Mies näytti aiempien ihastuksiensa kuvia. Toinen on malli (kansainvälistä tasoa) ja toinen uskomattoman kaunis ulkomaalainen näyttelijä! Miten pääsen tästä yli?
Itse olen sellainen hieman keskimääräistä nätimpi tavis ulkoisesti. Henkisellä puolella luotan olevani kyllä tälle miehelle aidosti kiinnostava, koska äly on hänelle naisessa tärkeää. Mutta sitten mies vielä mainitsi yhdestä naisesta, jonka kanssa hän oli muuttamassa yhteen. Tämä nainen oli kuulemma äärimmäisen älykäs ja todella kaunis. Hänen kuvaansa en ole nähnyt, mutta oletan että samaa tasoa noiden kahden muun kanssa. Mies kertoi peruneensa suunnitelman yhteen muuttamisesta siitä syystä, että uskoi ettei suhde tulisi jatkumaan kovin pitkään. Siis hän pelkäsi naisen kuitenkin jättävän hänet.
Saatuani tietää kaiken tämän, minulla on nyt sellainen olo että a) ulkonäköni ei riitä miehelle, ja b) mies on siitä huolimatta tyytynyt minuun, koska ei usko voivansa saada pysyvää suhdetta tuon huipputasoisen naisen kanssa.
Sen vielä pystyisin varmaankin kestämään, että en ole yhtä kaunis kuin nuo eksät, koska henkiset ominaisuuteni ovat omasta mielestäni tärkeämpi asia minussa ihmisenä. Mutta se, että eksien joukossa on vielä tuollainen ihmeotus, joka on ollut varmaan minua älykkäämpikin, tuntuu suoraan sanottuna todella pahalta, samoin kuin se että ilmeisesti mies haluaisi edelleen olla tuon naisen kanssa, jos vain pokka riittäisi. :(
Mieheni on tapaamisestamme alkaen hehkuttanut kauneuttani, älykkyyttäni ja kaikkea muutakin ihanuuttani sanojaan säästelemättä. Minusta on kuitenkin aina tuntunut hieman teennäiseltä, että niitä kehuja pitää vuodattaa jatkuvalla syötöllä. Aiemmissa suhteissani olen saanut kehun silloin ja toisen tällöin, mutta minulle on kuitenkin ollut täysin selvää että mies todella pitää minua kauniina ja ihanana. Tässä suhteessa on tuntunut siltä, että tuolla hehkutuksella pitää peitellä jotakin - ehkäpä siis sitä ettei totuus hänen tunteistaan olekaan ihan niin ruusuinen kuin hän antaa ymmärtää. Tajuaako kukaan, mitä ajan takaa?
Mies myös kertoo minun olevan hänen sielunkumppaninsa, ja ettei hän ole aiemmin tuntenut näin muita naisia kohtaan. Tämän asian uskon kyllä olevan juuri niin kuin hän kertookin.
Tunnen siis toisaalta vaikeaa epävarmuutta omasta riittävyydestäni tälle miehelle ja toisaalta syvää yhteenkuuluvuuden tunnetta henkisellä tasolla. Miten hemmetissä saan nyt epävarmuuteni kuriin? Olisiko ketään samantapaisia asioita kokenutta palstalla?
