eivät sopineetkaan hänelle. No minä kokeilin niitä ja olivat tosi hyvät ja lupasin ostaa ne kaverilta. Laitoin tekstarin myohemmin ja kysyin tilinumeroa ja summaa, hän laittoi summaksi 82,32€. Siis haloo, ihan niinku 2senttiä ettei voinut pyoristää. Itseäni huvitti enemminkin koko juttu ja maksoin 85 euroa ihan piruuttani.

Vierailija
84/366 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs viisihenkinen perhe, missä lapset ovat pian kolmekymppisiä, on tähän mennessä tuntemistani kaiken huippu. Mitään uutta eivät juuri koskaan osta, paitsi yleensä vaatteet, mutta niitäkin kierrättävät keskenään. Paras on kuitenkin, että jos koko perhe juo samaan aikaan teetä, yksi pussi kiertää jokaisella... Ja ystävättäreni (yksi lapsista) jatkaa tätä touhua ollessaan kylässä! Sääliksi käy. Lapsetkin heillä asui kaikki kotona 27-vuotiaiksi asti, mutta vain kaksi kolmesta ehti lopulta säästää tarpeeksi rahaa ostaakseen oman asunnon...

Toinen on oma rakas avomieheni. Hän on muutoin fiksu, mutta ihan toope kaiken hamstraamisessa. Mm. säästänyt vuosia vanhoja dödöjä ja voiteita joita saanut aikoinaan joululahjaksi. Heitin luvallaan yhteenmuuttomme jälkeen monta purkkia ja tuubia pois kun ajat sitten menneet päivämäärät. Hän ei jotenkin ymmärrä, että kosmetiikalla on parasta ennen-kuukaudet minkä jälkeen tuotteet eivät enää toimi kuten pitäisi...

Lisäksi hamstraa reikäisiä ja ikivanhoja vaatteita, vaikkei edes pidä niitä koskaan päällään. Käyn jatkuvaa väsytystaistelua jotta meille tulisi enemmän säilytystilaa, ja vaate kerrallaan joudun sen tekemään. Hänellä on tästä ikuisuushamstrauksesta johtuen kolme kertaa enemmän paitoja ja alusvaatteita kuin minulla.

Niin ja ruoka on kolmas juttu. Hän ei voi sietää ruuan poisheittämistä. Ymmärrän sen kun kyseessä on vielä syötäväksi kelpaava päivän vanha ruoka, mutta juuri edellispäivänä hän söi kolme päivää vanhaa kalkkunaleikettä, vaikka olin kertonut että se pitää muistaa heittää roskiin. Sitten hän valitteli loppupäivän vatsanpuruja.

Oli ihana tunne heittää 80-lukulaiset pitkät housut, vanhoja t-paitoja ja sukkia End of life-tekstiileihin!

Kaiken kierrätän jotka käyttökelpoisia.

Vierailija
85/366 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvi keitetään vanhan jäähtyneen kahvin päälle.

Mä teen aina niin ja kukaan ei huomaa edes.

Vierailija
86/366 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko luovuutta vai nuukuutta..Keittojen tähteeksi jääneet liemet otetaan talteen ja ne käytetään sämpylätaikinan nesteeksi.

Hiukan överiksi tuo menee.  Kun keittää vaikka lihaa johonkin salaattiin tai piirakan täytteeksi, voi liemen pakastaa ja käyttää kastikepohjaksi.    Jos laitan mukaan juureksia tai ylikypsiä tomaatteja ne pitää siivilöidä.

Vierailija
87/366 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni vanhemmat eivät ole raaskineet lämmittää taloa talvella. Hytisevät kylmässä ja lisäävät villasukkaa yms. Nyt kun he haluaisivat myydä talon ja muuttaa kerrostaloon, ei kukaan halua ostaa täysin homeessa olevaa/mätää taloa. Eivätkä he tajua miten se on muka vuosien saatossa homehtunut. Nyt saa kuunnella jatkuvaa marmatusta siitä, että saavat myydessä vain tontin hinnan.

Vierailija
88/366 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmitän vanhaa kahvia kattilassa.

Vierailija
89/366 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi jännä juttu näissä nuukuusketjuissa: joku vetää AINA herneen nenään siitä että joku toinen pihistää kirjastosta vessapaperirullan tai vie kahvilasta sokeripaloja kotiin. Ei siis sillä että tuo olisi mitenkään järkevää toimintaa, mutta eikö mokomasta pahastuminenkin ole jotenkin aika kitsasta meininkiä? Että sitä MINUN verorahoilla ostettua vessapaperiahan ei kukaan kotiinsa vie! Se on VARKAUS!! Rehellisyys kunniaan juu, mutta minun on kyllä vaikea pitää pahana ihmistä joka nyysii kahvilasta ylimääräistä sokeria, onpa suuren luokan rikos :D enemmän huvittaa... itse saatan napata ABC:ltä ylimääräisiä lautasliinoja mukaan, jos huomaan että tuli lähdettyä reissuun ilman nenäliinoja (allergikko, nenä vuotaa aina). Onko sekin rikos vai missä se raja kulkee? ;)

Vierailija
90/366 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat vinkuu kylään ja vuosikausia ollut tämä tilanne:

- saunaa ei viitsitä lämmittää ja jos lämmitetään niin pistetään halko , joka sammuu aika äkkiä. Vesi padasta.

