juokseminen kiinnostaa...
Suurimman pudottajan innoittamana haaveilen, että minäkin vielä joskus juoksisin: Onko kukaan aloittanut juoksemista rapakuntoisena ja ylipainoisena (20 kg)?
Tällähetkellä lenkkeilen n. 45-70 min. 3-4 * vko kävellen, mutta haluaisin oppia juoksemaan. Miten kannattaisi aloittaa, kuinka kauan yrittää juosta ym? vinkkejä otetaan vastaan :)
Kiitos jo etukäteen!
Kommentit (6)
että kävelet pari pylvään väliä ja juokset yhden. Sitten pikkuhiljaa lisäilet juoksuvälin pituutta.. :) Yllättävän nopeasti juoksukunto kohenee! :)
triplawee . verkkoklinikka . fi/kuntoverkko/artikkelit/vanhat/artikkeli1 . html
Ja se vinkura multa olis et tee semmosia intervalleja eli juokse nopeesti yks matka sit kävele tai hölkkää toinen ja taas juokse yks matka
-vaikka lyhtypylväistä katsot etäisyyden!
Muista venytellä kunnolla ennen ja jälkeen lenkin!!
2
sykemittari kannattaa olla alusta asti mukana ja ohjelmaa kannattaa noudattaa tarkasti, vaikka se väliin tuntuisikin liian kevyeltä. Itse sorruin tekemään ylimääräistä ja aloitinkin jostain vko 3 kohdalta, loppua kohden kostautui ja ohjelma jäikin sitten kesken kun väsytin itteeni liikaa.
Nyt olen aloittanut uudelleen omalla ohjelmalla, lenkille lähtiessä yritän aina juosta koko lenkin, vaikka lyhyenkin ja ihan hiljaa, pääasia että juoksen, fiiliksen mukaan pidennän lenkkiä, tällä hetkellä juoksen noin 2-3 km lenkkiä, kaverin kanssa jaksaisi pidemmänkin, yksin alkaa helposti laiskottaa...
Sykemitaria mulla ei ole, mutta en tiedä saisinko jostain lainaksi.
Oletteko olleet millaisessa kunnossa aloittaessanne? Mulla takana yli 5 vuotta ilman liikuntaa,nyt olen muutaman viikon tehnyt noita kävelylenkkejä. Sitä ennen olin hyvässä kunnossa, mutta raskaudet ja vauva-ajan väsymys veivät voiton, ja olen päästänyt itseni pahasti repsahtamaan. Eli niin pohjalla ollaan, ettei suunta ole kuin ylöspäin :D
Määkin haluisin juosta, mutta 12 vuotta meni tupakoidessa ni ahistaa jo pelkkä ajatus..
Samoin kuin se että mulla on D-kuppiset tisut niin ne hölskyy niin etovasti et nolottaa -ei jaksais juostessa olla maalitaulu kyttääjille!! :(