Kommentit (54)
Millainen tää sun mies itse sitten on? Ainakin on hirveän lapsellinen vielä, jos kokee tarpeelliseksi kertoa jostain ihastuksista ja exien "älykkyydestä" ja ulkonäöstä. Kuinka vanhoja olette? Mielessä vaan käy, että teidän suhde taitaa olla miehelle ensimmäinen vakava. Sekin kertoo tosi paljon hänen omista alemmuuskomplekseistaan, että ei sitten pystynytkään pitämään sitä huippua exää. Kannattaa suhtautua miesten tällaisiin puheisiin vähän niin, että yleensä värikynää on käytetty. Tuskinpa se toinen on niin hirveän upea todellisuudessa ollutkaan, vaan ihan tavallinen fiksu ihminen. Jokaisessa on virheitä. Maailman upein nainen tai mies voi olla hirveän kuuloinen nauraa honottaessaan, syödä suu auki äänekkäästi mussuttaen, olla sairaalloisen mustasukkainen, eripari tissinen ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minun mieheni kertoisi minulle, että olin muuten yhdessä aivan tajuttoman älykkään ja huikaisevan kauniin naisen kanssa ennen sinua, ai että kun olikin upea, alkaisin kyllä todella pohtia miehen vaikuttimia. MIKSI hän kertoisi minulle tämän? Vihjaileeko jotain ja jos vihjailee, miksi hänellä on tarve tuottaa minulle pahaa mieltä antaessaan ymmärtää, että entinen tyttöystävä oli älykkäämpi ja kauniimpi kuin minä? Tuohan on todella ilkeää! Oma mieheni ei ikinä tekisi noin. Kukaan mukava ihminen ei ikinä tekisi noin.
Jos eksistä jotain on puhuttu, niin sitten siihen sävyyn, että kaikenlaista sitä nuorena oli ja monessa sopassa keitetty. Ja jos joku on aiemmin kohdellut huonosti niin, siitä voi vähän mainita, mikäli sen avulla on helpompi nykyiselle kumppanille selittää omia kipupisteitään. Mutta mikään pitkällinen vuodatus entisistä heiloista ja heidän suitsuttamisensa ei kyllä ole fiksua ja hienotunteista.
Mieheni sanoo minulle, että olen kaunis ja kiva ja että hän tykkää tehdä asioita kanssani. Sellaista kuuluukin kumppaniltaan kuulla, ei mitään vähätteleviä vihjauksia!
Ei hän nyt kuitenkaan tuohon tyyliin asiasta puhunut. Kunhan vain näytti noiden eksiensä kuvia somesta. Itse sanoin kuvia nähdessäni: "Onpa kaunis!", mihin mies ei kommentoinut mitään. Kummallekin on kuitenkin itsestään selvää, että nuo naiset ovat ihan poikkeuksellisen kauniita kumpikin. Siitä kolmannestakin mies mainitsi ihan neutraalisti "kaunis ja todella älykäs", ei mitään suitsutuksia ja hehkutuksia.
Ja kuten kerroin, mies hehkuttaa minun ihanuuttani ihan jatkuvasti. Hän ei mielestäni ole käyttäytynyt mitenkään rumasti minua kohtaan. Nämä asiat nyt vain tulivat ilmi kun juttelimme menneisyydestämme - olemme jutelleet myös minun aiemmista suhteistani samaan tapaan. Silti en voi mitään sille että minussa heräsi epävarmuuden ja mustasukkaisuuden tunteita.
ap
"Kaunis ja todella älykäs" ei tosiaan kuulosta ollenkaan hehkuttamiselta.
Pitäisiköhän sun hakea ammattiapua? Vaikutat harhaiselta kaiken kirjoittamasi perusteella.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä yhtään ymmärrä, miksi miehesi on kokenut tarvetta kertoa yhtään mitään edellisistään, saati sitten kehua heitä kauniiksi ja älykkääksi. Miksi sinun tulisi heistä tietää? Mitä teet tiedoilla?Moukka mikä moukka, kun ei tajua mistä on sopivaa mainita.
Kerroithan sinä kenellä kaikilla aiemmista miehistäsi oli isompi elin ja enemmän rahaa ja paskummat hiukset, kuin hänellä. Ei kai tuollaista voi kukaan kertoa muutoin kuin nöyryytystarkoituksessa. Alistajalta miehesi kuulostaa.
Ihan vaan vertailun vuoksi, olemme olleet rakkaani kanssa yhdessä parikymmentä vuotta, enkä edes tiedä onko hän edes koskaan seurustellut ennen minua. Eipä noilla tiedoilla mittään ole toistaseksi tehnyt.