- ruoka on kaurapuuroa ja illalla riisipuuroa (tuomme tuliaiset)

- aamukahvit on rajoittuneet kahteen kuppiin.

- Ruokana ylimenneitä jauhelihoja yms.

- paras oli kun tarjottiin sekasikiösoppa eli kaikki edellisen viikon riisit, makaronit, yms kun saavuttiin, onneksi tiesin homman ja käytiin syömässä huolsikalla.

yms.

Matkaamme aika kaukaa.

Vierailija
91/366 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi jännä juttu näissä nuukuusketjuissa: joku vetää AINA herneen nenään siitä että joku toinen pihistää kirjastosta vessapaperirullan tai vie kahvilasta sokeripaloja kotiin. Ei siis sillä että tuo olisi mitenkään järkevää toimintaa, mutta eikö mokomasta pahastuminenkin ole jotenkin aika kitsasta meininkiä? Että sitä MINUN verorahoilla ostettua vessapaperiahan ei kukaan kotiinsa vie! Se on VARKAUS!! Rehellisyys kunniaan juu, mutta minun on kyllä vaikea pitää pahana ihmistä joka nyysii kahvilasta ylimääräistä sokeria, onpa suuren luokan rikos :D enemmän huvittaa... itse saatan napata ABC:ltä ylimääräisiä lautasliinoja mukaan, jos huomaan että tuli lähdettyä reissuun ilman nenäliinoja (allergikko, nenä vuotaa aina). Onko sekin rikos vai missä se raja kulkee? ;)

Kuinka monta kertaa kuussa sun kaverit saa viedä vessastasi vessapaperirullan? Missäs tässä kulkee raja?

Vierailija
92/366 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihi ihminen ei henkisestikään anna mitään, tunnehäiriö

Vierailija
93/366 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs viisihenkinen perhe, missä lapset ovat pian kolmekymppisiä, on tähän mennessä tuntemistani kaiken huippu. Mitään uutta eivät juuri koskaan osta, paitsi yleensä vaatteet, mutta niitäkin kierrättävät keskenään. Paras on kuitenkin, että jos koko perhe juo samaan aikaan teetä, yksi pussi kiertää jokaisella... Ja ystävättäreni (yksi lapsista) jatkaa tätä touhua ollessaan kylässä! Sääliksi käy. Lapsetkin heillä asui kaikki kotona 27-vuotiaiksi asti, mutta vain kaksi kolmesta ehti lopulta säästää tarpeeksi rahaa ostaakseen oman asunnon...

Toinen on oma rakas avomieheni. Hän on muutoin fiksu, mutta ihan toope kaiken hamstraamisessa. Mm. säästänyt vuosia vanhoja dödöjä ja voiteita joita saanut aikoinaan joululahjaksi. Heitin luvallaan yhteenmuuttomme jälkeen monta purkkia ja tuubia pois kun ajat sitten menneet päivämäärät. Hän ei jotenkin ymmärrä, että kosmetiikalla on parasta ennen-kuukaudet minkä jälkeen tuotteet eivät enää toimi kuten pitäisi...

Lisäksi hamstraa reikäisiä ja ikivanhoja vaatteita, vaikkei edes pidä niitä koskaan päällään. Käyn jatkuvaa väsytystaistelua jotta meille tulisi enemmän säilytystilaa, ja vaate kerrallaan joudun sen tekemään. Hänellä on tästä ikuisuushamstrauksesta johtuen kolme kertaa enemmän paitoja ja alusvaatteita kuin minulla.

Niin ja ruoka on kolmas juttu. Hän ei voi sietää ruuan poisheittämistä. Ymmärrän sen kun kyseessä on vielä syötäväksi kelpaava päivän vanha ruoka, mutta juuri edellispäivänä hän söi kolme päivää vanhaa kalkkunaleikettä, vaikka olin kertonut että se pitää muistaa heittää roskiin. Sitten hän valitteli loppupäivän vatsanpuruja.

Kosmetiikkapurnukoissa on pakko olla parasta ennen päiväykset, mutta tasan tarkkaan toimii sen jälkeenkin, etenkin jos kyse shampoosta tai dödöstä. Mielestäni järjetöntä heittää kosmetiikkaa roskikseen, ellei ole kyse jostain kuivuneesta ripsarista.

