Mies näytti aiempien ihastuksiensa kuvia. Toinen on malli (kansainvälistä tasoa) ja toinen uskomattoman kaunis ulkomaalainen näyttelijä! Miten pääsen tästä yli?
Itse olen sellainen hieman keskimääräistä nätimpi tavis ulkoisesti. Henkisellä puolella luotan olevani kyllä tälle miehelle aidosti kiinnostava, koska äly on hänelle naisessa tärkeää. Mutta sitten mies vielä mainitsi yhdestä naisesta, jonka kanssa hän oli muuttamassa yhteen. Tämä nainen oli kuulemma äärimmäisen älykäs ja todella kaunis. Hänen kuvaansa en ole nähnyt, mutta oletan että samaa tasoa noiden kahden muun kanssa. Mies kertoi peruneensa suunnitelman yhteen muuttamisesta siitä syystä, että uskoi ettei suhde tulisi jatkumaan kovin pitkään. Siis hän pelkäsi naisen kuitenkin jättävän hänet.
Saatuani tietää kaiken tämän, minulla on nyt sellainen olo että a) ulkonäköni ei riitä miehelle, ja b) mies on siitä huolimatta tyytynyt minuun, koska ei usko voivansa saada pysyvää suhdetta tuon huipputasoisen naisen kanssa.
Sen vielä pystyisin varmaankin kestämään, että en ole yhtä kaunis kuin nuo eksät, koska henkiset ominaisuuteni ovat omasta mielestäni tärkeämpi asia minussa ihmisenä. Mutta se, että eksien joukossa on vielä tuollainen ihmeotus, joka on ollut varmaan minua älykkäämpikin, tuntuu suoraan sanottuna todella pahalta, samoin kuin se että ilmeisesti mies haluaisi edelleen olla tuon naisen kanssa, jos vain pokka riittäisi. :(
Mieheni on tapaamisestamme alkaen hehkuttanut kauneuttani, älykkyyttäni ja kaikkea muutakin ihanuuttani sanojaan säästelemättä. Minusta on kuitenkin aina tuntunut hieman teennäiseltä, että niitä kehuja pitää vuodattaa jatkuvalla syötöllä. Aiemmissa suhteissani olen saanut kehun silloin ja toisen tällöin, mutta minulle on kuitenkin ollut täysin selvää että mies todella pitää minua kauniina ja ihanana. Tässä suhteessa on tuntunut siltä, että tuolla hehkutuksella pitää peitellä jotakin - ehkäpä siis sitä ettei totuus hänen tunteistaan olekaan ihan niin ruusuinen kuin hän antaa ymmärtää. Tajuaako kukaan, mitä ajan takaa?
Mies myös kertoo minun olevan hänen sielunkumppaninsa, ja ettei hän ole aiemmin tuntenut näin muita naisia kohtaan. Tämän asian uskon kyllä olevan juuri niin kuin hän kertookin.
Tunnen siis toisaalta vaikeaa epävarmuutta omasta riittävyydestäni tälle miehelle ja toisaalta syvää yhteenkuuluvuuden tunnetta henkisellä tasolla. Miten hemmetissä saan nyt epävarmuuteni kuriin? Olisiko ketään samantapaisia asioita kokenutta palstalla?
Kommentit (54)
exä kirjoitti:
En ole lukenut ketjua, joten en tiedä, mitä muut ovat vastanneet. Minä tapasin vuosia sitten entisen nuoruusajan poikaystäväni, jolla oli hieman samantyylinen tarina kerrottavana, kuin sinun miesystävälläsi.
Mulle tuli mieleen, että ko. henkilö tarvitsi kertoa kelpaavansa "paremmillekin" naisille pönkittääkseen omaa itsetuntoaan. Voisiko kyse olla tällaisesta?
Ihminen voi näennäisesti olla itsevarma, mutta sisällä on usein se pelokas ja arka pikkupoika tai - tyttö. Tähän myös viittaa ylenpalttinen kehuminen. Ehkä hän pelkää sinun jättävän jos hän ei kehu. Hän ei usko riittävänsä sinulle(kaan) omana itsenään. Jos hän on lopettanut aiemmat suhteensa, niin kuin kertoo, niin se voi kieliä juuri siitä, että hän kokee olevansa huonompi ihminen kuin onkaan.