Ihmisillä on erilaisia käsityksiä siitä, millainen hyvä parisuhde on. Minulle siihen sisältyy kumppanin ymmärtäminen ihmisenä, ja sen ymmärtämisen rakentamisessa aika keskeinen osa-alue on menneestä elämästä keskusteleminen - erityisesti siitä näkökulmasta, miksi kumppani on tehnyt niitä elämänvalintoja mitä hän on tehnyt, ja mitä hän niistä tällä hetkellä ajattelee.
Hyvä että sinä olet onnellinen omassa suhteessasi. Itse en kuitenkaan ryhtyisi parisuhteeseen, jossa myös menneisyydestä ei voida ja jopa haluta keskustella. Jos tämä mies ei olisi avannut minulle taustojaan, emme olisi yhdessä tällä hetkellä.
Ja kyllä, mieheni tietää mm. sellaisen asian minun menneisyydestäni, että ex-mieheni tulot ovat yli kymmenen kertaa suuremmat kuin hänellä itsellään. Vaikka en ole asiaa erikseen tuonut esiin, en ole voinut sitä loputtomasti pitää piilossakaan, koska ex on edelleen hyvä ystäväni. En tiedä kokeeko mies tämän ongelmaksi vai ei. Ainakin olen pyrkinyt tekemään selväksi, että miehen tuloilla ei ole minulle minkäänlaista merkitystä, kunhan itsensä kykenee elättämään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä yhtään ymmärrä, miksi miehesi on kokenut tarvetta kertoa yhtään mitään edellisistään, saati sitten kehua heitä kauniiksi ja älykkääksi. Miksi sinun tulisi heistä tietää? Mitä teet tiedoilla?Moukka mikä moukka, kun ei tajua mistä on sopivaa mainita.
Kerroithan sinä kenellä kaikilla aiemmista miehistäsi oli isompi elin ja enemmän rahaa ja paskummat hiukset, kuin hänellä. Ei kai tuollaista voi kukaan kertoa muutoin kuin nöyryytystarkoituksessa. Alistajalta miehesi kuulostaa.
Ihan vaan vertailun vuoksi, olemme olleet rakkaani kanssa yhdessä parikymmentä vuotta, enkä edes tiedä onko hän edes koskaan seurustellut ennen minua. Eipä noilla tiedoilla mittään ole toistaseksi tehnyt.
Ihmisillä on erilaisia käsityksiä siitä, millainen hyvä parisuhde on. Minulle siihen sisältyy kumppanin ymmärtäminen ihmisenä, ja sen ymmärtämisen rakentamisessa aika keskeinen osa-alue on menneestä elämästä keskusteleminen - erityisesti siitä näkökulmasta, miksi kumppani on tehnyt niitä elämänvalintoja mitä hän on tehnyt, ja mitä hän niistä tällä hetkellä ajattelee.
Hyvä että sinä olet onnellinen omassa suhteessasi. Itse en kuitenkaan ryhtyisi parisuhteeseen, jossa myös menneisyydestä ei voida ja jopa haluta keskustella. Jos tämä mies ei olisi avannut minulle taustojaan, emme olisi yhdessä tällä hetkellä.
Ja kyllä, mieheni tietää mm. sellaisen asian minun menneisyydestäni, että ex-mieheni tulot ovat yli kymmenen kertaa suuremmat kuin hänellä itsellään. Vaikka en ole asiaa erikseen tuonut esiin, en ole voinut sitä loputtomasti pitää piilossakaan, koska ex on edelleen hyvä ystäväni. En tiedä kokeeko mies tämän ongelmaksi vai ei. Ainakin olen pyrkinyt tekemään selväksi, että miehen tuloilla ei ole minulle minkäänlaista merkitystä, kunhan itsensä kykenee elättämään.
ap
No sua on nyt varoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Alkoiko mies pitää ex-showcasea sen jälkeen, kun oli saanut kuulla tuosta tuloerosta?