Kolme päivää vanha kalkkunaleike on myös edelleen ihan syötävää. Itse söin jokin aika sitten viikko aiemmin vanhentuneen eines-lasagnen ja hyvää oli edelleen. Luotan hajuun ja makuun ennemmin kuin päiväykseen, esim maitokin pysyy monta päivää juomakelpoisena päiväyksen jälkeen. Mulla ei ole koskaan ollut ruokamyrkytystä tai vatsanväänteitä mistään.

Vierailija
94/366 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä oli pitkä ja hervottoman hauska joku aika sitten:

http://www.vauva.fi/keskustelu/2752391/millaisia-ovat-tuntemanne-super-…

Kiitos tästä! :D

Kovat pula- ja sota-ajat kokeneiden ihmisten säästäväisyyden kyllä ymmärrän enkä pidä sitä saituutena/ ahneutena. Mutta me nuoremmat, kaikkea sitä saakin lukea! 

Kierrätys kunniaan: käytän muoviset jugurttiämpärit pakastamiseen tai muuhun ruoan säilyttämiseen, samoin ne rapisevat pussit.  En pidä itseäni pihinä (ja tuskin kukaan muukaan), se on vain käytännöllistä. Nyt, kun muovinkin voi kierrättää heitän kyllä enemmän periaatteessa ihan käyttökelpoisia ja tiiviitä muovirasioita poiskin. 

Mutta sitä tulin varsinaisesti kyselemään, että onko teillä sama kokemus kuin minulla: tavarasta pihi ihminen on myös tunteissaan pihi, ei tarjoa apuaan, ei kuuntele, ei halua ilahduttaa toista, ei "anna itsestään" mitään? Muilla ihmisillä on pihille vain aineellinen tai aineeton hyötyfunktio. Kaikki muu on itseltä pois. Vaikuttaako tutulta?

Saituus ja eräät luonneviat liittyvät toisiinsa.

Vierailija
95/366 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta kertaa kuussa sun kaverit saa viedä vessastasi vessapaperirullan? Missäs tässä kulkee raja?

Siivouksesta päivää: se vessapaperi ei tule tyhjästä, se täytyy tilata.Menekin pystyy normaalikäytössä ennakoimaan. Jos sitä puhistetään niin että useampi vie mukanaan, varasto voikin jonain päivänä olla tyhjä.

Vierailija
96/366 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on varkaus. Ja vaikka en itse abc:llä käykään, näin köyhänä, eikä siten varkaudet näy minulle edes hinnoissa, niin silti se sitä on. Eikö niissä myydä yleensä noita nenäliinoja, vessapapereita tms. perustuotteita?

Vierailija
97/366 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmiset tiesivät ennen milloin ruoka on pilaantunutta, kun missään ei kerrottu parasta ennen tai viimeistä käyttöpäivää? Voi raukkoja. Onneksi nyt se painetaan ruokaan, se päivä, milloin kaikki muuttuu sekunnissa syömäkelvottomaksi. Toki eltaantunuttakin ruokaa nykyään voi syödä, kunhan päiväys ei ole mennyt. 

Vierailija
98/366 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kosmetiikkapurnukoissa on pakko olla parasta ennen päiväykset, mutta tasan tarkkaan toimii sen jälkeenkin, etenkin jos kyse shampoosta tai dödöstä. Mielestäni järjetöntä heittää kosmetiikkaa roskikseen, ellei ole kyse jostain kuivuneesta ripsarista.

Kolme päivää vanha kalkkunaleike on myös edelleen ihan syötävää. Itse söin jokin aika sitten viikko aiemmin vanhentuneen eines-lasagnen ja hyvää oli edelleen. Luotan hajuun ja makuun ennemmin kuin päiväykseen, esim maitokin pysyy monta päivää juomakelpoisena päiväyksen jälkeen. Mulla ei ole koskaan ollut ruokamyrkytystä tai vatsanväänteitä mistään.

Luotat turhaan, kun ne vaaralliset bakteerit eivät haise, maistu tai näy. Sä voisit hyvin syödä sen kauhealta maistuvankin, kun se yleensä kertoo vain pilaajabakteereista jotka eivät niinkään helposti ole terveydelle vaaraksi. Maidossa tosin on parasta ennen -päiväys koska siinä voi käyttää aistejaan, ja se todellakin useimmiten on hyvää vielä monta päivää päiväyksen jälkeen. 

Vierailija
99/366 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvi keitetään vanhan jäähtyneen kahvin päälle.

Mä teen aina niin ja kukaan ei huomaa edes.

Ne ei vaan viitsi sanoa, että joko kahvinkeittimesi on sökö tai olet vitun saita.

Sinkkumies

Keitän pannukahvia.

Vierailija
100/366 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme päivää parasta ennen -merkinnästä kalkkunaleike on ihan hyvää. Ei tule vatsanpuruja. Edellisessä kirjoituksessa ei nyt kaikki täsmää...