Jos sinua ärsyttää se kehuminen, kannattaa sanoa suoraan, että hän riittää sinulle ihan ilmankin. Jos hän tässä vaiheessa ottaa esiin entiset kauniit ja älykkäät tyttöystävänsä, halaa ja hymyile vain lämpimästi. Oman suhtautumisen muuttaminen voi katkaista terän parisuhteelle haitalliselta toiminnalta.
Kiitos todella paljon tästä vastauksesta.
Olet todennäköisesti oikeassa. Mies on itsekin kertonut minulle olevansa sisäisesti epävarma ja myös syitä siihen (nuo syyt ovat sellaisia, että ymmärrän oikein hyvin sellaisen historian vaikuttavan juuri noin). Luulen, että hänellä on ollut tarvettakin hakeutua ulkoisesti hyvin kauniiden naisten seuraan juuri siitä epävarmuudesta johtuen. Itsestäni tuntuu siis hankalalta varmaan erityisesti siksi, että pelkään ettei hän pääse tuosta epävarmuudestaan irti minunkaan kanssani, vaan suhteen edetessä minuun alkaa kohdistua joko epärealistisia odotuksia tai sitten solvaamista kun en ole riittävän täydellinen hänelle. Toinen puoli minussa haluaa uskoa, että hän voi eheytyä. Erityisesti se, että hän itsekin tiedostaa omat heikkoutensa, ja se että hän kertoo menneisyytensä traumaattisista tapahtumista minulle avoimesti, lisää uskoani siihen että hän voi onnistua siinä.
Tuo neuvosi kehumiseen reagoimisesta on erittäin hyvä. Tuo suhtautuminen ei ole kielteistä ja torjuvaa, mutta kuitenkin siinä annetaan ymmärtää etteivät ne kehut ole tarpeen. Ajan myötä hän varmaan itsekin huomaa, mitä sillä tarkoitan.
Ihanaa, että tälläkin palstalla on joskus näin viisaita ihmisiä. Mukavaa kesää sinulle!
ap
Vierailija kirjoitti:
Pidätkö itseäsi oikeasti älykkäänä? Miksi?
Ihminen voi olla älykäs, vaikka sokaistuisi parisuhteessa. Minäkin olen älykäs, vaikka ole sattunut saamaan aina narsistisesti oirehtivat kumppanit itselleni. Siksi tunnen myötätuntoa aloittajaa kohtaan.
Rumia niistä kaikista tulee lopulta. Jatka nyt hyvä ihminen elämääsi ja unohda koko asia.
Vaikutat teennäiseltä, tekopyhältä ja mt-ongelmaiselta. Ihan peruskauraa AV:llä. Täällä kaltaisesi kehuvat itseään keskivertoa älykkäämmiksi, vaikka todellisuudessa tietävät olevansa heikkoja ja ongelmaisia ja kuvittelevat sen johtuvan liiallisesta älykkyydestä.
Ohia, en ymmärrä tätä ettei eksää voi sanoa älykkääksi. Minusta on ihan hyvä merkki osata sanoa jotain hyvää exästä, kertoohan se ihan eri kieltä kuin hirveä haukkuminen.
Itse en ole paljon nyksän eksistä keskustellut, mutta toisesta esim. sanoi että oli ihana ihminen ja siksi jatkoi suhdetta vaikkei ehkä muista syistä olisi kannattanut.
Minusta on kiva juttu että miehellä on ollut söpä ja mukava nainen elämässään ennen minua, kurjaahan se olisi jos olisi yksinäisenä tai noita-akan kanssa vuosia kituuttanut.
Vierailija kirjoitti:
exä kirjoitti:
En ole lukenut ketjua, joten en tiedä, mitä muut ovat vastanneet. Minä tapasin vuosia sitten entisen nuoruusajan poikaystäväni, jolla oli hieman samantyylinen tarina kerrottavana, kuin sinun miesystävälläsi.
Mulle tuli mieleen, että ko. henkilö tarvitsi kertoa kelpaavansa "paremmillekin" naisille pönkittääkseen omaa itsetuntoaan. Voisiko kyse olla tällaisesta?