Pidätkö itseäsi oikeasti älykkäänä? Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minun mieheni kertoisi minulle, että olin muuten yhdessä aivan tajuttoman älykkään ja huikaisevan kauniin naisen kanssa ennen sinua, ai että kun olikin upea, alkaisin kyllä todella pohtia miehen vaikuttimia. MIKSI hän kertoisi minulle tämän? Vihjaileeko jotain ja jos vihjailee, miksi hänellä on tarve tuottaa minulle pahaa mieltä antaessaan ymmärtää, että entinen tyttöystävä oli älykkäämpi ja kauniimpi kuin minä? Tuohan on todella ilkeää! Oma mieheni ei ikinä tekisi noin. Kukaan mukava ihminen ei ikinä tekisi noin.
Jos eksistä jotain on puhuttu, niin sitten siihen sävyyn, että kaikenlaista sitä nuorena oli ja monessa sopassa keitetty. Ja jos joku on aiemmin kohdellut huonosti niin, siitä voi vähän mainita, mikäli sen avulla on helpompi nykyiselle kumppanille selittää omia kipupisteitään. Mutta mikään pitkällinen vuodatus entisistä heiloista ja heidän suitsuttamisensa ei kyllä ole fiksua ja hienotunteista.
Mieheni sanoo minulle, että olen kaunis ja kiva ja että hän tykkää tehdä asioita kanssani. Sellaista kuuluukin kumppaniltaan kuulla, ei mitään vähätteleviä vihjauksia!
Ei hän nyt kuitenkaan tuohon tyyliin asiasta puhunut. Kunhan vain näytti noiden eksiensä kuvia somesta. Itse sanoin kuvia nähdessäni: "Onpa kaunis!", mihin mies ei kommentoinut mitään. Kummallekin on kuitenkin itsestään selvää, että nuo naiset ovat ihan poikkeuksellisen kauniita kumpikin. Siitä kolmannestakin mies mainitsi ihan neutraalisti "kaunis ja todella älykäs", ei mitään suitsutuksia ja hehkutuksia.
Ja kuten kerroin, mies hehkuttaa minun ihanuuttani ihan jatkuvasti. Hän ei mielestäni ole käyttäytynyt mitenkään rumasti minua kohtaan. Nämä asiat nyt vain tulivat ilmi kun juttelimme menneisyydestämme - olemme jutelleet myös minun aiemmista suhteistani samaan tapaan. Silti en voi mitään sille että minussa heräsi epävarmuuden ja mustasukkaisuuden tunteita.
ap
Ihan oikeesti hei. Kuka näyttelee eksiensä kuvia noin ja miksi? Mikä tuossa on pointti? Sä oot manipuloinnin kohde. Ne tunteet mitä sulla tuosta heräs on tunteita, joita se halus että sussa herää. Mieti miksi hän haluaa sinun tuntevan noin.
Miehellä on paljon tärkeitä ystäviä monessa eri maassa, joten kätevin tapa alustavasti "esitellä" heitä minulle oli näyttää kuvia somen kautta. Olen siis nähnyt monien muidenkin hänen elämässään olevien ihmisten kuvia näiden eksien lisäksi.
Olet oikeassa siinä, että hänkin kokee epävarmuutta minun suhteeni, ja hän on itsekin näin sanonut. Olen pari kertaa maininnut hänelle, että tuo hänen ylitsevuotava hehkutuksensa hieman häiritsee minua, ja että en ole todellisuudessa aivan niin ihmeellinen kuin hän näyttää kuvittelevan. Ilmaisin huolestuneisuuttani siitä ettei hän vaikuta olevan lainkaan valikoiva naisseuransa suhteen - tämä hehkutus kun alkoi heti ensimmäisellä tapaamisella, ennen kuin edes tunsimme toisiamme kunnolla, joten se ei voinut ainakaan kokonaan perustua tosiasioihin. Minusta tuntui melkein siltä, että hänelle on ihan sama kenen kanssa hän on, kunhan on joku siinä rinnalla. Hän oli sitten tulkinnut minun luulevan, että hän on jonkinlainen epätoivoinen lassukka, jolla ei ole vientiä tai valinnan varaa. Varmaan siitäkin syystä hän katsoi tarpeelliseksi sitten kertoa menneestä elämästään ja tehdä harvinaisen selväksi, minkä tasoisia naisia hän on kyennyt aikaisemmin saamaan. :/ Tiedän että tällainen on lapsellista puolin ja toisin, mutta kuten ensimmäinen fiksu vastaajakin sanoi, on parasta vain myöntää itselleen oma lapsellisuutensa.
Sitten tässä on vielä se, että hänen ex-vaimonsa oli todella mustasukkainen. Mieheni saa joskus mm. fanipostia ihan tuntemattomilta naisilta, ja ex oli reagoinut tällaisiin tilanteisiin todella vahingollisella tavalla, vaikka mies ei koskaan noihin viesteihin vastaa tai muutenkaan reagoi. Luultavasti mies pyrkii välttämään samanlaiseen suhteeseen päätymistä uudelleen, joten ehkä hän myös halusi tietää, miten minä reagoin tällaisiin vähän haastavampiin mustasukkaisuutta herättäviin tilanteisiin, kuten noiden eksien kuvien näkemiseen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
"Kaunis ja todella älykäs" ei tosiaan kuulosta ollenkaan hehkuttamiselta.
Pitäisiköhän sun hakea ammattiapua? Vaikutat harhaiselta kaiken kirjoittamasi perusteella.
Tarkoitatko siis, että kuulostaa hehkuttamiselta? Kumpikin asia on ihan objektiivinen fakta. Ei totuuden kertominen jostakin asiasta neutraalisti ole hehkuttamista ainakaan minun maailmassani. Hehkuttamista olisi esimerkiksi: "Uskomattoman kaunis ja niin älykäs, että olin aivan sulaa vahaa hänen kanssaan keskustellessani".
ap
Käytät turhaan energiaa pohtiessasi miehesi motiiveja, hän on mitä on. Sinun kannattaisi enemmän keskittyä kuulostelemaan omaa oloasi ja miehesi vaikutusta siihen. Olet jo monessa kohdassa maininnut voivasi henkisesti huonosti tässä suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Alkoiko mies pitää ex-showcasea sen jälkeen, kun oli saanut kuulla tuosta tuloerosta?
"Alkoi pitää" kuulostaa siltä, että kyseessä olisi pitkäkin hehkutusrupeama, joka mahdollisesti ei ole edes päättynyt vielä. Oikeasti tilanne jatkui muutaman minuutin, eikä siis sisältänyt hehkuttamista tai asian ylimääräistä korostamista. Mutta kyllä, ajallisesti se on tapahtunut sen jälkeen kun hänelle on selvinnyt että eksäni on varakas. (Siitäkään hän ei "saanut kuulla" vaan se tuli muuten vain ilmi kun hän ja eksäni tutustuivat toisiinsa.)
ap
Anna mä arvaan:
Sun mies löysi toisen yhtä neuroottisen itsestään + mustasukkaisen exänsä kopion?
Vierailija kirjoitti:
Käytät turhaan energiaa pohtiessasi miehesi motiiveja, hän on mitä on. Sinun kannattaisi enemmän keskittyä kuulostelemaan omaa oloasi ja miehesi vaikutusta siihen. Olet jo monessa kohdassa maininnut voivasi henkisesti huonosti tässä suhteessa.
Tätä juuri tulinkin palstalle tekemään. Jos epävarmuuteni on suurimmaksi osaksi sisäistä (aiemmista kokemuksista johtuvaa, katteetonta epävarmuutta), haluan pyrkiä näkemään ainakin jonkin verran vaivaa päästäkseni sen yli, koska ihmisenä kasvaminen on minulle tärkeä arvo. Jos kuitenkin on niin, että epävarmuuteeni on myös ulkoinen syy (se, että en oikeasti ole riittävän tasokas tai muuten sopiva tämän miehen kumppaniksi), olisi varmaan fiksumpaa perääntyä jo nyt, koska minäkuvani korjaamisyritykset sellaisissa olosuhteissa epäonnistuisivat varmasti.
ap
Vierailija kirjoitti:
Anna mä arvaan:
Sun mies löysi toisen yhtä neuroottisen itsestään + mustasukkaisen exänsä kopion?