Ihminen voi näennäisesti olla itsevarma, mutta sisällä on usein se pelokas ja arka pikkupoika tai - tyttö. Tähän myös viittaa ylenpalttinen kehuminen. Ehkä hän pelkää sinun jättävän jos hän ei kehu. Hän ei usko riittävänsä sinulle(kaan) omana itsenään. Jos hän on lopettanut aiemmat suhteensa, niin kuin kertoo, niin se voi kieliä juuri siitä, että hän kokee olevansa huonompi ihminen kuin onkaan.
Jos sinua ärsyttää se kehuminen, kannattaa sanoa suoraan, että hän riittää sinulle ihan ilmankin. Jos hän tässä vaiheessa ottaa esiin entiset kauniit ja älykkäät tyttöystävänsä, halaa ja hymyile vain lämpimästi. Oman suhtautumisen muuttaminen voi katkaista terän parisuhteelle haitalliselta toiminnalta.
Olet todennäköisesti oikeassa. Mies on itsekin kertonut minulle olevansa sisäisesti epävarma ja myös syitä siihen (nuo syyt ovat sellaisia, että ymmärrän oikein hyvin sellaisen historian vaikuttavan juuri noin). Luulen, että hänellä on ollut tarvettakin hakeutua ulkoisesti hyvin kauniiden naisten seuraan juuri siitä epävarmuudesta johtuen. Itsestäni tuntuu siis hankalalta varmaan erityisesti siksi, että pelkään ettei hän pääse tuosta epävarmuudestaan irti minunkaan kanssani, vaan suhteen edetessä minuun alkaa kohdistua joko epärealistisia odotuksia tai sitten solvaamista kun en ole riittävän täydellinen hänelle. Toinen puoli minussa haluaa uskoa, että hän voi eheytyä. Erityisesti se, että hän itsekin tiedostaa omat heikkoutensa, ja se että hän kertoo menneisyytensä traumaattisista tapahtumista minulle avoimesti, lisää uskoani siihen että hän voi onnistua siinä.
Tuo neuvosi kehumiseen reagoimisesta on erittäin hyvä. Tuo suhtautuminen ei ole kielteistä ja torjuvaa, mutta kuitenkin siinä annetaan ymmärtää etteivät ne kehut ole tarpeen. Ajan myötä hän varmaan itsekin huomaa, mitä sillä tarkoitan.
Ihanaa, että tälläkin palstalla on joskus näin viisaita ihmisiä. Mukavaa kesää sinulle!
ap
Nyt olen lukenut koko ketjun.. Toivon, ettet ole törmännyt narsistiin. Jos vähänkään epäilyttää, lue aiheesta . Ennusmerkit ovat yleensä selvät. Narsisti kutoo verkkoaan pikkuhiljaa, mutta on turha mennä asioiden edelle. Teillä voi olla ihan hyväkin tulevaisuus. Miehen täytyisi kuitenkin ensin oppia pitämään itseään arvokkaana... äläkä sinä unohda omaa arvoasi.
Meillä tilanne oli 15+ vuotta niin, että mies kehui paljon. Kehuu myös eksiään, mitään pahaa ei ole koskaan sanonut, vaikka yksi ex todistettavasti teki kurjia temppuja, hän kuittaa ne sanomalla että tuo nainen oli tyttö vielä eikä "ymmärtänyt paremmin". Erään kerran, kun hän kehui melko ylistävästi yhtä minun ystävääni ja vihdoin VIHDOIN olin avoimesti mustasukkainen, hän sanoi että tuo ystäväni huomioi häntä ja hänen ulkonäköään aina, mitä minä en tee koskaan.
Olen alusta saakka sanonut, että minulle ei ulkonäkö ole tärkeintä, ja se on hänen mielestään vähättelevästi sanottu. Ei se tarkoita että hän olisi pinnallisempi, meillä on vain eri tapa katsoa asioita. Vieläkin ponnistelen että osaisin "kehua". Ei ole minulle luontevaa kommentoida kenenkään ulkonäköä. Kompromisseja...
Vierailija kirjoitti:
Ohia, en ymmärrä tätä ettei eksää voi sanoa älykkääksi. Minusta on ihan hyvä merkki osata sanoa jotain hyvää exästä, kertoohan se ihan eri kieltä kuin hirveä haukkuminen.
Itse en ole paljon nyksän eksistä keskustellut, mutta toisesta esim. sanoi että oli ihana ihminen ja siksi jatkoi suhdetta vaikkei ehkä muista syistä olisi kannattanut.
Minusta on kiva juttu että miehellä on ollut söpä ja mukava nainen elämässään ennen minua, kurjaahan se olisi jos olisi yksinäisenä tai noita-akan kanssa vuosia kituuttanut.
Juuri näin minäkin ajattelen. Vältän sellaisten miesten seuraa, jotka haukkuvat eksiään hirviöiksi - siinähän he samalla osoittavat että heillä on huono naismaku. Kun tapasin entisen mieheni, juttelimme hänenkin kanssaan menneistä suhteistamme ja minulle tuli hyvä mieli siitä miten kauniisti mies eksistään puhui. Olen muuten heidänkin kuvansa nähnyt silloin aikanaan, kun mies halusi niitä näyttää. Minun elämässäni tällainen ei siis ole mitenkään outoa, kun sitäkin joku ketjussa ihmetteli.
Nykyinenkin mies puhuu eksistään kauniisti ja lempeästi, myös tuosta mustasukkaisuuskohtauksia herkästi saaneesta naisesta. Se on pelkästään hyvä asia mielestäni. Eri asia olisi sellainen puhe, jolla erikseen pyritään ylikorostamaan eksän ihanuutta ja ylivertaisuutta. Myönteisten tosiasioiden mainitseminen neutraalisti ei ole minulle ongelma.
ap
exä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
exä kirjoitti:
ap
Nyt olen lukenut koko ketjun.. Toivon, ettet ole törmännyt narsistiin. Jos vähänkään epäilyttää, lue aiheesta . Ennusmerkit ovat yleensä selvät. Narsisti kutoo verkkoaan pikkuhiljaa, mutta on turha mennä asioiden edelle. Teillä voi olla ihan hyväkin tulevaisuus. Miehen täytyisi kuitenkin ensin oppia pitämään itseään arvokkaana... äläkä sinä unohda omaa arvoasi.
Olen lukenut aiheesta paljonkin, erityisesti 18 vuotta sitten kun se oli ajankohtainen elämässäni. Olen tosi tarkka sen suhteen, että en lähde tästä näkökulmasta liian riskialttiisiin suhteisiin. Tämän miehen kohdalla pidän riskiä ainakin toistaiseksi kohtalaisen vähäisenä, erityisesti siitä syystä että hän itse puhuu avoimesti omasta epävarmuudestaan, heikkouksistaan, ja niiden taustatekijöistä. Hänellä on selkeä tavoite päästä irti vahingollisimmista ajatusmalleistaan ja hän pyytää minulta siihen tukea. Lisäksi hän on emotionaalisesti todella avoin intiimeissä tilanteissa. Hän uskaltaa nolata itsensä julkisesti ja mokailla, ja ainakin näyttää hyväksyvän ongelmitta sen, että ex-mieheni on läheinen ystäväni. Kyllä hänellä jonkin verran vaurioita on, mutta se asenne, jolla hän niihin itse suhtautuu, ratkaisee.
Tämän ketjun avasin, koska myös minulla itselläni on jonkinlaisia vaurioita itsearvostuksessa vielä jäljellä. Haluan pyrkiä niistä eroon, ja pari saamaani vastausta ovatkin auttaneet minua eteenpäin tässä prosessissa.
ap
Minäkin näytin Christina Aquileran kuvan ni kyllä se pisti exän hiljaseksi.
Mistä se niitä kuvia näytteli? Nettikaappauksia mitä suurimmalla todennäköisyydellä! Pane kannat yhteen ja poistu foorumilta. Etsi kunnon rehellinen mies. Niitäkin on.
Kauneus on katoavaista, henkiset arvot säilyvät. Tutkikaa sisintänne...
http://kolttonen.fi/blog/2017-07-22.html
Rauhaa..... :-)
Ei suhteessa kuulu brassailla exillä. Oikeasti ei. Juokse!
Miksi hän näytti exiensä kuvia somessa?
Oletko varma että todella olivat exiänsä tai että hän on koskaan edes tavannut ko naisia?