Tuo mustasukkainen ex on ollut oikeasti vahingollisesti käyttäytyvä ihminen. Pahimmillaan fyysisesti väkivaltainen. Itse käyttäydyn kuitenkin rakentavasti ja järkevästi myös hankalalta tuntuvissa tilanteissa, ja prosessoin niitä sitten jälkikäteen, jos huomaan että minulle jäi jollakin tavoin hankala olo. En kosta enkä vihoittele ihmisille ilman syytä. Joku fanipostin saaminen tuntemattomalta naiselta tai vastaava ei herätä minussa minkäänlaista reaktiota.
ap
En ole lukenut ketjua, joten en tiedä, mitä muut ovat vastanneet. Minä tapasin vuosia sitten entisen nuoruusajan poikaystäväni, jolla oli hieman samantyylinen tarina kerrottavana, kuin sinun miesystävälläsi.
Mulle tuli mieleen, että ko. henkilö tarvitsi kertoa kelpaavansa "paremmillekin" naisille pönkittääkseen omaa itsetuntoaan. Voisiko kyse olla tällaisesta?
Ihminen voi näennäisesti olla itsevarma, mutta sisällä on usein se pelokas ja arka pikkupoika tai - tyttö. Tähän myös viittaa ylenpalttinen kehuminen. Ehkä hän pelkää sinun jättävän jos hän ei kehu. Hän ei usko riittävänsä sinulle(kaan) omana itsenään. Jos hän on lopettanut aiemmat suhteensa, niin kuin kertoo, niin se voi kieliä juuri siitä, että hän kokee olevansa huonompi ihminen kuin onkaan.
Jos sinua ärsyttää se kehuminen, kannattaa sanoa suoraan, että hän riittää sinulle ihan ilmankin. Jos hän tässä vaiheessa ottaa esiin entiset kauniit ja älykkäät tyttöystävänsä, halaa ja hymyile vain lämpimästi. Oman suhtautumisen muuttaminen voi katkaista terän parisuhteelle haitalliselta toiminnalta.
No, oma "eksäni" ON kansainvälisen tason näyttelijä.
En ole koskaan kertonut tästä vaimolleni, koska tämä rouva telkkarissa saattaisi aiheuttaa hermostunutta sormien naputtelua.
Kukaan kavereistanikaan ei tiedä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin minäkin nuorena ihastunut Brad Pittiin ja Johnny Deppiin eikä se ole ongelma miehelleni.
Entäpä jos olisit seurustellut Brad Pittin kanssa, ja ollut muuttamassa yhteen Johnny Deppin kanssa mutta jänistänyt viime hetkellä, koska ajattelit että Johnny Depp on liian hyvä sinulle? Mitä luulet että miehesi silloin miettisi?
Pointti taisi olla että entiset ihastukset, mallit ja näyttelijät voivat olla ihan ketä tahansa. Entiset seurustelukumppanit ovat täysin eri asia kuin ihastukset.
Tilannetajuton ihminen. Tekee myös muille samaa kaikessa. Loukkaa heitä. Kyse ei ole sinusta vaan henkilön tilannetajuttomuudesta.
Vierailija kirjoitti:
No, oma "eksäni" ON kansainvälisen tason näyttelijä.
En ole koskaan kertonut tästä vaimolleni, koska tämä rouva telkkarissa saattaisi aiheuttaa hermostunutta sormien naputtelua.
Kukaan kavereistanikaan ei tiedä. :D
Eli seurustelit niin, että kaverit eivät tienneet seurustelustasi? Aika kettu. Vai sanoitko jollekin Irina Björklundille, että et sitten ole tervetullut tapaamaan kavereitani? Tai että kukaan kavereistasi ei koskaan bongannut sinua jostain iltapaskasta?
Puhut paskaa.
Ihan oikeesti hei. Kuka näyttelee eksiensä kuvia noin ja miksi? Mikä tuossa on pointti? Sä oot manipuloinnin kohde. Ne tunteet mitä sulla tuosta heräs on tunteita, joita se halus että sussa herää. Mieti miksi hän haluaa sinun tuntevan noin.